Na DirectX 12 nečekejte, nepřijdou
Roy Taylor z AMD při rozhovoru pro německý internetový magazín Heise prozradil jednu zajímavou a poměrně podstatnou informaci. DirectX 12 je jen imaginární pojem, výrobci grafických karet nepracují na čipech, které by ho podporovaly. Podoba samotného rozhraní totiž neexistuje ani na papíře, Microsoft na něm zkrátka nepracuje.
Nikdo zkrátka nevidí důvod; vše, co je potřeba, je již zahrnuto v DirectX 11 a DirectX 11.1. U těch zůstanou i Windows Blue, a tak následující roky pojedou ve znamení určité technologické stability. Alespoň po stránce softwaru. Z Taylorových slov však vyznívá, že ani přespříští, tedy 20nm generace grafických čipů, nebude muset implementovat jiné změny, než jaké uznají její autoři za vhodné. To samozřejmě nemusí být na škodu - namísto toho se při vývoji nových čipů mohou koncentrovat na efektivitu, kvalitu obrazu nebo finance ušetřené na vývoji hardwaru nalít do softwarového oddělení (jak to ostatně plánuje AMD).
Pokud totiž vezmeme v potaz, že vývoj klíčových generací čipů zabere v průměru 3-4 roky, pak je jasné, že minimálně po tuto dobu zůstane vše ve starých kolejích. Nepředpokládáme ale, že bychom DirectX 11.1 měli považovat za konečnou pro toto rozhraní - jen se věci budou ubírat trochu odlišnou cestou. Pokud ze strany vývojářů her, Microsoftu nebo autorů grafických čipů přijde pádný podnět pro vytvoření specifikace DirectX 12, pak se buďto do hardwaru nepromítne dříve než v roce 2017-2018, případně tato specifikace bude muset být koncipována tak, aby s ním byl v danou dobu dostupný hardware (zpětně) kompatibilní.