Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Hry pro Playstation 4 NEO musejí zvládat min. 1080p

S novou konzolí Playstation 4 NEO pokládá Sony zodpovědnost za výkon na bedra vývojářům her. Každá nová hra bude muset zvládat běh přinejmenším v 1080p, ať už si to vývojáři zařídí, jak chtějí…

V herním světě byla po léta situace jasná, alespoň v tom desktopovém. Pokud si na nějakém hrám věnovaném diskusním fóru přispěvatel postěžoval, že mu hra neběhá plynule, dočkal se dříve či později odpovědi typu „si kup rychlejší grafiku“ s výjimkou situace, kdy podpis hráče obsahoval zkratku WOW. Tak to funguje alespoň ve světě PC her - až na výjimky v podobě enormně neoptimalizovaných her - dodnes.

Sony ale vidí situaci jinak a rozhodla se, že vývojář, který není schopen z 2304 stream-procesorů architektury Polaris vyžmuňkat ani plynulý běh v rozlišení 1080p, nemá mezi dvorními herními dodavateli nové generace Playstation co dělat. Pokud ovšem zohledníme informaci, že vydavatelé (či vývojáři) her, jejichž PS4 tituly půjdou na trh od října, jsou povinni zahrnout i podporu pro PS4-NEO (a pro hry vydané v srpnu musejí podporu doplnit patchem vydaným nejpozději v den vydání nové konzole), pak se tato podmínka týká prakticky všech vývojářů, jejichž PS4 hry půjdou do světa po prázdninách.

Sony se ovšem nespokojuje pouze s rozlišením 1080p - to je nutná podmínka, nikoli ideální stav. Doporučuje, aby nové hry zvládaly výstup ve 4k rozlišení - ať už pro dosažení tohoto výstupního rozlišení použije vývojář jakékoli metody. Lze samozřejmě předpokládat, že se najdou tituly, které zvládnou rendering v 3840×2160 nativně, ovšem daleko pravděpodobnější je zavádění různých algoritmů pro zvětšení obrazu, nebo jeho rekonstrukci ve vyšším rozlišení pomocí algoritmů skládajících obraz z několika po sobě následujících snímků (o to se, nepříliš úspěšně, pokusila Remedy s Quantum Break).

Pokud jde o vzájemnou kompatibilitu Playstation 4 a Playstation 4 NEO, chce ji Sony zajistit zavedením jednotných dat, což znamená stejný formát ukládání (pozic) pro obě konzole, aby nebyly problémy s komunikací a uživatel mohl ve hře rozběhnuté na jedné konzoli pokračovat na konzoli druhé. Pro hry vydané před zářím 2016 mohou vývojáři doplnit podporu Playstation 4 NEO patchem (zřejmě i po vydání konzole, to patrně Sony ponechá na jejich libovůli); otázkou zůstává, zda bude možné na konzoli spustit i klasické PS4 hry bez rozšířené podpory - zdá se však, že Sony tímto směrem míří (jen nebudou efektivně využité výkonnější hardwarové prostředky).

Zdroje: 

Eurogamer, ilustrace: Commons Wikimedia (TRauMa, CC0 1.0)

Diskuse ke článku Hry pro Playstation 4 NEO musejí zvládat min. 1080p

Sobota, 23 Duben 2016 - 01:11 | LastPCgame | To je podla mna nezmysel! Samozrejme pokial sa...
Sobota, 23 Duben 2016 - 00:01 | LastPCgame | Toto je davna historia z herneho praveku ktora sa...
Pátek, 22 Duben 2016 - 22:57 | aa bb | Ono asi bude dost zalezat o aku hru ide. Ak chce...
Pátek, 22 Duben 2016 - 22:53 | aa bb | No ak sa bavime o SP hrach tak je to jedno. Ak...
Pátek, 22 Duben 2016 - 19:31 | Jirka1 | Já vím, ale těch 30p je pořád na hru málo.
Pátek, 22 Duben 2016 - 16:57 | no-X | Vůbec ne. Stávající PS4 narážela nesrovnatelně...
Pátek, 22 Duben 2016 - 16:55 | no-X | Vzhledem k tomu, že už pro PS4 je možnost 30 nebo...
Pátek, 22 Duben 2016 - 16:54 | no-X | Přesně tak. Některé weby sice hovoří o 60 FPS,...
Pátek, 22 Duben 2016 - 16:31 | mixal 11 | Alebo Jaguar/Jaguar CD. Kazdopadne tieto...
Pátek, 22 Duben 2016 - 16:04 | petr22 | S GPU problem neni. Problem je ten osmijadrovy...

Zobrazit diskusi