Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vulkan

Vulkan umí CrossFire a SLI jen pod Windows 10? Ne, kachna.

Navzdory zprávě, podle níž měla být podpora CrossFire a SLI exkluzivní záležitostí Windows 10, bude Vulkan podporovat režim více grafických jader v mnohem širším spektru operačních systémů.

Futuremark zahrnuje Vulkan do 3DMarku

Společnost Futuremarku se rozhodla do overhead-testu 3DMarku doplnit i API Vulkan, které bude stát vedle DirectX 11 a DirectX 12…
Star Citizen 02

Star Citizen zařízl podporu DirectX 11 a 12, pojede exkluzivně na Vulkanu

Star Citizen je příkladem komunitou financované hry, která je dostupná již během svého dlouhodobého vývoje. Zároveň je mnohými vnímána jako příklad toho, „jak by se to mělo dělat“…
003 3

Nová GPU architektura PowerVR Furian zamíří do iPhonů

Imagination Technologies představili svou novou GPU architekturu, která je opět významným skokem vpřed a tak si ji prý rovnou licencoval Apple.
Serious Sam 3

Croteam portuje více her na Linux a Vulkan API

Chorvati si rádi hrají s novými technologiemi a tak se můžeme těšit, že celá série Serious Sam bude ve VR. Na čtvrtém dílu se také usilovně pracuje.
W3C logo

Apple navrhuje WebGPU API zastřešující DX12, Metal i Vulkan

Současná webová API zatím nepřinášejí plnohodnotné využití GPU v rámci webového prohlížeče. Ano, je zde WebGL, ale to je málo. WebKit tým Applu tak navrhuje univrzální otevřené rozhraní, které vše...

Linuxová zklamání roku 2016

Je několik linuxových věcí, které ani rok 2016 nepřivedl k lepšímu. Michael Larabel z Phoronixu vypichuje ty největší bolístky.

Nintendo Switch bude podporovat Vulkan, SoC poběží na nižších taktech

Po informaci o grafické architektuře jádra herní konzole Nintendo Switch alias NX se dozvídáme o sadě API, jaká bude podporovat a dalších parametrech grafického a procesorového jádra…

Díky Vulkanu vzrostl výkon Unity Engine až o 60 %

3D engine, na kterém v poslední době vzniká v průměru kolem 35 her ročně, nasazuje API Vulkan…

Vulkan Next zaměří pozornost na virtuální realitu

API Vulkan, neboli "OpenGL Next" se sice vlastně teprve rodí, nicméně už víme, že bude mít nástupce. Vulkan Next zaměří pozornost na multi-GPU, VR a další věci.

Quake 1 portován na Vulkan

Ona je to vlastně spíš taková legrácka než něco, bez čeho bychom nemohli žít. Quake 1 běhal skvěle už před 10+ lety pod OpenGL a současný hardware jej i bez Vulkanu utáhne v tisících fps. Nicméně,...
Shader Intrinsic Functions 03

Doom jako první využívá Shader Intrinsics, speciální funkce Vulkanu

Pokud dojde řeč na DirectX12 nebo Vulkan, obvykle se jako zásadní nová funkce uvádějí asynchronní shadery. Ty ale nejsou jedinou novinkou, právem i neprávem jsou opomíjené Shader Intrinsic Funcitions.

Vulkan v Doomu otestován, Radeony vykazují až 66% nárůst, profituje i Intel

Podrobný test, který zahrnuje různá rozlišení a větší počet soudobých grafických karet připravila redakce ComputerBase. Máme tak možnost porovnat výkon jednotlivých karet při stejném nastavení…

Vulkan pro Doom je tu, místy zvyšuje FPS na dvojnásobek

Dlouho očekávaná podpora API Vulkan pro Doom je konečně na světě. Delší čekání se vyplatilo, výsledek stojí za to. Přepnutí na nové API přináší posun výkonu srovnatelný s upgradem grafické karty…

Radeony RX 460 a RX 480 obrazem

Podívejte se na 5k výstup Radeonu RX 460, HDR rendering, xConnect s Radeonem RX 480, API Vulkan v kombinaci se 144Hz FreeSync, CrossFire nebo nový panel pro přetaktování…

Stránky