Microsoft protlačil reklamu do Windows 10 průzkumníka
Osobně si netroufám odhadovat, jaké procento uživatelů Windows 10 dnes používá nativního Průzkumníka (File Explorer), ale procentuelně to asi bude víc než za dob Windows XP nebo sedmiček. Tehdy patrně více uživatelů preferovalo různé alternativy, které umožňovaly efektivnější přístup k různým funkcím a kompenzovaly určitá omezení starších verzí Průzkumníka.
Průzkumníka souborů zmiňuji právě proto, že jeho prostřednictvím začal Microsoft zobrazovat reklamu. V první řadě na svůj vlastní OneDrive. Nejde jen o upozornění na možnost využití cloudu, ale skutečně o klasickou reklamní nabídku se vším všudy, tedy sdělení, že za $6,99 měsíčně společně s Office 365 získáte možnost využívat 1TB kapacitu na OneDrive. Druhá reklama je čistě grafického charakteru a přiznávám se, že si nejsem zcela jistý, co propaguje. Podle redakce KitGuru by mohlo jít o reklamu na (hru) Bejeweled, ale její grafika je přecijen stylizovaná trochu jinak.
Ať už je druhá upoutávka zaměřená na cokoli, je zřejmé, že se Microsoft rozhodl (nebo s tím alespoň experimentuje) ve Windows 10 zobrazovat reklamu. Nedá se říct, že by to byla úplně nečekaná událost. Už v okamžiku, kdy došlo na ohlášení bezplatné distribuce desítek mezi stávající uživatele sedmiček a osmiček, bylo známo, že cílem Microsoftu je šířit nový OS jako platformu pro distribuci služeb a softwaru online. Tedy že desítky nebudou primárně vydělávat samy, ale finance Microsoftu přinesou placené služby a produkty, kterými je ověsí.
Pro uživatele, který si operační systém koupil a chápe jej jako něco, za co plně zaplatil - tudíž výrobci nedluží nic, co by mu musel splácet zíráním na reklamu - může být reklamní banner nepříjemným překvapením. Tím to ale zřejmě hasne, protože v licenčních podmínkách (tj. onen text, který každý při instalaci či aktivaci odsouhlasí, ale nikdo jej nečte) jistě nějaká řádka na téma propagace produktů bude.