7” tablety budou výhledově vytlačené velkými smartphony
Analýza IDC nezahrnuje dění mezi současným a cílovým rokem, takže z ní nevyčteme, jaký průběh má trend mezi roky 2013 a 2017, dozvídáme se pouze výsledek. Tak například není zřejmé, zda podíl Androidu v tabletech ještě poroste a následně výrazně klesne, nebo bude od současného okamžiku stabilně nepatrně klesat. Ve výsledku by měl 2 % ztratit. O více než 4 % by pak měl přijít Apple; naopak Microsoft s Windows posílí trojnásobně.
2012 | 2013 | 2017 | |
Android | 52,0 % | 60,8 % | 58,8 % |
iOS | 45,6 % | 35,0 % | 30,6 % |
Windows | 0,9 % | 3,4 % | 10,2 % |
ostatní | 1,4 % | 0,8 % | 0,4 % |
celkem | 100,0 % | 100,0 % | 100,0 % |
Podle téhož zdroje už je v současnosti na některých trzích znatelný trend, kdy namísto nákupu mobilního telefonu a 7” tabletu zákazník sáhne po mobilu s větší úhlopříčkou. Analýza předpokládá, že tento směr ještě posílí. Na vahách popularity 7” a 10” zařízení tak nepřímo nahraje druhé skupině, kterou prodeje smartphonů nemohou negativně zasáhnout.
Během letošní vánoční sezóny prý uslyšíme především o tabletech a „skládačkách“ vzniklých spoluprácí Intelu a Microsoftu. Podle IDC budou obě firmy věnovat nemalý prostor jejich propagaci; nemáme však očekávat, že by jejich snahy v krátkodobém horizontu přinesly nějaký citelnější zvrat na trhu.