Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k FSR 3.0 prý čeká premiéra za 14 dní na GDC

Jsem zvědavý na hardwarové nároky, snad to nebude omezeno jen na RDNA3, třeba kvůli zmíněným AI jednotkám... Jako velikou výhodu FSR v dnešní době vidím především to, že ho narozdíl od DLSS lze využít na těch nějslabších grafikách, kde člověk opravdu řeší každý FPS - GTX10x0,16x0, APU...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu by to konečně přineslo nějaké využití pro ty AI jednotky, které v RDNA3 grafikách doteď vlastně jen zbytečně zabírají křemík jelikož není SW který by je využil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam žádný jednotky nejsou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo fakt? Tak proč o nich mluvili na prezentaci při vydání?

https://www.servethehome.com/wp-content/uploads/2022/11/AMD-RDNA-3-GCD-O...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nehovorili o AI jednotkach. Chlapik v prezentacii spomina "AI acceleration capabilities" nie units!
Dalej hovori "Tightly integrated with our unified compute unit",
"These share the same register files, caches and instruction scheduling as the stream processors".

V RDNA3_Shader_ISA_December2022.pdf sa docitas ze "These instructions work over multiple cycles to compute the result matrix and internally use the DOT instructions."

To znamena ze je to softwarova podpora. Wave Matrix Multiply Accumulate (WMMA) je emulovana pouzitim existujucich DOT instrukcii. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Doslova je na tom slajdu napsaný "dedicated AI accelerators" a ještě jsou vedle toho zakreslené ve zjednodušeném schématu CU.

Proč by to takhle podivně specificky měli v prezentaci pokud se reálně ta instrukce jen nějak emuluje?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No zrejme pridali hardwarovu ficuru do ACE (Asynchronous Compute
Engine) ktora to efektivne rozdeli na DOT instrukcie. Ale jednotky nepridali. Ani vykon to nedalo vyssi, ten 2.7x co maju v slajde vychadza zo zvyseneho poctu Shader Procesorov i taktov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, moje chyba. Přesně je to v prezentaci nazváno jako "Dedicated AI Accelerators"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Pokud si tedy AMD loni v listopadu nebyla jistá ani tím, že bude FSR 3.0 schopná vydat v
>prvním pololetí, pak by bylo poněkud překvapivé, kdyby jen o pár měsíců později, v
>březnu, byla technologie hotová, implementovaná v konkrétních hrách a připravená k
>okamžitému vydání.

Ale AMD ruší podporu pre Smart Access Memory pre OpenGL a niečím ju musí nahradiť

Open-Source AMD OpenGL Driver Drops Support For Smart Access Memory / ReBAR
on 8 March 2023
The support in RADV as the Mesa open-source Radeon Vulkan driver remains:
https://www.phoronix.com/news/RadeonSI-Drops-ReBAR-SAM

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.