Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Tesla Motors Model S: dojezd přes 500 km a rekordní předobjednávky

chce to malé městské vozítko do 100 tis....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Golfové vozítko? :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Právě většině městských obyvatel je elektromobil na nic - zatím jedinou možnost jej používat mají firmy s vlastními prostory a majitelé rodinných domků. Kvůli nabíjení. U paneláku padesát elektromobilů denně prostě nenabijete.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No a tu je moznost ako by mesta mohli "dotovat" sami seba. Kupis si elektromobil, dostanes parkovacie miesto. Na novo vytvorenych parkovyskach by sa mali stavat pripojky automaticky. Na starych nech si vybuduje vlastnik auta a miesto mu bude prenajate napr. 5 rokov zadarmo. Mesto tymto nic nestrati, mozno iba ak trosku smogu, clovek mestsky bude motivovany.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jestli jsi byl nekdy ve meste, ale tady neni ani dostatek parkovacich mist, natoz aby se budovaly nejake pripojky s elektrikou k nim.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nemluvě o tom, že druhý den by byla měď z kabelů ve sběrně druhotných surovin.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jak se to vezme ale kabeli asi ne ale spotreba elektriky by nepokrila poptavku

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Byvam v BA a viem co je to parkovanie v meste. Osobne som si prenajal za pomerne sialene peniaze parkovacie miesto. Nebavi ma stale hladat miesto na parkovanie. Nedostatok miest sa da riesit vselijako, len nasi darmozraci na mestskych uradoch musia zmenit postoj. Zatial hladaju vyhovorky preco sa to ci ono neda a nie ako by to islo.

Pripojka - nabyjaci stojan by siel pomerne lahko umestnit. Zalezi kde je najblizsi drat pod zemou. Stojan by bol uzamikatelny a kluc by mal iba vlastník (pouzivatel). Jeden stojan by mohol kludne sluzit pre 3 ci 4 auta aj s pocitadlom spotreby. Ale ako tu niekto uviedol, najvacsi problem je u pretazenych el. vedeniach. Jedno je pravda, ze spotreba dnesneho bytoveho domu je niekolko nasobne vyssia ako v case ked sa sidliska projektovali. Takze toto je problem. Ostatne je len vola CHCIET nieco zlepsit.

S kradezami mi sem nechodte. Kradne sa, kradlo sa a bude sa kradnut vsetko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jaka je spotreba paneloveho domu, ale jsem si celkem jisty, ze par aut navic by ty rozvody zvladly uplne vpohode, obzvlast v noci kdy je stejnak elektriny nadbytek.
Je treba si uvedomit, ze ikdyby se zacly elektricke auta rozsirovat ve velkem (coz este par let urcite potrva), tak to nebude ze dne na den a pochybuju, ze by si vyrobci a distributori elektriny nechali ujit prilezitost na tom vydelat.
S tema kradezema bych to tak horce nevidel. Sak stojan muze mit dvirka, kazdy zakaznik muze mit svuj bezkontaktni cip, spotreba ze stojanu se bude identifikovat prave podle pouziteho cipu, takze jeden stojan muze vyuzivat neomezeny pocet lidi (pochopitelne ne najednou :-) ).
Kdyz jsem travil nekolik mesicu ve Finsku, tak tam je uplne normalni, ze pred barakem na parkovisti jsou male stojany na elektrinu (je to vhodne v zimnim obdobi aby lidi nemeli problemy s nastarovanim auta - teda aspon myslim, ze to bylo s timto ucelem). A domnivam se ze neco podobneho (jen ve vetsim a tim padem i drazsim provedeni) by se dalo udelat. Problem je v tom, ze na tomto poli zatim neni zadna konkurence. ABB sice vyrabi rychlodobijeci stanice, ale chce za to tak nekrestanske prachy az to boli. Nehlede ze u panelaku by bohate stacily i pomale a levnejsi varianty dobijeni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom, že akumulátor v elektromobilu přes čip nebo optickým kabelem nenabijete. Dostat do něj přes noc v nejhorším případě (na který musí být nabíjení dimenzováno) během šesti hodin 100 kWh (80 kWh x účinnost aku) znamená mít tam kabel s docela solidním průřezem vodiče, a ten kabel musí být ohebný, tedy izolované měděné lano, dvě žíly, počítejte tři metry. Budete u toho celou noc sedět a hlídat ho? Nebo se dohodnete se sousedy a budete si platit strážní službu? Protože jinak taky nemusíte ráno odjet, kabel zmizí hned po setmění. Kolik jich hodláte ročně koupit nových, s příslušnými konektory?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší je vymýšlet, proč to nejde. Kabel může mít inteligentní opletení a při pokusu o přeříznutí spustí alarm, to samé při násilném odpojení. Ono je taky otázka, jestli by nebylo lepší nabíjet to vyšším napětím, aby ten vodič nemusel být tak tlustý.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nenabiji se vyssim napetim ale promenym pulznim proudem

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Řízení nabíjení jednotlivých článků je úplně jiná otázka, zcela jistě bude procesorově řízené a jak bude konkrétně vypadat v tom kterém případě není podstatné. Pro přenos výkonu do auta platí U*I (šťouralové si to můžou zintegrovat podle času, my normální smrtelníci si vystačíme s efektivními hodnotami), takže při nepraktických hodnotách proudu by bylo nejjednodušším řešením zvednout napětí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, no to je skvělá myšlenka, ale ukazuje jenom to, že jste o tom ani trochu nepřemýšlel. On totiž hlavní problém jsou dráty a trafostanice, které tu elektřinu mají distribuovat. Na to prostě není rozvodná síť připravená a ještě desítky let nebude, takže masového rozšíření elektromobilů ve městech se ani ti nejmladší z nás nejspíš nedožijí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejenom přemýšlet, ale i počítat. Pokud by se místo benzínu pálila elektřina, naroste spotřeba asi o 2kWh na osobu a den. Nabíjet se bude hlavně v noci, kdy je malý odběr. Spotřeba elektřiny vzroste o nějakých 10%. Nevidím na tom nic dramatického.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V evropě možná ale byl jsi v nějakém Americkém městě ? Většina lidí bydlí na předměstí v rodinných domech, a ani veřejné nabíjecí stanice by asi nebyl problém, lidi tam nějak nemají ve zvyku ničit a krást všechno, co zničit a ukrást lze.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

" ...až třeba po úsporněji spalující toalety." Oni tam snad fekalie spaluju priamo na WC ? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No zrovna jsem to chtel taky napsat.
Nemelo jit o kotle?

Nebo tam maji zachody, co oddeli hovna od papiru, papir spali cim vyrobi dost tepla pro Stirlinguv motor, co pohani generator a dodava plne ekologickou zelen ... oprava hnedou elektrinu do site?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V USA je priam zazrak najst splachovaci zachod, ktory ma dve moznosti splachnutia - take to "male splachnutie", ktorym miniete ani nie polovicu nadrzky a normalne splachnutie.
Tamojsi vyrobcovia zachodov poznaju len normalne splachnutie, kedy miniete celu nadrz.
Cize v tom spociva uspora - pri jednom splachnuti nemusite minut vsetku vodu v nadrzi.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

byli u nas ...objednali si jeden dil na tohle vozitko ....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kurvitko? :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no to ne ale vec kterou se drzi auto na asfaltu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Botičky?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nechci působit jako skeptik nebo nepřítel nových technologií, ale i na téhle Tesle je vidět naprostá nesmyslnost současných elektromobilů. 100 tisíc dolarů je pořád dvojnásobek stejně velkýho a vybavenýho auta se spalovacím pohonem, při ceně paliva 40 korun se zaplatí za 200 tisíc km (a to za předpokladu že bude jezdit úplně zadarmo, což nebude), navíc budou v tu chvíli ty li-on akumulátory už dávno odepsaný a jako nejdražší část vozu bude celý auto vhodný maximálně k sešrotování. Ekologický přínos je taky mizivý, emise skleníkových plynů a exhalace se jen přesunou od aut k elektrárnám.
Bez levných a účinných akumulátorů je to jen hraní na pseudoekologická nitku bez reálnýho přínosu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mas pravdu. V terajsom stave je to len modna vec. S ekologiou to nema nic spolocne.
Dokial nevymyslia lacnejsie a ucinnejsie akumulatory s dlhsou zivotnostou (alebo superkondenzatory), tak je to nanic.

Som za setrenie zivotneho prostredia ale toto nieje sposob.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Oba tu diskutujete o necem, o cem evidentne nemate ani paru. To, ze se emise presunou z aut do elektrarny je sice pravda, ale rozhodne ne v takovym mnozstvi. Zkuste si o tom neco precist napred, dik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak buď konkrétní co si máme přečíst? Máš pravdu že spalovací motory mají o něco nižší účinnost než třeba uhelné elektrárny, ale nijak výrazně a od té doby co se používají řízené katalyzátory nejsou spaliny z aut rozhodně největší znečišťovatélé městského ovzduší.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Omyl. Spalovací motory mají _vyšší_ účinnost, než uhelné elektrárny.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Od kdy? Pokud vím tak spalovací motory mají 25-35% a moderní uhelné okolo 40%

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

kromě toho ten spalovací motor má takovou učinnost jenom v optimálním případě, ve větší části má účinnost podstatně nižší a když stojíte v koloně, tak i 0%
kromě toho se dost často i v uhelných elektrárnách kombinuje výroba elektřiny s výrobou tepla a účinnost je úplně někde jinde...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A moderní diesely jdou na 40% a staré uhelky na 28%. Takže to znám přesně naopak. Horší je spočítat účinnost celého cyklu, počínaje těžbou, pak přepravu a zpracování paliva... Pak mají uhelky trapných 8%, ale spalovací motory na tom nejspíš budou ještě hůř.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Omyl. Spalovací motory mají _vyšší_ účinnost, než uhelné elektrárny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to r-man. Ja som nemal na mysli len emisie pri prevadzke ale celkove naklady na vyrobu auta a zataz na zivotne prostredie.
Netreba ratat len emisie pri prevadzke ale aj pri vyrobe a po skonceni zivotnosti.
Ak by niekto toto porovnal, tak neviem, ktore auto by na tom bolo lepsie. Tipujem, ze klasicke spalovacie. Hlavne kvoli bateriam.

Baterie su hlavnym obmedzenim. Tie musia vylepsit.
Potom je tu rekuperacia ale jej efektivita zase zavisi od baterii. Ak toto vyriesia, tak elektromobily maju sancu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemohu s vami souhlasit, cena je podobna jako u benzinove konkurence, nezapomente ze tahle kraska ma zrychleni 4.4s z nuly na 60mph. Pokud tohle chcete u konkurence, tak si taky sakra priplatite :)
Co se tyce te spotreby tak je mnohem vetsi nez u elektrickeho auta. Obzvlaste kdyz si koupite velky motor abyste se tomu vyrovnali s vykonem.
A ze se presonou emise z auta do elektrarny je sice pravda, ale castecne zkreslena... Jedno elektricke auto spotrebuje zhruba 20kWh na 100km. Pokud za rok ujedete 20.000km a mel byste v republice 1.000.000 aut, tak to budou jen 4TWh rocne, coz je asi 5% produkce elektriny v CR. A vemte v potaz ze auta budete obvykle nabijet v noci, kdyz je elektriny stejne nadbytek a bud se vyvazi do zahranici anebo spotrebovava s nizsi sazbou.

Ja nikoho nenutim aby si to koupil, to je vec kazdeho at posoudi pro a proti, jen bych byl rad aby se skusil svest v elektrickem aute a pak teprve vynasel soudy. I ten jizdni zazitek je totiz neco co benzinove auto proste nenabidne... mluvim z vlastni zkusenosti s Nissanem Leafem...

Pokud by vas tema vice zajimalo doporucuji stranky prvniho majitele Nissanu Leaf v CR: http://www.roznovan.cz/~kubis/index.php

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No, moc porovnatelná ta cena není. Na jedné straně Tesla Model S za 100 tisíc, na druhé cokoliv od renomovaných automobilek, např. Audi A6 3.0T quattro stojí v usa méně než polovinu a za padesát tisíc dolarů najedete několik set tisíc km. A zatímco to Audi bude i potom použitelný, Tesla Model S nebude mít skoro žádnou hodnotu, i samotná automobilka uvádí u svých elektromobilů že bude mít 70% kapacity po 80 tisících km.
Nepopírám že akcelerace elektromobilu díky vysokému točivému momentu z téměř nulových otáček má něco do sebe, ale z ekonomickýho hlediska je to za současný ceny baterií nesmysl. U vašeho Nissanu Leaf se myslím uvádělo že samotnou automobilku stojí ty baterie 200-300 tisíc na auto, takže po skončení jejich životnosti je v podstatě neprodejný.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Baterie chce výrobce odkupovat a používat v dalším svém projektu "solar city"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I "vyjezdena" baterie ma porad svoji hodnotu, pokud kapacita klesne na polovinu neznamena to ze by se mela hned recyklovat. Polovicni kapacita z Modelu S je porad vic nez nova z Nissanu Leaf :)
Ikdyby kapacita klesla na takovych 20kWh (coz uz je mene nez ctvrtina puvodni hodnoty a jen o trochu min nez u Leafa) porad se da vyuzivat treba jako zalozni zdroj pro rodinny domek.
Dalsi moznost vyuziti je regulace solarnich elektraren, 20.000 vyjezdenych auto baterii s kapacitou po 20kWh da celkovou kapacitu 400MWh coz uz by se dalo pouzit i pro regulaci nejake site nebo vyse zminene solarni elektrarny.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Když nic jiného, tak je to alespoň snižování závislosti na Arabech a jejich ropě.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"kapacita/hmotnost/velikost li-on je podstatně výhodnější než NiMh."
ale prd - ta hmostnost jo, ale kapacita/velikost je úplně stejná jako nimh - všude bláboly o velikosti a v realitě 1:1

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

co si o tom něco přečíst?
podle wikipedie:
Li-On 250-620 W·h/L
NiMH 140–300 W·h/L

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

více na www.hybrid.cz
ne že bych chtěl dělat reklamu, ale o tohle se vcelku zajímám a tak už léta sleduju tenhle web
elektromobily mají budoucnost, ale bohužel jejich čas, vzhledem k dojezdu, času nabíjení a ceně, ještě nenastal
Tesla Motors sice výrábí modely s úctyhodným dojezdem, ale je jediná, ostatní e-mobily mají dojezd max 160km, hybridy jen kolem 50km, výrobci hold spoléhají na to, že si lidi koupí elektromobil jako auto pro dojíždění do práce, ale za tu cenu vcelku pochybuju

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tiez to vidim, tak, ze najvedsi prinos elektromobilov je na dochadzanie do prace. Ja spravim denne asi 60Km. Mat mali elektromobil co ma dojazd 100Km, aby tam bola nejaka rezerva. Tak by to bolo idelane vozidlo do prace, ale ceny by musela byt niekde okolo 10000EUR a nie sucasnych 30000EUR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nereste jen dojezd a to, ze za 2 roky bude dojezd polovicni.

Reste take to, ze v zime je potreba v aute topit (coz je u spalovacich motoru "zadarmo") a v lete zase chladit.
Obzvlast to topeni si vezme dost .... tezko rict kolik za mrazu je potreba kWh, ale nejakych 5kW prvnich X minut, nez se auto vytopi, to potrebovat bude - to zase podstatne snizi dojezd.

Prece jen, stavajici auta si na sobe nevezou 10cm polystyrenovou izolaci.

Mozna ale, ze ta Tesla tepelnou izolaci mit bude - alespon v modelu pro Evropu by to smysl melo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ak sa v elektromobile kuri, tak podla testov pada dojazd asi na tretinu. V Kalifornii to asi nebude az taky problem. Ale aj tak, keby bol elektromibil za rozumne peniaze s konfigurovatelnuou kapacitou baterie(dojazd podla potreby) mohli by sa rozsirit. Nepotrebujem platit za baterie na 300 Km ked mi z rezervou staci 100. A keby som mal naklady na prevadzku 20% oproti benzinu, tak by som bol ochotny ozelet aj trocha pohodlia.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Oprava dojazd pada asi o tretinu. Edit by sa hodil

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

máte snad představu že se v elektromobilu topí spirálou? :-D
ne, používá se tepelné čerpadlo a když je auto určeno do chladnějších podmínek, tak se používá nezávislé topení na benzín.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hm, 85kWh energie... to je tolik, jak v 7 litrech benzínu :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

takto se to nedá přepočítávat, protože účinnost elektromotoru je kolem 90% a u konvenčního (benzín, diesel) motoru je to jen kolem 30%, zbytek jde do tepla (u obou), takže se musí počítat i s těmito tepelnými ztrátami

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dojazd, kurenie, chladenie to je dnesna choroba elektromobilov. Mne sa najviac pozdava tusim to volaju plunyng hybrid. Na zeleznici diesel-elektrika. Proste maly motor v optimalnych otackach vyraba elektrinu pre jazdu, kurenie, chladenie a nabyjanie mensieho akumulatora. Baterka nech maju dojazd cca 50 km, pomahaju krmit elektromotory pri zrychlovani a v pripade popojazdenia v kolonach auto ide vylucne na baterky. Brzdenie EDB system (elektro dinamika) s rekuperaciou je dnes samozrejmost. Myslim si, ze dnes ciste elektromobili nemaju zmysel kvoli zatial nedostatocnym baterkam a ich nabyjani.

Najvacsiou zvrhlostou su hybridy co maju spalovaci motor velky ako svina (bohate staci na jazdu auta) a kvoli kadejakym financnym vyhodom daju do neho elektro pohon s dalsimi XX kW a vsetci sa tesia ake vykonne je to auto a ekologicke, sak zo spotreby 12 l nafty ma uz len 10l. Typicke image auta.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ten prvy pristup zvolil Opel a Chevrolet vo vozoch Ampera/Voltera. Zial nieco asi riadne spackali, lebo v momente ked sa zapne spolovaci motor ide spotreba na 6.5 litra. Modely Toyoty kde elektromotor je pomocny motor su efektivnejsie. Ale tiez si myslim, ze velke a vykonne auta s hybridom su len pre image.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

plugin hybrid Volt/Ampera od koncernu GM, v podstatě jedno auto akorát s různou karosérií a značnou, je sériovo-paralelní hybrid, kde nápravu může hnát buď:
paralelně (o pohon se stará konvenční motor, proto těch 6.5l, s přicmrndáváním elektromotoru),
nebo sériově (elektromotor jede sám s tím, že konvenční vyrábí elektřinu)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Posrali to tym, ze neodolali a zapojili ten motor aj na kolesa. Nehovoriac o tom, ze tam dali zbytocne velky a vykonny motor.
Proste zacali so skvelou myslienkou, ktoru popisal pan vyssie (spalovaci motor iba ako zdroj elektrickej energie a pohon auta iba na elektromotor) a postupne to prerabali a prerabali az z toho spravili bezny hybrid. Vtedy sa do toho obul marketing a zacali carovat so spotrebou, ktoru rataju na celkove kilometre ktore s tym autom prejdete (spotreba = [pocet km na baterie + pocet km na benzin]/spaleny benzin).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já se budu dál držet svýho trachtoru, se kterým dojedu na jednu nádrž z Prahy do Splitu ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pani z diit.cz, sklamali ste ma. Tak som sa tesil na dobry, dlhy a vycerpavajuci clanok o Tesle a Modeli S... a nic z toho sa nekonalo.
Ani ste nespomenuli, ze sa testovali prototypy aj v extremnych mrazoch (http://www.teslamotors.com/blog/cold-weather-climate-testing-model-s).
Ze prebiehali nezavisle crash testy (5 hviezdiciek).
Nenapisali ste nic o tom, co tu spominaju v diskusii, ze Tesla ma nejake plany vykupovat vyjazdene baterie, resp. ze Tesla defaultne predpoklada, ze majitelia budu svoje baterie vymienat v buducnosti za nove, lepsie, s vyssou kapacitou - co znamena, ze hodnota auta sa nebude znizovat tak ako sa znizuje u klasickych aut, kde s najazdenymi kilometrami odchadza vsetko, coho sa motor dotyka.
Ani slovo o IT vybaveni - ze na tom velkom displeji chcu mat svoj vlastny eshop s aplikaciami, ze auto je v podstate nonstop online a vy mate na smartphone stale k dispozicii zakladne ovladanie (napr si mozete auto na dialku vykurit alebo vychladit), resp. informacie o polohe, rychlosti a stave vozidla (vhodne na sledovanie dospelych ratolesti, ktore si to auto pozicali od rodicov), a pod.

Cele je to ako chaby prepis agenturnej spravy akurat v jazyku diit (vacsinou odborny a dobre citaleny)...
Navyse dokonca pouzite fotky su z nejakeho Alpha prototypu a fotografie Modelu X su preco take male? (wtf?)
Btw, produkcia Modelu X je naplanovana na koniec buduceho roku, prve dodavky az na zaciatok 2014.

No proste... ocakavam od Vas reparat :-) a dufam, ze tento clanok mal dostatocne vysoku citatelnost a diskutovatelnost, aby Vas to k reparatu motivovalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

také mě tento článek překvapil zde na serveru o IT
z moto-automobilového průmyslu lze pro IT vybrat lepší člákny
např:
http://www.hybrid.cz/novinky/elektromotorka-na-linuxu
nebo
http://www.hybrid.cz/novinky/nissan-leaf-pohaneji-nove-windows-7

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Boha jeho, jaký zelený mozek tohle psal? Jel někdy s nějakým elektromobilem? Dokáže si spočítat, co to je 40, 60 nebo 85 kWh v autě této velikosti? Kolik to váží, kolik to stojí, jakou to má životnost, jak dlouho se to reálně nabíjí? Je to jedna velká pohádka, spíše jeden velký podvod. Přečtěte si tohle:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vize-sefa-tesly-zacinaji-...

nebo tohle:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-model-s-prodej-zacne-predcasne...

To jsou kriticky podané informace, ne slepé nadšení pro nic. Pro nic.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, pán co ty články psal, tak v číslech dosti ustřelil. V USA rozhodně není standardem 230V/16A. Konec konců, i v ČR je to spíš 3x400V 16A.... A že by 120kW stačilo 1200 lidem ? No tak to nevím, kde žije. Opravdu nevím, jak bych byl schopen v téměř přesně popisované vísce topit kotlem 18kW, při čemž to zde dělá většina lidí, jedinou alternativou je zde dřevo nebo uhlí.
Ale ono je to jednodušší - buď to bude schopen uvést na trh, nebo ne. A zatím se tváří, že ano - jestli ne, tak má asi na krku federální soud.
S hmotností li-ion se dá dnes dostat k 0,5t na 100 kWh, to už jde. Zbytek auta je zase jednodušší a lehčí.

Skuteční zelení mozci Vás spíš budou nutit nejezdit nikam, než vyvíjet nová auta.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si dal tu práci, a spočítal jsem to. Při cenách za které naše firma nakupuje baterie, bych byl schopen postavit způsobem, jakým to dělá Tesla (klasické 18650 články), baterii 85kWh při parametrech cca:
29 000 USD + cca 3500 USD BMS.
Váha cca 498 kg,
Objem asi 600l.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

kdepak "nejezdit nikam", ale po svejch nebo šlapat do pedálů ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Panove v internetovem magazinu sice asi rozumi benzinovym autum, ale obavam se, ze o elektrine moc nevi ;-)
Pan Elon Musk, do ktereho se tam tak radi navazi, narozdil od nich uz dokazal vybudovat nekolik velmi uspesnych a prosperujicich firem (Zip2, PayPal, SolarCity, SpaceX) a ted to bude i Tesla Motors. Svoje prvni podnikatelske zamery mel ve 12 letech, kdy naprogramoval svoji prvni pocitacovou hru. Jelikoz on ani jeho bratr ale jeste nebyli plnoleti, nemohli si otevrit hernu. Jeho zivotopis skutecne stoji za to a jestli nekdo dokaze uvest elektromobily do provozu, pak to bude on.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud fandíte elektromobilům, nebo je vlastníte, můžete se přihlásit do našeho sdružení. www.elektromobily-os.cz
Pokud přijedete na sraz, dozvíte se více a možná se svezete i s FISKEREM.
Potom možná ubyde příspěvků, které nemají opodstatnění a jsou mimo mísu.
Elektromobily patří mezi nejlepší věci, které máme.
Také nás můžete vidět příští víkend v Pelhřimově, nebo v Zámělu u Potštejna.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.