Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sony uvádí levný 4k projektor za 250 tisíc Kč

Teda nevím, co je ten článek za nadšené zvolání. Řada 500/600 už je s náma nějaký ten pátek a 300/350 za tu cenu nepřináší zhola nic.
Dále nevím, proč by max. 300 ANSI lumenů, které má 1x00 řada navíc, mělo dodat "výrazně vyšší jas". Lepšího kontrastu naopak dosahuje použitím stavitelné iris clony. Dále se liší použitím lepší optiky (hovadská přední skleněná čočka na rozdíl od plastovejch u nižších řad).
Dále s 60fps u 4k bych byl opatrnej, leda při podvzorkovanejch barvách 4:2:0, leč HDCP 2.2 už podporujou. Jedinej projektor, který 60fps dá je GT100 díky 2x DP. Ten už je tu pro zajímavost skoro 2 roky (!) a vypadá to, že vychází z 1000ES.
Dále, GTZ1 je opravdu první laserovej 4k projektor od Sony, ale je to tak trochu mimoň: jedná se o ultra short throw projektor (a ultra kurevsky drahej, jinak už bych ho měl doma :-P), tzn. něco jako "3m ze 30cm"...
A poslední rýpnutí se týká obligátního "upscalingu" - když už tedy ten výraz pro obyčejnou změnu rozlišení autor neumí přeložit - ten už je dneska proboha snad normální, resp. v digitální době naprostá nutnost přizpůsobit nativní rozlišení zařízení zobrazovanému videu/obrazu!? Spíš by byl zajímavější vědět algoritmus, který soudruzi ze Sony použíají. Aby to pak nedopadlo jako u Oppa, které se honosilo kdejakým úžasným "upscaling enginem", ovšem realita byla tristní a byly vidět aliasy. Např. oproti bikubické interpolaci z MPC-HC nebe a dudy.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

"300/350 za tu cenu nepřináší zhola nic" - přináší nižší cenu a s ohledem na ni i nižší parametry; těžko lze u levnějšího modelu očekávat lepší parametry než u dražšího

"proč by max. 300 ANSI lumenů, které má 1x00 řada navíc, mělo dodat výrazně vyšší jas" - právě proto, že tyto 4k projektory mají jas poměrně nízký, je rozdíl 300 poměrně výrazný (skoro 20 % navíc)

"když už tedy ten výraz pro obyčejnou změnu rozlišení autor neumí přeložit" - upscaling ≠ změna rozlišení. Mezi termíny resize a resample/upscale je docela podstatný rozdíl a to, že druhý jmenovaný zahrnuje nějakou formu obrazové interpolace, kdežto první pouze použije point sampling - výsledný obraz bude mít ony "velké hranaté pixely" a při zvětšování mimo celé násobky může mít i nespojité nebo zdeformované kontrastní linie
http://abload.de/img/resamplev9kwz.png
http://abload.de/img/resizemwk1y.png

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

300 vs. 500 je ale rozdíl jen pár tisíc ...

No nevím, mě prostě 1700 nebo 2000 lm přijde prašť jako šlehni. Přepočti si to na plochu resp. o kolik větší úhlopříčku budu moct použít...

I tak je to "resize". Já samozřejmě vím, co je to point sampling, ale proboha, jsme v 21. století a nic horšího než lineární interpolaci bych dneska při přepočtech rozlišení ani nečekal...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Já taky ne, ale zrovna pokud jde o 4k, pak je na to třeba vyšší výpočetní výkon a tudíž lepší elektronika, takže to minimálně u „levnějších“ strojů za zmínku stojí. Cenový pokles není nijak závratný, ale existuje a pokud je tu patrná snaha prosazovat 4k i do nižších cenových relací, tak to prostě nemůžu kritizovat :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Skoro za hubičku. Pobavilo.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ještě si rejpnu do té zmínky o trvanlivosti: tady ani tak nejde o lampu, to si člověk za pár šupů vymění případně překalibruje, ale zatížením odcházejí LCD panely (SXRD by mělo bejt něco obdobnýho), a to je taky důvod, proč se v profi segmentu používají DLP chipy... (těžko říct, za jak dlouho by to člověk unavil, já mám naběháno 1000 hod a myslím si čumím dost a snad ještě dobrý, jen lampa už asi začíná žloutnout)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

SXRD je spis LCOS nez LCD. Ale oboji ma v sobe LC, ktery teplem a UV zarenim degraduje. DLP je naproti tomu bez "provoznich kapalin" a dokud se neprezene operacni teplota kde kremik prestane byt polovodicem, panel zustava neposkozen. Ostatne "PWM" zpusob rizeni nad on/off stavy te mechanice dava zabrat omnoho vice... a nezda se zeby to tomu vadilo.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Je ale fakt, že se i v tuzemských kinech používaly jako jedny z prvních 4k právě Sony projektory s SXRD, no nestály VŮBEC málo :-D Něco jsem zaslechl, že měly specifické problémy s barvami resp. jejich kalibrací, a pak by mě taky dost zajímalo, jak ty panely vypadají třeba po roce denního provozu v kině. Asi se zajedu zeptat do Hostivaře :-)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.