Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Windows Store je otřesná platforma pro distribuci her. Myslí to Microsoft vážně?

Presne tieto "detaily" su pre mnoho ludi dealbreaker.
Pokial Microsoft nevyladi tieto a ine veci, tak sa kludne pridam k nazoru, ze Windows na tabletoch a mobiloch je slepa ulica.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle detaily efektivne brani vytvaret lets play videa pro YT a Twitch, brani castecne i poradnemu benchmarkovani. V kombinaci s pomalym stahovanim a debilitou Win Stoje je to super zpusob jak vydelat polovinu penez.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"Quantum Break, jejíž vydání pro PC potvrdili tvůrci na 4. dubna, bude distribuovaná exkluzivně přes Windows Store"

By me zajimalo kolik jim MS plati, aby se jim vyplatilo ignorovat vsechno krome WS...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jelikož je to Microsoftu, tak nemusí platit nikomu nic...

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Tak proto je to Win10 exclusive :) No co, je řada jiných zajímavých her...
Třeba to u MS dopadne líp, než Origin on EA :)

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

"Třeba to u MS dopadne líp, než Origin on EA"

To by byla moznost, kdyby s tim prisli pul roku pote, co se objevila prvni verze Steamu... Dnes ma Steam kolik, 90% trhu digitalni distribuce her ?

To je jaksi hlavni crta MS - vzdycky prijdou na trh ktery je uz davno ve fazi "vsechny karty rozdany", a snazi se prorazit radoby zajimavymi produkty, ktere ale jaksi nikdy nestaci na ohrozeni velkych hracu... destilovane zoufalstvi...

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

osobně mi nevadí, že se snaží protlačit na trhu, kde jsou "všechny karty rozdány".

Problém je v tom, že Micro$oft tam protlačuje nedodělaný produkt.
Právě protože jsou "karty rozdány", tak si všichni uživatelé zvykli na jakýsi standart a ten bohužel M$ nesplňuje.
Navíc s jejich rychlostí opravování chyb (třeba "ne-anonymní" režim na Edge - 8 měsíců...) jim vždy trvá nejméně 2 roky než jejich produkt začne být přijatelný.

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Ale vždyť to je přece doména Microsoftu, snažit se všude protlačovat nedodělané produkty, proč by Store měl být vyjímkou :-D

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

" osobně mi nevadí "
Ani me, nejsu akcionar ;)

"nedodělaný produkt"
Problem je, ze ani dodelany produkt nepomuze. U zavedenych trhu s malo hraci, novy hrac musi nabidnout *mnohem vic* nez je standard - musi to byt dostatecne silna motivace aby prekonala pohodlnost zakazniku. Jakoze MS muze dat par exkluzivnich her, pripadne ukecat par dodavatelu k nejake sleve - myslite ze tohle nejak ohrozi Steam ? A ze Valve mezitim bude spat ?

Proste prorazit na zavedenem trhu chce lit brutalni $$$ dlouhou dobu, s nejistym vysledkem. A hloupe od MS je, ze tuhle samou strategii zkousi dlouhodobe se stejne zoufalymi vysledky, navic soucasne na mnoha frontech - misto aby si vybrali nekolik malo veci a delali je poradne...

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Na XBOX One zadnou konkurenci nema.

A proti konzolovemu trhu je Steam jen slaby odvar.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Proto si taky Valve uz skoro 5 let po kouskach stavi vlastni konzolovou platformu z Linuxu. S kvalitou a rychlosti MS budou mit Linux s plne pouzitelnym Vulcan stackem driv nez MS pouzitelny Store.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Na XBOX One zadnou konkurenci nema."
To je jako rici, ze Skoda nema konkurenci ve vyrobe Fabii ;) ale fakticky mate pravdu :)

Pominu-li tuhle drobnost, jste uplne minul pointu. Ano Xbox je relativne uspesny produkt, a Windows+Office jsou velmi uspesne produkty. Ten *problem* je, ze temi 3 ten vycet konci. Jmenujte mi jeden dalsi produkt od MS kde alespon vydelali tolik co do nej nalili. Mozna si vzpomenete na 2-3 ... ja vam na kazdy z nich vyjmenuju tisic trapnych pokusu, kde akorat utopili spoustu $$$ s nulovym vysledkem...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ono se to da jeste rozpytvat dal :-) Treba Xbox360 byl uspesny, svuj podil na tom melo ale i Sony protoze odlozilo start PS3 skoro o rok k vuli BluRay mechanice, protoze potrebovali vysachovat ze hry HD-DVD od konkurencni Toshiby a tim dali MS hodne prostoru, ktery by jinak nemel. PS3 byla take drazsi. S novm XboxOne uz MS takove terno neudelal a byt neni neuspesny, prohrava se PS4 na cele care 1:2. Je to uspesny produkt? nevim..
Podobne se to da napasovat na Office. Jejich uspesnost je dana jejich monopolem, ktery si vybudovala a hlavne nekompatibilitou jejich formatu. Nejlepsi jejich produkt je Excel, ktery ale neni puvodem ani od MS a oni jej na pocatku koupili. Word je kapitola sama pro sebe, kdo delal nekdy s delsimi dokumenty s obrazky, tak si v drivejsich verzich s nim uzil urcite sve. Pro mne osobne rozumny office skoncil verzi 2010. Jeste jsem si zvyknul na Ribbon, ale to co udelali z officu od verze 2013, kde zmizeli fakticky tlacitka, prostredi je "slite" dohromady, neni moznost prenastaveni bileho pozadi, totalne rozdrbany Outlook a tak by se dalo pokracovat.
Obcas mi prijde, ze to v MS to snad nekdo zamerne sabotuje, jinak nechapu, jak muzou takove zmeny, ktere ty produkty delaji horsimi delat...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Jak muze mit Steam 90% digitalni distribuce her, kdyz 80% prodanych kopii tvori jen a pouze konzole? Tudiz pres tech cca 20% se nema Steam sanci prehoupnout.

A z tech 80% tvori znacnou cast co? XBOX One. A ten patri komu?

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

:FACEPALM:
http://static.fjcdn.com/pictures/Facepalm_56f687_710638.jpg

úplně všichni, s jedinou vyjímkou vás, pochopili, že je tím myšleno digitální distribuce her "na PC".

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Pri borderless rezime, alebo teda okno cez obrazovku, byva casto aj problem s gammou (aj ked to moze byt ovladacmi alebo ze to maju vyvojari blbo implementovane), tak isto pochybujem ze bude cez to v pohode fungovat oculus/vive (nie moc podstatne ale do buducnosti zaujimave zvlast pre vyvojarov ak budu chciet distribuovat hry, steam -> SteamVR) a este by sa toho urcite naslo.
Docela problem je aj previazanost windows 10 storu s windows updatom. Respektive ak si clovek "vypne" automaticky windows update (povedzme cez utilitky) tak prestane fungovat aj windows store.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Před dávnými věky jsem používal MSN Zone (něco jako Steam), přes Zone se dalo hrát např. Age of Empires II a to byl zlatej věk MS kdy měli herní studio a vydávali velmi slušný hry jako Train Simulator, Zoo Tycoon, Midtown Madness apod. To pak opadlo a přišlo Games for Windows, věk pekla a bohužel s touto platformou byly provázaný některý hry - třeba GTA IV, proti tomu je Windows Store pokrok :) Ale je jasný, že MS tohle neumí a i když ho to musí stát nehorázný prachy tak to nikam nevede.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Autor zjevne nechape rozdil mezi UWP a windows store, je o dve zcela nesouvisejici zalezitosti, takze tam vlastne ani zadna podobnost neni.
Windows store je ten obrovsky strasak Newella, kvuli kteremu "varoval" verejnost pred W8:o))) Ve finale totiz bude pohodlnejsi koupit hru ve windows store nez pres valve, to nemluvim o tom, ze tam bude moci hru dat kdokoliv bez doprosovani se valve. A to, jestli pujde o hru napsanou pro UWP nebo o hru napsanou pro win32, nehraje absolutne zadnou roli. Je samozrejme, ze musite mit dobrou reputaci, aby vam microsoft povolil distribuci win32 aplikaci pres windows store, coz rozhodne nema kazdy nezavysly vyvojar.
Co se tyce nejakeho exkluzivniho rezimu, zalezi jen na tom, co si s microsoftem dohodnete ... pres UWP neni problem volat funkce win32 api, ale takova aplikace pochopitelne u bezneho vyvojare neprojde validaci windows storu.
stále zapnutý v-sync - otazka nastaveni
v důsledku toho není možné použít G-Sync (aby fungoval, musí být v-sync vypnutý) - samozrejme opet otazka nastaveni
nemožnost použít CrossFire a SLI - WTF? Proc by nemelo jet SLI??? Vzdyt i na strankach tomb raideru pisou, ze sli podporuje
nemožnost použít utility jako Fraps, Afterburner, ReShade ap. - to je asi samozrejme, ze to nepojede!

A nadpis "Windows Store je otřesná platforma pro distribuci her. Myslí to Microsoft vážně?" typu tvhovna bych cejak spis od Jezka ... ale tak kdyz se divam na samotny zdroj wccftech, tak je asi jasne odkud vitr vane .....

+1
-57
-1
Je komentář přínosný?

Pominu skoro všechno, protože jako linuxák (v poslední době skoro 100%) nemám páru o čem jde řeč. Ale odpověď:
"nemožnost použít utility jako Fraps, Afterburner, ReShade ap. - to je asi samozrejme, ze to nepojede!"
mi přijde jak od politika který plácá jen aby něco plácnul a udělal si čárku.
Někdo říká, že mu vadí že postavili úzkou cestu, takže po ní neprojede autobus a vy mu na to odpovíte že je jasné že tam neprojede, tak na co si stěžuje?
Nebál bych se použít repliku ze známé pohádky: "Jednomu z nás dvou to přeskočilo v hlavě.". A dodal bych že já to nebudu ...

+1
+40
-1
Je komentář přínosný?

"Pominu skoro všechno, protože jako linuxák (v poslední době skoro 100%) nemám páru o čem jde řeč." ..... to opravdu nemas:) Fraps je podstate inject hook pro DX, je tedy zcela logicke, ze tohle v sandboxovanych/bezpecnych aplikacich proste nepujde. BTW, pokud by nekdo chtel vyuzit treba nahravani hry, tak to je primo integrovane ve windows 10 a zbytek ohacku, co dela fraps, ma proste smulu.
Neda se za chybu povazovat neco, co v predchozich verzich systemu fungovalo jako zcela nestandardni hack nejake konkretni knihovny a s novou knihovnou proste prestane fungovat:)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

já bych Windows 10 Game Bar zrovna neoznačil za plně funkční feature. Spousta uživatelů má s ním problémy.

Navíc funkce Game Bar je spojená s nutností na vaše Win nechat nainstalovat "Xbox app", což je dost matoucí.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Takze pokud chces nahravat hry, tak musis neco nainstalovat (to nemuzu potvrdit, protoze ja jsem na to prisel uplne nahodou, ze jsem si spletl klavesovou zkratku, ze to tam je:), to je vskutku matouci:o)

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Takže hru tam může dát kdokoli bez doprošování se Valve, pokud ovšem nemá tu drzost chtít používat win32 api. Pak se musí doprošovat Microsoftu. Tomu říkám pokrok.

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Nerikam, ze zrovna doprosovat, ale jinak mas zcela pravdu. Neni mozne zasvinovat store zavirovanym win32 bordelem .... jinak je zase vtipne jak tu nejaky zamindrakovany neznalek zneuziva chybu diskuziho systemu k minusovani:o)))

+1
-63
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím že se jedná o chybu, v případě BTJ je to prostě vlastnost.

+1
+43
-1
Je komentář přínosný?

Proc by mel nekdo pouzivat WIN32, ktere v jedne z dalsich verzi Windows uz nebude? Jaky to ma smysl?

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Nebude ? Ze by se microsoft nepoucil a vytvoril dalsi mrtvolku jako je WP ? Takovou blbost uz snad znova neudelaj...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou by to bylo fajn. Wine by pak nemuselo honit každou verzi Windows a to by přispělo vyladění do stability. Nakonec by to dopadlo jako s dosboxem, který je aktuálně mnohem spolehlivější cestou, jak spouštět DOSové programy, než ten relikt DOSu ve Windows. Holt by se používalo Wine pod Windows (jako se dnes používá dosbox) a byly by jednotlivé vychytané kontejnery s aplikacemi.

Pěkné by na tom bylo, že pak už by bylo jedno, jestli to jede pod Windows nebo pod Linuxem. Linux by zůstal pořýdným OS a z Windows by se staly už jenom takové omalovánky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"relikt DOSu ve Windows" - o cem je konkretne rec? Ve windows od verze ME, je nejaky DOS?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak minimálně v XPčkách byl. Teď jsem zkusil spustit staré Duck Tales pod sedmičkami a už to nejde. Ale nevadí to - jak jsem pasl výše, dosbox funguje dobře.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ani v XP tusim nic z dosu nebylo, ale je to fakt, ze to je system, ktery uz je dekadu mrtvy, takze uz nevim. Jestli si narazel na cmd interpret, tak to spis ukazuje na tvoji hloupost;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jsi Jelimán. cmd je i v desítkách, já se bavím o možnosti spouštět DOSové programy. V XPčkách to normálně šlo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Honili by dal. Ale misto honeni se za kompatibilitou s winapi by honili kompatibilitu s UWP, Onecore a jinejma "modernima" api kteryma nas microsoft posledni roky zasobuje...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No z Vasho komentara to tiez tak vypada ze rozdiel medzi UWP a nativnou aplikaciou Vam uplne nejde.
Windows store je platforma, osobne som si doteraz myslel ze dovoluje distribuovat iba UWP aplikacie. Tie by mali byt platformovo nezavysle lebo pouzivaju nove WinRT, na druhej strane to ma byt nativny kod. Neviem ako to ma presne MS riesene, mozno ako Google pri androide kde je mozne pri kompilovani nativnej aplikacie rovno do APK zbalit libku vo verzii pre arm aj x86. UWP, ako som spomenul je nova platforma ktora rozsiruje WinRT aby mohli aplikacie fungovat v zasade na hocijakom zariadeni.
Ak je pravda ze windows store, respektive MS umoznuje distribuovat aj klasicke nativne aplikacie ale potrebuje taky vyvojar prejist nejakym licencnym procesom a taka aplikacia aj kontrolov tak je to v zasade rovnako otravne ako Steam, pretoze vecsina hier je nativnych koli vykonu a AAA tituly budu prakticky vsetky bezat nativne.
Mimochodom tie obmedzenia boli pisane prave hlavne voci UWP aplikaciam kde aj keby ste co robili z nastavenim tak v-sync bude problem lebo nema aplikacia exkluzivny pristup ku grafike a tak isto ostatne moznosti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak kdyz jsem se registroval do windows storu, tak pro davani nonstore aplikaci byl potreba business ucet a overovali si to jako firmu ...... hloupemu napovez ..... proste aby tam prispivaly jen solidni firmy a ne kazdy vocas se zavirovanym bordelem. Opet mi to prijde tak nejak logicke, ale jeden by podle minusu myslel, ze jsem v tom sam (ale samotny tristni system minusovani jsem tu uz zminoval, staci jednoduchy greasemonkey skript, ale tak, kazdemu co jeho jest;)

Co se tyce UWP zde zminovaneho, asi jde jen o problem tomb raideru ..... nejak mi nejde do hlavy, proc by nejaky v-sync mel byt problem toho, ze aplikace nema exkluzivni pristup ke grafice???? Ja chapu, ze ty ruzne mantle, vulkany a kdovi co jeste, chce uvrhnout herni svet do perverze devadesatych let, kdy bylo treba na vsechno specialni akcelerator od jine firmy a byla tuna ruznych API, nez se objevil standard v podobe DX (DX3D) ...... ale i tak by clovek, alespon trosku informovany, mel vedet, ze pokud nejaka hra/cokoliv vyzaduje primy pristup ke grafice, tak je asi neco "troooosicku" spatne .... osobne ale takovou hru neznam, takze se necham poucit ...... co za ty roky vim (podle tehle diskuze bych to tipoval, ze skoro nic:o), tak hry pristupujou k nejakemu 3D API (v naproste vetsine DX3D, ktere je pristupne i v UWP) + primo drivery grafickych karet dokazou detekovat hru a upravit "cheatovanim" ruzne nastaveni kvality, aby se zvysil framerate ...... ale tak to je asi tak vsechno, co se deje/muze dit.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Taky nevím, kde autor došel názoru, že mimo výhradní režim nejde vypnout VS.

Ale co se týká politiky MS ohledně distribuce přes store, tam jsem na vážkách. Pravděpodobně bude odlišná od toho, jaká je například na XBOXu, ale předpokládám, že se bude sjednocovat. Pamatuji si na to, jak WG chtěl po MS možnost dělat denní updaty, aby mohli mít okamžitý přístup ke klientovi. Byli nuceni doslova rozjet kampaň mezi novináři, aby donutili MS k rychlejšímu schvalovacímu procesu. Původně totiž bylo čekací období pro velké updaty půl roku, opravné patche pak dva měsíce. Jestli tyhle móresy přijmou i na store, tak jim tam už nikdo nic dávat nebude.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak snad ve storu, kdyz ti novy update projde validaci, tak se tam objevi ... nevim, jaky problem byl kdysi v zacatcich xboxu storu.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

-Od verze .NET 4.6 je UWP a Windows store svázané, doporučuji si přečíst články přímo od M$
-Valve se v prvé řadě nehodlalo doprošovat M$, proto začalo pracovat na linuxovém SteamOS
-K tomu SLI a crossfire: To, že výrobce hry něco deklaruje a M$ to nabízí se zprzněnýma runtime(UWP) a na zprzněném OS=W10 je věc druhá
-UWP lze opravdu efektivně použít jen na low performance aplikace, bohužel real-time hry mezi ně nepatří

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Od kamarada co leta vyviji ve VC++ jsem slysel, ze WinRT je v podstate COM+ ktery MSosekal tak, aby sel pohodlne zavrit do sanboxu, kde nemuze vyvojar aplikace v porovnani s Win32 nic moc delat.

Pravda je, ze tohle je info z doby Win8.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak nic moc delat, mas patrne na mysli, ze kdyz je to sandboxova aplikace, tak "by design" SAMOZREJME nemuze kdekoliv zapisovat na disk jak se mu zlibi, delat hooky, ovlivnovat nastaveni systemu, ovlivnovat jine aplikace ... proste aby jsme byli zcela konkretni, neudelas tam antivir, neudelas tam vir, neudelas tam rootkit, nejaky CC cleaner .... ale ja nevim, asi jsem hloupejsi nez syn vesnickeho idiota a televizni rosnicky, ale tohle bych taaaak nejak cekal ......

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

(+)
Pisem rovno pod "hlavny" prispevok BJT, lebo by som to musel copy&pastovat pod viacerych diskuterov.
BJT zvykne mat casto prispevky, na ktorych sa osobne dost pobavim a ked sa jedna o ten typ "postov", tak hodnotenie mam uplne na salame.
Po precitani clanku (este som pre istotu kontroloval niekolko krat ci sa nejedna o blogovy prispevok) som planoval do diskusie zareagovat takmer na to iste co BJT zhrnul v svojom pripsevku.

Ak sa ludia radi hraju na inteligentov, tak prosim, spravte hodnotenie verejne, t.j. ako sucast svojej reakcie na prispevok, lebo inak to vyzera ako volby v demokracii kde je statisticky priemerny volic na urovni lepsie cvicenej opice.

Takze...
@mejla - to co sa poklada za "standard" akym sa vesaju frame grabber-y / d3d proxy kniznice a pod. do hier JE cisty hack. Mimochodom nebyt whitelistov tak taketo "featurky", ktorych funkcnost si tu diskuteri narokuju vyf*ckuje kazda ochrana online hier.

@aa bb - pozor s nazvoslovim, lebo "nativna aplikacia" vo Windows development svete uz vyse dekady znamena cosi ine. C++ ci uz Windows Store app (t.j. z doby Win 8/8.1 alebo Universal Windows App) prip. C++ kod targetujuci UWP. Dokonca aj .NET aplikacie s targetom UWP su kompilovane (dokonca neviem ci nie by default) do strojoveho kodu pre vsetky platformy, ktore su uvedene ako podporovane - takze aj "C# hra" sa distribuuje ako "native" x86, x64 a ARMv7 (ak clovek zvoli vsetky platformy).
Vo WS je toho viac ako len "nove" aplikacie targetujuce UWP.

@magnezar - "Od verze .NET 4.6 je UWP a Windows store svázané" - toto som cital asi 5 krat kym som si uvedomil, ze to nie je nejaky sofistikovany "skrateny zapis" myslienky ale uplna hlupost pozliepanim "modernych MS hate words". Dufam, ze nie si programator z povolania...
Rozpisanie sa co je na tvojom prispevku zle je minimalne na "wall of text", ktory tromfne aj tento moj sucasny prispevok.

Inak uvedomuje si autor, ze vo Windows Store nie su vyhradne UWP aplikacie? A tych "inych typov" je tam dokonca viac! Sup sup pohladat.

mne osobne pride vacinou trapne vypisovat do podpisov na fora povolanie alebo drzane certifikacne tituly (bez ohladu na typ zamerania) ale mam pocit, ze niekedy by sa to zislo aby sa aspon do istej miery predislo reakciam z ktorych "palia oci".
Uvedomujem si, ze o Windows Runtime / Universal Windows Apps / UWP / WinStore (btw to nie su synonyma!) vie aj 99.9% Windows programatorov velke H - staci, ze sa pozriem okolo seba alebo na pohovoroch zistujem reakcie (v snahe identifikovat nejakeho forum warriora z CZ/SK sceny), ale ak neviem tak - nech si kazdy zvazi sam...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No - tak 2 věci
SLI a CrossFire dost pravděpodobně nepojede, protože by je musel WinRT (Windows Runtime) aktivovat - respektive předat správu grafiky aplikaci, což zcela určitě nedělá.
A za druhé, ohledně onoho volání win32 API. Máte nějaké praktické zkušenosti s psaním UWP aplikací, nebo je to jen hypotetická myšlenka ? ;)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jinak ještě jedna věc - ta už trochu mimo - Čemu naprosto nerozumím je cena na steamu 49,99$ x 28 Kč (horší, kvůli přepočtu banky) = 1400 Kč versus Windows Store 1650 Kč ????
To má být motivace pro nákup na Windows Storu?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to je poznávací znak Micro$oftu:
dodat na trh produkt v horším stavu a ještě dražší než konkurence ^^

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Od kdy je ve frameless window vždy aktivní VSync? Používám aplikace, které exclusive fullscreen neumí, nebo v některých záměrně pomocí utilit namísto něj používám právě to okno bez okrajů...

Ve všech mám možnost řídit V-Sync, buď přímo v aplikaci, pokud nastavení má, nebo pomocí ovladačů pro konkrétní apku. Nebo se to týká jen těch win store aplikací?

Co nejde, a to mě docela štve, nastavit třeba V-Sync na half refresh rate (na mém monitoru 30FPS). Beru to jako FPS lock, který sice můžu nastavit v aplikaci nebo drivery, ale lock přes V-Sync generuje stabilnější časy framů.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nevim proc to nefunguje ale holt je to tak..
https://forums.geforce.com/default/topic/914083/rise-of-the-tomb-raider-...
nasel sem par dalsich diskusi.. nekdo tvrdi ze pomuze vypnout gamedvr a pak uz se vsync vypnout da, podle dalsich lidi to nepomaha.. mocdobra rekala pro windows store to neni, to si MS slusne pohnojil

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Nevyplývá mi z toho odkazu že pro borderless window nejde vypnout vsync (obecně), což je opak toho jak jsem pochopil článek. V tom odkazu řeší vsync a exclusive fullscreen jako dvě nezávislé věci a pouze s ohledem na jeden herní titul.

Z článku mi přišlo že obě spolu souvisejí a týká se to všech titulů na UWP. Pokud je to záležitost jednoho titulu, tak by to mělo být v článku více vyzdvihnuto.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To uz by pak nebyla takova "bomba" a nemohli by tu zakomplexovani windows hateri minusovat:o)

+1
-35
-1
Je komentář přínosný?

Spíš tak ani nejde o to, že by to nebyla bomba, ale o to donutit Micro$oft s tím něco dělat.
Snad vám nemusím připomínat "bleskovou rychlost" s jakou M$ opravuje problémy.

Ani nemusím chodit moc do minulosti. Třeba "ne-anonymní" Edge - o chybě se vědělo přes půl roku a dokud to pořádně neproprala média, tak M$ s tím vůbec nic neudělal :-X

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tak pristup k tem "neanonymnim" datum mel jen administrator toho pocitace, ktery si klidne mohl nainstalovat nejaky keylogger, takze to za nijak zavaznou chybu nepovazuju.
S tou rychlosti zaplat jsi myslel treba tu tristnost posledniho tydne s kritickou chybou v linuxu CVE-2015-7547, ktera byla zverejnena uz pred vic jak pul rokem a nikdo se jeji oprave nevenoval, az ted kdyz na to omylem narazil redhat, tak je z toho obrovsky skandal?:o)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

opravdu jste tak zoufalý, že chcete srovnávat rychlost oprav u převážně free Linuxu s Windows, za který jste musel zaplatit pár tisíc??

PS: Rád bych vás požádal, aby jste už konečně přestal trollovat s vašimi trapnými příspěvky "já to za chybu nepovažuju", díky.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"já to za chybu nepovažuju" ..... redhat jo, gugl jo, vsichni uzivatele jo, psycho mantis ne;)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Chyby mate v kazdem systemu. Pokud se tu snazite obhajovat Mrkvosoft (jako temer vzdycky) tak si uvedomte, ze po urcitou dobu (az dodnes) je prave on snad nejzarnejsim prikladem chybovosti (doslova Etalonem) softwaru a vydavani neodelanych Beta verzi jako hotove verze.
Pokud by jste mel alepson trochu soudnosti a trochu racionalni kritiky, tak akorat muzete vycislit, co vsechno Microsoft za ty roky s prominutim odflaknul, zpr*nil a nedodelal. A to za penize. Clovek nemusi chodit daleko..WIn10 je jen dalsi priklad vydane Alfy Operacniho systemu, stejne jako tomu bylo v minulosti..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslim, ze nejsmutnejsi na cele tehle diskuzi je, ze ten system psal diletant a obcas tu prolinaji trotlove z rootu;)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Já mám třeba WP a koupil jsem si pár apek, které mi jedou zároveň na telefonu a zároveň je můžu hrát na desktopu (W10), například české Machinarium. Pro apky tohoto stylu je to tedy super věc, která funguje již dneska a ani Google, ani Apple Vám tohle nenabídne, bez nutnosti použití nějakých těch emulátorů, a ani pak to nejspíš nebude legální. Třeba Wot Blitz má i apku na android, takže stačí si nainstalovat W10 verzi, hned co přijdete domů, přestanete hrát na telefonu, přihlásite se svým WG accountem a pokračujete ve hře na desktopu, taky dobré myslím. Ty technické problémy co tu popisujete jsou zcela relevantní, takže třeba Tomb raider si koupím raději na Steamu. Na druhou stranu Quantum brake-u, jakožto DX12 apky, se věci jako nepodpora SLI a crossfire třeba týkat nebude - btw neměl DX12 naopak umět sdružit i výkon více GPU různých výrobců? Nakonec tak třeba bude lepší než DX11 steam apka, na druhou stranu tomu může být i přesně naopak a ty krvavé HW nároky Quantum brake-u jsou třeba jen proto, že to běží v tom borderless režimu.

Titulek článku je ale naprosto přehnaný - na jednu stranu myšlenku chválíte a uvádíte i pozitiva, na druhou stranu je závěr o celém W10 storu popsán jako "otřesný" kvůli jedinému negativu - hře Tomb Raider??? Tohle smrdí totálním hatem ve stylu "hurá našel jsem jednu chybu je to celé nahovno". Co vlastně jste - IT magazín ve stylu Blesku?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tady je to už hezky dlouho B-Team root.cz (B-Team chápej odpad.)

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

To "jediné negativum" ale spočívá trochu jinde - potenciál platformy ničí fakt, že dílčí části zatím stále nefungují alespoň tak dobře, jako jejich již dávno zaběhlé alternativy.

Pokud se MS snaží porazit konkurenci tím, že nabídne horší zážitek, tak je to opravdu na otázku: "Myslí to vážně?"

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak uz se tu psalo, ze spousta webu spekuluje, ze se jedna ciste o problem tomb raideru, ale promin, uz jsem ticho, to se vlastne do teto "diskuze" napsat nehodi;)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

tak nemůžete srovnávat aplikace/hry, které jsou určené i pro běh na mobilech, s AAA hrou jako je Tomb Raider, na které chcou hráči maximálně rozpálit své nabušené grafické karty za 10000kč a více.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já bych neřek "Otřesná platforma", to jsou myslím silná slova. Je to prostě typická Microsoftina, která chce, jako všechno, čas. Je to taková snaha o repositáře po Redmondsku, která halt zatím těžce pokulhává, ale dejme tomu tak 4 - 6 let a ono to půjde :-) Nějak mi sice uniká smysl celého tohohle "Obchodu", ale pro někoho to snad nějaký užitek přinese :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Já mám Rise of the Tomb Raider koupené přes Windows Store především ze dvou důvodů:

1) primitivní trik s Ukrajinou, kdy místo 1450Kč jsem platil nějakých 250Kč (dealbreaker, otevřeně přiznávám)
2) podpora startující konkurence Steamu, neboť ten ji potřebuje jako pes drbání

Uváděná negativa jsem nikterak nevnímal, naopak jsem přijal velice kladně, že hra běží tak nějak "bezešvě", tedy že v herním menu posunu kurzor dolů a přimo ve hře mi vyjede lišta Windows a mohu rozbalit i notifikační centrum, to je velice užitečné a vítám to. Stejně jako to, že pokud jsem vyskočil na plochu, do prohlížeče a pak zpátky do hry, tak se načetla okamžitě. Nikoliv jako u většiny her v exclusive fullscreenu, kdy se to vzpamatovává mnoho sekund.

Samozřejmě o co je Store jako začínající distrubuční platforma ochuzen nejvíce je komunita a funkce s ní spojené, v momentálním stavu je to skutečně jen stahovač a spouštěč her, ačkoliv univerzální Xbox app se rozvíjí docela slibným směrem. A abych nezněl zaujatě proti Steamu, tak Steam používám dlouhá léta a mám na něm stovky her, tisíce nahraných hodin a mnoho přátel a denně se na něj přihlašuji, nicméně v posledních letech ne uplně souhlasím se vším, co Valve zavádí a proto pokud se Store podaří s novými hrami dostat trochu do povědomí, tak budu jedině rád, neboť osobně si myslím, že pro něj místo na trhu ještě je.

Nicméně je to názor proti názoru. Digitální distribuce jako takové však musí trochu krotit svoje ceny. Pakliže krabicovka této hry stojí 1099Kč, Steam 50€ a Windows Store dokonce skoro 1500Kč, tak je něco velice špatně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to s těmi cenami jste trefil.
V poslední době je občas ta krabicovka nejlevnější (teda pokud nepočítáme slevové akce u digitálních distribucí na steamu)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mě MS store moc nebere, je to snaha o monopolizaci platformy, něco jako si Apple udělal u svejch mobilních zařízení a goolge se o to v budoucnu asi taky pokusí (ala zamezit instalace 3rd party SW mimo jejich store). Vše o kvalitě SW a bezpečnosti jsou jen kecy, kvalita produktů samotného MS jest tomu důkazem.

Steam jako platforma online distribuce získal svoi popularitu tím že je snadné přes něj nakupovat a stahovat. V posední době má navrch i svými podmínkami, možností vrácení peněz pokud produkt nesplní očekávání/sliby, atd.

I ten ale používám jen zcela minimálně, většinou na levné indie věci co nemam chuť získávat jinde. Jinak vždy preferuji pokud možno plné stahnutelné offline instalace bez jakéhokoliv 3rd party laoderu či jiného bloatu nebo DRM. Tzn vyhovuje mi to jak to dělá portál GOG. Tak by se dle mého názoru měla provádět online distribuce. Ten ani nezjišťuje co máte za OS či odkud to stahujete, prostě vám umožní stahnout instalátor a je to, hotovo, easy, je vždy poruce, vždy funguje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

S tim vracenim penez na Steamu to neni zadna super funkce pro blaho uzivatelu.

To je prikaz nasi milovane EU, aby konecne Valve dodrzovalo platne zakony.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, na Steamu se zpravidla nakupuje pouze ve výprodeji (a dělají to tak všichni, koho znám). Normální ceny jsou většinou velice přestřelené.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si přečetl důvody a rozhodně mi to nepřijde jako otřesný problém, ale prostě jenom jako komplikace, která by měla být do budoucna řešitelná.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

nevim jak ostatni ale jak kdyz si koupim hru tak cekam, ze bude fungovat ted a ne az nekdy v budoucnu, kdy se treba distributor milostive uraci.. nebo tak ne (:

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Však ona bude fungovat i teď. Prakticky žádný výrazný problém tam není. TO není nic jiného než klasické kopnutí do čehokoliv od Microsoftu, na což jsem na tomhle webu poměrně zvyklý, ale i tak by se autor měl za tohle stydět. Jedna věc je uvést fakta a druhá je tvrzení, že distribuční platforma je otřesná, což není pravda. Problémy s G-Sync a SLI/CF se týkají zanedbatelného procenta populace, nejedná se o neřešitelný problém a když jste zrovna jeden z toho promile lidí, kterých se to týká a vadí jim to, tak si tu hru prostě nekoupíte, nebo je-li to možné, tak si ji koupíte jinde. A co se týče Borderless zobrazení tak je dost her, které mají toto nastaveno jako primární a doporučené zobrazení a nikomu to nikdy nevadilo.

Tvrdit, že tohle jsou důvody, proč je Windows Store "otřesná" platforma není nic jiného než komplex autora článku ze všeho, co má na sobě logo MS. A klidně se umínusujte.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.