Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Playstation 5 nemusí mít výkon „skoro jako GeForce RTX 2080“

Možná jste narazili na informaci, že Playstation 5 má dosahovat grafického výkonu „skoro jako GeForce RTX 2080“. Ať už takový výkon bude mít nebo ne, má samotná zpráva poměrně pochybný původ…

Je známo, že SoC Playstation 5 bude integrovat procesorová jádra Zen 2 a grafické jádro Navi. Už toto tvrzení ale nemůžeme brát doslovně, protože - jako vždy - půjde o mix několika architektonických generací. Zkrátka pokud nějaký prvek architektury byl vyvinut např. primárně s ohledem na servery nebo profi segment, vynechá se nebo se použije blok z o generace starší architektury, aby se zbytečně neplýtvalo tranzistory a křemíkem.

Známý leaker Komachi zveřejnil informace o taktech integrovaného grafického procesoru:

  • Oberon A0.
  • Gen2 : GFXCLK = 2.000GHz
  • Gen1 : GFXCLK = 0.911Ghz
  • Gen0 : GFXCLK = 0.800Ghz.

Tyto hodnoty mohou být reálné, není na nich co zpochybňovat. Zvlášť bude-li jádro vznikat na 7nm EUV procesu, který nabídne lepší poměr spotřeba / výkon než stávající 7nm, jde o hodnoty v možnostech procesu a možností spotřeby herní konzole.

Uživatel Is A Parrot na Twitteru na tyto údaje reagoval slovy „To odpovídá 9,2 TFLOPS na architektuře RDNA […] Téměř výkonu GeForce RTX 2080.“ Což se dál rozšířilo jako informace o výkonu Playstation 5. Problém je, že z příspěvku není vůbec jasné, jako jmenovaný uživatel dospěl k údaji o 9,2 TFLOPS. K vypočtení aritmetického výkonu je totiž potřeba znát - krom taktů - i počet stream-procesorů. Hodnota 9,2 TFLOPS odpovídá vynásobení 2 GHz počtem 2304 stream-procesorů. Tuto hodnotu ale zpráva od Komachi (ani, pokud mi něco neuniklo, žádný jiný spolehlivý zdroj) neuvádí. Protože z příspěvku Is A Parrot není jasné, odkud údaj o 2304 stream-procesorech vzal (tedy jestli ho má od vlastního zdroj, nebo si ho vymyslel, nebo se k němu dopracoval ještě jinak), nejsem si vědom žádného zásadnějšího důvodu, proč by tento příspěvek měl být brát vážněji než libovolné diskuzní plácnutí.

Jinými slovy: Ano, pokud by Playstation 5 disponovala 2304 stream-procesory, pak by grafický výkon mohl být blízký GeFoce RTX 2080. Ale tuto informaci s jistotou nevíme, takže stream-procesorů může být třeba 2048, 2560 nebo 2816 a výkon tak může být spíš na úrovni GeForce RTX 2070, přesně na úrovni GeForce RTX 2080 nebo výrazně vyšší. Možností je spousta…

Tagy: 

Diskuse ke článku Playstation 5 nemusí mít výkon „skoro jako GeForce RTX 2080“

Pondělí, 19 Srpen 2019 - 18:57 | EETagent | Pro mínuskáře: Kolik centů by stál display port...
Neděle, 18 Srpen 2019 - 09:43 | tombomino | 5700 zatim v obchodech nic moc cena, je...
Sobota, 17 Srpen 2019 - 12:15 | rathanuviel | Kdybych já teď osobně chtěl kupovat grafiku v...
Sobota, 17 Srpen 2019 - 11:36 | Redmarx | jj, ja uz to cetl driv, vcera myslim. Ale v CZ...
Sobota, 17 Srpen 2019 - 10:35 | EETagent | Bylo opuštěno, avšak na PS3 jede Linux i dnes....
Sobota, 17 Srpen 2019 - 10:29 | EETagent | Proč ty mínusy? Však je to pravda.
Sobota, 17 Srpen 2019 - 08:39 | BlackRider | PS3 se nedava jako priklad nextgen konzole, ale...
Sobota, 17 Srpen 2019 - 08:36 | BlackRider | Kolik monitoru ma Displayport je celkem...
Sobota, 17 Srpen 2019 - 01:18 | Tom | Tak to by mne zajimalo proc to nehrozi a proc ps3...
Sobota, 17 Srpen 2019 - 01:16 | Tom | Pri pouziti stejne logiky si muzeme polozit dotaz...

Zobrazit diskusi