Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Asus Xonar U7: hráčská USB zvukovka a sluchátkový zesilovač s 114 dB odstupem signál/šum

Z jakeho duvodu hracska a ne treba audiofilska? Myslim, ze hraci pocitacovych her jsou uplne ti nejmene narocni uzivatele na kvalitu zvuku ..... nebo tim chteli rict, ze je to smejd?:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hraci jsou naopak na kvalitu zvuku velmi haklivi, zejmena na prostorovou presnost. Podani Xonaru je na mile daleko jakekoliv integrovane zvukovce (nejen ve hrach).

Novy prirustek ocenuji a zrejme i upgraduju; ted mam U3, ktera je sice super, ale neumi vic nez 16 bit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bý Vámi tak zkusím někde sehnat nějakou tu "hudební" - sám občas hraji na Xone:2D (zvukovka + kontroller, 96kHz/24bit, quad spk) a Focusrite Saffire PRO (FireWire). Kupodivu to na nich funguje ikdyž na sobě nemají stupidní samolepku "gejming" :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozrejme, proc by to nefungovalo. Sice neumeji Dolby, ale zvukovou kvalitu nikdo nepopira. Na druhou stranu to jsou masinky za 10k+, coz neni zrovna lacina sranda.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Foccusrite stála tehdá 4k, ale dají se samozřejmě sehnat levnější kolem 2k (Tapco USB, Pressonus Audio Box, AudioTrak Cube, z lowendových nejsou špatné Mixvibes aka American Audio nebo Aureony a klasika Maya kolem litru - tam se ovšem musíte spokojit s degradací vzorkování v závislosti na počtu aktivních výstupů)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na hrani staci, ale na 24 bit FLACy ne :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spatny thread, pardon.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pouze 16 bit snad pro hraní stačí, ne? Moje zkušenost je taková, že je to spíš o kvalitě nahrávky. Špičkově nahraná a namástrovaná skladba v 16ti bitech zní líp než lecos v 24 bitech.
Takovou mám zkušenost s entrylevel audiofilskou zvukovkou Audinst HUD-mx1 a Hi-Fi sluchátky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že zrovna Audins vyniká právě v 24/96KHz (toslink) kde hraje o level výš než na analogu... BTW nestává se vám, že ta zvukovka brumí na notesech se zemnícím drátem?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já jej používám jako zdroj i jako předzesilovač/sluchátkový zesilovač. Přehrávám flac/ape, nic analogového ani z toslinku do něj nepouštím. Žádný brum jsem nikdy neslyšel, mám jej připojený trvale ke klasickému desktopu. Neslyšel jsem o tom, že by měl mít problém s brumem. Vzhledem k tomu, že dodávaný USB kabel je docela silný, předpokládám, že bude izolovaný a bude mít trochu větší průřez vodičů. Převodník má navíc vlastní napájecí adaptér, což by mělo parazitní signály eliminovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Málo který hráč dá za DAC/sluchátkový zesilovač 5-10 tisíc a pouze ve stereo provedení. Za sluchátka to samý.
Navíc mám obavy, že ta věcička v podání Asusu bude dost hrozná.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nie som audiofil, ale aspoň pri púšťaní hudby pri práci subjektívne rozoznám čo vylieza z tej integrovanej srandy v note/netbookoch a čo z externej zvukovky (česť výnimkám kde má dobrú zvukovku). Neviem či táto zvukovka bude hrozná, mám U3 a tá je v pohode. Ten výstup má kombinovaný, vždy to môžeš pripojiť to do zosilovača cez optický link, to tiež u NB nebýva bežné.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Iste, netvrdím že je úžasná, ale rozhodne znie lepšie ako to čo býva integrované v bežných kancelárskych notebookoch čo nafasuješ vo firme. Kde to proste znie ticho, plechovo a každý pohyb myši alebo stlačenie klávesy vydáva bzučanie a cvrlikanie.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Evidentně to hraje stejně jako Realtek 88x. Pravdou je, že to bude méně náchylné na ruchy (v případě, že nebude zvukovka na špatném pcb s mizerným uzemněním nebo headeru blízko cpu - typicky Gigabajtí mb). Za ty prachy radši zvukovku (Behringer U-Control?) a ne parodii - někdo to může vzít vážně a pak bude zklamanej že vyhodil 7kil...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To ale zalezi na konkretnim vyuziti. Behringer rozhodne neni hracska zvukovka - neumi Dolby, nema sluchatkovy zesilovac (aspon to nikde nezminujou) - napr. moje sluchadla maji 100 ohmu a to uz se bez zesiku neda dost dobre obejit, a dalsi 2 extra vstupy jsou ti pri parbe celkem nicemu. V takovem pripade udela vic parady Xonar. Pokud jde o nahravani a konektivitu, tam zase vede Behringer. Jsou to dostjinak zamerene produkty.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No nevím z čeho usuzujete že je U3 hráčská. Dolby je řešeno softwarově, nad sluchátkovým zesilovačem visí otázka (opravdu tam je? jestli ano tak jaký?). Co se výstupů týče tak při hraní jsou mi výstupy k ničemu za předpokladu, že pojedu pouze na sluchátka (ty fungují jako odposlech). S poslední větou se ale ztotožňuji - U3 dohodím rozhodně dále než Behringer :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Usuzuji z vlastni zkusenosti ;-) Hrani s U3 je na mile daleko oproti integrovanemu chrchlatku, a to navic za par korun. Scena je ziva a lokalizace zdroju presna. Kdybyste hral, tak vite, ze Dolby + poradny stereo headset poda mnohem lepsi vykon nez "gaming" headset se 4 menici na musli. Proste to tak je, vyzkousel jsem oboji. A jaky zesik je vevnitr, je mi srdecne sumak, zajima me vysledek - moje 100ohmove sluchadla bez problemu utahne. Takze cil je splnen. A nepochybuji, ze s U7 bude zazitek jeste lepsi. Naopak nevim, proc se mermomoci snazite do diskuse o Xonaru prosazovat produkty s uplne jinym zamerenim (hudebnici apod.) a funkcema, ktere jsou pro hrace k nicemu, notabebe drazsimi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já hraju, ale na repro (kvůli surroundu) - se sluchátkama mě to tak přesný nepřijde (výjimkou byl snad jediný headset na trhu s 3mi jacky, ale ten byl zas těžkej a že by hrál líp než obyč Kossy Porta Pro se říct nedá). Možná jsem to špatně pochopil, ale vy tedy hrajete na stereo headsetu se 100 ohmy?

PS: Ten Behringer má do hudební zvukovky opravdu hodně daleko, na nahrávání má málo vstupů a třeba i na obyč djing zase málo výstupů (navíc nemá symetriku). IMHO je to základní externí zvukovka nic víc, nic míň.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to s tím škatulkováním dneska docela těžké - oni se i ty rádoby hudební na hudbu používat nedají a naopak na těch hudebních se zase hrát dá. Když si vezmu jak hraje to co je vyloženě v na hudbu určených kontrolerech tak je mi blbě - vezmu-li takový Pioneer Ergo (kus blikajícího plastu za 15k) tak ten třeba neprotlačí víc jak 44.1Khz/16bit / 4 ch (master + odposlech) a v těch programech ještě blokne midi. Dražší (TT1, 25k) sice neblokuje, ale hraje úplně stejně blbě :) Naproti tomu Denon MC6000 (15k) hraje suprově i na tom odposlechu, no problemo 24bit na 4ch, takže asi tak :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo a to se tu bavíme o tak sofistikované "hudební" zvukovce, která ve finále míchá 2-4 stopy plus nějaký ten efektík. Nic co by před x-lety nezvládala herní externí X-Fi do pcmcia slotu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak MC6000 si asi zadny soudny gamer na hrani neporidi, to uz je docela sci-fi :-))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jasně, já dával jen takový malý příklad jak na tom je ta dnešní rádoby profi sféra...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, hraju se sluchatky. Socialni okolnosti mi nedovoluji hrat nahlas skrz surround repro, tato aktivita se jaksi nesetkava s vseobecnym pochopenim :-) Jeste zadna 8-menicova sluchatka v rozumne cenove relaci me svym podanim prostoru nepresvedcila, o jejich velke vaze a souvisejicim nepohodli ani nemluve. Dolby Headphones je oproti nim uplne jina kava, i kdyz nepopiram, ze jde o ciste subjektivni hodnoceni.

Momentalne pouzivam bud Sennheiser PC 350 (150Ω), pripadne PXC 360 (100Ω), takze se bez sluchatkoveho zesilovace neobejdu. Tohle je na integrovane realteky uz krapet presprilis.

Vsechny dalsi funkce (krome podpory dolby a sluchatkoveho zesilovace) jsou pro hracskou zvukovku jenom omacka, kvuli ktere, alespon si to myslim, neni dany produkt primarne porizovan. Cimz se mozna dostavame k tomu, proc jsou Xonary oznacovany za hracske zvukovky.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Asi. :)

Dříve "hráčská" znamenalo zvukovku co měla HW urychlení, ať už staré SB nebo novější s EAX.

To tato zvukovka nemá, naopak, je USB což je CPU driven a latentní sběrnice, takže by se dalo spíš říci že je nevhodná pro hraní her.

Dále jelikož s USB zvukovkami jsem už užil svoje vím, že je u nich easy překročit šířku pásma. USB 2.0 tahá reálně +- 28-32MB/s a když přehráváte 24bit 192kHz stereo... no, doufejte že to půjde. Ale spíš bych sázel na 96kHz, to za předpokladu že v tu chvíli nebudete chtít tou samo zvukovkou i nahrávat, v tu chvíli jsem musel jít dolu až na 48Khz protože jinak se překročilo přenosové pásmo USB a začalo to praskat, vynechávat, atd.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm to je ale ovsem omezeni USB 2.0 Uz docela dlouho na trhu existuje USB 3.0 Ale ani primo na Asus nepisi, jestli to USB je 2.0 nebo 3.0 (nebo treba 1.0, ale to asi ne, to by nestihalo 24bit 196 kHz).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

On je docela problém s tím, že výrobce sice uvádí vysoké vzorkování, ale ve finále to stíhá je optický výstup, na analogu většinou funguje klasických 44.1 nebo 48kHz na stereu (takže ztráta na cinchích/jackách tam prostě je a nezanedbatelná, prakticky je pak odstup šumu hluboce pod 100dB). Jde to i docela dobře změřit obyč voltmetrem kdy se šajze zvukovky nedokáží vyhoupnout nad 2v. Výjimkou jsou zvukovky od Native Instruments kde je napálený gain natvrdo (+6dB). Navíc pro zvuk je mnohem výhodnější FireWire, který posílá data mnohem plynuleji než usb rozhraní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Při 16bit vzorkování je maximální dynamika 96dB, odstup od šumu je ale na vzorkování nezávislý, takže pokud má zvukovka 105dB ve 24bitech, bude ho mít i v 16 bitech. Jen to nebude poznat. I tak by mě zajímalo, jak bych rozdíl 96 nebo 105dB reálně slyšel, aniž bych při plném vybuzení zároveň neohluchl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vlastně sis odpověděl sám - odstup se lépe měří při vyšším rozlišení. Např. v RightMarku není možné se přiblížit na 16bit na hodnoty změřené při 24bit. Rozdíl 96 vs 105 dB asi běžně při poslechu neuslyšíš nicméně takový limiter už rozdíly pozná. A pak se naskýtá otázka jestli je lepší zesilovat kostrbatějších 16bit než 24bit, které mají větší šanci na vyhlazení...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Odstup signál/šum se změří při nulovém signálu na výstupu karty. Jen bude větší (a tím k ničemu) než celková dynamika, která se změří jako poměr největšího a nejmenšího (nenulového) signálu.
Šance na vyhlazení je v obou případech stejná. Ta je dána vzorkovací frekvencí (parametrem dolní propusti je frekvence, ne amplituda), ne kvantizací. Kvantizaci pak odpovídá kvantizační šum a dynamika.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To mi teda vysvetli, co to mas za zvuk, ze se byt 7.1 v 24bitovem vzorkovani a byt tech 200kHz nekomprimovane neprocpe i totalne zpomalenym USB2.0:o)))))))))

Jinak nejake latence jsou blbost, jestli to ma latenci pul milisekundy nebo milisekundu, tak je to uplne fuck .....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Latence právě fuck nejsou vůbec protože ti to "zašpiní" buffer (a pak začne koktat) - z toho důvodu mají zvukovky jakýsi standard (ASIO, ASIO2/3, Core Audio). Samozřejmě se to odvíjí od rychlosti čipu, kvalita výstupu pak typicky od AD/DA převodníků. A co je u Aušusu zvykem tak se má situace třeba tak, že herní Phoebus má shit Realtek (externí někdy TI, ovšem ne od firmy TI, ale vyráběné po vzoru TI což je taky pěkná sviňárna). BTW ty latence jsou právě důležité pokud třeba na výstupní kanál namapuješ efekt (a je jedno jestli to děláš hrou nebo nějakým programem). Když to zvukovka nestíhá tak ti v lepším případě zvuk šoupne, v horším pak přeskočí.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nevím proč všichni vychvalují ADC/DAC a operáky od TI, když je známo že TI moc analog dělat neumí. Pokud chci opravdu dobrý převodník nebo OZ tak sáhnu jedině po Analog Devices. Ti jsou fakt machři a co napíšou do datasheetu to platí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Plně souhlasím - Analog Devices mě taky sedí nejvíc, stejně tak i jejich integrované zvukovky. Bohužel jak to tak bývá tak ty nejkvalitnější zmizí z trhu jako první :( Ad TI - fígl je právě v tom, že ty orig. čipy už taky k vidění moc nejsou - mlátí je nějaká hrozná bezejmenná čína (proto píšu "po vzoru TI") a výrobci zvukovek si na tom akorát mastí kapsu. A BFU berou jak vzeklí protože "gejming" íčovina. U Ašusu to platí momentálně dvojnásob - schválně si zkus odklopit stínící plíšek se samolepkou SupremeFX - dobytková tam napálí Realtek. Jasně, papírově jde o čipeček s neuvěřitelným parametry, ale že z něj leze skřehotání už nokoho nezajímá. Přitom ještě před pár lety by ho vymlátila jakákoliv ADIna

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravim ta - sucasny cinsky TI analog nevie robit.. ale desiatky rokov bol TI (povodny) na spicke v analogovej technike - operacne zosilnovace, linearne obvody atd.. a ostatni vo velkom kopirovali ich navrhy a IO!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Trochu ti hapruje matematika. Kdyz si vezmes datovy tok pro 24bit, 192kHz stereo, dostanes se na necelych 1,2MB/s, coz je 3-5% tebou udavane propustnosti USB2.0. Takovych proudu bys musel posilat po USB aspon 10, abych na toto omezeni zacal verit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako by těch 10 kanálů byl u her problém...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rád bych si pořídil nějakou zvukovku od Creative, hlavně kvůli EAX. Nyní mám integrovanou Realtek. Není špatná, zvuk dělá dobrý, ale věřím, že Creative lepší. Mám však obavy, že se takáto karta nevyplatí, protože si myslím, že je na to třeba drahá aparatura. Vlastním 5.1 reproduktory Logitech X-530, tedy reproduktory ne moc drahé. Nemáte nějakou radu, jestli se to vyplatí a zda-li je Creative dobrou volbou ? Díky

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.