Samsung se omlouvá americkým i evropským zákazníkům za hořící telefony
Minulé pondělí vydal Samsung aktualizaci pro Evropu, která snížila maximální nabití baterie telefonu Galaxy Note 7 na 60 %. Snížení efektivní kapacity je posledním krokem v reakci na snížení rizika samovolného poškození baterie. Týká se především uživatelů, kteří se i přes důrazné doporučení rozhodli, že si telefon ponechají.
Nyní Samsung pokračuje omluvou. V USA, kde došlo k distribuci Galaxy Note 7 ve velkém a odkud bylo hlášeno několik desítek případů poškozené baterie, zvolil formu celostránkové omluvy v místním tisku. V Evropě, kde situace nebyla tak dramatická, zveřejnil otevřený dopis adresovaný zákazníkům elektronickou formou. Následuje jeho překlad.
Vážení zákazníci,
pro Samsung je důležitá neustálá inovace produktů a nástup přelomových technologií, které skutečně obohacují životy lidí. Jádrem naší mise je nabídka toho nejlepšího ve své třídě co do bezpečnosti i kvality. Bohužel, poslední dobou se nám tento závazek nepodařilo zcela naplnit.
Vzhledem k tomu, že jsme na evropských trzích nezahájili prodeje Galaxy Note 7, jen jsme vyřídili distribuci části předobjednávek, byl komplikacemi spojenými s Galaxy Note 7 ovlivněn jen malý počet zákazníků. Přesto si uvědomujeme, že se nám nepodařilo naplnit naše vysoké standardy ani očekávání zákazníků, kteří si telefon předobjednali. Za to se Vám hluboce omlouváme.
Zodpovědnost za bezpečnost a kvalitu bereme vážně. Ve spolupráci s vládními úřady a technologickými partnery jsme podnikli celosvětově kroky, které povedou ke zlepšení situace. Následuje přehled dosavadních kroků.
Jak již patrně víte, výrobu Galaxy Note 7 jsme zcela zastavili. Rovněž pracujeme na tom, aby došlo k bezpečnému vrácení každého Galaxy Note 7. Ceníme si trpělivosti všech našich zákazníků, kterých se kauza dotkla a kteří museli využít výměnný program.
Samsung nyní usiluje o zjištění a odhalení příčiny problémů s bateriemi Galaxy Note 7. Ve spolupráci s nezávislými odborníky třetích stran jsem zahájili vyšetřování, které prověří všechny prvky telefonu včetně baterie, hardwaru, softwaru i výrobních postupů. Jakmile budeme mít výsledky těchto šetření k dispozici, transparentně je zveřejníme.
Samsung je společnost s dlouhou tradicí v inovátorství, která se vždy dokázala poučit z vlastních chyb. Ačkoli se při vývoji nových technologií snažíme stále inovovat, bezpečnost zákazníků pro nás zůstává hlavní prioritou. Proto je naším cíle investovat především do péče o zákazníka a zajištění vysoké kvality produktů.
Jménem všech evropských pracovníků chceme vyjádřit lítost nad stávající situací a poděkovat za Vaší neutuchající podporu. Budeme naslouchat Vašim potřebám, abychom se z této situace poučili a postupovat takovým způsobem, abychom získali Vaši důvěru zpět.
S úctou,
Yh Eom
Prezident a CEO Samsung Electronics pro Evropu