Microsoft zabil Project Spark, kterým chtěl ukázat, že to s PC myslí vážně
I když na DIIT o konkrétních hrách jako takových příliš nepíšeme, Project Spark nezmiňujeme poprvé. Právě o něm totiž koncem roku 2013 hovořil Phil Spencer z Microsoftu. Společnost tehdy představovala nově nastavenou strategii, nový přístup k hernímu světu. Po opakovaných vlnách kritiky, že Microsoft již nezajímá desktopová herní komunita a hry vydává exkluzivně pro Xbox, ačkoli Windows pro PC nejsou o nic méně jeho produktem (a uživatelé tohoto OS o nic méně jeho zákazníkem), chtěla společnost dokázat, že má pro obě skupiny uživatelů ve svém srdci stejně místa.
Spark měl být právě oním revolučním projektem, na kterém chtěla svá slova a svojí novou strategii demonstrovat.
„Myslím, že v současnosti pracujeme na více individuálních [herních] projektech, než za celou poslední dekádu dohromady“, prohlásil tehdy Spencer. Spark byl právě tím projektem, se kterým spojoval termíny jako „cross-platform“ a „content-sharing“, které měl ukázat v praxi.
Spark byl sice uživatelům zpřístupněn krátce po vydání Xboxu One, nikdy ale nebyl zcela dokončen a nenaplnil očekávání, která Microsoft vytvořil. Vývoj hry společnost vzdala již v minulém roce, přestala si i účtovat poplatky za DLC. Nyní zmizel Spark z nabídky Windows / Xbox Store a ti hráči, kteří jej stihli získat, budou 8. prosince odpojeni - dojde k odstavení serverů.
Přestože jde o příběh velmi podobný osudu Fable: Legends, je alespoň optimističtější. Podle Microsoftu tyto události nebude provázet propouštění jako v případě zavření Lionhead Studios. Vývojáři, kteří na projektu pracovali, byli již loni přesunuti na vývoj jiných her, a tak mají smůlu „jen“ stávající hráči.