Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Počítače Steam Machines jsou prakticky mrtvé? Nesmysl.

Odladeny system vcetne odladenych closed source ovladacu :-)

Jestli se stale bavime o linuxovem OS, tak to je cista utopie - jakmile vyjde nova verze ovladace grafiky tak chci videt ten proces aktualizace, ktery 100% zaruci ze ten system po restartu nabehne do grafickeho rozhrani a neskonci to sprostou hlaskou ze nelze inicializovat xserver :-)

Nejlepe ma tohle vyresene Apple, kde jsou Nvidia closed source ovladace primo soucasti OS.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

tak kupříkladu já používám kombinaci nvidia gpu / mageia linux cca 2 roky. nezaznamenal jsem žádný problém.

... jako kdyby na windows byla 100% garance...

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Já musím uznat, že přesně to se mi stalo.
Instalace aktualizací, restart… a nenaběhl X server.

Třeba Ubuntu se kdysi rozhodlo, že už se mu nelíbí konfigurák GRUBu a přestane do něj po aktualizacích zapisovat nové verze kernelu. Takže se přestal aktualizovat kernel (resp. systém běžel na staré verzi) až se jednoho krásného dne ovladač nVidia aktualizoval na verzi, která tu verzi kernelu už nepodporovala. Následovalo pár koleček reinstalace grafického ovladače, než jsem si všiml, kde je vlastně problém.
(Docela fail, že se skrz automatické aktualizace nainstaloval ovladač, který nefungoval s aktuálně běžícím kernelem.)

Pak tuším nVidia ovladač přestal fungovat z neznámého důvodu a pomohlo přímo z webu nVidie stáhnout a instalovat jinou verzi ovladače.

U ATI ovladače (Catalyst) zase byla legrace se dvěma monitory, tuším po zapnutí Xineramy při dalším restartu nenaběhl X server a s volbami jestli mají být dvě plochy nebo jedna přes oba monitory bylo nutné manipulovat velmi opatrně.

Ale aby to nevypadalo, že na Linuxu pořád něco havaruje, uvedené potíže jsou rozprostřené mezi asi 7 let a Linux se postupem času zlepšoval.

A souhlasím, že i na Windows jsem narazil na problém s grafickými ovladači.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Instalovanim jine verze ovladace primo z webu jste si to urcite taky pohnojil. Instalator nVidia ovladace je napsany prasacky a roztahuje se po disku jako kdyby byl ta nejdulezitejsi vec co na nem je. Samozrejme, pokud vase distribuce neumoznovala instalovat prislusnou verzi svymi prostredky, tak co se da delat ... (teda, vykaslat se na ubuntu, ze :-))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

přesně, díky těmto problémům je vidět že na linuxu je GUI jen nástavba s chutí padající do příkazové řádky. Win jsou v tomhle mnohem modernější - od Visty se mi nestalo aby se systém domrvil tak aby nenaběhlo GUI.
Ale s těmi ovladači to také není stoprocentní, obzvlášť u AMD, mnohdy pomohla jen radikální čistka pomocí specializované aplikace. Ale pořád bylo grafické rozhraní....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jestli se mam po přečtení tvýho komentáře smát nebo začít brečet.
Klidně ti ten proces ukážu, systém mi ho provádí automaticky už víc než dva roky. Snad ani nemá cenu psát, že neběhnutí do prostředí je samoyřejmost nad kterou se nikdo nepozastavuje.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Mint 17, Radeon HD7770, po instalaci closed ovladačů naběhne login screen, ale po přihlášení to skončí černou obrazovkou s blikajcím kurzorem. Protože jsem se nespokojil s open ovladači, pomohlo až stáhnutí vývojových catalystů.

Chvilku mi tu vykládejte o uživatelském konfortu linuxu. Dělám na něm přes 15 roků a i když se to pořád zlepšuje, do widlí to má pořád sakra daleko (mluvím o komfortu a stylu používání jako desktop pro BFU, nikoli jako serveru).

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

1. Aký ovládač, zo stránok AMD alebo z repozitárov Mintu?
2. Keď píšeš že robíš s linuxom 15rokov a ty sa ešte čuduješ že ovládače AMD niekedy zablbnú však toto robia aj na Windowse.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Nefunkční byl z repa Mintu. Vývojové z webu AMD to napravily (za cenu možné nestability).

Nedivím. Jen jsem reagoval na tvrzení, že plné naběhnutí systému po instalaci/aktualizaci ovladačů je samozřejmost.

Vím ža AMD má s ovladačema pro linux dost problém, ale ve widlích se mi to ještě nestalo - tam to padá max při hraní do plochy s tím, že "ovladač přestal pracovat". Jednoduše řečeno - nic není dokonalé, ale linux má v uživatelské jednoduchosti oproti widlím (beru to po W7) pořád co dohánět. Problémy jsem tam měl každou chvíli a ne vždy bylo řešení jednoduché a vyžadovalo druhý comp a usilovné googlení ;( U widlí když už, tak stačil restart.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Stým nesúhlasím, inštalácia programov, ich aktualiácia, aktualizácia systému je omnoho jednoduchšia. To ti hovorím ako človek vychovaný na windowse, s linuxom som v kontakte asi tak tri roky. A to ani nemám klasické prostredie čiže nepoužívam klikátka čo by bolo ešte jednoduchšie.
Keď sú problémy tak je jedno aký máš systém a nie vždy pri windowse stačí reštart niekedy treba aj reinstal to je potom zábava na deň až dva namiesto 2-3hodín ako pri linuxe.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Reinstalace Windows kvůli aplikaci nebo ovladačům ? To snad nebylo nutné ani ve Win95. A co se týče času, reinstalace systému je hned, problematická je konfigurace OS, nahrání aplikací + konfigurace, uživatelská data apod. a to pokud člověk nemá bitovou kopii disku nebo něco takového je asi jedno jaký OS používá ne ? Nebo Linux má nějakou časoprostorovou kompresi kde to jde všechno 3x rychleji ? :)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

nemá časoprostorovú kompresiu, ale vie nainštalovať posledné aktualizácie a nemusí prechádzať postupne jednotlivými aktualizáciami.
Neviem či chyba bola v ovládačoch ale asi nie ale vyhodiť jednu nič nehovoriacu číselnú chybu na ktorú je viacej možností čo toje a ako to opraviť a samozrejme že sa oprava nepodarí a následok je že sa systém nevie updatnuť.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Potvrzuji ze na rozdil od windows linux neumi v pripade problemu s closed source ovladacem automaticky prepnout na ten free, pripadne na vesa.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Zavisi od okolnosti.

ak je zaznam o preferovanom ovladaci v /etc/X11/xinit/ , tak to vie,
ak je ten zaznam v /etc/X11/xorg.conf
tak to nevie, lebo ak xorg.conf neexistuje, tak sa vytvori s preferencii, po overereni funkcnosti,
na RAM disku docasny xorg.conf

Ano niektore stare ovladace min. od nVidia si vytvaraju vlastny /etc/X11/xorg.conf pri instalacii.

Ak sa ten subor zmaze vsteko funguje OK...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Popravdě jsem si předtím nemyslel, že někdo opravdu používá na Linuxu grafiku od AMD, takže můj předchozí komentář se týká nVidie a Intelu. No, situace s AMD je skutečně jiná, tak musím souhlasit, že problémů je víc než dost.
Mám notebook s rolling-release Debianem Unstable, kde je kombinace Intel+nVidia a oba ovladače se automaticky aktualizují už dlouhou dobu - nikdy žádný problém, ani když ty ovladače předčasně vynutim z experimental větve.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak primárně jsem kupoval grafiku do widlí na občasné hraní. Linux je doma pro občasné použití když homeworkuju nebo mě přepadne nával chuti něco programovat (čím su starší, tím je to vzácnější ;)).
V práci jedu na linuxu + nvidii se dvěma monitory a bez problémů.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

OS X mam na 21,4" iMacu s AMD GPU a mal som na 24" iMacu s GPU od nVidie a su tam closed source oboch firiem. Pracovny notas s s closed source ovladacmi nVidie a Ubuntu, pracovne PC je s closed source ovladacmi nVidie a openSUSE. V labaku mame PC s Ubuntu s GPU o Nvidie s proprietarnymi ovladacmi a s GPU od AMD s proprieratnymi aj open-source ovladacmi.
Div sa svte tie stare GPU od AMD/Ati, ktore idu no OSS ovladacoch idu najlepsie
Ak sa opravia chybne DASDT tabulky tak funguju aj closed source ovladace nVidie ok a OS X mala a ma najvacsie lagy, ale to je sposobene DVD-ckom v mechanike...

navyse AMD vcera "potrvdilo", ze zluci OSS a non-OSS ovladace coskoro. AMDKFD ovladac dostal podporu buduceho APU Carizo s tym, ze na plnu podporu vyzaduje este neuvedeny AMDGPU, cp je sp[olocny ovladace pre OSS aj non-OSS ovladac

AMDKFD Linux Driver Begins Preparing For VI Carrizo APUs
Published on 08 January 2015 01:45 PM EST

Patches published by AMD today prepare the AMDKFD Linux kernel HSA driver for initial support of forthcoming AMD "VI" APUs.

The open-source AMDKFD patches published today prepare the initial VI APU support ahead of Carrizo's launch

There aren't any new graphics support patches for these APUs as the new hardware will be handled by the yet-to-be-published AMDGPU kernel driver rather than the existing Radeon DRM driver. The new AMDKFD driver patches prepare for using the AMDGPU driver and make other changes in readying for Volcanic Islands.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTg4MzU

AMDGPU je ten spolocny ovladac
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_catalyst_kernel&n...
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTgxMzI

Xserver skoro koncil a na jeho miesto prijde Wayland a Mir
Does The Display Server Matter? The Latest Mir vs. Wayland Argument
Free Software
Published on 24 March 2014
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTY0MTM

aj ked sa stal projektom v ramci "SPI=Softwae of Public Interest= Sw verejneho zaujmu"
X.Org Is Formally Invited To Become An SPI Project

Published on 09 January 2015
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTg4Mzk

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, vsechny vetsi distribuce si ty ovladace rebundluji po svem a jsou soucasti repozitaru, takze tady nevidim zadny zasadni rozdil oproti Applu - ovladace jsou "soucasti OS".

Navic nVidia odvadi velmi dobrou praci jak v podpore ruznych verzi Xorg, tak kernelu a za radu let s nVidii jsem nenarazil na jediny problem, ktery by mi zabranil v Debianu backportovat si aktualni verzi ovladacu. To by muselo Valve neco zasadne pokazit, aby se v tomto ohledu objevily problemy...

(Edit: tohle mela byt odpoved na petr22, pardon)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Ale no tak nalijme si čistého vína. Binární ovladače jsou osina v zadnici, protože jejich výrobci jsou neschopní držet aspoň trochu s dobou a nové funkce podporují asi tak za dva roky, přičemž podpora grafik je tak pro poslední dvě generace, takže zhruba na stejnou dobu.

Jako zářný příklad bych uvedl KMS. Moc to nesleduju (funguju na stable Debianu), ale KMS je tady od roku 2008 a podle mého na tuto "horkou novinku" ještě AMD ani nVidia nestihla za těch 6 let nějak uspokojivě zareagovat. Ba co víc, jejich "podpora" KMS je taková, že pokud běží KMS, tak uzavřený blob nefunguje vůbec a boot opravdu skončí v konzoli. Kdyby to nebyli úplní ignoranti, tak to udělají aspoň tak, aby to s KMS fungovalo v tom smyslu, že si v ovladači během inicializace blobu KMS vypnou a nastartují si svůj mode-setting (vždyť mají svůj blob i v kernelu!), ale to by bylo asi moc progresivní.

Chcete další příklad? Xrandr. Jak dlouho jsme čekali, dva, tři, čtyři roky? Funguje to aspoň v současné době pořádně?

A zastánci intelu, moc se nesmějte. Ovladač sice je open source, ale co na tom, když polovina atomů má uzavřené PowerVR (nebo co) a u toho zbytku by bylo celkem vtipné sledovat intelí půl roku trvající překvapení z toho, že vyšla nová Mesa, kdyby to nebylo spíš k pláči.

Jediné, co bych vyzdvihnul, je práce zejména komunity, která tady ty alfa zoufalosti přebalí do stavu, kdy se to pro běžného uživatele jeví tak, že to funguje "samo" - kudoz.

Celkově bych řekl, že výrobci jsou v současné době stále největší brzdou pokroku. Nebýt jich, tak už dobré tři roky funguje Wayland (nebo Mir) přímo s KMS a jsme o generaci všeho dál. Čest AMD, která deklarovala snahu otevřít ovladač, za další dva tři roky tady budeme mít možná (zase) grafický server se stabilitou, funkčností, podporou technologií a "legacy" karet podobnou, jako mělo v roce 2000 blahé paměti 3dfx - a to v tomto bodě zcela bez ironie..

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

AMD ho uz musi otvorit

AMDKFD HSA Kernel Driver Changes Planned For Linux 3.20
Published on 10 January 2015

Oded Gabbay of AMD has sent in his latest AMDKFD kernel driver changes that he's hoping to have integrated for the Linux 3.20 kernel merge window.

The AMDKFD driver is the kernel portion to AMD's open-source Heterogeneous System Architecture (HSA) kernel stack (along with the Radeon and soon-to-be-released AMDGPU kernel DRM drivers).

After being initially merged for Linux 3.19, the AMDKFD changes queued for Linux 3.20 right now include:
- Replace logic of sub-allocating from GART buffer in amdkfd. Instead of using radeon_sa module, use a new module that is more suited for this purpose.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTg4NTA
Linux 3.19-rc2 Is A Tiny Release
Linux Kernel
Published on 28 December 2014
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTg3NDk

Linux 3.19-rc3 Is A Quiet Release Coming One Day Late

Published on 05 January 2015
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTg4MDY

teda 11.1.2015 mame Linux 3.19-rc3
teda 18.1.2015 mame Linux 3.19-rc4
teda 25.1.2015 mame Linux 3.19-rc5
teda 01.2.2015 mame Linux 3.19-rc6
teda 08.2.2015 mame Linux 3.19-rc7
teda 15.2.2015 mame Linux 3.19-rc8 alebo Linux-3.19 final a tym sa otvori 3.20 merge Window
teda 22.2.2015 tyzden po uvedeni alebo uvedenie Linux-3.19 final a tym sa zatvori alebo otvori 3.20 merge Window

teda 1.3.2015 je posledny termin na uzatovorenie zaclenovacieho okna 3.20 a vtedy musi byt AMDGPU v pouzitelnom stave, aby dnesny patch mohol fungovat..

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

To Vámi popisované gaučové hraní se steam mašinou s Skyrimem (a gamepadem) provozuju už rok a půl, prakticky bezproblémově. Jen s tím, že v pozadí běží jádro windows 7. To je mínus, ale plus je neomezení na bídnou nabídku linuxových her.

Základ je neskutečně triviální - v registru Shell=explorer.exe nahradíme xbmc.exe (Kodi) nebo Steam.exe. Kdo má velmi rychlý počítač, použije jako Shell roky vyvíjený xbmclauncher (nyní kodilauncher), který se postará o volitelný pársekundový delay, aby se natáhly ovladače wifi, zvukovky atd.. Změna shellu je krásná v tom, že tím, že nenaběhne windowsí taskbar, zmizí prudící bubliny tray ikon, "předskakující" okna atd. Jinými slovy okno aplikace neztratí focus (noční můra programátora fullscreen aplikací :-)). Do xbmc je také dlouho vyvíjený plugin SteamLauncher (script v pythonu, čili i linuxový, nejlépe v kombinaci s xbmcbuntu), takže z nepřekonatelného xbmc - opravdu, ani za 10let nebude přehrávač ve Steamu ve stavu, v jakém je díky pluginům xbmc - si pustíte Steam v bigpicture režimu, po ukončení se vrátí do xbmc.

Vše ovládám bez problémů xboxovým ovladačem - jeho podpora v xbmc i prostředí Steam BPM je bezprecedentní, mapována jsou všechna tlačítka, takže ovládání funkcí centra je bleskové.

Podotýkám, že jako testovací králík celou dobu funguje žena, abych si trochu držel odstup. Pochybuju, že by teď chtěla přejít na ovládání multimediálních funkcí TV na běžném dálkači.

Jestli někoho zajímají detaily, pište, budu odpovídat, za rok a půl provozu je zkušeností hromada.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

To vazne nestaci pustit steam v rezimu big picture? Parkrat jsem to zkousel a zadny problemy se ztratou focusu nebyly.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Stačit to může. Obzvlášť, když Vám jde jen o Steam. Mě primárně bootuje xbmc z SSD, bez delaye se nestihne inicializovat wifi síťovka a xbmc pak po startu automaticky neaktualizuje epizody seriálů a hudební knihovnu. Musím to pak zvolit ručně. Což nechci, chci gaučový komfort :-)

Steamu možná pozdní inicializace některých ovladačů nevadí. Ale ten problém se může objevit, obzvlášť jde-li o obskurní HW, který po startu pouští podivná EXE. Psal jsem to univerzálně, stačí vyzkoušet, pokud nenastane problém, je možno použít jako shell buď přímo Steam.exe nebo xbmc.exe bez potřeby launcheru.

Pozn. xbmclauncher je pro lidi, co mají strach ze zásahu do registrů. Umí i přenastavit zpátky shell na explorer.exe

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Pro me steam machines umrely v momente, kdyz se steam rozhodl, ze necha vyrobcum volnou ruku v konfiguraci hw. Tim se z nich stal pro neznaleho uzivatele (znaly dokaze rozbehnout hrani na tv in na pc) stejny chaos jako normalni pc kdy nevi co koupit. Stacilo urcit nekolik vykonostne odstupnovanych konfiguraci a steam machines by meli velkou sanci se uchytit. Takhle jedine co z nich zbude je ovladac a mozna steam os (jehoz vyznam muze velice rychle zaniknout pokud win10 opravdu budou zdarma)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

No, dneska zdarma spíše znamená Free To Play, ale stejně to nemusí znamenat konec Steam OS, pokud bude udělaný kvalitně. Dovedu si to představit i v dual bootu.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by nedali dx jako placene rozsireni, tak vetsine hracu by free win staciily i kdyby meli drasticke omezeni poctu zaroven spustenych aplikaci (jako drive starter nebo jak se menovaly). Pokud dokazi pustit steam a z nej hru tak jim to bude dostacovat. A oproti steam os budou mit vyhodu mnohem vetsiho katalogu dostupnych her, bez dodatecnych nakladu za licenci win.
Co ma byt steam os vic nez linux optimalizovany pro hrani her? Jaky vyznam ma ho pouzivat oproti linux/win dual bootu kdyz budou vsechny 3 zdarma. At se steam snazi sebevic hry jsou stale mnohem vice pro win

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Zase wanabe novinari, experti a analytici hodnotia dlhodobu strategiu valve po roku od lahkeho oznamenia zameru. :)

Stejny wanabe experti hejtovali na steam ked bol novinka. A kde je steam dnes

Zacina sa objavovat to co som predpokladal. Velky vyrobca schopny dodat vsetky sucasti sytemu zacne montovat svoje mini krabicky ktore urcite budu mat moznost aj steamos
http://www.asus.com/ROG_Console_PC/ROG_GR8/ https://www.youtube.com/watch?v=kLqhhq3dIAg
Asus so svojou RoG ma siroke moznosti.
Gygabyte tak isto a dalsi iny velky vyrobcovia.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

gaucove hrani s ovladacem kde neprotrebuju mys a klavesnici se da provozovat jiz docela dlouho, rekneme od 70 let minuleho stoleti? a dnes si k tamovemu gaucovemu hrani muzu vybrat i zarizeni dle libosti od konzoli, prez PC az po tablety a telefony, proste podle toho jak jsem zdatnej uzivatel a jak moc si s tim chci "hrat", nebo naopak jen zapojit a rovnou hrat,

nenapada me tedy duvod proc bych mel nebo nekdo jiny cekat zrovna na SteamOS a jejich ovladac? Steam Machines nejsou mrtve, ale zazdene na faktech, ze je to vlastne jeden velkej chaos, tedy normalni obycejne PC bez jedineho mantinelu, clovek co nikdy neuvazoval o linuxu nema vpodstate duvod uvazovat o Steam Machine, nema k tomu duvod, protoze to co ma SteamMachine a Steam Kontroler prinest je tu dustupne jiz davno v mnoha podobach

ja si kuprikladu vybral Shield Tablet s ovladacem, aneb na projektoru mam vse z Android i PC sveta

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Mě tenhle bordel zajímá tak asi do té míry, že čekám hlavně až s tím konečně uvedou Half Life 3, aby se jim to vůbec prodávalo. Ale jelikož to je furt v nedohlednu, tak i na HL3 čekáme dost možná víc jak o rok-dva dýl, než bychom mohli. Podle indicií je to možná dávno hotový…no aspoň to bude odladěný a třeba přidaj víc věcí.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no na dodelanost HL3 bych nespolehal, freelancery na grafiku shani Valve stale a ackoliv v zaslane pipeline neni uvedeno o jaky presne projekt se jedna, tak to naramne pripomina serii HL, a je dosti zvlastni ze by se na zakladni grafiku najimali lidi rekneme treba pul roku prted dokoncenim kdys se v takovem stadiu jiz ladi uplne jine veci a zaklad musi bejt jiz davno hotovej

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Copak asi ladi? Rychlost autohealu? Checkpointy? Mozna pridaji moznost nest AZ dve zbrane?:o) Pripadne nejaky free to play model?:o))))))
Ja uz jsem po DNF a wolfovi vylecen ze vsech predprodeju, ze vsech tech bombastickych her, ktere se tak dlouho vyviji .... z tech traileru atd .... ze vsech pokracovani .......
Jaky nazor muze mit clovek treba na dooma 4? Uz loni mela byt beta pro predplatilete te sracky W:NO, ani slovo ..... zadny gameplay, pry jenom pro pozvane na quakeconu .... jako WTF? Stale zadne info, jenom kecy o tom jaka to bude bomba ..... nemazme si med kolem huby a pristupme k tvrde realite: vyjde to nejdriv za rok a bude to s-r-a-c-k-a ....

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna Valve v tomhle docela věřím. HL se stal legendou skoro hned, HL2 taky (však to pekelně dlouho vyvíjeli), není důvod, aby HL3 po delším vývoji nebyl ještě lepší.

Přidat můžou např. další oblasti a questy a odladit chyby, což se dneska v mainstreamu zrovna moc neřeší. To je jedna z věcí, co dělá hru kvalitní. Source engine sice nebyl Unreal Engine (což je z hlediska odladění prostě top), ale stále byl trochu někde jinde. Jediné potíže, které jsem kdy zaznamenal, vycházely ze snahy ocrackovat to od Steamu :-) Se Steamem nikdy žádný problém a to už jsem to fakt „párkrát“ hrál.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

"je koncept obývákově-herních počítačů Steam Machines v režii Valve mrtvý. Je tomu opravdu tak?" .... ANO:o)

Nebudem se bavit o onom povestnem jednom procentu (tady patrne jeste min), ale o majorite, ktera jako obyvakove PC ma konzolu (xbox nebo ps), tim to proste hasne (PC v obyvaku mas mozna ty, ja a jeste 10 lidi tady v diskuzi, ale ostatni maji bud konzolu nebo takovou tu klasiku - gauc, konferencni stolek ....).
A i ten nejvetsi nadsenec, co by chtel krabici s kohoutkem, tak nevytlaci dvacet prutu, aby mu tam bezel steamos a mohl si zahrat dve hry. Uz od sameho zacatku steam prohlasoval, ze steam machine bude bud plnotucny windows herni pocitac nebo jednoducha konzolecka se steamos, ktera bude chytat streamovanou hru z windows herniho pocitace (IMHO na 3.14159cu).

Valve se loni pekne ztrapnilo .... Newell mel furt kecy na windows store, ze jim to znici ksefty, bo jsou levnejsi a podobne, jak microsoftu zatopi, blablabla a s cim prisli v tech svych trech "prevratnych" ODHALENICH???
1) Jak pises, steam machine je jen obycejne PC, nic zvlastniho.
2) Steam controller, ktery uz na prvni pohled vypadal, ze ho nekdo splacal v kidpixu hodinu pred odhalenim.
3) SteamOS, ktery by pry omezil nadvladu ubuntu (ten byl fakt dobrej!!!) ...

BTW, ubuntu je nejaky linuxovy zaskodnik? Mi to z tech blogu zacina vyznivat tak, ze kdyz se v linuxovem svete neco zacne darit, tak je to spatne a rychle s tim pryc. Jinak tohle vetne spojeni je fakt bomba "a omezit tak nadvládu Ubuntu" ... dale jeste vice omezit neco, co trpi presnym opakem slova nadvlada:o))) Osobne ubuntu povazuju za takovou zdaleka nejvice lidskou odnoz linuxu .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejvíc lidská odnož je bohužel android...

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Proč bohužel?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.