Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD připravuje Dynamic Frame Rate Control, výrazně sníží spotřebu GPU

AMD se nechala slyšet, že pro nepříliš vzdálenou verzi Catalystů chystá implementaci nové technologie pro dynamickou kontrolu snímkové frekvence…

O tom, jaké budou přesné možnosti nebo do jaké míry se liší od stávajících metod, není mnoho známo. Cílem je ale snížení energetických nároků v méně náročných hrách, při kterých GPU renderuje výrazně vyšší FPS než je zobrazováno na displeji. S ohledem na načasování předpokládáme, že technologie bude kompatibilní s FreeSync a novými API (Mantle / DirectX 12).

Jak výrazných energetických úspor lze dosáhnout samotnou kombinací DirectX 12 a vhodně koncipovaného nástroje k omezení maximálních FPS, předvedl letos v létě Intel:

Intel Directx 12 Demo 04

Tehdejší graf ukazuje, že energetické nároky procesoru s integrovanou grafikou mohou být při použití DirectX 12 (pravá část grafu) až poloviční oproti DirectX 11 (levá část grafu), pokud je v obou případech nastaven stejný limit FPS. Jde samozřejmě o extrémní situaci (demo velmi náročné na procesorové prostředky), jejímž cílem není ukázat typický přínos, ale možné dopady efektivnějšího softwarového řešení na úsporu energie při totožném obrazovém výstupu.

Podle některých zdrojů s Dynamic Frame Rate Control (DFRC) míří AMD právě na mobilní sféru, kde jsou integrované čipy (na nichž je energetická úspora plynoucí z nových APU výraznější) rozšířenější než v desktopu. Krom toho spotřeba mobilních zařízení přímo ovlivňuje délku provozu na baterii.

Druhým těžištěm využití může být kombinace s technologií FreeSync - v tomto případě hlavně v desktopu. Zatímco dosud bylo možné jako jednoduchý nástroj k omezení snímkové frekvence (i pro snížení energetických nároků) využít vertikální synchronizaci, tato možnost s FreeSync, který ji více-méně nahrazuje, padá. Logickým řešením je alternativní metoda (DFRC), která umožní flexibilnější omezení FPS a oproti vertikální synchronizaci prakticky nezvyšuje latence.

Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD připravuje Dynamic Frame Rate Control, výrazně sníží spotřebu GPU

Neděle, 21 Prosinec 2014 - 11:10 | Adams Adams | Hergot, koukám, že v DirectX vlastně normální...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 22:55 | webwalker | Zapneš-li vsync, tak se žádných 150fps nekoná,...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 11:29 | PHiLiPZ | Frekvencia refreshu lcd nema s tymi kiloherzovymi...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 10:45 | Adams Adams | Na 150 fps s triple bufferingem a v-sync bude ta...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 10:11 | Anonym | Tak AMD to ma urcite vychytanejsi...jako cokoliv...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 10:10 | Anonym | Myslim, ze ti neuniklo nic. :-) Podle me je to...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 08:48 | Pjetro de | Hej 200 Hz LCD TV sa da chapat ako-tak este aj...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 08:38 | Wil | Kľud. Tu je to rozpísane ako tie frekvencie...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 08:25 | Pjetro de | ---------------------- ---------------------- ----...
Pátek, 19 Prosinec 2014 - 07:45 | Libor Míšek | Docela mě v tomhle převapilo Elite Dangerous....

Zobrazit diskusi