Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Baldur's Gate 3: Ryzen 7 5800X3D za poloviční cenu rychlejší než Core i9-13900K

jsem hrozne rad, ze hra po technicke, herni i financni strance uspela a to bez mikrotransakci nebo battle passu
a to jeste v tak slozite a pomale hre jako je tahove rpg

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

zatial cez akt 1 sa dostalo cez 17percent hracov
https://www.exophase.com/game/baldur-s-gate-3-steam/achievements/
fakt pomala hra

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Záleží čistě na tobě, jak moc si to budeš vychutnávat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

skoda, ze Nemci nezmerali okrem Vulkanu aj DX11.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

přesně, taky mě to zarazilo když jsem četl popisek. Akorát to nahrává spekulaci že jsou víc na straně jednoho týmu. Vulkan je dítko AMD, evoluce Mantle a na jejich hw běhá vždy líp.
Ale zase když je to Vulkan tak by to mělo běhat i na Linuxech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zase v grafickych nastaveniach mas DLSS2.x a FSR len 1.x

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako to nahrava fistronum, kteri za kazdou cenu potrebuji najit neco..
Vysvetleni, ze treba vzali Vulkan, protoze ta hra pod nim jede jednoduse lip, by treba neslo?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pro hry je standard DX12. Vulkan se obvykle přidává jako info pro více platforem. Je to zajímavá informace ale ne směrodatná. A přímo z toho vyvozovat důsledky pro Win platformu je poněkud ošemetné.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proč? Na Windows je zrovna Vulkan podporovaný nejdéle a nejlépe ze všech platforem. Předchůdce Maple byl dokonce Windows-only. Naopak DX12 dlouho trpělo na to, že na starších, v té době stále hojně používaných, verzích Windows, nejel. Taktéž wrapper na Metal (macOS, iOS) hry používají už dávno, zatímco wrapper z DX12 vyšel až teď (a udělal ho sám Apple).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

protože DX je už dlouhé roky dominantní. Ostatní jako OGL či Vulkan jsou a budou vždy jen alternativy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, DX bylo dlouho dominantní. Ale DX12 ne (jde o dost rozdílné API oproti starším verzím).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

rozdílné je o tom žádná, však má také základ v Mantle. Ale používá ho aktuální dominantní PC platforma Win10/11 (já vím jsou si podobné, ten rozdíl mezi nimi by kdysi spravil jeden dva SP balíky) plus Xbox. Sony má svoje a Nintendo také vlastní API. Apple má svůj Metal.
Prostě to zavání tichým nadržováním jednomu výrobci. Kdyby to byl test na Ubuntu tak k tomu není co dodat, ale na Win se obvykle užívá jako alternativa. Osobní zkušenost s tím nemám zrovna velkou, ale jak na OGL tak na Vulkan těch pár her co jsem zkoušel jelo o ždibec líp na Ubuntu/Mageia než na Win, namátkou tehdy Unreal 2004 a naposledy na Vulkan Serious Sam Fusion.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Prostě to zavání tichým nadržováním jednomu výrobci"
.. vy proste jen tak placate, jak se Vam to hodi :D
RTX4080 DX11 . .147fps
RTX4080 Vulcan .. 186,7fps

Ano pokud je tu nadrzovano, tak jednoznacne NV ..
To ze maji DX11 misto DX12 code path, muze byt jednoduse tim, kdy z vyvojem enginu/hry zacali.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. DX je už dlouhé roky dominantní .."
To platilo o DX do verze 11.

DX 12+ taky zůstane dominatní.
Ovšem jenom ve světe Windows 10+.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja nic nevyvozuji, ja se divam na testy a tam vidim, ze pod Vulcan jede BG3 lepe.
A ta vase fabulacni teorie o tom, ze Vulcan sedi lepe AMD, je na mile vzdalena realite..
https://www.computerbase.de/2023-08/baldurs-gate-3-benchmark-test/3/#abs...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jaký má význam měřit výkon v 14 let starém API? Které vůbec neodpovídá dnešním GPU a CPU?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

na techPowerUpu byl test taky, ale grafik a tam vulkan/DX bylo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Baldurs Gate je tak dobrá hra že už pár herních vydavatelů začlo brečet na Twitteru že prý porovnávat jejich hry s Baldurs Gate 3 není fér

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

mas nejake odkazy? to by stalo za precitanie :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=iWdZhKFtxKg
v popisku videa jsou ty tweety

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

a este o kolko by bola lepsia, keby sa to dalo prepnut do 1. osoby a realtime boja ako Skyrim. BG3 zostane specifickou hrou pre par nadsencov isometrickej grafiky

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

tvoj koment je smiesny
https://steamcharts.com/app/1086940

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, ze se stale jeste drzi na druhem miste v zebricku nejhranejsich her na steamu, tak je tech "isonadsencu" asi vic nez par ;-) https://steamcharts.com/

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

je dobře, že zrovna tenhle titul udělal vlnu hypu podobně jako valheim nebo ark, ale tohle není ani o isopohledu protože diablo 4 prodalo 10 mil. kopií jenom za 1. měsíc, ale jako o specifickém žánru tahových rpg, který není opravdu pro každého a přijde po pár týdnech slušné vystřízlivění

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

presne ani diablo som nehral ani jeden diel. Napr. Commandos.. pamata si to niekto? nehratelne - a teraz si to porovnaj s najlepsou hrou z WW2 obdobia Hiden&Dangerous...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Věci jako Baldurs Gate, Neverwinter Night, The Elders Scrol, X-Com .. jsou pro náročnější hráče, kteřá chtějí zatížit i tu věc mezi ušima.
Poku tam má někdo piliny, tak to pro něj není.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

...Pathfinder Kingmaker/Wrath of Righteous, Pillars of Eternity 1+2, Solasta Crown of magister..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale ty nejsou na tahy (nebo můžou být, ale je to jen volitelný).

Já u nich teda preferuju realtime a zvlášť u WotR by to byl na tahy opruz, někdy je tam fakt hodně nepřátel a v partě 6 charakterů + můžou všichni sedět na ovladatelných koních/vlcích/raptorech/triceratopsech/šavlozubkách/draku, tam to lítá a jeden by se v turn-based uklikal :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak ja pathfinder hram na core, a tam musim mat zapnute tahy, lebo inac kazdy suboj trva do 8sekund a 3/4 mojej skupiny je mrtva :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Commandos? Vďaka za pripomenutie. Idem hľadať widescreen gaming fix, roky som to nehral.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro zdejší děti doporučuji si zahrát nejlepší Slovensko-českou tahovou strategii Spellcross. Kdo jí dokáže dohrát vyhraje u mě dvě ovce. A ani k tomu není potřeba hi tech komp. Milé děti, dobrou hru grafika nedělá, důležitý je příběh a hratelnost. Komu to vadí, by měl radějš hrát jen bombóny na fejsbůku....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přišlo to náhle a nečekaně ...

Kam si mám dojet pro ty ovce?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spellcross je špička, onehdá jsem ho rozhýbal na DOSBOXU na mobilu, a překvapivě by se to dalo na tom dokonce i hrát :-). Jen na to mít čas. Škoda, že neudělali pokračování nebo lehký remaster, bylo by fajn to mít na GOGu s instalací na klik.

Spolu s Original War je Spellcross jednou z mých nejoblíbenějších strategií.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. není opravdu pro každého a přijde po pár týdnech slušné vystřízlivění .."

Takové vystřízlivění, kdy po X letech se udělá HD refresh a s úpěchem se prodává, by chtělo hodně SW společností.
Ostatně i HD refresh Diablo 2 měl slušné prodeje.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja som si ten refresh Diabla II kupil z toho pocitu, ze som ho svojho casu hral ako pirat. Chcel som ukludnit karmu :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Kvůli Diablo II: Resurrected si brácha konečně pořídil Steam (a časem koupil i další hry).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U Fallout 2 jsem vydržel fakt roky. Včetně modifikací. Spíš to je o tom, jak který styl komu sedne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi si nepochopil o com tie tahove hry su. Ale to vobec nevadi.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Kam se hrabou tahovky. Jadině FPS.
Vlítnu tam a všechno rzostřílím na mraky.
Když to nevyjde, tak tam vlítnu znovu.
A znovu .. a znovu .. a znovu ..
Tomu se říká skělý herní zážitek.
</Irony = Off>

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Koukal jsem náhodně na gameplay a myslel jsem, že koukám na Divinity: Original Sin 3, tak jsem si řikal, že bych měl konečně uhrát dvojku když už je venku trojka. No vývojáři mě zmátli, ta stejná hra se teď jmenuje Baldurs Gate III: Recyklation. :-D

Sorry, omlouvám se všem zfanatizovaným fanouškům. Sám počítám s tím, že to časem hrát budu, vypadá to moc pěkně a dokud z toho nebude BG 12: Mirage, tak mi ta recyklace zase tak nevadí. ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

škoda že nevyhrabali starý Broadwell s eDRAM, myslím že by byl hodně zajímavý výsledek na tak starý procesor.
Jinak u novějších Intelů myslím že škodí zapnutý SMT. Přecijen když má procesor manažovat krom malých jader ještě virtuální tak to občas zazlobí. Osobně jsem na 13700K vypnul a stabilita nejen starších her se zlepšila.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

(SMT u Intelu je HT.)
Je problémem Intelu, jestli má defaultně HT zapnuté nebo vypnuté. Uživatel tu není od toho, aby studoval všechny Intelovy fíčury a nastudovával hodiny BIOS, co má a co nemá vypínat!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HT(SMT) je volitelná funkce. A uživatel PC co ho nemá jen jako kukátko na internet/you(porn)tube by o tom zařízení něco měl vědět. Také neznám vše do detailů ale leccos lze i rozumem odpozorovat a zjistit jak se to chová a jaké jsou možné důvody.
P.S: a hlavně při těch počtech jader nedává smysl aby se ještě systém trápil přehazováním vláken na virtuálních jádrech. Zvlášť plánovač Win má k dokonalosti hodně daleko.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Se závěrem souhlasím. V biglittle architektuře nedává smysl dál používat HT. Ale nesouhlasím s tím, že by si to měl umět hráč PC her přehodit sám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no a jsme zpět u toho. PC se tak rozšířily že je mohou používat i sotva gramotní, přitom nejde o jednoduchý přístroj jako pračka nebo mikrovlnka, takže i uživatel by měl mít nějakou kvalifikaci k užívání PC. Nebo když nemůže/nemá na to ani chvilku času(?) tak jako ve zdravotnictví se někdo o osobu stará, tak by tady měl mít někoho kdo mu na počítač dohlédne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pardon ale PC je takto použitelný nejméně od Windows XP. A běžný uživatel by do BIOSU vůbec lozit neměl (leckde ani nemůže), takže pokud ono SMT, pardon Intelí HT nejde zapínat či vypínat ideálně přímo separátně pro každý SW jen zatržítkem s OS, tak to stejně všichni budou mít v defaultním nastavení - tedy trvale zapnuto.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme. Bezny uzivatel a dokonce spousta lidi, kteri se v IT pohybuji ani netusi, co to je nejake SMT. Krome toho, jak spravne pisete, u notebooku casto ani neni volba, kde by se dalo vypinat/zapinat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejen u NTB, ale i spousta desktopů to může mít pod heslem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jako vážně? To už diletanství a amatérismus postoupil tak daleko? Přitom zrovna HT není žádný vědecký termín na něž by třeba byl doktorát z matematiky, to by se mělo vyučovat minimálně v prváku SŠ.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No vidíš, a neučí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"jako vážně?"
.. jako naprosto vazne. Na ktere planete zijes? ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. jednoduchý přístroj jako pračka nebo mikrovlnka .."

Já bych ta zařízení nepodceňoval.
Na některých lze spustit i Doom.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak sorry jako, ale proč nevyužít nevyužité prostředky jádra? Od to ho je smt. Nebudu čekat mezi tím co ostatní makají a koukat se na ně. Budu raději dělat něco jiného. Vás bych chtěl mít v práci. Já nemůžu dělat protože oni to nemají hotové a vymlouvat se na to, když můžu dělat něco jiného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle hádání v práci je přesně problém SMT/HT v dnešních hrách, které už konečně využívají více jader. Řešíš, co jiného by slabší pracovník měl dělat, aby se nenudil a neotravoval ostatní.

EDIT:
Mluvím specificky o hrách. Něco jiného je např rendering a server pro business aplikace.

> proč nevyužít nevyužité prostředky jádra

Proč nevyřešit příčinu? Kdyby dekodér instrukcí x86 nebyl locknutý na 4 instr./cykl, tak by se jednotky CPU neflákaly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

protože jich dodnes tolik optimalizovaných na HT není. Naopak to spíš dělá bordel. Už nekóduji video ani měsíčně nekomprimuji kde by se ty prostředky daly využívat aby to mělo cenu. A hlavně koncept Intelu kde má virtuální jádra a k tomu ještě malá jádra mi přijde až příliš překombinovaný a nějakou režii to určitě má. HT má smysl tak do šestijádra, dál už je dostatek fyzických u kterých je kombatibilita zaručena, tedy že nehrozí že systém bude cpát na jedno jádro co se tváří jako dvě takové úlohy u kterých se o prostředky budou muset střídat, tedy efektivita půjde do kopru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>ctrl-f medvěd: 404

Je s V-Cache medvěd rychleji hotovej, nebo jak se to projevuje na jeho výkonu? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

state 404 is failed state - aka Somaliland...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.