Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vulkan vydán, přinášíme přehled podpory studií, hardwaru i ovladačů

Je tu nekdo "mlady" kdo umi ten VULKAN pouzivat? (intel/linux preferovan). Mame aplikaci ktera by dost tezila z lepsiho zpracovani nez pres opengl shadery ktere nejsou async. Jen to chce cely prepsat :(

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To sháníte pracovníky tady? :D Velice důvěryhodné ;)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Spis nadsence, nez pracovniky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Grassroots...

Preferoval byste míste toho nějakou ejč ár agenturu? :-p

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějak jsem se to od včera nestihnul naučit :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chapu to dobre, ze to pobezi jen na nejakych vybranych novejsich kartach? Jsem sam, komu to pripadne jak navrat do "zlatych" casu pred directx, kdy nic nefungovalo?

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Prave naopak. Funguje to narozdil od novych verzi OpenGL a DirectX, kdy se musi na podporu karet po vydani novy verze vzdy chvili cekat, i na spouste soucasnych karet.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

asi jo :-)))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Co se AMD a Nvidie týče, je podporovaný tentýž hardware jako s DirectX 12, takže ne, Microsoft v tomto ohledu žádnou výhodu nenabízí ;-) Není divu, DX12 i Vulkan byly více či méně inspirované Mantle, takže mají i podobné požadavky na hardware.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

<b>Nepotvrzuji!</b>
Odveka vyhoda DX je, ze pojede i na starem HW ... veci, co nebude umet, proste dopocita pocitac, ale pojede .... ikdyz nemam jeste na pocitaci s GTX460 W10, tak jsem presvedcen, ze tam DX12 pojede. Zvlast, kdyz to jede na starem pocitaci s 8800GTS ....
Jestli to dobre chapu, tak vulkan nepojede, DX pojede .... cimz se dostavam k tvrzeni, ze jen se modleme, ze vulkan neni budoucnost, proze by se to dalo nazvat spis navratem do minulosti.

+1
-41
-1
Je komentář přínosný?

Nejsme expert na Grafiky, ale predpokladam, ze je tam rozhrani s funkcemi, ktere si OS pres jeho knhovny DX vola. Podobne jako existuji rozhrani na jakykoliv jiny syste nebo program.
V tom pripade nerozumim tomu, jak mi muze nejaka knihovna (DX) neco "dopocitavat", kdyz to rozhrani graficke karty danou funkci neumi (potazmo ji tam nemuzu zavolat)?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jednoducho povedane SW si pri starte overi ktore funkcie podporuje HW a ktore nie.
Podla toho potom posiela data na vypocet kam treba.
Napriklad Physics ked SW najde NV GPU podporu tak to pocita HW grafika, ked ju nenajde tak to pocita cez CPU clienta.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Jak vidim ty minusy, asi se jim tu zas v tech diskuzich pomichaly tlacitka.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

A sa divis? Ked si zasa mudry a pritom tomu rozumies jak hus do piva?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proc by nemohla dopocitavat? Samozrejme, ze dopocitava! SW DX je bran jako etalon kvality a existujou dokonce benchmarky, ktere pocitaji to, jak ktera karta kvalitne renderuje oproti referencnimu SW renderingu ..... cili jak moc "sidi".

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

"Samozrejme, ze dopocitava"

To jsou zas BTJoviny... ano SW implementace grafickych knihoven existuji. Videls nekdy kolik to dava FPS ? Je to hezke pro renderovaci farmy, ale hrac si nastavi hru tak aby mel pouzitelne FPS a kvalitu prizpusobi FPS, ne naopak.

Kdybys chtel veci ktere GPU neumi, nejlepsi ze spatnych moznosti je napsat shader ktery chybejici feature implementuje, i kdyz bude 5-10x pomalejsi. Teda pokud to lze.

Druha moznost, pocitat na CPU, znamena ze bys musel prenaset buffery (rozdelanou praci) tam a zpatky po PCIe pro *kazdy* frame, coz jaksi znamena ze muzes rovnou zapomenout na nejake pouzitelne FPS (a proto to jaksi nikdo nedela...)

Jo a pak jsou drobnosti jako async shadery, ktere jednoduse "dopocitavat" nelze, bud tu featuru HW ma nebo ne...

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

SW implementace obvykle ani cely FPS nedaji, spis tak desetinu fps. V Linuxu je dostupna softwarova implementace OpenGL, i kdyz je pravda, ze je jeste pomalejsi nez ta SW implementace DirectX pod windows. V praxi se skutecne nepouzivaji a vetsina her pod tim ani nenastartuje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Že referenční implementace jsou prubířský kámen pro optimalizovaný kód snad nikdo nezpochybňuje (skvělá věc při vývoji kupříkladu rychlých matematických knihoven), ale že by si třeba hráč dobrovolně zapnul nějakou funkci ve výrazně pomalejší verzi než se raději obešel bez ní?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm podstupne vypustanie SW podpory starych vyrobkov je uplne normalne. Vyrobci potrebuju hlavne tlacit predaje novych GK a SW. Zabezpecovanie servisnej podpory vyrobkov starsich ako 5 rokov je len taky nepovinny bonus z ktoreho maju akurat tak dobre meno ale ziadne priame zisky (pokial si tu servisnu podporu zakaznik priebezne nelati).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro aplikaci ale budou dostupné funkce jako pod DirectX 11 (protože hardware nic víc neumí) a nepřinese to žádnou reálnou výhodu, naopak v případě GeForce znamenal přechod na Windows 10, které DX12 podporují, spíš mírný pokles výkonu.

Výsledek: Na starém systému s GTX 460 mi DirectX 12 nepřinesou žádnou výhodu, ale upgrade na Windows 10, který je pro DX12 nutný, mi sníží výkon. Kde je ta výhoda oproti Vulkanu?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Co si rekl je pekna blbost, pokud grafika nepodporuje prislusnou verzi DX tak proste nepojede.
Maximalne hra muze podporovat i starsi versi DX, pripadne mit software render ale to bylo naposledy u hodne stary her, v top pripade ano, ale hra na to musi byt primo pripravena.
S 8800 GTS mas smulu, sice ti W10 na ni pojedou ale zadna hra podporujici DX 12 a ani DX 11 nepojede, GTX 460 DX 12 podporuje.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Diky za potvrzeni, takze vulkanove hry mi nepojedou jenom diky tomu, ze vulkan a ne grafika .... dekuji, vulkan nechci.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Dosud jsem měl za to, že se jen mýlíš, ale teď bych řekl, že si i hloupý.

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Trochu jsem pátral a řekl bych, že Vulkan za to nemůže. GTX460 zkrátka nemá HW feature level (a tudíž ani 5xx řada) na DX12 a tedy ani na Vulkan. Na stránkách nvidie sice tvrdí že GTX460 má DX12 API, ale všichni víme jak je to s HW podporou DX12 u nVidie s mnohem novějšíma grafikama.
Upřímě, moc nevěřím že spustíš nativní DX12 hru s GTX460 na Windows 10 a když náhodou ano, tak to bude stejně výkonově tak pomalý, že to bude nepoužitelný (nejspíš taky proto, e to některé "fičury" bude dopočítávat přes CPU, nebo nějakou konverzí v ovladačích grafiky).

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Softwarová podpora - to je to co má GTX460 - znamená jednoduchou věc: žádnou dx12/vulkan aplikaci napsanou výlučně pro tyto nová api (tzn. bez podpory DX10/11) nerozjede. Je úplně jedno, že nVidiácký driver DX12 umí, když ten HW neví, co by po něm driver chtěl.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Fakt ? Takze chces rict ze az vyjde Quantum Break, ktery je DX12 only, tak pojede i na grafikach co DX12 neumej ? Tak to chci videt :-D Ta tvoje pohadka o tom jak to jede na starym hw minimalne od directx 10 neplati... tak se probud!

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Záleží na SW co dané API používá a ovladačích ke GPU. Například pokud jsou ovladače schopny překládat z kódu pro vyšší verzi shader modelu do nižší, kterou třeba GPU maximálně podporuje, sníží se FPS a popř. se objeví artefakty v renderované scéně. Pokud to ovladač nepodporuje, následuje crash aplikace v případě, že SW nemá napsanou stejnout scénu i v nižším shader modelu(přepne podle autodetekce nebo uživatel), který je GPU schopna renderovat. Takže SW se dá podělat i s použitím DX, což je v celku obvyklé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan, Wayland/Mir, EGL....rychlý vývoj otevřeného AMD driveru.... Valve a její SteamOS.... safra, pokud se vývoj někde nezadrhne, ale půjde dnešním tempem, tak mým hrubým laickým odhadem za rok touto dobou bude Linux velmi slušnou herní platformou. :p

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jop, stejne jako loni ...... predloni ...... predpredloni ....... predpredpredloni ........ https://www.reddit.com/r/linux/comments/3038d4/when_was_the_first_year_o...

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Ono to nikdy nebude ako prepnut vypinacom a kricat ... uz je to tu - linux sa siri vsade!

Ale mozem povedat, ze sa system konverzie ludi z win na linux meni. Predtym musel uzivatel linuxu presviedcat kazdeho ako marketingovy phone-troll, ze je lepsi.

Teraz citam na internete ovela castejsie - prosim, som tu novy, chcem vyskusat linux. Nie, ze by to tu nebolo predtym, ale styl textu uz posobi ako svojvolne rozhodnutie.
Teraz za mnou pride 16-rocna, ze ma starsi notebook s Win8 a chce vyskusat linux. Toto sa roky dozadu nedialo.

Z vlastnych skusenosti viem, ze vela beznych ludi viac a viac hneva windows 8 a 10 (aj ked sa win10 viac podoba na windows 7). Nepovedia, ze chcu linux, ale vidiet, ze ich windows hneva.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Běžní lidé na desítkách i osmjedničkách běžně spokojeně dělají. Ječí lidé, od kterých by to jeden nečekal.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pobavil ;-)
..bezni lidi byli stastni v 8kach, kdyz je clovek zbavil Metra a jeho schizoidni nabidky ;-)
..mozna pak zacali byt spokojeni ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

O osmičkách nepíšu - ale je divné, kolik lidí zdarma neupgradlo na výrazně lépe ovladatelné 8.1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konecne sme se dockali, api Vulkan 1.0 je na scene a umozni majitelum Windows XP, Vista a 7 aby si uzili modernich grafickych technologii a prvku pricemz nemusi byt nasilne znasilnovany debilni Microsofti politikou: "jenom pro Windows 10, 10 sou nejlepsi, nic jineho nez 10 od polovice 2017 podporovat nebudeme".

Ja Vulkan 1.0 silne vitam a doufam ze jedna z her ktera na tomhle zakladu vyde a ukazkove poslape DirectX 12 bude Half-Life 3 ktera je uz touzebne hraci ocekavana vic jak 8 let.

Vulkan vnimam jako DisplayPort, tez technologie ktera neni zavisla na striktnich to pravidlech.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

S těmi Win XP bych teda nepočítala abych se přiznal tak mám pochyby i o Vista. Co jsem četl tak má Vulkán fachčit na Win7 a vyšší + Linux, ale i to je slušný záběr OS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U Visty by to problém být neměl, drivery se oproti W7 moc neliší. U XP to bude s vydáním nových driverů horší, i když Nvidia XP stále podporuje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V jakem smyslu s tim DP? Protoze u HDMI vidim neskutecne potize, ze to prave ty striktni pravidla nema, zatimco s DP problemy nejsou, protoze specifikace nema tolik optional casti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

První testy pro nadšence jsou tady http://www.computerbase.de/2016-02/vulkan-erste-benchmarks-der-neuen-api...

Nechci hodnotit, kde ten výkon je, ono to nemá smysl a za rok, dva vývoje bude asi někde jinde. Ale jedno je tam vidět už teď - větší přínos na kartách AMD.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jak to, že na DX11 je ten výkon o třetinu vyšší oproti Vulcanu? DX11!!! To je nějaký error ne?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud lze věřit google překladači, tak "The developer Croteam says that it is a very early implementation of volcano. So it is possible that there will be graphics errors, crashes, and poor performance than the other APIs."

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No to doufám, že to hodně zrychlí, protože ten výkon je tragický i oproti zastaralé DX11. Natož pak proti DX12.

Za pár měsíců uvidíme reálné výsledky přímo ve hrách.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To neexistuje demo kde by to bylo pořádně implementovaný? Na čem to API testovali?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neví někdo, jestli bude Vulkan podporovat něco obdobnýho, jako DX12 ten explicit multiadapter nebo jak se tomu nadává? Myslím tím to spřažení Radeonu a GeForce grafiky

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.