Unikly specifikace mobilních grafik Intel Arc, chystá se pět modelů
Při pohledu na níže uvedenou tabulku bychom neměli opomíjet dvě zásadní informace: Jde o specifikace modelů grafických karet (nikoli specifikace samotných čipů) a jde o specifikace mobilních (nikoli desktopových) verzí.
Jak to bude se samotnými GPU, je stále nejasné. Dříve se hovořilo o třech GPU (DG2-512, DG2-256 a DG2-128), následně se objevovaly informace o dvou (DG2-512 a DG2-128), což je verze, kterou stále předkládá například web VideoCardz, ovšem třeba ComputerBase má jiný názor a očekává trojici čipů: DG2-512, DG2-384 a DG2-128. Číslo značí počet fyzicky přítomných bloků EU (Execution Units).
Mobilní top model s 512 EU bude vybaven 256bit sběrnicí a 16 GB paměti, midrange přijde s 384 EU, 192bit sběrnicí a 12 GB paměti. Mainstream nabídne 256 EU v kombinaci se 128bit sběrnicí 8 GB paměti a nabídku uzavřou dva low-endové modely se 128 a 96 EU vybavené 64bit sběrnicí osazenou 4 GB paměti. Samozřejmě se nic nemění na očekávání, že GPU DG2-512 v maximální desktopové konfiguraci v herním průměru bude srovnatelné s produkty jako GeForce RTX 3070 nebo Radeon RX 6700 XT, takže i mobilní konfigurace budou zapadat do tohoto výkonnostního kontextu.
Za pozornost stojí, že oficiální tabulka Intelu neuvádí model postavený na 448 EU, 192bit sběrnici a 12 GB paměti, který uváděly předchozí úniky a který by musel být postaven na ořezaném čipu DG2-512.
Lze předpokládat, že Intelu bude muset tyto čipy výrobcům notebooků dodávat relativně levně (pokud tedy nebude mít jiné páky na to, aby jim dávali přednost před grafikami Nvidie a AMD), neboť jejich pozice nebude jednoduchá. Dosavadní úniky naznačuje, že oproti Radeonům mají při stejném výkonu grafiky Intelu vyšší spotřebu a vyšší nároky na šířku sběrnice (větší PCB) a oproti GeForce pak nejspíš energetická efektivita stále nebude lepší, navíc bude Intel stát proti (řekněme) hluboké zabydlenosti Nvidie v tomto segmentu, se kterou se potýká i AMD. Intel bude mít oproti AMD zbraně slabší v důsledku nižší energetické efektivity, širších sběrnic a nejspíš i slabších ovladačů, takže jeho obchodní vliv bude mít co kompenzovat. Největším problémem řady DG2 je však zpoždění - na trh se dostává až v roce, v němž AMD RDNA 2 i Nvidia Ampere pomalu končí a předávají žezlo novým architekturám (RDNA 3, Lovelace) a novému (5nm) procesu.