Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

OpenGL

Vulkan pro Doom je tu, místy zvyšuje FPS na dvojnásobek

Dlouho očekávaná podpora API Vulkan pro Doom je konečně na světě. Delší čekání se vyplatilo, výsledek stojí za to. Přepnutí na nové API přináší posun výkonu srovnatelný s upgradem grafické karty…
Vulkan Logo 800 Px

Přerod Mantle v OpenGL-next alias Vulkan potvrzen

Khronos Group potvrdila, že jí AMD nabídla Mantle jakožto podklad k vývoji API OpenGL-next, které ponese oficiální název Vulkan. Khronos Group této nabídky využila…

Stane se z Mantle OpenGL-next?

Prapodivnou zprávu o budoucnosti Mantle zveřejnila AMD. Její bližší vysvětlení slibuje na čtvrtek-GDC. Z indicií, které dosud prozradila, ale vychází jediná možnost: z Mantle se stane OpenGL-next.
OpenGL logo velké

Next-gen OpenGL (glNext) se poprvé představí v březnu

V březnu proběhne GDC 2015 (Game Developers Conference) v San Franciscu, tradiční akce, na které vůbec poprvé uvidíme plány na příští generaci OpenGL, včetně ukázek běhu.
OpenGL logo velké

„Úžasné“ OpenGL Next možná již na GDC!

API Mantle a Metal jsou již nějaký ten pátek uvedená, o DirectX 12 také už víme leccos, jen o novém OpenGL, které by optimalizovalo využití procesorových zdrojů, se moc nemluvilo…
blog

Microsoft DirectX na Linuxu do pěti let?

Satya Nadella mění Microsoft k lepšímu. Mění jej do podoby společnosti, kterou Ballmer nechtěl a Gates možná ani netušil, že by mohla být reálnou. Přijde Mohamed k hoře, nebo hora k Mohamedovi?
Mir v roce 1998

Canonical se připojil k vývoji OpenGL infrastruktury, chce ovladače pro Mir

Novým členem The Khronos Group je Canonical, společnost stojící za linuxovou distribucí Ubuntu. Jejím cílem je pomoci v rámci této organizace s vývoje ovladačů pro Wayland / Mir.

AMD poskytla Mantle jako základ next-gen OpenGL

Když AMD tvrdila, že DirectX 12 neznamenají konec API Mantle, mohl jen málokdo tušit, kam až těmito slovy míří. Společnost nyní poskytla své API jako základ pro příští generaci OpenGL.

Peklo zamrzlo: Microsoft se připojil ke Khronosu, bude vyvíjet WebGL

Zatímco se Microsoft léta letoucí snažil porazit OpenGL pomocí Direct3D, svět si do toho díky bohu nenechal Redmondem kecat. Internetu začíná vládnout webová odnož WebGL a Microsoftu tak nezbývá...
OpenGL logo velké

Vydáno OpenGL 4.5, Nvidia má i ovladač a vzniká iniciativa za next-gen OpenGL

Nová verze grafického API OpenGL přináší několik novinek, které si teď hned mohou zkoušet majitelé grafik GeForce či Quadro. Formuje se také konsorcium za účelem vývoje OpenGL 5.
Apple Metal 04

Apple opouští OpenGL, odhalil vlastní API Metal

K vytvoření Metalu vedly Apple stejné důvody jako AMD ke tvorbě Mantle: Příliš vysoký overhead průmyslových API DirectX a OpenGL (v tomto případě)…

Kdo má nejlepší podporu OpenGL? Nvidia!

Deklarovaná podpora dané verze OpenGL je věc jedna, ale skutečně zevrubný test jednotlivých prvků druhá. Vede jasně Nvidia, před Intelem i AMD.

AMD chystá podporu OpenGL 4.4, Nvidia zase OpenCL 1.2

Linux se již brzy dočká podpory aktuálních verzí obou významných otevřených rozhraní. AMD má novou RC verzi Catalystů 14.4, Nvidia se zatím s novinkou tají.

Valve dává světu volně k dispozici překladovou knihovnu z Direct3D na OpenGL

Až dosud si Valve nechával projekt ToGL sám pro sebe. Časy se mění, Linux je priorita a ještě důležitější je přitáhnout na SteamOS co nejvíc vývojářů. Proto je ToGL nyní k dispozici pod MIT licencí.

DirectX a OpenGL chtějí dohnat Mantle, sníží overhead

Pokud se tvůrcům DirectX a OpenGL podaří realizovat stávající sliby, můžeme se těšit, že příští generace těchto API přinese některé výhody Mantle. Jde především o snížení nároků na procesor…

Stránky