Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD vydala FSR 3.0, Fluid Motion Frames a FSR3 AA s bezkonkurenční kvalitou

Coze? :D
Nvidia ma DLAA uz dva roky, vy kde zijete?
https://wccftech.com/the-elder-scrolls-online-dlaa-vs-dlss-vs-taa/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. vy kde zijete? .."

Mimo tvojí sociální bubliny.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia nepodporuje DLAA v rámci DLSS. Ža hra podporuje DLSS, ještě neznamená, že v ní lze uživatelsky zapnout DLAA. Pro DLAA je potřeba zvlášť podpora vedle DLSS (což znamená, že DLAA podporuje minimum her).

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

DLAA jde rozběhat na 90 procentech her kde je DLSS https://videocardz.com/newz/nvidia-dlss-sdk-3-1-13-update-brings-dlaa-as... Stačí ručně přepsat knihovny..

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Věc, kterou udělá 13 BFU z 10.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

ten se povedl ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ručně přepsat knihovny a modlit se, aby DRM nebo anti-cheating ochrany hry uživatele neodstavily. To je opravdu uživatelsky přívětivá podpora.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Takže podle tebe jsou tedy tato dvě tvrzení úplně to stejné?

"DLSS neposkytuje AI antialiasing"

"DLSS poskytuje AI antialiasing, ALE spousta vývojářů kašle na přidání tlačítka pro jeho aktivaci"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale koho to zajímá, u Nvidie potřebuješ především DLSS Quality, abys vždy dohnal ten deficit ve výkonu na Radeon a mohl tvrdit, že je výkon za tu cenu vlastně „stejný“, vždyť to stejně skoro nikdo nepozná, že se ten obraz pak nějak divně maže a ani zdaleka nedosahuje takové kvality jako s FSR.:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je vtip? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasné, když není žádný argument tak přichází další dezinformace. Prý kvalita DLSS že je mnohem horší než FSR aha, to asi žiješ v jiné dimenzi.

Co tam máš dál nech mě hádat...
RT je zbytečný? nVidia kašle na hráče? Každý kdo koupí nVidia je idiot?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že je kvalita u DLSS horší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pozor. Pasca menom cena/vykon. :-) On porovnava nativ u Radeonoch a DLSS Quality u NV. Pretoze NV dohana lepsie grafiky od AMD a nie naopak. A este si mysli aky je ten DLSS rozmazany a ovela horsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

akurát deep learing netreba, ako ukazuje FSR3, ktorá beží na viac kartách nVidia-e ako DLSS

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je ten vystup rovnako kvalitny, alebo staci, ze bezi na viac grafikach? Ci ako je myslene, ze DL netreba?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Výstup FSR má "bezkonkurenční kvalitu", to je přece jasné

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jedine ked sa budeme tvarit, ze konkurencia neexistuje. Ale ked to niekomu staci, tak preco nie?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si pamatujete, tak DLSS při uvedení fungovalo s několika hrami a i to jen v několika rozlišeních, která byla propasírovaná skrz DL.

To už naštěstí není třeba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To si pamatujem. Ani to nebolo kvalitne a DLSS 1.x som nepouzival. To ale stale nie je odpoved na to, preco si Peter mysli, ze AI do upscalingu alebo FG netreba. Prave naopqk je to AI zlozka, ktora robi rozdiely vo vystupe v prospech DLSS. Vidiet je to aj na XeSS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten nadpis je takovy... ehm. Sugestivni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nadpis je ako z DDWorldu a k tomu este to tvrdenie o FSR 3 AA ako keby neexistovalo DLAA. :-) Okrem toho DLSS ako take upscaluje obraz tak, aby nemal aliasing. Ale mozno teraz, ked uz ma svoju alternativu aj AMD, zistime, ze to generovanie snimkov nie je az take zle. Uvidime ako vidu porovnania s DLSS 3. Aj ked tu je to asi jasne. AMD je bezkonkurencne. Ako vzdy. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Upscaling se skřípěním zubů skousnu, ale vkládané snímky nikdy a od nikoho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No tak to máte veľký problém do budúcnosti

Bryan Catanzaro (Nvidia): DLSS 10 by mohlo renderovat hry kompletně přes AI
26. 9. 2023
Nvidia rozhodně DLSS (deep learning super-sampling) neopouští a plánuje naopak jeho úlohu posilovat. Má s ním velké plány a předpokládá, že by časem podíl AI-generovaného obrazu mohl vzrůst na 100 %.

Zůstaneme-li u příkladu se 4K rozlišením, tak ke 100 % renderovaného obsahu je plošně přidáno další 125 % pixelů a následně ještě 225 % v podobě dalšího snímku. Budeme-li za 100 % považovat, co vidíme na obrazovce, pak 22 % je skutečně renderováno, 78 % generováno.
https://diit.cz/clanek/bryan-catanzaro-nvidia-dlss-10-mohlo-renderovat-h...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já vloženému snímku říkám jalový snímek. Představte si MP hru a kde 2 hráči toto používají. Každému se vygeneruje z jeho pohledu snímek jinak a to až tak že to poplete scénu. No a když těch snímků budou později vkládat 2 nebo 3 a hráči na scéně nebudou 2 ale třeba 10. To bude teprve guláš v tom co se v dané scéně děje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No a proto to snad nikdo soudný nemůže v tomto typu her doporučit používat. Nechápu, že vývojáři to vůbec umožní zapnout, toto mi přijde jako úplně na palici, tak ale asi ať si každý hraje jak chce, že, pokud má někdo opravdu pocit, že takto to je lepší...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě větší sranda je, že když dojde na prudké změny obrazu, tak se generování "mezisnímků" vypne.

Já nevím jak ostatní, ale osobně preferuji stabilních 60 fps proti nečemu co bud skákat 60-120-180-60
Někdy je lepších i pouhých 30 fps ale stabilních.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nezalezi to skor od hry a aky mas pocit z hrania? Pokial sa ti hra dobre a zaroven mas plynulejsi frame rate, nie je to lepsie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„ako keby neexistovalo DLAA“

Ono existuje, ale nejde o režim DLSS, který by bylo možné uživatelsky zapnout v každé hře podporující DLSS. Na rozdíl od FSR 3 Native AA, který je prostě režimem FSR 3, takže ho lze zapnout v každé hře podporující FSR 3.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

DLAA je obsažené v balíčku DLSS od nejake verze, akorát to má nvidia vymyšlené tak že se zapíná samostatným čudlíkem a ne přímo v rámci selection menu. To že někteří vývojáři odmítají tento čudlík poskytnout je akorát jejich interní rozhodnutí, DLSS i DLAA berou stejné vstupy. Dokonce existuje i utilitka která umí zapnout DLAA v jakékoliv hře s DLSS2.

Tvrdit že nvidia neposkytuje v rámci DLSS AI antialiasing je dezinformace, mají to tam už přes dva roky. Ale klidne to v článku nech, stejne už je to tady v podstate jak na DDworldu akorát chybí bany za až moc informující komentáře.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co to mění na faktu, že FSR AA je možné použít na více nV kartách než DLSS?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ako to suvisi s existenciou DLAA, ktoru no-X v clanku "decentne" zamlcal?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dlaa si proste ve hrach co maj propagovanou podporu dlss nezapnes.. ze si to uzivatel muze dodelat doma (navic podle toho co tu ctu ne bez problemu), fakt neni srovnatelna situace s tim, kdyz si v kazdy fsr3 hre muzes fsr3aa proste ve hre zapnout.. sorryjako, dlaa v takovy situaci fakt neni alternativa..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ať je to tak nebo jinak, tak majitelé Nvidia grafik mají komfortní servis, kdy si v každé hře můžou vybrat, zda zapnout DLSS nebo FSR. No není to úžasné.. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to musí být úžasné připlácet na Nvidii za DLSS a nakonec skončit na FSR, jaká je potom výhoda toho, že mám možnost zapnout nějaké DLSS, když to stejně nevyužiju?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A kdo říká, že si člověk bude zapínat FSR ? Ale třeba nebude ve všech hrách podpora DLSS. Takže ten komfort tam je. U AMD si DLSS nezapnete. A připlácet ? AMD už delší dobu taky neprodává za lidovku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze si tim apdem vlastne velmi vyhraneny a neobjektivni? ;)
Proc nezapnout FSR, pokud bude mit treba lepsi implementaci/vyssi vykon nebo nejakou lepsi featuru v dane hre? JSou pripady, kdy DLSS neni vzdy lepsi a nebo nebude mit treba Frame gen, DLAA, atd. a neni duvod si FSR nezapnout, pokud tyhle veci nabidne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takych pripadov je minimum. Ale ano, ak sa objavi, tak je lepsie pouzit to, ktore ma kvalitnejsi vystup.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, Marek ale cele to je len o pocitoch. 2x v case sme sa bavili o kvalite zobrazenia. 1x v case gtx960 vs tonga, kde v tomb raiderovi bola 960tka cca 1,5-2x rychlejsia ako tongy (v testoch) az kym sme nezistili, ze 960tky nevykreslovali vsetky detaily a len preto boli rychlejsie. (a v podstate si to nikto nevsimol)
2x myslim, ze to bol Wolfenstein, a prve RT, kde si v slepom teste oznacil cisty raster za lepsi ako RT
takze kvalitnejsi vystup myass, RT si zapnem o 10 rokov, ked bude funkcne aj na lowende. RT nie je dolezite, dolezita je zabava, a RT ti zabavu vobec neprinesie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono nie je problem natipovat obrazky, kde RT nie je moc vidiet a potom sa ano, da pomylit. To ale neznamena, ze kazda hra ma RT na urovni Wolfensteina. Taky Cyberpunk, Metro Exodus EE ci Dying light 2 nie su pri rozdieloch v RT iba o pocitoch. RT grafiku v nich o dost zlepsi. A to nie su jedine take hry. Je ich viac. To, ze som sa vtedy nechal nachytat na jednom, pre tento ucel dobre vybranom, obrazku z jednej hry, na tom nic nemeni. Inak suhlasim s tym, ze RT neprinasa hernu zabavu. To ale ani teselacia, tiene, lepsie globalne nasvietenie ci 3D grafika. Keby si dal do slepeho testu rozdiely medzi ultra a high detailoch v hrach tak isto by sa vela ludi pomylilo u velkej vacsiny hier. Hravali sme kedysi vysoko zabavne 2D, 2.5D hry. :-) Na druhej strane lepsia grafika zlepsi zazitok z hry. Hratelnost a zabavnost su najdolezitejsie. A tie umocnuje lepsia imerzia, ktora zasa stoji na grafike.

BTW, aby si si mohol ten RT za 10 rokov zapnut na lowende, musi prebenhnut vyvoj, ktory sa prave deje. Aj napriek vsetkym tym prudicom, pre ktorych je RT zbytocny. Esteze AMD dalo ludom dobru vyhovorku s lowendom. Kolko dnesnych hier vies hrat s lowendom na plne detaily na vysoke FPS len v takom FHD? Ako isli na lowende par generacii taka teselacia, antialiasing, ci ambient occlussion? To vies. Kvalita myass. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vobec nie, ja si to nemyslim(IMO) ...pre mna je zabavnejsi BG II...mozno aj III, ale k nemu som sa este nedostal, Pathfinder, WH total war, Pillars of Eternity... Mne CP teda zabavne neprislo vobec, ale to ani Skyrim, Kingdom come (Mafia ano) a Witcher...ale Morrowind ano. Mna nebavia hry, kde za grafickym pozlatkom nieje nic, len arkada. Ked chcem arkadu, pustim si Vermintide 2, tam mas v 20 minutach na obtiaznost cataclysm adrenalinu na cely den.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Keby hry, ktore ta bavia, mali ovela lepsiu grafiku, nevtiahlo by ta to do deja tej hry viac?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ale tak to predsa otazka nestoji...hry su zabavne kvoli pravidlam, dialogom, zvratom, sposobu ovladania...nie kvoli tomu, ci tamten tien je realny a odraz na vode ostry... ked sa pozeras na scenu, nevidis detaily. Chces mi povedat, ze ked sa pozries v reale na strom, vidis vsetkych 10K listov ktore strom ma, vsetky zahyby na kore a k tomu 3 vtacikov v korune?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ved tiez hovorim, ze hratelnost a zabavnost su najdolezitejsie.A tie aspon pre mna vie umocnit zasa grafika, ktora zlepsuje imerziu a atmosferu hry. Tak ju treba aj brat. Ja tu nikoho nepresviedcam, ze napriklad bez RT sa neoplati hrat. Skor opacne su ludia az fanaticky vyhradeny ako keby RT bolo nejake zlo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

O kolik vylepší RT efekty požitek z hry?

https://en.wikipedia.org/wiki/Angband_(video_game)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Asi o tolko, o kolko dokaze lepsia grafika viac vtiahnut do deja a zlepsit atmosferu. Co bude individualne. Neda sa to takto generalizovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty ses na ten link ani nepodíval.
Příště, až po mně budeš chtít něco doložit, tak tě pošlu do míst "kam Slunce nesvítí".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale pozrel. Len to nijak s raytracingom nesuvisi. Bavime sa tu o 3D grafike a nie o textovych hrach. Mal som kedysi C64 a podobne hry som hraval. Takze ano. Hry vedia byt zabavne aj bez grafiky. Na druhej strane cim lepsia grafika, tym viac hra vtiahne do deja. A skus dat dnes niekomu mladsiemu zahrat Ansgang. Tiez ta posle do miest "kam Slunce nesviti". :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Na druhej strane cim lepsia grafika, tym viac hra vtiahne do deja."
.. s tim bych asi uplne nesouhlasil. Prijde mi to opacne. Kdyz je dobra hra, je dobra grafika bonus, ktera te pak ano "vtahne hloubeji". Pokud neni dobra hra, je ta grafika v principu uplne sumak, protoze to stejne nebudes hrat. Existueje samozrejme level grafiky, ktery uz dnes nebude "tahnout", ale to je zase trochu jiina diskuse.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano. Iba kvoli grafike hry nehrame. Je to ale sucast hier. Preto sa o nej casto bavime.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já nic tipovat nemusím ani u té RT modly Cyberpunku.
https://www.youtube.com/watch?v=7NQqWlYZ2RA
Jestli ty vidíš něco podstatného co ti stojí za poloviční pokles výkonu, tak se jdi léčit, fanatiku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kup si okuliare ak ten rozdiel nevidis a prestan prudit diskusie nezmyslami. Na rozdiel od teba som tu hru s pathtracingom hral a rozdiel oproti zakladnemu nasvieteniu je velky. Nie som odkazany na par zaberov z hry na youtube, aby som tu siril mudra ako ty.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

I kdyz obecne proti RT/PT nic nemam, az na vykonove propady, tak v urcitych situacich je tezko rict, jestli RT/PT pusobi prirozeneji nebo ne. Nekdy to vsechno sviti a blisti se jako psi koule a k realite to ma pak dal, nez Rastr.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V kazdej hre aj v Cyberpunku vies najst sceny, kde ten rozdiel bude mensi, tak isto ako take, kde je velky. Zalezi od toho ako je navrhnuta scena, ake objekty sa v nej zobrazuju, ake svetelne zdroje scenu ovplyvnuju atd. Nie je to proste take jednoduche ako vybranie jedneho obrazku alebo par zaberov. Na youtube si vies najst priklady z oboch stran.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Do toho, neostýchej se a dej sem odkaz na příklad, kdy se z RT posadím na zadek a já i většina řekne: ten pokles výkonu za to stojí, grafický dojem ze hry je výrazně lepší, jedině RT ON.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vzhladom na to, ze sj myslis, ze tie videa co si tu postol su nejake dokazy, tak cokolvek by som ti sem dal, by si ofrflal. To naozaj nema zmysel. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže jsem se měl já i většina posadit na zadek už z těch mých odkazů? LOL, vždyť občas je i RT OFF dokonce hezčí a často by ve slepém testu málokdo poznal, kdy je RT ON a kdy OFF. Tuhle bitvu nemůžeš vyhrát, takže se můžeš jen vymlouvat, že to nemá smysl.

Když nevěříš mě a ostatním lidem, tak zkus slepý test na lidi z okolí. Posaď je ke kompu a po nějaké době hraní jim vypni RT. Ne, já vím, už si to zkoušel a i tvoje babička co grafice nerozumí hned poznala, že si RT vypnul:). Už to vzdej, nemáš šanci...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano. Uplne si ma argumentacne ubil. :D Akurat, ze si len vsetko zjednodusujes. Vedies ale iba nezmyselnu a demagogicku vojnu. Tak si to uzi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už utíkej, třeba někoho jinde přesvědčíš, že bez RT nemůže zapnout hru. Tady ti vždycky vložím x odkazů, ze kterých většina usoudí to samé co já - rozdíly za ty mínusy nestojí, slepý test by vyšel proti přínosům RT. A jo, užívám si vyvracení evidentních bludů.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kde niekoho presviedcam, ze bez RT sa nemoze/neoplati zapnut hru? A ty zasa mozes skusit slepy test v hrach bez RT ci vacsina ludi rozozna vysoke a ultra detaily v hrach. Ci iny nezmysel, ktory by akoze dokazoval, ze je zbytocna akakolvek ficura, na ktoru by si sa zameral.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, když ti dám odkaz vyvracející tvoje bludy, tak je to nesmysl? Tys tu hru hrál, ale pochybuji, že na 3 obrazovkách současně, abys viděl rozdíl jako v tom videu, takže nekecej kraviny. Velký rozdíl je jenom v tom jednom záběru, kde je na zemi bez RT jen černá plocha a s RT se až nepřirozeně odráží obraz jak ze zvlášního zrcadla (něco je deformované, něco je dokonalý odraz) - takhle realita opravdu nevypadá. Zkus někdy vypnout PC a projít se venku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nie. To co si poslal nevyvracia nic. Rozdiely su jasne a v inych castiach hry aj o dost vacsie. Len si o niecom presvedceny a hladal si nieco ako ludia predtym u Wolfenteina, co ta v tom presvedceni udrzi. A s tymi psimi gulkami a chodenim von je to uz trapne. Ktora hra dnes vyzera presne ako v realnom svete? Ani jedna. To nie je ziadny argument. Prave s raytracingom hry budu casom vyzerat viac ako realny svet. Ale nebude to hned. A nepride to len tak z nicoho nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mohl bych sem dát dalších 20 srovnávacích videí z jiných částí hry (RT OFF/ON), co bys pak napsal? Že tys procházel tajné sekce hry, které na žádném z videí nejsou?

Problém RT není nezvládnutá teorie, ale přílišné nároky na výkon, takže ty dnešní 3 generace mohli klidně vynechat a jít do toho až někdy v budoucnu - tolik k těm tvým teoriím o nutnosti dělat i nesmyslné kroky od začátku, aby se vývoj někam posunul.

https://www.youtube.com/watch?v=2UaP5GVXuk8
Občas mám raději i RT off, ó já omezenec. S RT je to hnusně přesvícené.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nemohol. Pretoze to, co su pre teba nepodstatne rozdiely ja vnimam inak. To nie su dokazy. To je tvoje presvedcenie a podla mna suvisi iba s tym, ze ma v RT navrch a taha ho NVIDIA. BTW. s HW ide spolu aj SW, ktory sa od nasadenia RT posunul o dost vpred. Vsetko spolu suvisi. Preco sa vobec vyrabali graficke karty poslednych 30 rokov? Preco sme necakali az do teraz? Nebolo to nezmyselne? Myslis, ze by potom vsetko ,co mame dnes, prislo len tak lusknutim prstov?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem čekal, jen dojmologie. Ber to tak, že jsi v menšině, protože většina lidí ty dle tebe obrovské rozdíly neocení natolik, aby jim to stálo za ty poklesy. Tvoje paranoidní teorie o mé údajné nenávisti k RT kvůli nvidii je blbost. Odsuzuji i AMD, že hraje RT komedii a vede nás do slepé uličky. Prostě jen debilní marketing co ničí efektivitu v době, kdy výkon už tolik neroste.

Raytracing není žádná softwarová novinka, lidi si s ním hráli už před desítkami let - šlo jen o to, že tehdy neměly GPU s desítkami miliard tranzistorů a VRAM v řádu GB. V softwaru/teorii nebyl sebemenší problém. Promiň, že jsem ti zbořil další fandovský domeček z karet.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nic si nezboril. Ja viem co RT je. A tiez chapem rozdiely medzi teoriou a zapracovanim RT do real-time pocitacovej grafiky, kde fakt nemozes cakat hodiny na vyrenderovanie jedneho obrazku. Takze teoria je jedna vec. Tu vymyslat teraz nikto nemusi. Ale zapracovanie RT do HW grafickej karty, do grafickej pipeline, pripravit rozhranie na jeho pouzivanie ci zapracovanie do hernych engine-ov fakt je kontinualna praca na roky len na rozbeh. Behom toho sa vsetko este stale vyvija, zapracovavaju sa nove veci podla stupajuceho vykonu. Napriklad o pathtracing v Cyberpunku by sa nikto asi nepokusal pred 5 rokmi. Ale dnes uz to mozne je. Tak isto ako sme presli od pathtracingu z Quake 2 na Portal ci Half Life 2. Nejak si predstavujes vsetko velmi jednoducho. Potom chapem ze ti to pride nako nezmysel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nepopírám, ale největší problém byl v parametrech HW, ne SW/implementaci do her.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

rozdiely su velke, ale najvacsi problem pre mna je, ze ani jedno mi nepride, ze je to najlepsie...vsetky tri su LEN ine

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kazdy vnimame to co vidime inak. Takze ano. Niekomu moze prist lepsi obraz bez RT. Ale to nie je dokaz o tom, ze je RT zbytocny alebo nezmyselny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

v pomere toho, ze zapnutie vacsiny RT efektov zozerie 70% vykonu vs cisty raster je to teraz fakt nezmyselne...ak vyjde grafika, ktora bude zamerana len na RT(preco nvidia nespravi hw technologicke demo, nieco ako bol Ageia hw koprocesor, pouzitelne v beznom pc?)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kolko vykonu RT zoberie spotrebuje od vykonu grafickej karty, od rozlisenua, v ktorom sa hra a od implementacue a nastaveni konkretnej hry. Strata vykonu sa da tiez vykompenzovat cez DLSS alebo FSR. Moznosti je vela. No a vytvorit samostatny RT akcelerator? Vidis ako niektori ludia nadavaju len na to, ze cast GPU cipu robi iba ten raytracing alebo AI a beru to za plytvanie kremikom? Keby NV prisla so samostatnym RT akceleratorom, tak by tito ludia roztrhali internet. A ako uz pozname NV, taky akdekerator by bolo mozne pouzivat iba ak by bola primarna GPU od nich. To by bol tiez okolo toho velky hluk.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opět se snažíš slovíčkařit. Já na začátku psal, že výhoda majitelů Nvidia je ta, že si můžou zapnout obojí. Pak na to reagoval další s tím, proč bych připlácel na Nvidia abych si zapínal FSR. A jelikož všichni víme, že DLSS je zatím jasně kvalitnější, tak si z většiny zapínám to. Pokud se FSR posune, nemám problém si to zapnout. Ale na AMD kartě si DLSS nezapneš. Takže opět z toho je jasná výhoda pro majitele Nvidia ať už si o tom myslíš co chceš. A nezačínej pořád někoho chytat za slova. Já mám jing jang v rovnováze. Na AMD procesory např. nedám dopustit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Opět se snažíš slovíčkařit."
.. nikoliv snazim se te popichnout. Podarilo se :))
"že DLSS je zatím jasně kvalitnější"
.. nikoliv, neni pravda. Zalezi od rozliseni a nastaveni kvality. S nizsi kvalitou a nizsim rozliseni, zacina mit DLSS navrch-vetsinou.
"Já mám jing jang v rovnováze. Na AMD procesory např. nedám dopustit."
.. a co to ma co do cineni s kvalitou DLSS vs FSR? :D
Treba budes potrebovat vic "synchronizovat" ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak DLSS je kvalitnejsie aj v 4K, kde na Quality a niekedy aj na Balanced mas problem najst rozdiely proti nativu. FSR je v 4K na Quality tiez pouzitelne. Nehovorim, ze nie. Ale DLSS je lepsie v pohybe, lepsie vyhladzuje tenke linie ako ploty a u FSR, ked ho skusam, vidim miestami nieco ako shimering. Proste DLSS ma stabilnejsi a lepsi vystup ako FSR. Povedal by som, ze AI tomu pomaha. Vidim to tak, ze ak nemas moznost si vybrat, je FSR dobra nahrada. V opacnom pripade je DLSS jasna volba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem zkousel rozdil na 3440x1400p napr v HOGWL a na kvality a balance mode, sem videl s prominutim kulove rozdil. Jediny rozdil byl v lepsim renderingu rychle se menicich castic, jako byl dest, ktery FSR bohuzel castecne "vynechalo". Ale tak nezvetsoval jsem si to na 300% rozliseni a je mozne, ze je to zavisle hra od hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zavisi to od hry. Ja som to skusal na niekolkych hrach, kde boli obe moznosti, v 4K rozliseni a bez zvacsovania obrazu. :-) Ale opat je to individualne. Kazdy sme asi citlivejsi na ine veci. A aj FSR sa postupne zlepsuje, ale bez AI si myslim nikdy nebude na urovni DLSS. Postupne k tomu hadam doiteruje aj AMD.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mne to obcas prijde, jako srovnavani napr komprimacnich artefaktu ve videiich. Existuji ruzne druhy chyb s ruznym dopadem na kvalitu, kterou vetsina lidi, co si ten film pousti ani nepostrehne a obcas jsou viditelne jen na statickych snimcich, pri blizsim zkoumani. Pak jsou chyby, ktere lze zaregistrovat i v beznem promitani filmu a to je level podle mne, kde muzou uz pusobit rusive, zvlaste pokud se vyskytuji trvale.
Tohle je podle mne prakticky level, na kterem ma smysl se uz bavit o rozdilech v kvalitach mezi DLSS a FSR. Zbytek, kde se zkoumaji staticke obrazy ve zvetseni, potazmo jeden problikavajici objekt v pohybu na 5 minutou scenu, mi prijde...dobre tak na debanty na serveru, jaky je tenhle :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Preco by mal niekto pouzivat FSR, ked ma k dispozicii kvalitnejsie DLSS? FSR je pre nudzove pripady kedy nic ine k dispozicii nemas.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A co má tedy používat místo tohoto FSR AA? DLSS Quality snad ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co ma pouzivat majitel NV ked v hre nie podporovane DLAA? Proste to, co je k dispozicii.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLAA je podporovane vo vybranych hrach. V inych si to musis "dorobit". FSR 3 AA bude asi tiez tak fungovat, nie? Kde sa hovori o tom, ze to bude v kazdej hre s FSR 3? Nebude to tiez iba v tych, kde si to vyvojari zaintegruju?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„Dokonce existuje i utilitka která umí zapnout DLAA v jakékoliv hře s DLSS2.“

Nikoli. DRM a anti-cheating ochrany některých her toto vyhodnocují jako zásah do hry a uživatele odstaví.

„Gamers who wish to try this plugin can now download it from GitHub, but bear in mind it requires a configuration file to be modified first. Furthermore, it is recommended not to use this plugin with any game that has anti-cheating software.“

https://videocardz.com/newz/game-tweaking-tool-can-enable-dlaa-support-i...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já bych se tě zeptal jinak, Jiříčku.

V kolika hrách funguje nativně DLAA, a v kolika hrách funguje FSR 3 Native AA?

Vzbuď mě, až těch s FSR 3 Native AA bude víc.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vstávat, už je ráno.

Vem si kolik % nV karet nepodporuje DLAA, přidej k tommu ne nV karty a XBOX.
Ještě pořád ti vychází více DLAA než FSR?

Je hezké, že některé hry mají podporu DLAA.
Ale co s tím, když to (ani některé nV) karty nedají?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

FSR 3 native AA existuje teraz v kolkych hrach? V inych komentaroch som tu cital ako keby mala byt tato ficura podporovana v kazdej, s cim asi pocitate, ale je to naozaj tak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zatial inej cesty niet ako unscaling pre každeho :D
taky 8K monitor potrebuje 4x viac vykonu, ako 4K monitor a grafiky ktore by zvladli nativne 8K monitory, tu budu až za 10 rokov. Tak že potrebujeme barličku.
dnes taka RTX4090 zvlada 8K monitor na 30-40 FPS s unscalingom je to cca 100fps
Jediný rozdiel medzi Nvidiou a AMD je ten, že Nvidia robi vyvoj len pre seba a AMD pre každeho.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

A do toho raytracing, který klidně pošle do kolen i RTX 4090 na fullhd - stačí jen když to tvůrci s jeho aplikací trochu přeženou. Já bych 8K nechal mimozemšťanům s lepšíma očima, protože pro lidi má natolik malý význam, že to můžou podporovat/umět jen pro highendové profesionální grafiky a normální grafiky jen mimo hry a jiné 3D aplikace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"8K monitor potrebuje 4x viac vykonu, ako 4K monitor"

A to jsi vzal kde? Jako že je to 4x víc pixelů? Ale víš že ve hře jsou věci, které vůbec s rozlišením nesouvisí. Reálně stačí 50-100% výkonu... Stejně jako na 4K proti FHD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve VRAM nastávají zlomy, takže reálně stejně musíš koupit hodně drahý a nenažraný highend, Kromě toho notebooky skončí na 4K rozlišení a desktopy s velkou pravděpodobností taky, jen třeba na 2x až 3x 4K, kdy na hry bude používán jen jeden monitor. Lidí, co půjdou za vyšším rozlišením (nad 4K) na jednom monitoru, bude ještě méně než je dnes majitelů RTX 4090.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

:D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No Jirko 1080p vs 4k potřebuješ minimálně 100% výkonu navíc.
Vše záleží na konkrétní scéně a hlavně konkrétní grafice.

4090 má propady s narůstajícím rozlišením daleko menší než 3060, protože byla na toto rozlišení konstruována. (Má mraky ROP a propustnosti VRAM). Zatímco 3060 má ROP málo a k tomu mizerných 360GB/s :) Je to prostě karta už z výroby určená pro 1080p..

Takže nepaušalizuj.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Z mého měření je fhd vs 4k typicky mezi 50-100% navíc. Ale samozřejmě to může být pro různé tituly jiné. Treba propad vykonu v leteckých simulatorech z mé zkušenosti není velký a treba použití 3xfhd monitoru je náročnější než jeden 4k kvůli daleko širšímu fov a tedy i objektům, které jsou ve scéně viditelné.

Treba rozdil mezi fhd a qhd je x%. Je to o nějakých 70% více pixelů, dopad je v mých měřených typicky kolem 30%. Když ale pouziju uwfhd, který má jen o 1/3 víc pixelů, tak jsou naroky na vykon leckdy srovnatelné s qhd, prave z důvodu většího fov = víc objektu, víc geometrie. Natažení textur už není tak náročné i když je výrazně víc bodů k naplneni

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty grafiky mají slabý výkon a vývojáři moc neumí optimalizovat, tak co uděláme - upscaling.
No, s tím běžte do prdele a je jedno, jestli se jedná o DLSS nebo FSR.
Děkuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jasně, už roky s tím hrajeme, DLSS přináší výborné výsledky, posílení výkonu a ty je pošleš někam. Raději buď rád, že takové technologie existují. A že se AMD snaží také dělat podporu je do plusu. Až se to povede AMD, tak i na těchto stránkách začne být tato technologie přínosem, tak to zde chodí.. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jako minimálně DLSS2/FSR2 jsou velmi užitečné funkce s masivním přínosem výkonu za cenu téměř nulové ztráty kvality (vyzkoušeno s lupou u obrazovky)..
Opravdu nebýt těch funkcí, tak se potí i ty nejnadupanější karty a prodej monitorů s obřím rozlišením dost pokulhává.. :)

DLSS3/FSR3 zase "elegantně řeší" pacienty s 144-1000Hz monitory, kterým logicky ty nesmyslné počty framů není schopno nic vypočítat. Tak tam narvem co druhý frame "mrtvý frame" a WOW, "máme vykouzleno" víc 2x fps..

Nevím, osobně mě přijde logičtější mít nativní framy na 60 než "domyšlené" framy na 120.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Co kdo použije z dostupných technologií ať si každý vyhodnotí dle svého uvážení nebo testování. Nyní třeba hraji Cyberpunk i s v kládáním snímků a není tam žádný zásadní problém. Odezva se sice o něco zhorší, ale ne tak, že by to tak člověk nechtěl hrát. Vady v obraze žádné nezaznamenávám. A vyhodnotil jsem, že raději průměrně 100fps s DLSS 3.0 než 60-70fps bez. Takto si to člověk v QHD vychutná s Path tracing i rekonstrukcí paprsků vše na nejvyšší i s RTX 4070Ti.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nechceš dělat obchodního zástupce nějaké firmě co dělá náhražky? Naše náhražka masa je hnusná, ale ne zase tak hnusná, abyste se po ní pozvraceli a je o 10 % levnější než svíčková - a to se vyplatí!

Máš místo grafiky krabici od bot za 20 litrů a nedochází ti, že to čehos dosáhl, je spíš k pláči než oslavě.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

RE: Tomason - Ano je to jak píšeš, hlavně nV se z těchto "berliček" snaží udělat defacto standardy a nyní je jisté, že se jí to už podařilo. Je to něco podobného jako když přišly MP3.
Algoritmus jak s masivním ořezáním ukrojit minimum kvality. Hifilové nešetřili blitky, že je to dehonestace celého průmyslu a ejhle, běžným konzumentům je nějaké CD nebo flac u zadnice, na MP3 neshledali nic špatného.

RE: Mirda - na druhou stranu.... poměrně trefný komentář :))

PS: Jen pro úplnost, já používám jen DLSS2 výhradně v režimu Q. A FSR3/DLSS3 je mi u zádele protože vše zamykám na 60fps a absolutně mě to vyhoduje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Primer s mp3 je celkem trefny :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pamatuji ty časy, kdy jsem se rozhodoval, jestli 96kbps není moc, protože to bude velký file a moje PC to horko těžko počítalo při plně vytíženém CPU.
Ale je to stejné jako s foťáky. FullFrame je nejlepší, pořádný sklo nic nehradí, ale kdo by se s tím tahal, když v 90% případů udělá mobil stejnou práci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to zajímavý příklad s tou MP3. Ale tam opravdu dojde k zásadnímu osekání kvality. U DLSS 2.0 na quality je rozdíl minimální, takže to beru jako správnou cestu. DLSS 3.0 je spíše záchranná brzda a kdo s tím má větší problém, ať to prostě nepoužívá. Často to ale také kritizují ti, kteří s tím nemají žádnou zkušenost. Většina lidí jinak stejně poslouchá hudbu na youtube. Fotky jim kompresí Wahtsapp nebo FB. Taková už je doba.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud má ta MP3 vyšší kvalitu než tu prehistorickou 128kbit, tak žádný zásadní problém s kvalitou zvuku už 20let nikdo běžný nezpozoroval. Nehledě na to, že už je tady 10 výkonněších kodeků - ale všichni stejně znají jen mp3.

To už bych ten propad kvality viděl spíš v tom obraze než v mp3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protoze 9 z 10 audio zarizeni nedokazou reprodukovat nic lepsiho nez MP3. Pro dnesni mladez mi prijde ze by klidne stacilo i 64kbit, protoze ta piezo-jebka v telefonech stejne vic nedokaze prenest. Pomalu se dostavame kvalitou k obecnimu rozhlasu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to přesně jak říkáš, moderní kodek v režimu "šetření dat" skutečně 64kbit má, ale zajímá to v tu chvíli průměrného spotřebitele v podobě školačky co jde domů a poslouchá z mobilních dat Spotify?

No nezajímá.. (podotýkám že v nějakém AAC se to normálně poslouchat dá)

A stejné je to i s tím FSR3/DLSS3. Človíček co dostane book (samozřejmě hlavně ke studiu. :) s RTX3050, opravdu nebude řešit jak dokonale megačistě je tam scéna v Cyberpunku vykreslena.

Bouchne tam 1080p/medium + FRS3 a pojede na 80fps i na té 3050.

PS: obecní rozhlas odpovídá tak 16kbit/s v mp3.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Je to zajímavý příklad s tou MP3. Ale tam opravdu dojde k zásadnímu osekání kvality. U DLSS 2.0 na quality je rozdíl minimální"
.. zalezi na podminkach. Ja se radim spis do oblasti Flac kodeku, nez mp3, ktere pouzivam jen v momente, kdy nic lepsiho neni k dispozici, a to musi byt 320, nizsi bitraty uz nedavam. Nicmene chapu lidi, kteri ty rozdilyu v tom jednak neslysi a jednak nemaji ani aparaturu na to, aby to slyseli. Kterych je vetsina.
Podobne to mas i s upscale. Pokud paris treba na notebooku, uvidis prd rozdily, i pokud bude upscale rekneme o neco horsi. Podobne to bude podle typu hry, atd. Vyhoda AI upscale je, ze dokaze obcas ten obraz "vylepsit" tak, ze vypada lip nez bez nej, nicmene nikdy nebudes mit zaruku toho, ze to co vidis je to, co by jsi mel videt :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. nikdy nebudes mit zaruku toho, ze to co vidis je to, co by jsi mel videt .."

To nemáš, ani když se podíváš skrz okno ven.
Mozek vidí (nebo se snaží vidět) to, no co je natrénovaná jeho neuronová síť.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Mozek vidí (nebo se snaží vidět) to, no co je natrénovaná jeho neuronová síť."
.. nikoliv, "mozek" 'vidi/kombinuje' principielne skrze "emoce", coz je diametralni rozdil oproti tupe neuronce v AI. V podstate dostavas 'upraveny' obraz podle tveho "nastaveni".
Dalsi vec je, ze se 'mozek' dokaze od 'nanosu' emoci za urcitych podminek oprostit a videt tim padem 'jasneji'. Opet neco co tupa neurenka nema sanci "emulovat".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co se bábě chtělo
To se bábě snilo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mirdo klídek. Píšeme tu o svobodné volbě. Jestli ti to vadí, tak nehraj nebo si to nezapínej. Ale nenavážej se do lidí za jejich názor. Ty funkce jsou naprosto v pohodě a s DLSS na qality těžko poznáš rozdíl. To už rozebíral např. Techspot. Takže každý není tak zapšklý jako ty. AI se nám prosazuje v mnoha směrech. Jestli ty to vidíš jako ojeb, opět pouze tvůj názor. Navíc bys z mého komentáře mohl odvodit, že ta hra je hratelná v pohodě i bez DLSS 3.0

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

AI zatím ani neumí řídit auto a i obyčejné jazykové překladače mají problém nedělat hloupé chyby. Někdo prostě musí mít modly, i kdyby se měl modlit k hadru na podlahu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vývoj je v každé době nějaký a brzy i AI bude umět tyto věci. Horší lidi, co do všeho prudí.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Definuj "brzy". To tvoje "brzy" už slyším minimálně 5. rok v řadě a pořád nemáš pravdu. Já jen, že spousta subjektů co se o AI v autě pokoušeli, buď krachla nebo uznala, že je to větší oříšek než si "neprudiči" představovali. Ty jednoznačně patříš mezi skupinu lidí, co nedokáží odlišit optimismus a kreténismus a na základě toho nekriticky adoruješ cokoliv nového.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nějak ti tečou nervy Mirdo. Já se taky nezačal do detailů bavit o autech, ale řešíme tu grafiky. Jestli ti tak moc vadí funkce, co mají již jasně zdokumentovaný a otestovaný přínos, tak jsi prostě jen prudič.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"co mají již jasně zdokumentovaný a otestovaný přínos"

V tvojí hlavě.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

https://www.techspot.com/article/2665-dlss-vs-native-rendering/

Nějak se ti to hroutí Mirdo, když zde píší dokonce i o situacích, kdy je obraz lepší s DLSS.. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Musíš číst víc než jen nadpisy. Kromě toho i v nadpisu je otazník:).

Spider-Man Miles Morales - "This is a clear example where native rendering is obviously superior to upscaling."

The Last of Us Part I - "The native image is a little sharper and more detailed, however the DLSS image generally has slightly better image stability. Dust and spores look significantly better rendered natively at 4K, with far better fine detail, and just simply more particles being rendered. "

Dead Space - "At least when it comes to ghosting, the native presentation has a clear advantage over DLSS in this title.."

Je to celé taková ta tvoje okecávačka stylu "náhražka není tak úplně špatná". Navíc tam chybí fps a lagy, takže je to hlavně dojmologie bez relevantních čísel. Slovo "fps" je v článku jen jednou a "latency" dokonce ani jednou. Začínám se hroutit, protože něco tak nekvalitního někdo používá jako argument.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A ono se snad předpokládá, že by měla být pomocná funkce lepší než nativní obraz ? To ne, ale už se řeší, že to může být v některých hrách i opak. Techspot dlouhodobě tvrdí, že DLSS na Quality není problém. Ale Mirda zkrátka bude posílat do háje RT i DLSS. Vše je fuj. Mirdo ty jsi prostě totální prudič a narozdíl od tebe od toho nikdo naprostou dokonalost ani neočekával.. Ale blíží se to skvělým výsledkům a to je jen dobře.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To co píší na techspotu je mně bez čísel jedno - oni umí i testy s fps a latencemi, takže dojmologii můžu ignorovat. RT je kravina na kterou křemík nemá a dlouho mít nebude. Žiješ ve svojí bublině, že každý druhý má RTX 4070 Ti a ještě musíš ignorovat fps a latence, aby ti to nevyšlo jak píšu. Podle tebe je herní RT přínosné, ale většina když vidí ty poklesy výkonu, tak se na to vykašle a to ve většině případů nedobrovolně, protože prostě musí.

Vyjde Switch 2 a zase poklesne podíl prodávaných dedikovaných grafik, protože platit nadstandardní částky za náhražky a kompromisy je ochotno čím dál méně lidí. To si raději koupí sranda-Switch a smíří se s tím, že to není top. Pokud jsem já prudič, tak jsem ve většině, protože těch nadšeně nekritických "neprudičů" ubývá. Oslavné ódy na RT pějí jen marketingová oddělení, běžně v diskuzích jsou jeho příznivci v jasné menšině.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Žiju realitu a ve hrách je to posun, ať už si ve své ulitě budeš myslet co chceš. A je to volba Mirdo, zapínat to nemusíš, takže je to o svobodě volby. A mám radost, že tomu sekundují zdařilé funkce jako třeba DLSS. Rád zmíním, že za tím vidím pokrok a kus práce. Jseš ve většině ? Tady vidím na fóru plno zastánců AMD a nějak to AMD padlo v dedikovaných grafikách na 10% trhu ? Takže o čem se to chceš dále dohadovat ? Jo ty jsi ve většině prudičů proti RT ? No tak pokud nemáš na výkonnou grafiku, pak nezbývá než prudit nebo to nezapínat. A zase tu je volba že ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je dobře, že za tím vidíš spoustu práce, tak to chce ještě si uvědomit, že ta práce něco stojí a platí za ní nedobrovolně všichni. Jaký smysl má vydávat HW o kterém se už při vydání napíše "má jednotky pro RT, ale stejně na RT nestačí, takže smůla". Špatný směr vývoje vždycky platili všichni, ten dobrý také. Zde není žádná možnost volby. Je to jako s tenkýmí notebooky - ať už ti vyhovují nebo ne, tak kvalitního "tlusťocha" už skoro ani nemáš možnost si koupit.

Psal jsem o všech diskuzích, ne jen zde. RT fandů je menšina - malý přínos, velké požadavky. V době, kdy je křemík v krizi a výkon CPU/GPU zdaleka neroste jako dřív, je to nesmysl. Hmotnost a rozměry grafik narostly do rozměrů, které dříve byly viděny jen jako photoshop vtipy pro budoucí generaci, když se ta současná kvůli vysoké spotřebě nepovedla. Už jsem to tady psal, všimni si, že na fyziku v HL2 nikdo nenadával a snad úplně všichni byli nadšení - taky novinka, ale pozitivně přijímaná. RT takový není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jaký smysl má vydávat HW o kterém se už při vydání napíše "má jednotky pro RT, ale stejně na RT nestačí, takže smůla". "

Pamatam si, ze som mal kedysi GTX 5200 ci 7600, na ktorych som nemohol kvlli vykonovym prepadom zapnut antialiasing ci mozno dat tak ba 2x aj ked na krabici svietila podpora pre 16x. Naco taky HW vlastne vydavali. Btw. s dnesnym mainstream na urovni RTX 4060 vies hrat aj s raytracingom na FHD rozliseni. Nehovorim, ze si zahras Cyberpunk s pathtracingom na plne detaily vo vysokych FPS. Ha to ten HW proste nie je. Ale RT v inych hrach a v roznych detailoch zvlada:

https://youtu.be/wq-2Zqq0M3M?si=P1WbYqTc63vNVmCD

Niekde si mysis pomoct cez DLSS, ale neviem co vladtne kto caka? Ze mainstream karta mu da na plne detaily v RT nad 60 FPS v 4K?

"To je dobře, že za tím vidíš spoustu práce, tak to chce ještě si uvědomit, že ta práce něco stojí a platí za ní nedobrovolně všichni. "

Ked chces len niekedy prist a pouzivat to, co sa za poslednych X rokov vyvinulo bez toho aby si sa na to s ostatnymi "neposkladal", tak nekupuj graficke karty. Si si ale vedomy toho, ze sa na vyvoj od zaciatku skladame vsetci, hej? Nielen u RT, ale u vsetkeho od zaciatku. Pokial by nikto nekupoval graficke karty lebo by vsetci chceli cakat az kym to bude lepsie, kde by asi ten biznis dnes bol.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To tvoje srovnání RT s vyšším antialisingem u GTX 5200 je logicky špatně. Můj příklad ukazuje na absolutní zbytečnost, tvůj na nedostatečný výkon pro optimální pocit, který je běžný. To je jako kdybys kritizoval RX 550, že na ní nejde hrát ve 4K, i když ve 2D to rozlišení podporuje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

O tej zbytocnosti presviedcas iba sam seba. Kazdy kto aspon trochu vie co raytracing je, chape jeho vyznam pre pocitacovu grafiku. Pokusas sa o boj o ktory nikto nestoji. To by si kazdy krok vpred mohol povazovat za zbytocny v case ked prisiel. Ked si porovnas grafiku spred 30tich rokov a dnes, nebola vtedy grafika tiez zbytocna?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mirdo - AI s tím nemá co dělat, FSR2 ani FSR3 žádné AI nepoužívá.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

".. Cyberpunk ... raději průměrně 100fps s DLSS 3.0 .."

I ty jeden Kacíři.
Kam si schoval Ray Recovery z DLSS 3.5?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zapomel ho ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechej to na každém kritiku. Ty jsi zdárný příklad hate persony. S tebou si o nastavení CP rozhodně psát nemusím. Si to zahraj.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Rýpal - ano
Cynik - téměř 100%

Hate - na takové blbosti nemám čas, chuť ani náladu.

PS: Věnuješ mi to CP?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podla mna je cela diskusia s native vs fake frame irelevantna. Kazdy frame je na grafickej karte generovany/vypocitany. Predsa ani native frame-y nie su realne. Ako hracovi ti moze byt jedno ako sa ktory frame vygeneruje. Zalezi hlavne na vysledku ci si s nim spokojny alebo nie. A ked nie, nikto ta nenuti upscaling ani generovanie snimkov pouzivat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně jak píšeš Marku. Ale jak vidíš, navážejí se zde do toho pořád ti samí a budou kopat do všeho a dokola. Pokud se vyvede FSR 3.0, tak máme alespoň trochu reálnou šanci, že se postoj k těmto funkcím zlepší :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S FSR sa akurat budu od tych istych ludi rojit komentare o tom, ako je DLSS uz zbytocne a ze FSR musi stacit vsetkym. Necakam, ze by sa nieco ine zmenilo. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale vezmi si tu pohodu vlastníků Nvidia karet.. Vyberou si mezi DLSS či FSR. Naprostá pohoda a svoboda. Skvělá podpora od obou firem.. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak. Majitelia NV grafik mozu pouzit to, co im pride v danej hre kvalitnejsie. A nemysia skoncit iba s pripadnou horsou variantov.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Predsa ani native frame-y nie su realne. Ako hracovi ti moze byt jedno ako sa ktory frame vygeneruje."
.. to ale nemas uplne pravdu, podle mne. Je tu nekolik veci
- musis mit neco jako bazi snimku, proti kteremu neco porovnavas. Jinak nema smysl o zadnem porovnavani mezi x a y mluvit. Stejne je to ve vsech jinych disciplinach. Pokud nemas bazi, nemuzes ani porovnavat. To ze je tady baze taky generovana, je z toho pohledu irelevantni.
- samozrejme zalezi, na "typu" generovani. Obecne mas 'ztratove generovani", coz upscaling defacto je a mas bezztratovou. Prave u te ztratove "komprese"(generovani), i kdyz tady je to upscale, kde se "vytvari umele" pixely, tak je potreba to odlisovat od method, ktere jsou "bezztratove", v tomto pripade nativni generovani snimku jako takoveho.

To samzorejme neodporuje tomu, ze je dulezity vysledny "efekt" nebo vysledna vizualni prezentace tech upsacale metod.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Keby hru ako Cyberpunk celu gemerovalo AI a vyzerala by tak ako teraz, nebolo by jedno, ze nepola pouzita rasterizacia/raytracing? Mne ide teraz iba o princip, ze nam kludne v GPU moze koleckovat mys, ak bude vysledok vyzerat tak, ze sa nam paci. Podla mna cely ten humbuk okolo "fake FPS" je proste nezmysel.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Keby hru ako Cyberpunk celu gemerovalo AI a vyzerala by tak ako teraz, nebolo by jedno, ze nepola pouzita rasterizacia/raytracing?"
.. ja nevim, protoze by jsi to prave nemel s cim to srovnat...
Pokud zacnes 'generovat vsechno AI", vicemene jakekoliv usili doshanout cehokoliv zacne byt zbytecne. Budes se opajet "AI obrazky", ktere AI algorytmus poskladal s tisicu jinych, ale nikdy nic noveho nevytvoril. Pouze sklada z milionu ruznych existujicich puzzle pokazde neco jineho, co mu reknes ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ako sa zrovnavala rasterizacia s raytracingom, mohol by sa zrovnavat aj AI vystup s raytracingom. Alebo s niecim, co je mozne vyrenderovat iba offline a porovnavat ci sa k tomu tento vystup blizi alebo nie.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja se obavam, ze v momente, kdy opravdu ve "tvorbe" prevladne AI (obecne mysleno), bude to mit po uvodnim boomu, obrovsky negativni efekt, na jakykoliv dalsi vyvoj. Ta odvetvi budou stagnovat, v horsim pripade degenerovat, protoze AI nemysli, nechape, nema intuici, nic noveho nevytvari, pouze preskladava existujici "puzzle".

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To puzzle sa da doplnat. Ja si ale skor myslim, ze taketo nieco len tak nepride. AI bude fungovat hlavne ako pomocny nastroj na zlepsovanie vystupov ako teraz pri upscalingu, FG ci RR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"To puzzle sa da doplnat."
.. ano da, problem je, ze nebude, kdo y ho "doplnoval". Bude levnejsi vygenorovat X-tou instance neceho za pomici AI, nez to 'doplnit' necim jinym. Rovnez vyvoj algorytmu a dalsich veci bude stagnovat, nebude se rozvijet, protoze to nikdo nebude chtit platit, atd.
"I bude fungovat hlavne ako pomocny nastroj na zlepsovanie vystupov ako teraz pri upscalingu, FG ci RR."
.. tady to nasazeni klidne smysl ma :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, podle sebe soudím tebe... že ty s tím hraješ ještě neznamená, že s tím jsou ochotní hrát i všichni ostatní...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle je pro majitele slabších karet, jak si chytře navýšit rozlišení i FPS. Koupíš RX7600, nastavíš pro hraní v 1080p a necháš přechroupat do 1440p. Bude to vypadat jako nativní 1440p a navíc máš FPS bonus. Ne každý je Redmarx a kupuje 250W+ dGPU za 20000.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trochu mimo.
Už si dnes měl kafe?

Red __nechce__ GPU s 200+ W.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to pre vsetky GPU. Pretoze ak je vysledok po upscalingu za urcitych podmienok lepsi ako nativ (hlavne s TAA), tak preco ho nepouzit aj na 4090tke. Alebo take ray reconstruction, ktoreho vystup je lepsi ako bez neho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vývojáři neumí optimalizovat, jako vážně? Však se podívej třeba na konzole, detaily řežou jak na kost, různé streaming distance musí dost drasticky měnit s každou konzolí, musí různé efekty zapéct do textur místo je počítat, nebo klasícký FPS target a frame budget, podle kterého se pak mění dynamicky rozlišení ve kterém se scéna či její části generují.

A kolikrát si viděl na představení hry luxusně vypadající trailery a po vydání hry všichni mluví o brutálním grafickém downgrade. Například má oblíbená Division, podívej se na první hru a in game trailery, pak se podívej na výslednou hru... Rozdíl v detailech je obrovský. Přesně to je optimalizace, kteoru, jak tvrdíš vývojáři neumí. Oni ji naopak umí naprosto skvěle. Akorát lidem se ty optimalizace nelíbí a navíc řvou jak je vývojaří nedělají.

někdy bych ti doporučil nahlédnout trošku víc pod pokličku vývoje her. Nebo obecně SW vývoje kde na jedné straně máš nějaký požadovaný výsledek, na druhé máš požadovaný budget... a to do toho ještě hází vidle třeba časové požadavky. T9m že naženeš na vývoj 10x víc lidí ho 10x neurychlíš.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A VRS nám nevadí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uživatelé NVidia maj novou technologii na hraní. Alespoň takový jsem z toho měl pocit, když jsem si přečetl nějakou diskuzi nebo kouknul na video.
"FSR 3.0 vypadá vypadá dobře. Testováno na RTX3080" apod.

Nědělá náhodou FSR 3 Native AA ve výsledku do samé jako DLDSR + DLSS?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dřív byly na hraní hry, ale chápu, lidi je potřeba nějak zabavit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dříve byly na hraní kostky.
Dřevěné.

Ale to už asi není dost "ECO".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dnes je eco zahrabávat zdravé stromy do jílu, místo aby z toho dřeva něco vyrobili. Zatím naštěstí jen v USA (Kodama Systems). To asi taky vymyslela AI, protože je to neuvěřitelná zrůdnost.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

FSR3 Native AA je na stejném principu jako DLSS DLAA které je dostupné už přes dva roky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

niekto aj pozeral link? ci len citate nadpisy?

https://wccftech.com/amd-fsr-3-immortals-of-aveum-looks-great-with-nativ...

1% pre FSR 3 FG je cca 50-60% nizsie ako pri DLSS 3 FG. Zaroven ma FSR 3 vyssie latencie (i ked tie asi clovek nespozoruje). Dlasia vec, co je mozno skor vec implementacie od nv je DLAA, ktore vo forspoken nie je. Tu mozno pride update pre DLSS 4(?), ktore spoji FG a DLAA (alebo obdobu DLAA) v jedno.

A konkretne tu
https://www.youtube.com/watch?v=KqdcFi7g3dc

aj ked kamerou natacane (ale vidiet je to dobre), pre forspoken je implementacia FG uplne naprd, kedze ked je to zapnute, tak doslova citit sekanie / lag abo kjeho.

Ale hej, nadpis pise ako o bezkonkurencnosti :D

edit: vytiahnute z komentarov
https://uploads.disquscdn.com/images/c42ef4b4a8ef7773a4ee53c972b27d8c795...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

„Ale hej, nadpis pise ako o bezkonkurencnosti :D“

Vyvraťte prosím mé tvrzení o bezkunkurenční kvalitě Vašim screenshotem z dané scény, kde s jinou technologií dosáhnete ve 4K rozlišení vyšší obrazové kvality než s FSR 3 Native AA. Předem děkuji a těším se na snímek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

takze ignorujes implemetnaciu Native AA na strane FSR 3 a doslova vyhodenim implementacie DLAA na strane DLSS vyvojarmi

gut

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

'' vyhodenim implementacie DLAA na strane DLSS vyvojarmi ''

boze to sou kecy.. takze dlaa je jakoby zazrakem implicitne podporovany v kazdy hre a zli vyvojari tu podporu mazou jenom aby ublizili chudince nVidii.. si rovnou sbal pyzamo a nech se hospitalizovat v Bohnicich.. ((:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

DLAA musi mat samostatny btn na to, aby fungoval a tento btn musia vyvojari implementovat do nastaveni, ako ma napr cyberpunk

preco teda umyselne klames?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

'' musia vyvojari implementovat ''

ecce!! najednou vyvojar podporu dlaa nevyhazuje ale musi ji implementovat.. no vida, tak to se posouvame.. ((: no a u fsr3 to implementovat nemusi, protoze tam to je podporovany automaticky s fsr3.. vyhoda pro uzivatele..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

evidentne mas problem s citanim a pochopenim textu

DLSS a DLAA vyuzivjau rovnaky vstup, teda su podporovane akonahle implementujes ich kniznicu, ale na to, aby DLAA fungovalo, musis mat cudlik v nastaveni, kde to prepnes do "ON", pripadne to forcnes zapnutim bez tohto tlacidla

ale hej, nie si ten najchytrejsi, to vieme ;)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Hele, to ale ti vývojáři musejí být ale úplně blbí, když jim chybí jen nakreslit tlačítko, aby tu super funkci zadarmo ve hře měli, ne? A nechtěl bys to těm hlupákům nějak sdělit, že přece stačí jen dodělat tlačítko? Nebude to spíš tak trochu jinak? Že by třeba jen to tlačítko nestačilo?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Skoda casu, to je uz nad jeho chapanie :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozes si precitat komentar k nemu, mozno pochopis aj ty (ale kedze ste AMD ritolezci, asi tazko ;) )

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Si naozaj vtipny, hovoris to cloveku, co ma RTX4000 Ada v NB, len aby si vedel, k tym ritolezcum. :) Kazdopadne vsetci sa tu z teba smeju, mozna by si sa mal zamysliet, ze preco. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mam ti zagratulovat k tej gpu? Ci prinesiem kvety? :)

Nie minuskuju, kedze diit je ddworld 2.0. Sam mam cpu od amd, ale teraz nebudem si zakryvat oci pred realitou

Ani no-x nevysvetlil preco porovnaval FSR 3 Native AA s DLSS quality :D ale hej, mna ma trapit, co si myslia zadubenci

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Smeju sa a nesuhlasia, pretoze tu placas demagogicke nezmysly. A diky za ponuku kvetov, ale kvety nepijem. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja chapem, ze kruta realita je pre vas demagogia, ale opat, mna to netrapi :D

A odporucam nepit, mozno tych rozumnejsich buniek by si mal viac ;)

A ked nemas co do diskusie (napr fakt, ktory tu zatial nik nedal), tak je tato diskusia bezpredmetna. Pekny vecer

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tvoj problem je, ze tady pises pohadky, ktore s realitou nemaju nic spolocne. Su to len tvoje domienky a skreslene predstavy, ci priania, ale so skutocnostou to nema nic spolocne. Co je horsie, ty si o tom fakt presvedceny a veris tomu. :) Takze suhlasim s tebou i vsetkymi ostatnymi, ktori stracali s tebou cas, ze je s tebou debata bezpredmetna. Tiez maj pekny den.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mne sa paci, ze kazdy pise o "realite", ale zatial ju tu nik nedal. Jeden sa tu ohanal programatormi, ktorych pozna a bil sa do hrude, ako vie. Ale ak prislo na lamanie chleba, tak sa uchylil k nadavkam.

Ty? To iste. Pekne teple kecy na vecer, ale skutek utek. Mas fakty? Clanky? Dokumentaciu, ktora moje slova vyvracia? Tak sem s tym. Nemas? Pootm tvoje slova su platne ako prd vo vetre.

Btw poradim ti, f1 23 este s dlss2 ma ultra quality preset (pre blbych, DLAA)

Takze si tie teple kecy nechaj na nechapavky s radov AMD luzerov.

Pekny vecer (hadam studijny, nech nesi len za kecalka ;) )

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak asi su, ked v cyberpunku to ide a inde nechcu/nevedia.

DLAA je nativny AA ako FSR 3 Native AA. Akurat AMD to pridali ako sucast FSR upscaleru (resp moznosti), nic viac. Od DLSS 3.1.xxx je sucastou aj DLAA ako Ultra Quality, ale stale ako optional vec.

Dostuduj, potom sa rob chytrim

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Víš, blbánku, když už začneš urážet, ujisti se, že máš alespoň relevantní data. Kolikpak vývojářů her znáš? Nebo snad jsi ty sám vývojář? A copak jsi vyvinul, kromě blboučkých postů na fórech? Já těch vývojářů pár znám a tvé komenty neuznali hodny odpovědi s tím, že trolly a hlupáky komentovat netřeba. Takže, prosím, zalez zase do svého herního doupěte a nezapomeň jít v pondělí do školy, třeba to tam někomu nandáš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak nemas co odpovedat, naco plytvas serverym vykonom pri spracovani tvojho komentaru?

Ako chapem, ze si obycajny pablb, kecalko, ktory tu este bude rozpisovat ako pozna vyvojarov (neviem, pohonit ego treba?), ale ak nemas relevantne info, nieco, z coho by sme sa vedeli vsetci priucit, tak naco sa snazis? Zbieras pluska od amdiotov? Ci potrebujes vyventilovat kvoli svojmu mizernemu zivotu?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pipíku, odtáhni už do análu s tvými Nvidiotskými kecy, které nemáš kromě reklamštiny podepřené vůbec ničím. Rozhodně věřím spíš programátorům, kteří jsou v oboru deset a víc let, než nějakému lulinovi, co tu točí dokola kraviny z webu Nvidie a jinak ví leda exkrement. Už jen tvůj nick hovoří za vše, ty IQ limitně se blížící nule.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano opat spominaj programatorov, ktorych vobec nepoznas, len sa snazis to uhrat so outu.

Ale hej, ak ti tolko nakecali, tak sa podel. Nejaku tu znalost urcite mas ;)

A nie, PR zvasty od AMD ani od Nv ma vobec nezaujimaju. Skusenost a testy, to su jedine fakta, ktore u mna platia. Ale tomu ty nebudes rozumiet.

Btw darmo sa snazis urazkami, nula ako ty ma nedokaze urazit. Je to skor lichotive ta vidiet ako sa snazis nadavat, ale realne opat do diskusie si nepridal nic, ziadne argumenty. Co uz, aj kecalkovia musia byt

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jo. Vyhrál jsi, ó nejchytřejší ze všech. Úplně všichni jsou blbí a schválně nepoužívají božské funkce Nvidie, která je dává zdarma a bez práce k využití, jen oni, malověrní, toho nedbají. Ještě, že tu máme mocného věrozvěsta LadIQe, kteý je na pravou cestu přivede a slepotu sejme jim z očí, kterou doteď trpěli. A teď už se běž vycpat, blbečku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co ti vlastne tvoji znamy vyvojari povedali? Celkom ma to zaujima. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepovie ti nic, nema takych ludi, len musel nejako zafrajerovat :D

Vidis, ako sa vyhybal priamej odpovedi. Co uz no. A ja, ze sa nieco nove dozviem. Smutne

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dakujem dakujem. Chapem, ze nemas absolutne ziadne argumenty a tvoje slova maju podobnu vahu ako slova putina o "ochrane svojho naroda proti zlemu zapadu".

Tak az si skoncil s vyplakavanim a psychickym kolapsom, a uz ine rozumnejsie nemas do diskusie, tak zelam pekny vecer, zamysli sa nad svojim biednym zivotom, ako sa ma spravne argumentovat a hadam nabuduce ti to pojde lepsie ;).

Cao

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty si predsa prisiel s urcitym tvrdenim, ktore by si mal dokazat. Su uz niekde porovnania FSR 3 Nativ AA s DLAA? Ci odkial sa berie rovno zaver, ze je FSR 3 verzia bezkonkurencna?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD mu povedalo :D tento web sa meni na DDWorld 2.0, tolko dezinfo co tu dava no-x je az okate (najma doteraz neopravil výkon a16 v geekbenchu)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

'' Ci odkial sa berie rovno zaver, ze je FSR 3 verzia bezkonkurencna? ''

takze tu prudis s komentama pod clankem, kterej si ani neotevrel.. guut ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no vidis, a ty si ho cital a nepochopil :)

neexistuje porovnanie FSR 3 Native AA s DLSS 3 DLAA, ale hej, vam cervenym to evidentne staci ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

sorry, nemuze existovat neco, co hry nepodporujou.. kdyz hry podporujou fsr3aa a nepodporujou dlaa, tak proste nejvyssi kvalitu dosahnes s fsr3aa.. az na tom nVidia zapracuje a pred dvema lety ohlaseny dlaa zacne v dlss hrach normalne podporovat, tak bude co srovnavat.. ze se na sere, je jeji chyba a jeji mizerna podpora.. ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nvidia ma podporu DLAA vo sovjich hrach, kde je aj DLSS, pozri napr cyberpunk ako priklad

to, ze pri tychto hrach sa na to vyvojari vykaslali ale nie je problem nv

zaroven, tvrdit, ze FSR3 je bezkonkurencne a pritom to postavit na hre, ktora sa ani neda porovnat, je take typicke NO-Xovske ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"kdyz hry podporujou fsr3aa a nepodporujou dlaa, tak proste nejvyssi kvalitu dosahnes s fsr3aa"

Takze v hrach, ktore podporuju iba DLaaA, je bezkonkuremcne najlepsie DLAA? Inak vo vsetkych tych hrach, kde je podpora iba NV technologii, je tiez na vine AMD, ze tam nema to svoje? Je to ich mizerna podpora?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Naozaj? Tak kde je to priame porovnanie? Lebo v clanku ho nevidim. Tiez by som chcel vediet kde je napisane, ze FSR 3 AA bude v kazdej hre s FSR 3.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bezkonkurenčních (zatím) 440W

Děkuji, nechci!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

toto som si nevsimol, nejaky zdroj?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fascinují mne lidi, kteří něvědí, co linkují.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fascinuju ma ludia, ktori nevedia napisat konkretne, ale treba pohonit ego, tak musia podripnut

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Moje odpověď na tvou otázku byla dostatečně určující.
Informace vypdale z jedné věci, kterou si nalikoval.
Která?
Hádej!
Můžeš 3x (máš v tom příspěvku 3 odkazy).

Hint: Youtube to není

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ziadna tvoja odpoved nebola dostacujuco urcena

Prvy komentar spomenul iba watty, druhy uz bol ironicky. Ale ako som pisal, niekto musi pohonit ego.

A nie, video zo stranky som nepozeral, kedze grafy stacili

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už je zase pátek?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jo.
Jen ji díky .. "Specifickým podmínkám trhu" .. poněkud opožděn.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Diskuze se nahoře dost rozjela a tak zařadím svůj komentář sem na konec.
Já nesouhlasím s tím, že není DLSS poznat ve hrách a stejně tak bude poznat i FSR.
Taky jsem to ozkoušel a nepoužívám to. Mně to vadí, ale jak píšete s tím trefným příkladem MP3, pokud někomu to ořezání kvality vyhovuje a je to velmi podobné jako u MP3, tak holt to tak budete mít, já to ale nechci.
Nemůžu si pomoct, ale ty rozdíly jsou u DLSS vidět na první pohled, sice ne všude ale jsou tam. U FSR to z principu funkce lepší nebude, nechci ani jedno a ano FSR je rozhodně nadějnější technologie, protože není omezena jen na poslední generaci grafik NVidie, takže v tomto dobré, ale já přeci jen raději preferuju originální obraz!

Vadí mi hlavně jedna věc, tohle je další technologie, která bude pomáhat ojebávačům na straně vývojářů. Ti si řeknou, proč bychom optimalizovali, ať si hráč zapne DLSS/FSR. Tohle je to zlo, jenom to zase sníží čas, který budou vývojáři věnovat optimalizacím programového kódu!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

FSR3 ale je obmedzeny na poslednu gen u AMD, kedze tam pouzivaju antilag+ (aky ma prinos zatial nevieme) a ten funguje iba pri 7xxx generacie

cize ano, kym FSR3 ako taky vies spustit na kadecom, latencie vyletia uplne nahor (co som pozeral na yt, tak cca 2x tolko) a nakolko ti pomoze zakladny anitlag voci antilag+ uvidime (pri nv reflex vraj nefunguje dobre s fsr3)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

'' FSR3 ale je obmedzeny na poslednu gen u AMD, kedze tam pouzivaju antilag+ (aky ma prinos zatial nevieme) a ten funguje iba pri 7xxx generacie ''

zase kecas.. pletes si betu fluid motion frames s fsr3.. fsr3.0 beha na vsem od polaris.. fluid motion frames beta potrebuje rx7000..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

citaj poriadne, FSR 3 vyuziva antilag+, ktory bezi len na 7xxx rade, FSR 3 ako taky spustis aj na starsich gpu (ale len s antilag - zakladny)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

no proste kecas.. fsr3 anti-lag+ nepouziva, integrace anti-lag+ do fsr je teprv ohlasena..

''Additionally, we are working to combine the benefits of our new driver-based AMD Radeon Anti-Lag+ technology10 (part of AMD Software: Adrenalin Edition™ application and compatible with AMD Radeon™ RX 7000 Series graphics cards) in a future update to Anti-Lag+ to help further lower latency in supported games when frame generation is used.''

kdyz uz chces o necem poucovat tak si to proboha aspon nastuduj..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

sak v tom uryvku to pisu :D ze je to len pre 7xxx radu

to ci to uz je implementovane alebo nie je, to nie je predmetom debaty :D omg

"compatible with AMD Radeon™ RX 7000 Series graphics cards"

takto sa strelit do nohy a este sa bit za svoju "pravdu" :D :D no ja mrem

edit: amd uz pri predstaveni FSR3 hovorilo o Antilag+ len pre 7xxx radu, ale dik, ze daju tech bez zakladnej ficurky, ja bol s tym, ze to uz ma v sebe :D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

'' FSR3 ale je obmedzeny na poslednu gen u AMD, kedze tam pouzivaju antilag+ ''

neni omezeny a nepouzivaji.. lzes a lzes.. sorry ale ani kdyz to zopakujes 10x tak se z toho pravda nestane..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

:D :D

"compatible with AMD Radeon™ RX 7000 Series graphics cards"

takze podla teba, je tu uz 8xxx rada? dobre ty

https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-anti-lag

evidentne potom aj AMD klame, ked anti lag+ uz je podporovany aj hrami

"AMD Radeon™ Anti-Lag+ product support is limited to AMD RDNA™ 3 products, including the AMD Radeon™ RX 7000 Series or newer."

ale hej, kecat a klamat je take typicke tu na tomto fore

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

aha, takze jenom neumis anglicky.. sorry, ale kdyz si namisto prekladu anglickyho textu vymejslis vlastni pomateny teorie, tak s tebou fakt nema cenu debatovat.. anti-lag+ neni soucasti fsr3 (tvrdil si opak - lzes), fsr3 funguje stejne na polaris, vega, rdna, rdna2 i rdna3 (tvrdil si opak - lzes)..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"fsr3 funguje stejne na polaris, vega, rdna, rdna2 i rdna3 (tvrdil si opak - lzes)"

kde? ukaz mi priamo text, kde som toto tvrdil

"anti-lag+ neni soucasti fsr3 (tvrdil si opak - lzes)"

kde? ukaz mi presne kde som toto tvrdil

edit: vies co, ani sa neunuvaj najst ten neexistujuci text :D len si sa ukazal, ze absolutne nic nechapes a nevies :D velkohubnik si akurat, jak cela AMD GPU divizia

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

RE: Pravdu má Tom Buri, pleteš si FSR3 kterou umí zatím 2hry a je plně dostupná pro karty RDNA1/ RTX3xxx + výš, a Fluid Motion Frames, která tam mastí ty "dead framy" do jakékoli hry na DX11 a 12 - avšak jen na Radeonech 7xxx. Ta využívá ten AMD něco na snížení latence.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nic si nepletiem, ja neriesim AFMF (ci aku skratku to ma) s FSR3

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/16c04s7/since_there_is_still_major...

Tu to je pekne vysvetlene, kedze AMD opat spravilo velky gulas okolo toho

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proč by pro boha měla být možnost zapnout si Anti-lag+ jen pokud zapnu i FSR?... co to s tím má společného? Tady by už někdo asi potřeboval studenej obklad na čelo za takové perly, to FSR3 se muselo asi hodně podařit, když to spustilo takovou lavinu bludů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Proč by pro boha měla být možnost zapnout si Anti-lag+ jen pokud zapnu i FSR"

kde toto tvrdim?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

AMD FSR3 introduces Fluid Motion Frames, AMD’s answer to DLSS3 Frame Generation. This approach leverages Anti-Lag+ on RX 7000 series GPUs and promises up to a 3.4x increase in frame rates, assuming AMD’s provided figures hold true.
The company has also clarified that FSR3 with Fluid Motion Frames will be compatible with Radeon RX 5700/RTX 20 series and newer GPUs, while the FSR3 upscaling component without FMF will be available for RX 590/GTX 10 series GPUs (and newer).
Furthermore, AMD has plans to eventually make FSR3 technology open source, potentially paving the way for its adaptation and implementation on other GPU platforms down the line.
Source: AMD/Frank Azor

Takže do budoucna to CELÉ plánuje AMD jako open-source!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To neodpoveda mojmu komentaru na jeho bludy

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Když se ti něco nelíbí, tak to nepoužívej, když to na to vývojáři budou spoléhat a tobě to nebude vyhovovat, tak si holt jejich hru nezahraješ. Však je to jen a jen tvá volba, Nikdo tě nenutí něco používat, stejně tak ty nemáš žádné právo aby pro ti někdo něco vyráběl na míru.

Mimochodem herní vývojář vůbec není programátor, nebo aby programovému kódu rozuměl. Lidé kteří dělají například herní enginy a nástroje pro herní vývojáře vůbec netuší v jaké hře to bude kdo využívat, natož jak.

Engline řeši způsob jakým se navrhuje herní prostředí, způsob jakým se dá to porstředí ovládat nebo jakým způsobem se třeba mohou chovat postavy ve hrách, které hra řídí. V komplexnější hře třeba jeden nepřítel může na hráče reagovat klidně desítkou tisíc scénářů, které vyplývají z aktuální situace ve hře. Ten programátor vymyslel engine ve kterém ty reakce můžeš skriptovat, větvit, logicky navazovat, ale není ten kdo to používá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Mimochodem herní vývojář vůbec není programátor, nebo aby programovému kódu rozuměl .."

Na mnoha hrách to je vidět.
Obrazně i Doslovně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V podstatě na vsem. Programátor naprogramuje engine a podpurny sw, graficki udělají 3d objekty designér je naskládá na scénu, další naskriptuje nějaké deni, zvukař připraví vhodné mixy, další designuje treba herní mechaniky, puzzly... Každý dela něco a každý umí to co potřebuje. Programování u většiny herních vývojářů vůbec nepotrebujes. Programátor může napsat sebelepší kód, ale pokud designér chce něco co je nad možnosti, neudělá s tím nic.prijdou na řadu optimalizace a to znamená že na scéně nebude 100 dekorací ale jen 50, nebo že objekty budou méně detailní, rozbitá sklenice se nerozpadne na 100 ale na 10 kousků, použije nějaké ochranky jako Baker odlesky v textura, snížit rozlišení některých efektu atp.

Je to zcela normální věc, máš nějaké požadavky a nějaké prostředky- vykon hw. Buď navýšis hw nebo snizis to co po něm chceš.

Běžný případ z praxe, zákazník chce online report nad mraky dat. Reknes mu ok, dej mi 10M na Hw co to zvládne nebo se musíš spokojit s tím že ty data budou napoctena treba jednou denně, tzn. Nebudou vždy nejaktuálnější. A často takový výsledek staci = proběhla optimalizace na straně požadavků na výsledek.

Btw doporučuji seriál TitanQuest, který vznikal s konzultační Ubisoftu a mimo jiné se ochomita kolem úskalí vývoje her, kdy jeden tým chce dát něco do hry a jiný tým říká že to bude problem....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jediné co má FSR 3 je zapnutý sharpening, neznamená to automaticky víc detailů a lepší kvalitu obrazu...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

sorry, ne.. stahni si ty screenshoty s dlss a doostruj jak chces.. vyrobis spoustu artefaktu ale detaily jako ma fsr3aa fakt nee..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však tam žádné detaily navíc nejsou. To nemáš ostřit box filtrem... A asi sem to testoval ve hře, ne tady z těch nicneříkajících screenshotů. Temporální stabilita u FSR3 prostě neexistuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Je trochu paradox, že první generace DLSS od Nvidie vznikala původně jako režim anti-aliasingu a teprve později během vývoje přišla myšlenka zvětšení obrazu."

Smím poprosit o zdroj této informace?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že jste na Jirku zbytečně zlí. Když si dáte hledat výskyt DLAA na diit.cz, tak vám to nevrátí žádný článek, prostě o tom nikdy nepsal. Takže je velmi pravděpodobné, že o existenci DLAA jednoduše nevěděl, a teď už se to jenom snaží zahrát do outu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíš jisté. Ale díky tomu mohl napsat "bezkonkurenční". A to mu jistě udělalo radost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zde si takové radosti v nadpisech dělají často.. :) Jeden DD už tu máme, tak proč jim konkurovat ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dalsi DD chysta uz urcite clanok o FSR 3 este s velkolepejsim nadpisom a s dodatkom, ze je DLSS mrtve a zbytocne a ze je to len marketingova vetvicka. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS podle něj "je mrtvé" už 5 let, stejně jako raytracing neměl smysl a minimálně další 3 generace na to nebude výkon (to říkal po vydání rtx 20) a to max jen na nějaké blbé odlesky .. ale ono mezitím venku je 3. generace rtx karet a dlss dělá parádu ve full pathtrace Cyberpunku. Nikdo nemůže brát DDho vážně. Dyť je to nemocný člověk. Duševně tedy alespoň.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=C2lsZBTUtSM
https://www.tomshardware.com/features/cyberpunk-2077-rt-overdrive-path-t...
Tohle?
Mám se snad rozplývat, kvůli 50-60 fps na ultrahighendu? V nativním 4K 30-40 fps? Nevím co přesně píše DD, ale na mě to jako 3. generace přijde stále hodně nevyzrálé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm... pročpak asi existují všechny ty ostatní podpůrné technologie a pročpak je asi všichni kdo se orientují doporučují používat při Path tracingu.... to asi jen tak na ozdobu zejo, jen pro marketing reálně se využít nedají viď?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš třeba tohle?
https://www.youtube.com/watch?v=strgOp5GnJo
Spotřeba PC přes 500 W a fps pod 100. To také není na vhodné úrovni pro ultrahighend.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kedy to bude vyzrate? Ked to da 120 FPS v 4K? Existuju aj hry bez RT, ktore nejdu ani 60FPS v 4K na highende. A take hry existovali aj v predchadzajucich generaciach GPU. Znamena to, ze aj rasterizacia je po niekolkych desatrociach nevyzrela? Kazdu graficku kartu dokazes vykonovo zabit. A nepotrebujes na to ani raytracing. To, kolko FPS dava aktualny highend nie je priznakom vyzretosti technologii, ktore hry pouzicaju. Pamatas sa na Crysis 1? Vtedy sme o 30-40 FPS v 4K na plne detaily mohli iba snivat.

No a DD hateuje raytracing len preto, ze ho taha a je v nom lepsia NVIDIA. Keby to bolo opacne, cital by si uplne opacne clanky. O tom ako velmi NVIDIA zaostava za AMD.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Crysis 1 se dala v 1280x1024 hrát na HD 4870 při 45 fps.
HD 4870 měla miliardu tranzistorů na 750 MHz.
RTX 4090 má 76 miliard tranzistorů na cca 2,2 GHz (aby se to dobře počítalo).

RTX 4090 má mít tedy cca 200x větší výkon (taky optimisticky dolů zaokrouhleno). Efektivita RT je úplně v hajzlu - na těchto číslech je to vidět. Crysis 1 je pořád krásná hra i ve srovnání s Cyberpunkem.

Poklesy výkonu při zapnutí RT jsou také přesvědčivé.
https://www.youtube.com/watch?v=7NQqWlYZ2RA

O čem chcete diskutovat? Ty poklesy výkonu za ty nepodstatné rozdíly nestojí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

200x? A neni to malo? Co treba milionkrat :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to málo. správně to vyjde o něco víc. Ono i když to snížím 2x na "jen" 100x, tak to ukazuje, že někde jsme na té dlouhé cestě špatně zahnuli a zabloudili.

4K má jen 6x více pixelů než 1280x1024 a Cyberpunk zdaleka nemá o tolik propracovanější grafiku než Crysis.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejvice se pohla (a ne nutne spravne) velikost textur a jemnost geometrie. Ale jak rikam,rasterizace byla uz na maximu a nebylo moc co pridavat a kdyz uz,tak na vizualu mezi high a ultra to nikdo nepoznal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A koľko má RTX 4090 FPS v Crysis 1 v 1280x1024?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Určitě ne 200x více než na 4870
Takle to nefunguje :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja viem že to takto nefunguje len som chcel naznačiť akú sprostosť podľa mňa napísal keď zrátal len jednu hodnotu a podľa toho usudzuje výkon.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Frekvence, počet tranzistorů a fps v Crysis jsou hodnoty tři.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Súhlasím, ale na výsledku to nič nemení furt je to sprostosť

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To by jí hodně brzdil procesor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A je to tu zase dokola. Zatímco plno lidí si ve hrách ray tracing užívá, Mirda mele pořád nějaké věci proti. I když je možnost dané efekty nezapínat. Tak si prostě RT nezapínej a nemel dokola pořád ty nesmysly. Každý ví, že je to náročné. Ale doba se posouvá a HW umožňuje stále více lidem tyto efekty zapínat. Jen Mirda se zasekl v čase.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Amen :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když jsme u toho, já bych ocenil, kdyby se vyvinula nějaká technologie / software, který by dokázal nastavit "optimální nastavení" aby člověk nemusel vše složitě metodou pokud / omyl zapínat a vypínat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ak mas NVIDIu, tak to robi Geforce Experience za teba. NVIDIA to pouziva aj v cloude na Geforce NOW ak nemas sam nastavenu plnu kvalitu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A AMD pro to představilo alternativu, která byla lepší, protože byla tvořena partnery z Raptru a komunitou šestnácti milionů uživatelů, kteří posílají svá natavení do Raptru, a tím lze hry optimalizovat na jedno kliknutí.

https://www.techpowerup.com/191540/amd-partners-with-raptr-to-launch-riv...

Aby byla fajka do prezentace máme taky. Akorát to nějak... vyšumělo, no.

https://en.wikipedia.org/wiki/Raptr

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

zdra sa mi to alebo FSR3 performance vyzera lepsie ako DLSS3 quality?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

vypadaji jako kdyby tam byla chyba a ty obrázky meli byt obráceně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no ale nie na vsetkych screenoch, takze vyzera ze to tak naozaj je a FSR vyzera lepsie...ta tretia generacia sa ale podarila

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.