Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Školy: Nebudeme zjišťovat, jaký typ hodinek studenti nosí. Zakážeme všechny.

Velká legrace. Příště to budou brýle, kontaktní čočky, implantáty a na půdu ústavu se bude vstupovat výhradně detekčním rámem, jako na letišti.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Detekcni ram se jiz pouziva.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To jo. Apple zmnenil svet. Ale jenom k horsimu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Už delší dobu se snažím přijít na to, jak Apple změnil svět a co doopravdy vynalezli, ale jediná konkrétní odpověď zatím byl book z jednoho kusu hliníku. Neměl by někdo něco lepšího? : )

Ano, mluvím z pozice člověka, který je nemá rád, ale vážně bych rád věděl co vynalezli, abych jim nekřivdil.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

u mňa zmenili svet trojako:
1. odkedy som zaspal s hliníkovým macbookom pro na hrudi a zobudil sa so 100 stupňovým rozpáleným drakom na tele, spím bez akejkoľvek elektroniky v posteli. mňa apple naučil spať poriadne. ďakujem.
2. odkedy som mal predlaktia s chrastami od ostrej hrany macbooku, držím pri písaní dlane zdvihnuté vysoko ako na klavíri.
3. odkedy som mal macbook pro, chápem zmysel reklamy.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Zdá se, že máme stejné zkušenosti s MacBook Pro ;-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak Apple určitě není úžasný vynálezce nových technologií, ale na druhou stranu uměl spoustu nečekaných technologií přetavit a přinést do obýváků obyčejných smrtelníků.

- Okenní operační systém (Xerox si s tím komerčně nevěděl rady a ostatním stačil DOS a BASIC)
- Plná podpora DTP (kvalitní fonty, Post Script). V roce 1985 se změnil svět výroby tiskovin.
- Chytrý telefon s patřičným dotykovým OS (každého uvážení, je-li to plus nebo mínus)
- Tablet (ještě teď si pamatuji ty vtipy s Jobsem na tu šílenou kravinu - přerostlý ajfoun)

Nechci tím nijak tu firmu adorovat, ale spoustou věcí pohnula světem IT velmi významně. Nejsou to vynálezy, ale nalezli schůdné a funkční provedení, co se ujalo a stal se z toho následně "standard". Samozřejmě také spoustu věcí podělali, tak už to chodí.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Dík za reakci.

Pokud vím, tablet ani chytrý telefon nejsou vynálezem jablíček.
M$ měli tablet v roce 2002 a někteří lidé připisují prvenství StarTreku 1987. : )
Chytrý telefon - mám za to, že to tu bylo dřív , s dotykáčem i bez.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jak říkám, nejsou to přímo vynálezy, ale oni prostě našli formu, která je použitelná. Spousta věcí byla vynalezena daleko před tím, než tomu někdo dokázal dát široce akceptovatelnou podobu, spousta zajímavých vynálezů se dodnes válí v šuplíkách. :-)

Možná je to i ta jednoduchostní filosofie Apple, že se z "komplikované" záležitosti udělá jednoduchá (ťupací OS smartfounů a tabletů zvládají i děti) a toto si holt najde kupce i následnovníky konkurence.

Je to třeba přesně opak Xeroxu, který sice měl "bedny" co vymyslely geniální a do dnes drženou koncepci okenního GUI a přesto s tím výrobce nedokázal vůbec nic udělat.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

No ono ani vela ostatnych spolocnosti toho zasa tak vela nevynaslo, minimalne nic preborne. Skor si davaju patentovat kvanta relativnych blbosti aby sa vyhli potencionalnym sporom. A vynaliezaju to zamestnanci v R&D nie samotna spolocnost ;-). Ostatne kopec napadov sa nakupuje a ani MS,IBM a dalsi si vsetno nevynasli. To co sa skor Applu dari je ten napad pretavit aj do produktu ktory dostanu na trh a predaju (casto ehm, za nepochopitelnu cenu). Napriklad o holografickom zazname pocuvame uz niekolko rokov, ako to v labakoch funguje ale realny produkt je v nedohladne.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Apple mal Newton uz v roku 1993, potom ho v roku 2007 zmensil a mal iPhone, v roku 2008-9 zvacsil a mal iPad.

Apple obajvil zasadnu vec. Nie je dolezite byt na trhu prvy, ale byt na trhu vtedy, ked trh na dany vyrobok dospel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ani to neni dulezity. Apple prisli na to, ze musi byt na trhu vcas, ale taky s vyrobkem, kterej bude dostatecne jednoduchej (klidne cti blbej), aby ho mohli ovladat nejen geekove ale i tvoje babicka na vesnici. A taky musi fungovat spolehlive, rychle tise a musi bejt sakra hezkej (= musi se na prvni pohled libit, lidi to musi chtit driv, nez budou vedet co to umi).

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Ale ruku na srdce, bez hodně silné reklamy a marketingu/mindshare (klasického a pak ještě určité infiltrace médií) by se to stejně nepovedlo. Myslím že dobře je to vidět na srovnání MS a Apple.

Kdyby druhý uvedený uvedl ty klávesnicové kryty a Surface Pro, tak by se nad tím slintalo, jak ten Jobs zase předběhl dobu... takhle je úspěch, když se toho prodá víc jak pár set tisíc za vánoční kvartál a když o tom místo 100% maníků na webu napíše, že je to uber fail, jen 90 % :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel ne. Tablet podle Apple je nepříliš drahý (no, +-desítka není málo, ale není to nic nezkousnutelného, tuplem v USA), má lehký OS dělaný na dotyky, všechno v sandboxu, dlouhou výdrž kolem 10h, nemá žádná HW omezení pro použití (jako že vám nenepřehřeje kulečník, neofouká ruku fénem, může být třeba i pod polštářem), stačí tomu málo systémových prostředků atp. Androidi tento koncept pochopili a napodobili.

MS zavřel do Surface tabletu střeva výkonného notebooku, dal tam desktopový OS doplněný o dlaždičky, fučí z toho horký vzduch, takže pozor kde a jak to používáte, neucpat větrací otvory, úložiště se snadno zafláká, jo jsou na tom MS Office, to každý potřebuje to je jasný. Takže 35 litrů a jsme vyrovnaný.

Myslím, že ten druhý vůbec nepochopil co lidi na tabletech zaujalo. I kdyby byl první, byl by to propadák.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Surface Pro je úplně jiný typ zařízení než to, jak ty tablety definujete, a o to tak trochu jde. Kdyby to vydal Apple, tak se na nic nehledí, je to vizionářská záležitost, která "vytváří nový segment trhu" a tak podobně :)

Takové chytré hodinky - blbost s nic moc užitečností (kdežto to SFP je vcelku funkční věc, použití bude řada), ale až to začne dělat Apple, tak tím dojde k revoluci a zrodí se úplně nová sféra produktů (= haraburdí). Přeju si tedy, aby tentokrát padla kosa na kámen a svět jim to už nesežral, ale jsem pesimista, takže čekám, že jim to zase vyjde :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Apple povazujem za silne predrazenu znacku a kto ma pozna tak vie ze tabletmi pohrdam, ALE:
V pripade Apple krasne vidno, ze firma sa zamerala na mainstream (povodne hlavne USA mainstream). Ludi ktori neriesia co maju pod kapotou, hlavne nech to krasne svici, trubi, blika, nesklbe a dobre sa to pouziva. Mozme sa tu hadat donekonecna do akej miery je za tym optimalizovany system alebo "podfuky" s animaciami -> to mainstream nezaujima. Skratka zelovocinari pri svojich produktoch pochopili, ze nie parametre predavaju, ale "customer's experience" predava. Zacinaju uz od posranej krabice, ktoru kazdy sudny clovek rozkmase a neriesi ale oni z toho robia vraj zazitok. Takze ak by som mal povedat, co priniesol apple svetu, tak je to pochopenie myslenia toho co vacsinovy zakaznik chce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Někdy v roce 1999 jsem si na střední kupoval kalkulačku Texas Instruments TI-89. Tenkrát stála přes 10k, ale protáhla mě matematikou a fyzikou nejen na střední ale i na výšce. Že uměla derivace a integrály bylo pozitivní, ale zásadní bylo, že si člověk mohl naprogramovat vlastní funkce a programy, nebo si do ní zapsat textové poznámky. Stejně mi to nepomohlo a z vysoké mě vyhodili :D Škola není (neměla by být) o tom jak dojdeme k výsledku, ale jestli se k němu vůbec dokážeme dostat.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Já měl nějakou Casio, tam se poznámky jako takové psát nedaly, ale dal se tam (při jistém úsilí) napsat tahák jako program.
Sice to fungovalo jen když se mohla používat kalkulačka (naštěstí většina těch nejhorších předmětů), ale zase v té době ani ty nejobávanější vyučující nenapadlo, že by mohl tahák být uložený v paměti kalkulačky :-)

Výpočty integrálů byly taky fajn, stačilo vždycky zkontrolovat, jestli výsledek výpočtu odpovídá kalkulačce, a když ne, tak v jakém kroku se začal lišit :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Studentum je treba vstepovat, ze skola je vlastne takove vezeni. Nakonec budou u kazdeho vchodu stat ozbrojenci s automatickyma puskama a kazdeho prohledaji, svleknou a provedou mu prohlidku dutin. Plus nahodne prepadove prohlidky behem hodin.
Jedine, cim me potesili byly ty hodiny na konci.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ale také už je, a celkom staré vec, napr. tuto: http://usatoday30.usatoday.com/news/education/2006-12-10-purses-bagged_x... ... po Columbine sa na školách nasadzovala ochranka, a žiaci mohli postupne nosiť na vyučovanie menej a menej vecí, nakoniec už ani peračníky a kabelky. Svoje veci majú odložené v skrinkách mimo strážených priestorov, pri vstupe sa dozerá aby nič neniesli dnu. Pikantné na tom je ale toto: Problém nastal u slečien ktoré "majú svoje dni" ... tak strážnika nenapadlo nič lepšie ako sa pri vstupe a prehľadávaní osôb každej dámy pýtať či má menštruáciu, a ak áno, môže si zobrať taštičku s hygienickými potrebami. Vo fronte. Pred desiatkami iných žiakov.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Musi byt uzasne do takove skoly chodit, nejen pro ty slecny. Otazka je, zda je to jeste skola nebo vezeni ci nacvik na koncentracni tabor. Nechtel bych se ucit pod dohledem ozbrojencu.
Straznik za to mozna nemuze, protoze jestli dostal zodpovednoost za to, ze nikdo nic nepronese, tak dela, co musi. Desi me, ze se neco takoveho muze stat a neni to v zemi 3. sveta.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Programoval jsem si na Psionu IIXP, který vypadá pro laika jako běžná vědecká kalkulačka, různé statistické a další funkce v OPL a při testech se mi to hodilo - není problém zapamatovat si vzorce či postupy, většinou jsem udělal ve stresu botu někde v samotném výpočtu a v tomhle mi Psion značně pomohl. Na dnešních hodinkách si student už těžko něco naprogramuje, takže půjde jen o tupé přepisování informací na nich zobrazených a myslím, že už na první pohled půjdou tací jedinci při testech/zkouškách poznat.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

To jenom dokazuje, ze cely skolni system je chory.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Whaaaat???? To mi pls vysvetli, jak to, ze ucitele chteji aby zaci meli co nejmin sanci opisovat dokazuje, ze system je chory.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Asi nejvíc mi toho daly předměty, ve kterých byla zkouška ústní (diskuze nad písemkou nebo nad přípravou, u které jsem často mohl používat literaturu nebo poznámky).

Testy jsou dobré jako forma memorování, ale nikoliv skutečného testování znalostí.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ako na jednej strane to chapem a na niektorych typoch skol, asi skor netechnickych kde je to dost o memorovani textu (alebo predmetoch) to moze byt vyhoda, ale ja som mal napriklad profesorku na matike na vyske ktora dala na skuskovom priklady a ziak mohol pouzit co chcel - poznamky, tabulky, kalkulacky (inet+tablet vtedy nebol to je fakt) a ked bol blby tak mu ani to nepomohlo. Islo o postup a vediet rozmyslat.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Kazdy kto chodil na vs v poslednych 5 rokoch vie ze 99% zkusok je robenych z telefonu, odposluchu, z hodiniek. Staromodne tahaky uz skoro neexistuju.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Cerstvy vysokoskolak s titulem zacne jen brblat nesmysly, kdyz nema k dispozici Google - i na jednoduche otazky :-)

Kdyby nebyl Google, tak vetsina lidi sama od sebe nic nedokaze.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tak pre niektorych ani Google nieje vseliek
https://www.youtube.com/watch?v=rbvfEnpFVM8

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To bager

Nenechte se vysmát. Není VŠ jako VŠ. Pokud mluvíte o nějakých soukromých, kde si titul zaplatíte, tak bych tomu i věřil. Ovšem na školách, které mají úroveň se opisování dost hlídá. A koho chytí, ten ve většině případů jde před disciplinární komisi.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Placas bludy. Na statnich VS v ČR se opisovani hlida a pokud nekde nekdy slo pouzit tahak, tak prave z papiru, protoze muze mit 2x2 cm nebo se tvarit jako dalsi papir pisemky. Trest za opisovani je vetsinou okamzite vyhozeni od zkousky a zapamatovani studenta zkousejicim (velmi nebezpecne :-)). Opakovany pokus muze hrave skoncit i vyhozenim ze skoly.

S cim se clovek potka je povoleni vlastnich materialu u zkousky. Nekdy je pozadovano aby byly psane vlastni rukou, parkrat jsem zazil i moznost tistenych s tim, ze je limit treba 3 stranky a clovek si nesmi prinest napriklad slidy z prednasek. Zkousejici pred testem projde lidi a na papiry se podiva, pokud se mu neco nezda tak cast materialu studentovi sebere.

Posledni a asi nejvzacnejsi varianta je zkousejici co si jde zakourit, pro neco do kancelare ... Nektre predmety to proste tak nejak potrebuji a zkousejici tak da studentum kooperativnich 5 minut. For je v tom, ze lidi s nedostatecnou pripravou (ve forme prehledneho tahaku nebo znalosti v hlave) tech 5 minut vetsinou nezachrani.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zažil jsem i zkoušku, na kterou bylo povoleno přinést si libovolnou literaturu. Zkouška byla o způsobech řešení problému, kdo to předtím neviděl, tomu knížka stejně nepomohla, to by ji musel dost dlouho studovat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Moje zkušenost je, že čím víc materiálů je u zkoušky povoleno, tím je zkouška těžší. U těch hodinek, ale nejde jen o informace, ale o možnost komunikovat. Písemku tak může vyřešit někdo úplně jiný, zkoušný pak prokazuje jen schopnost ovládat hodinky a opisovat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Podle me mnoho povyku pro nic. Tak si proste zaci a studenti na pisemku sundaji hodinky z ruky. Zadna hruza. Mnohem vetsi otrava je to pro skolu, ktera musi studentum nejak dodat info o case.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak treba u sitarskych certifikacnich zkousek (napr. Pearson VUE) jsou jakekoliv hodinky jiz delsi dobu zakazany... Jedine co je dovoleno je snad jen kapesnik (radeji jsem se naposled ani neptal :) ).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

A co ručník? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lenivost niektorych vyucujucich kompenzovana nezmyselnymi zakazmi... Dnes su to hodinky, za 10 rokov to budu okuliare alebo sosovky. Toto nie je cesta.
Naopak cesta je "tahaky" alebo ine pomocky jednoducho povolit a vykompenzovat to zlozitostou skusky. Zazil som to pocas mojho studia viackrat a paradoxne na skusky kde bolo prakticky vsetko povolene som chodil pripraveny najlepsie - dovod bol jasny -> bud som vedel a skusku urobil alebo som nevedel a caovy limit mi umoznil "dodatocne nastudovat" max jednu odpoved z prinesenych materialov. Samozrejme to by ale nemohli vyucujuci cvakat ABCD testy v pocte 8ks za celu svoju karieru.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nemusí to být ani těžké, ale prostě ať to otestuje schopnost si z těch dat něco složit dohromady. Analytické myšlení, minimálně na technice, to je nakonec základ. Schopnost se biflovat nazpaměť je na nic. Prostě máme nějakou moderní dobu, informací je stále víc, proč si je rvát do hlavy tlakem když hned po zkoušce půjdou zase pod tlakem ven? Máme moderní způsoby uložení dat, je nesmysl je nepoužít a naopak proti nim bojovat.

Ale tak vono by to chtělo trochu vést ty děti k něčemu už od mala. Mělo by se mnohem víc rozšířit domácí vzdělávání, naprostá většina doma vzdělávaných dětí je na tom úplně jinak napříč obory než vrstevníci co prochází režimní vymejvárnou mozku. Celý státní systém vzdělávání je špatně.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Už zas ty vaše vymejvárny o státu. Jenže realita je jiná. Naprostá většina doma vzdělávaných dětí, co jsem potkal, byly skleníkové květinky zcela neschopné spolupráce s někým druhým. A nemluvím o tom, že pokud chce dítě studovat něco jiného, než rodiče zvládají, nemá doma stejně šanci. Vychovatelé jsou tak možností pro horních deset tisíc a i tam je problém s odborností.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Sám jsem z těch, kdo se polovinu látky základní školy naučil sám a do školy se chodil nudit. A to se mi doma nijak extra nikdo nevěnoval, akorát jsem si to načetl. Moje aktuální zkušenost s pár dětmi vzdělávanými doma je taková, že jsou tak o pět let napřed. Jak z hlediska teoretických zkoušek, kde tradičně všechny dalece přesahují (např. http://www.baraka.cz/Baraka/b_3/b_3_vyuka_doma.html), tak na první pohled přípravou praktických věcí do života (manuální zručnost, schopnost se o sebe postarat). Za vypíchnutí stojí např.

„Na vzdělávání doma je udivující i to, že se zdá, že vlastně vůbec nezáleží na předmětu - děti, které jsou vzdělávány doma, mají např. podle studie Dr. Raye o 30 až 37% lepší výsledky v jakémkoliv předmětu a testu. Nebyly přitom rozdíly mezi dětmi, které doma vzdělávali rodiče - učitelé, nebo rodiče, kteří neměli vůbec žádné pedagogické vzdělání. Navíc ve srovnání s dětmi, které měly ve škole obvyklé výsledky, měly děti vzdělávané matkami, které měly jen základní vzdělání, o plných 55% lepší výsledky (Home Education Across The United States, 1997). Navíc se například ukázalo, že zatímco v běžné škole jsou mezi dětmi ve čtení a počtech významné rozdíly mezi rozdílnými etniky, děti vzdělávané doma měly bez ohledu na rasu stejně dobré výsledky.“

Co blábolíte o vychovatelích netuším, ale zcela jistě by to privatizace školství řešila poměrně dobře. Školství v ESSR a USSA jde do prdele tak rychle, že by to rozhodně nemohlo být horší. Každý by si mohl vybrat svůj způsob vzdělání. Že by se to rozvrstvilo? Ano, jistě, a tak je to správně. Teď si hrajeme na vzdělání nevzdělatelných (cigáni nezřídka vylezou po 15 letech a stejně kolikrát neumí číst, psát a počítat základy), udělují se tituly za roztláčení dveří do budovy apod. a hordy nezaměstnatelných končí v tisících státních a místních úřadů, kde ostatním za jejich prachy škodí, v lepším případě tam nic nedělají.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jojo tvrda realita masoveho skolstva. Ked je v triede > 20 deciek tak sa akurat vyrusuju navzajom namiesto toho aby sa sustredili na predmet. Funguje stado efekt ,najviac nepozorne decka tahaju zo sebou k dnu aj tie sikovnejsie.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nás bylo v třídě 35 a nemám pocit, že by to bylo horší než když je jich dnes 20. Dneska si to dítě může dělat v podstatě co ho zamane a nikdo mu nesmí nic říct, jinak by byl chudinka diskriminovanej. Jestli jde naše školství do řiti, tak spíš díky tomuto systematickému podrývání autority, než podle počtu žáků ve třídě.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslim, ze Jirka narazal hlavne na tvoju silnu generalizaciu na zaklade osobnej skusenosti, co je povacsine velmi malo, a hoc v mnohom s tebou suhlasim, tak o domacom vzdelavani si myslim svoje. Tiez len na zaklade osobnej skusenosti, by som potom vyhlasoval, ze doma vzdelavani ludia su totalne vymleti, rozmaznani frackovia ktori nesiahaju ani na stredoskolsky priemer (co je imho totalna urazka). Ale toto je len moja a tvoja osobna skusenost a pravda byva zvacsa niekde uprostred a v tomto pripade si myslim, ze tak ako medzi "masovo vzelavanymi" ludmi v skolach sa najdu ludia ktori su mimo priemer (paradoxne nie nutne aj znamkami), to iste plati aj o doma vzdelavanych - su tam priemerne sede mysky, mali geniovia ale aj totalna luza.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic takovýho tam není, jen byste to tam rádi viděli, aby se to dalo jednoduše shodit. Ale mám to podložné fakty, jakákoli studie pokud nebyla jednoznačně zadána (většinou režimem) tak, aby to bylo strháno (a to se tam většinou točí na trotlovinách, jako obecně u takových prací) vždy potvrdila, že doma vzdělávané děti jsou v průměru ve všem lepší.

Jinak samozřejmě taky je poměrně pochopitelné, že s polodementími spolužáky se spousta socializovat příliš nechce když to zrovna nepotřebuje, a uměle padat na prdel před někým jen proto, že to někdo řekl, je taky pěkně na palici. To režim vychovává od mala, aby měl stádo poslušných ovcí, ale není pražádný důvod být na větvi z někoho, kdo si autoritu neumí zřídit tím, co dokázal. A že mnoho vyučujících je naprosto tragických, takže samozřejmě jsou k smíchu nebo pláči, ale rozhodně ne autorita…

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Uz je to >10r. co som zo skoly tak neviem ako to funguje. Ale co tak pocuvam znamych tak sa system vyucovania nejak nezmenil. Same memorovanie .Decka nechapu o com tocia ,niesu schopne same sa dopatrat k vysledkom , nepripravene tvrdo pracovat a hladat originalne riesenia...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ako, kde moje skusky

Typ otázok a očakávané odpovede

Vymenovacia – Očakáva sa zoznam názvov alebo termínov. Akákoľvek iná informácia uvedená v odpovedi spôsobí, že otázka je zodpovedaná nesprávne. Počet bodov za otázku je totožný
s počtom položiek zoznamu.

Argumentačná – Odpoveď na otázku nie je jednoznačná. Závisí od preferencií konkrétneho študenta. Hodnotí sa množstvo, sila a relevantnosť argumentov predložených v zdôvodnení, vzhľadom na vybranú možnosť riešenia. Hodnotia sa aj podmienky, ktorými sa argumentuje,
že riešenie je najvhodnejšie.

Vysvetľovacia – Podrobne vysvetlite danú tému. Návodom k nosným častiam odpovede
sú podotázky, ktoré konkretizujú nosné témy odpovede. Syntax funkcií je nezaujímavá.

Algoritmická – Hodnotí sa návrh, ak by sa daný problém riešil. Hodnotí sa opis postupu, nie použité funkcie. Syntax konkrétnych funkcií je uvedená v odpovedi je hodnotená bodovou zrážkou.

Alogoritmicka je napr. Ako by ste riešili problém, keď potrebujete spustiť úlohu pravidelne s danou periódou, ale prvý raz, až na budúci Nový rok o 0:00:00?

alebo argumentacna: Máte prípad, že potrebuje, aby si paralelné entity programu spolu vymieňali údaje. Aký typ paralelných entít a aké ďalšie technológie použijete? Zdôvodnite.

Paralelne entity su procesy, vlakna alebo openCL kernely...
Preberane boli pripady na rovankom pocitaci aj pre viac entit, ked bol kazda na inom pocitaci...

To neprecita z nicoho, lebo vysvetlovalo sa, ako spustit konkrentnu entitu, a aj tri typy "inych technologii"...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nějak nechápu k čemu jim bude zakázat všechny ty technologie, když si typani běžně vytiskly vlastní etiketu na plastovou flašku třeba Dobré vody a tu měli normálně na lavici. Zakázaý to nebylo, učitel nic nepoznal a studenti vesele opisovali z etikety :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je super napad, to za me nikoho nenapadlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to celkově na palici, protože "chytré" hodinky měl i můj kamarád (a to mu je teď přes 30 a maturoval tak před 13 lety, minimálně). Na první pohled obyčejné sportovní hodinky, ale dalo se do nich vložit libovolný text. Sice to byl asi porod, pomocí těch pár tlačítek, ale ukazoval mi, jak do toho natlačil vzorce a kde co = nic nového.

No, a s tou etiketou... takhle je napadnutelné cokoli. Kapesníky, dokonce jsem měl tak počmáraný penál, že jsem mohl v klidu za fólii strčit papírek s tahákem a nikdo si toho v těch čmáranicích nevšiml. Kvalitní notes s hrubým povrchem, takhle jsem si nosil "počmáranej" fujitsu lifebook B2610. Navíc, často jsou studenti ponecháni v učebně před samotnou zkouškou (pokud je formou velkého testu ve velkém), takže lze snadno během nepozornosti dozoru snadno přepsat nějakou důležitou část tužkou na libovolné místo (pokud to povrch dovoluje).

Možností bylo a je spostu, a tyto zákazy pouze poukazují na to, že je asi zbytečné proti tomu více bojovat, minimálně proti pamatování si hromady věcí, ale spíše systém změnit tak, aby byl prospěšný. Už na střední jsem zažil jednoho revolučního učitele, který dovolil při testu využívat cokoli, i sešit s vlastními poznámkami... a světe div se, většina byla v háji, protože tam pouze spali a nedělali si poznámky. Ti, co si to pečlivě dělali byli v suchu a dokonce jsem si z té vyuky něco i odnesl. No a ti, co se tam šli jen vyspat a nebo to nějak "přežít", tak ti byli v háji, protože nevěděli ani, co googlit.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ve škole na kterou jsem chodil jsem měli v některých předmětech dovoleno si vzít na zkoušku jakoukoliv literaturu včetně notebooku třeba i s Matlabem a Maplem. Množství věcí bylo omezeno pouze "únosností stropu". I tak termín nedalo více než 80% lidí. Ten kdo problematice hluboce neporozuměl prostě neměl šanci.
Žádné opisování se tam opravdu nedělo. Protože na to nebyl čas. I ti nejlepší byly v takovém časovém presu, že prostě nemohli napovídat i kdyby chtěli.

Jinak osobně tahák považuji za velice prospěšnou věc. Ovšem takový který si člověk udělá sám. Protože si informace musí přečíst, vybrat z nich ty nejdůležitější a ty dát na papír. Při tomto procesu si člověk velké množství informací zapamatuje.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

yup, tvorba taháku člověku vždy pomůže... z vlastní zkušenosti souhlasím. Ale člověk bohužel na všechno čas nemá, něco si udělá sám, ale u 1-2 předmětů mu nezbude čas a musí spolehnout na práci jiných ;-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

tak tenhle článek nemá moc velkou informativní hodnotu...je to spíš jenom o čtenosti.

Opisování/taháky byly a vždy budou tématem školství. Učitelé se to pokouší vymítit a studenti stále přicházejí s rafinovanějšími kousky, jak si trochu ulehčit práci.

Navíc učitelé nejsou hloupí, někteří dokonce rozumnou míru taháků tolerují (nic si nenalhávejte, po pár letech jsme se sešli s jedním profesorem v hospodě a zeptali jsme se ho na taháky a samozřejmě měl dobrou představu o tom, jak jsme opisovali :D ).
Tady jde o to,že pokud jenom tupě opisujete z taháku, tak možná takhle pár zkoušek uděláte, ale nakonec se vám to vymstí, když vám ve vyšších ročnících budou chybět základní znalosti... a naopak: pokud jste si ten tahák udělali sami, tak jste si sám vycucal z materiálu důležité informace a dokonce si něco z toho zapamatujete :-)

Z osobních zkušenosti bych řekl, že:
- 50% zkoušek jsem udělal, díky tomu, že jsem se naučil materiály tvorbou taháku a studiem.
- cca 5% zkoušek se dá zvládnout opsáním z taháku (tady asi záleží na škole: na lehčích a soukromých školách tohle číslo bude mnohonásobně větší)... ale to šlo fakt jenom o tupé předměty bez budoucnosti, které jsem měl v rozvrhu jenom pro zaplnění posledních pár kreditů...
- Zbylých 45% zkoušek prostě nejde dát bez toho, aniž by jste celý zbytek semestru dával pozor a neodnesl si z hodin ty znalosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jen OFF TOPIC poznamka:
"..nejen za oceanem... ale i v Britanii..." - no Britanie svym chovanim prakticky JE za oceanem - je to takovej US trojskej kun v Evrope - v potlacovani prav, soukromi, se se svym velkym bratrem za oceanem muze smele merit.... Dnesni Britanie je spis soucasti US nez Evropy...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Anglie byla sfině ještě dávno předtím než tady byla USA :-P

dokonce bych řekl, že Anglie je v jistých ohledech horší než USA... v USA na různé kauzy ukazují média (protože lidi stále věří,že žijí v úplně svobodné zemi), zatímco v Británii je to všechno pod pokličkou a moc se to neřeší...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm...
Ja na stredni sedel v poslední lavici a v podstate v nekterych predmetech jsem psal písemky tak ze jsem si proste na lavici otevrel sesit, opsal jsem z nej, co jsem potreboval a bud to to proslo a dostal jsem za 1, a nebo to neproslo a dostal jsem za 5.
Bylo to vcelku bez nervu...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já osobně používám kvalitní hodinky s tahákem RXO z http://dame-test.cz a jsem velice spokojený, díky tzv. screen protektoru jsou zcela unikátní a velice diskrétní.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Stejně mladýmu žádný chytrý hodinky nepovolím :)) Ať nosí nějaký pořádný, třeba http://www.hodinky-damske-panske.cz/16486-4/a-21865/ :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.