Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Chystá se Radeon RX 6750 GRE: Výkon GeForce RTX 4060 Ti za cenu RTX 4060

Se spotřebou přes 200W to bude dobré tak leda pro Čínu (Jak název napovídá) kde elektřinu vyrábějí spalováním uhlí bez emisních povolenek.

Během pár dní by se měli objevit info o Radeon RX 7700 (bez XT)

Gamescom 2023 proběhne od: 23. srpna Do: 27. srpna

A také se těším na
APU Ryzen 7000G
To na FullHD bude stačit taky.
Ale při zanedbatelný spotřebě.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

200W samo o sobe problem neni, pokud je cena aspon 20% pod 4060ti..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Spalování uhlí s emisními povolenkami je ok. Bez emisních povolenek není? :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde o cenu elektřiny. S povolenkami je dražší.
Dost mi vadí že si čínan hulí do atmosféry hromady CO2 aby si mohl zahrát ve FullHD.
Když se setejný výkon dá dosáhnout s o 100W úspornější kartou.
Oni by si to rozmysleli, kdyby elektřina u nich stála to co u nás.

Mám 30C na pracovišti. Protože divoši z východu na nějakou ekologii se...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Mám 30C na pracovišti. Protože divoši z východu na nějakou ekologii se..."
a mate to nejak podlozene? Me spis pripada, ze clovek jako druh nema na klima nejak podstatny vliv. Ostatne zmeny klimatu jsou tu zhruba 4mld. let a clovek tady precijen tak douho neni, ze?
Porad to bude tvrzeni proti tvrzeni, nikdo nepredlozil zadne dukazy o tom, ze za znatelne zmeny klimatu muze clovek, ona metrika zalozena na obsahu CO2 v atmosfere by byla k smichu, kdyby nebyla k placi, ale to nabozenstvi byvaji.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Za dinosaurů bylo tepleji, více vlhkosti (vodní páry jsou silný skleníkový plyn) a několikanásobně více CO2. Ten CO2 ve skutečnosti dlouhodobě klesá a za cca 800 mil. let ho bude tak málo, že rostliny nebudou schopny fotosyntézy a přestanou vyrábět kyslík.

Co se týče Číny (a Indie a dalších), jen ať planetu ničí. Doplatí na to nejvíc, protože v Evropě se paradoxně ochladí (sladkou vodou z arktického ledovce se zředí a oslabí Golfský proud, který je součástí proudění, které odvádí část tepla z Jižní Ameriky a Indie). U nich se naopak ještě více oteplí (plus ke globálnímu oteplení).

EDIT k emisním povolenkám: Jsou to odpustky, abychom se nemuseli cítit blbě :-D Něco jako když sešrotujem plně funkční 15leté auto a koupíme si elektrické za milión+ (lidi mě tu znají jako propagátora EV, ale nikdy jsem nemluvil o globální ekologii - když už, tak lokální).

EDIT 2: V Evropě na to taky doplatíme, pokud nezačnem chránit hranice ČR a Evropy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

".. Golfský proud, který je součástí proudění, které odvádí část tepla z Jižní Ameriky a Indie .."

Mohu se zeptat, jakou známku ze zeměpisu jste získal?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Čtyřku, ale to protože jsem asperger :-) Ale snad se dokážeš podívat na mapu, odkud vede teplo Golfský proud, ne? A že je součástí většího proudění (fun fact: jsou to uzavřené smyčky), to se dočteš např. v:
https://www.seznam.cz/komentare/15758587-v-roce-2030-ma-nastat-mala-doba...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sice jsou to smyčky, ale vždycky půlka smyčky je teplá a půlka je studená. Takže teplo vede jenom ta teplá půlka :-) Jižní Amerika by se ještě dala ale ta Indie je už přes čáru.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Dost mi vadí že si čínan hulí do atmosféry hromady CO2 aby si mohl zahrát ve FullHD"
.. v tom pripade zakaz vsechny druhy klimatizaci, protoze tohle ma mnohem vyssi a horsi dopad, nez nejake Cinan ve FullHD.Tim padem zakaz i slavne "energeticke domy EU", ktere na tohle spolehaji.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak klimatizace je v dnešní době obvykle doprovázena solárními panely. Jede to oboje ve stejnou část dne, takže není třeba řešit skladování, např. v podobě drahých baterek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Tak klimatizace je v dnešní době obvykle doprovázena solárními panely. "
.. ale to jsi si vymyslel, ze? :)
Chces mi rict ze treba 10 patrovy office barak s klimatizaci uzivis Solarkem nahore? :)
Co treba cele office ctvrti v Praze?
Nevim, kolik ma vykon solarko na strese rodinneho baraku, ale jsi si jisty, ze tim uzivis 3kW klimu?
rekl bych ze asi ne...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kolik je v Česku 10patrových baráků? A v USA k nim mají pořádné parkoviště.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prijed se podivat do Prahy...tady mas cele ctvrti s officama.
Krome toho tepelny cerpadla..vykon cca 10+KW na mensi baracek.. uzivis to ze Solarka?
asi ne....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak Praha je natěsnaná. Nemá smysl řešit soláry, když ani není kde zaparkovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak oficové baráky (tam na to asi nikdo nemyslel), ale několik hotelů si vystačí s tím, co má na střeše.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono taky klimatizace moc nežere (pokud to teda není starej barák, kterej profukuje - ale zas starej barák by měl silný zdi a bylo by v něm o něco chladněji by default). Vidím to v elektroautech, kde klimatizaci můžete používat na baterii dýl než spalovák na benzín/naftu (volnoběh dost žere, i když z něj využijete jen část výkonu). V EV je problém topení - i pokud máte tepelné čerpadlo, tak ono funguje jen do nějaké dolní teploty, a pro nižší si musí stejně pomáhat odporovým drátem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam jde spis o princip klimatizace nez o to cim je napajeno to cerpadlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě, solární panely nerostou na stromě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dnešní Čína není ta Čína před 5 nebo 10 lety. V současnosti vyrábí přes 50 % energie z obnovitelných zdrojů a je světovým lídrem v jejich zavádění.
Ano, v globálním měřítku pořád spálí obrovské množství uhlí, ale v přepočtu na hlavu je na tom daleko líp než třeba ČR.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ČR je hodně industriální země, jejíž továrny pohání ze 40 % uhlí a ohledně dokončení přechodu na jádro přešlapujem už 30 let. Čína je také hodně chudých venkovských oblastí, kde je jen zemědělství. Takže na hlavu jsme horší než Čína. Nicméně podobně jako přesouvá Evropa část ekologické zátěže do Číny (např. výroba solárních panelů a dynam do větrných elektráren), tak západní Evropa přesouvá část své zátěže k nám (např. 40 % dílů evropských aut dovážených do USA se vyrábí v CŘ).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv, nevyrábí. 50,9% je v Číně letošní podíl výrobní kapacity non-fossil zdrojů elektřiny na celkové výrobní kapacitě. Nicméně vzhledem k tomu že obnovitelné zdroje mají ne až tak vysoké procento využitelnosti tak se tam pořád cca 60% eletřiny vyrábí z uhlí (vs necelých 30% obnovitelné+jádro, zbytek je plyn a pod)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, to jsem řekl nepřesně. Jde o instalovanou kapacitu, které ale u řady obnovitelných zdrojů nelze dosáhnout.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je vtipný, výkonostní posun grafik RTX 4060 a 4060Ti oproti minulé generaci RTX 3060 a 3060Ti je přesně NULOVÝ a právě těmto grafikám úplně o ničem bude AMD úspěšně konkurovat, dokonce plánuje i speciélní čínské modely.
Kdyby s tím radši zalezli a vydávali to potichu, aby si nikdo nevzpomněl, že stále nedokáží konkurovat ani RTX 3080 z minulé generace NVidie.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

vysvetli prosim ta poslednu vetu

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Výkon / spotřeba. Máš snad nějakou grafiku od AMD s 2x8 PINem (teda 2x150 + 75W max), která by dokázala mít konkurenční parametry i ke staré RTX 3080?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

mam ju doma, dokonca lepsiu: RX7900XT, ktora niekedy prekonava aj RX4080, a skoro vzdy RX 4070TI

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

RTX 3080 překonává RTX 4070Ti a ve 4K dost podstatně.

RX 7900XT si nejsem jist, jestli tu RTX 3080 dá. Hlavně je většina modelů na 3x8 PIN, takže vyšší spotřeba energie a teda horší výkon/spotřeba.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže tyhle benchmarky nevyjadřují reálné hraní her. Já tu RTX 3080 mám, takže vím kolik to v těch hrách dává a věř tomu, že ty kecy o RTX 4070Ti jsou jen reklamní žvásty. Přes 192 bitovou sběrnici prostě nepřeneseš dostatek dat, ať je čip samotný supervýkonný.
Samozřejmě reklamní benchmarky jsou udělány tak, aby tam byly na přenos dat, co nejmenší nároky nebo, aby paměťový nárok přesáhl 10GB a čekalo se na uvolnění paměti.
Prostě, aby byl výsledek pro RTX 3080 horší než je reálný průměrný stav ve všech hrách. Jasný teda, že kdo bude hrát Hogwarts Legacy, bude mít zcela jiný zážitek než hráč AC: Valhalla, protože ty hry jsou různě náročné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jasně že staré hry nové karty zvládnou s prstem v nose (např. všechna grafika se vejde do VRAM nebo průběžné načítání počítá s rychlostí HDD). Ale když si kupuješ drahou kartu, tak tě zajímají i nové - již vydané - hry a také budoucí hry (např. streamování počítá s rychlostí NVMe a v budoucnu s technologií DirectStorage a zatím to obchází větším využitím VRAM než na konzolích, kde přímé superrychlé streamování funguje od začátku).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle já nerozporuju. Ale když máš RTX 3080 a chceš si koupit novou grafiku za stejné peníze jako tě stála kdysi ta RTX 3080, tak nic nekoupíš, respektive bys mohl koupit jedině tu svou RTX 3080. :-)

Prostě, jde mi o to, že za poslední 3 roky se v grafikách nezměnilo vůbec nic. Můžeš mít vyšší výkon za vyšší cenu, nižší výkon za nižší cenu, ale asi každý z nás si léta kupuje grafiky (obnovuje compy) s tím, že dá stejně peněz jako minule, ale dostane vyšší výkon a to už neplatí. Vývoj grafik se skoro zastavil.

Vlastně se podívej na procesory, kde přesně tohle funguje úplně normálně. Když jsi dal před 3 lety 10.000 Kč, dostal jsi nějaký výkon a když dáš 10.000 Kč teď, dostaneš minimálně 1,5 násobný výkon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsme měli v procesorech 10 let před příchodem Zenu. Prostě s kovidem a inflací se vývoj zpomalil. Přesněji ceny se posunuly, takže musíš čekat dýl, než za stejné peníze dostaneš větší výkon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasný, jenže pak slyšíš, jak si výrobci stěžují, že klesají prodeje. Ale proč klesají? Protože už ten výkon lidi doma mají a víc peněz naopak ne, takže proč by kupovali nové stroje, když se herní výkon neposouvá respektive jen velmi pomalu. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš výrobce grafických karet? Jejich problém, že mají slabou páku na výrobce čipů (jeden kvůli tomu i skončil). Protože výrobci čipů jsou vysmátý. NVidia to prodá do serverů, AMD něco do serverů ale většinu alokuje na EPYCy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to dvousečný, AMD má alokováno poměrně málo. V tom mále, když jim začaly jet Epycy víc než čekali, tak pro ně berou všechno, co se dá, když tam jsou pěkný marže.
Na druhou stranu, ale AMD by potřebovala vyrábět standardně a teda i alokovat víc výroby.

Co se týká NVidie, tak kdyby nebyl ten hype okolo AI, tak by vysmátá nebyla. Už začíná AI opadávat, uvidíme, jak dlouho to ještě vydrží, takže teď se smějou, za rok si řekneme, jestli se ještě budou smát.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AI je big. Vydrží to několik let určitě. Navíc výpočty nejsou jen AI, takže i když AI (o něco) opadne, grafiky do serverů budou furt vejvar.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RX7900XT je o cca 25percent rychlejsia, a nie vsetky hry ktore testuju, testuju cez benchmarky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prave na youtube mi to vyhodilo: RX7900XT vs RTX 4070 vs RTX 4070TI
https://youtu.be/7QJABqiLdJ4?t=924

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže to vypadá, že RX 7900XT je +- stejně výkonná jako RTX 3080, ale má ještě vyšší spotřebu.
Takže platí to, co jsem psal. Že jsou RTX 4070 a RTX 4070Ti pomalejší, vím, ale poměr spotřeba výkon je tam lepší.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, má trochu vyšší spotřebu. Ale ne o tolik, aby nebyly tebou požadované verze 2x 8 pin, viz výše.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Do tabulky by jsi mohl přidat Radeon RX 7600, když už má stát stejně tak ať má člověk porovnání.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a to jste slyseli ze starfield nebude mit pri vydani dlss ani xess, tech her sponzorovanych amd nepodporujicich dlss min. pri startu je az podezrele hodne

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Baldurs gate III ma len FSR 1 a DLSS 2.x
...a modom to typek behom par hodin namodoval, ze ma BGIII FSR 2.2.
takisto Starfield bude mat modom behom hodin po vydani DLSS 2+3
tolko o "must have" technologiach, bez ktorych sa neda hrat ziadna hra

a ked vyslo A Plague Tale: Requiem bez FSR, tiez som ta nevidel stat na barikadach

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ten seznam, je mnohem delší,
https://www.svethardware.cz/omezuje-amd-vyvojare-v-podpore-dlss-ve-hrach...
kdyby to bylo opačně, tak už tady určitě zapaluješ pochodně

není důvod, proč by jedna z největších her neměla mít obě technologie, kromě toho, že amd to "zakazuje"
nehledě na to, že amd tohle zakazování vyloženě nepopřela

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ja tam ziadne potvrdene informacie ani v pridruzenych linkoch nevidim, len cucanie z prsta
ale aspon si ti pisalkovia zarobia aj na slanu vodu :) vsetko je v stadiu jedna baba povedala, a chytili sa toho vsetci. A mne su tie FSR a DLSS ukradnute, je to ojeb na zakaznikoch, nieco ako metanfetamin.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jen pro info...NV nepoprela spoustu svych kauz v minulosti.. to neznamena, ze v tom nebyla namocena ;)
Jak by rekl jeden zdejsi zeleny priznivec..NV nekomentuje kazdou blbost, kterou nekdo vymysli :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že kromě jedna paní povídala, nikdo k tomu víc neřekl. Mě by totiž hrozně zajímalo, jak přišla možná osobně Lisa Su za Philem Spencerem a zařvala natvrdo, ve Starfieldu DLSS nebude! :-D Nebo možná si to vybrečela? Nebo se to vůbec nestalo!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

sorry ale pokud máš seznam 20 her "od amd" a z toho 15 nemá DLSS a další titul možná jedna z největších her ever taky nemá dlss a shodou okolností je to taky sponzorované amd a amd se k tomu vyjádřilo jako že se k tomu nevyjádřilo, tak by člověk z toho mohl vydedukovat, že nějaké dohody tam jsou

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a nvidia sa k tomu vyjadrila, ze mali zakaz nieco implementovat do tych 15ks hier?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tohle závisí na vývojáři hry co bude implementovat, resp. na dohodách s amd :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

alebo nvidia hra mrtveho chrobaka, aby amd vyzerali ze nieco aktivne blokuju

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no nehraje:
"
NVIDIA does not and will not block, restrict, discourage, or hinder developers from implementing competitor technologies in any way. We provide the support and tools for all game developers to easily integrate DLSS if they choose and even created NVIDIA Streamline to make it easier for game developers to add competitive technologies to their games.

Keita Iida, vice president of developer relations, NVIDIA
"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takze podla vsetkeho Bethesda sa nechce pridat k NVIDIA Streamline, lebo Bethesda je MS, a MS je XBOX a XBOX je amd hw . to je cele...a prvom rade ide o konzoly

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechce se pridat AMD. Intel se s xess pridal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja delat hru, tak prvni co podporuju je vec, ktera funguje uplne vsude a navic je OS a az potom zacnu resit naky proprietalni blackboxy jednotlivych vyrobcu HW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ta implementace je triviální u všech 3 řešení, není potřeba na tom pálit mesíc malého týmu
propietární

je celkem vtipný, že představa, že amd tady nehraje úplně čistě, není ani možnost na zvážení

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I triviální věc stojí hodně $$$, protože testování. A to s každým updatem. kdo má zkušenost s vývojem většího software, tak ví. Jinak jak už tu bylo řečeno, dnešní hry jsou console first, i kdyby vyšly na PC na day one. A proprietární technologie, která na spoustě desktopech nefunguje (AMD GPU, Intel GPU, Mac), je prostě automaticky až druhořadá. Nicméně je to prostor pro ty moddery, protože vstupní data jsou stejná, tj. oni přidají jen "shader" na konec kreslící pipeline.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak na zvazeni to je a pri uvazeni, ze firma AMD otevira co se da, tak do toho tahle politika tak nejak nesedi. Konec uvahy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná kdyby NVidia taky otevřela svou technologii. Pak by implementace nebyla problém minimálně politcky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takže nvidia přímo napsala, že nic nikomu neblokuje, ale amd a jejich koment pro HWU vyloženě nevyloučil že nic neblokují

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jakože neblokuje implementovat DLSS na cizích GPU?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne, že amd blokuje implementaci dlss ve hrách, který podporuje svým programem

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Každý sponzor chce, aby sponzorovaný produkt vypadal dobře na jeho HW ve srovnání s konkurencí. To je i mimo IT obor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tech scenaru je nekolik, AMD muze chtit aby jim sponzorovane hry umeli pri vydani FSR, pak muze treba chtit, aby treba prvni mesic mela hra FSR exkluzivitu. A pak je teoreticky moznost, ze chce aby vyvojar hry neimplementoval jine technologie vubec. Podle me prvni moznost je ta spravna. Samozrejme nV fans jsou zvykli na chovani nVidie, takze automaticky predpokladaji C.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jj proto mám doma 4 radeony a koupil už 2 ryzeny domu
a už nějaký rok, když můžu kupuju jenom ryzeny notesy

ale fanoušci amd evidentně nechtějí si nabourat mantru otevřené amd, která je musí zachraňovat před zlím intelem a nvidií

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Darmo sa snažíš si na Diit-u tu je AMD sväté a kritika sa nepríjma. Jediná správna kritika je kritika NV, vo veľa prípadoch síce oprávnená.
Tu má AMD také maslo na hlave, tie marketingové keci čo dali k tomu bolo skôr potvrdenie ako vyvrátenie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Baldurs gate III ma len FSR 1 a DLSS 2.x
...a modom to typek behom par hodin namodoval, ze ma BGIII FSR 2.2 .."

Neoficiální mod .. pár hodin.
Oficiální podpora FSR 2.2 má přijít 7.9.2023

Jestli je za tím měsíční exclusivita pro DLSS nebo potřeba důkladného testování ... nechám na jiných.
Mně 100+ fps na 4k bez upscalerů stačí.

".. Starfield bude mat modom behom hodin po vydani DLSS 2+3 .."
Upscaler ano. Ale framegen?
FSR 2.x nepodporuje framegen. Kde ti modeři ta data vezmou?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

FSR funguje na všech grafikách a snad i na Playstationu. Na tom sice Starfield nebude, ale teda nefunguje to i na XBoxu? Proč by se vývojář, kterého nesponzoruje NVidia lámal s DLSS, když nahodí FSR a zabije tim všechny mouchy jednou ranou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Xess funguje taky vsude a ma lepsi vysledky nez fsr. Neni duvod to tam nemit, kdyz chces argumentovat tim ze to umi jen nektery hw. Dokonce mas api kterym dlss i xess implementujes velice snadno najednou, ale amd s fsr se na tom nechteli podilet.
Implementace nektere upscaling technologie kdyz uz je jina je marginalni. Neni to omluva - toto je vyjadreni nekterych hernich vývojářů.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

XeSS je lepsi aj ako DLSS, mohol by to v konecnom dosledku vyhrat a bol by pokoj

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Xess je kvalitativne horsi v rovnakom rozliseni a zaroven pomalsi nez DLSS2 i FSR2. Na RTX 3060 potrebujes pouzit Xess Balanced aby si dorovnal vykon DLSS2/FSR2 Quality. Na 6650XT to funguje este horsie, potrebujes nastavit Xess Performance aby si mal vykon FSR2 Quality.

"XeSS is Slower and Uglier (For Now)"
"Intel's upscaling technology performs worse than Nvidia's DLSS 2 and AMD's FSR 2 at the same render resolution, and in most situations it produces worse visual quality as well. It's a bit of a brutal double whammy, which is disappointing given what the technology was promising to do." https://www.techspot.com/article/2558-dlss-vs-xess-vs-fsr/

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

XeSS lepší? XeSS je ve většině her kvalitativně i výkonnostně horší než DLSS 2+ a FSR 2+.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

DLSS je top. Ale xess he v mnoha pripadech blizko, vetsinou lepsi nez fsr. U fsr je nejvetsi problem proti xess shimmering. Pokud je argumentem hw podpora dlss, tak proti xess to neuspeje. Ale jakekoli omezeni vyberu jde proti tvrzeni amd, ze delaji to nej pro hrace.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

[Všem 3 komentářům] "Xess funguje taky vsude a ma lepsi vysledky nez fsr." - - Co jsem četl, tak je jiná codepath pro Intel dGPU a jiná pro ostatní. Takže pro vývojáře je to jedna knihovna, ale na Intelu to běží rychleji a hezčeji, zato na ostatních to výkonem a kvalitou prohrává s dosavadními řešeními.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Intel arc ma vlastni jednotky a jede to na nich jinak, ale na ostatnich to jede pomoci jine instrukcni sady, nic co by vyvojar resil. Fsr ma hrozny shimmering, to u xess neni problem stejne jako u dlss

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Důvod to tam nemít, je ten, že už začali dělat na FSR, takže by tam museli dávat něco dalšího a znamená to další čas. Ale souhlas, že pokud AMD nějak podstatně nevylepší FSR, tak by se mohl začít obecně používat ten XESS.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Delsi cas? Kdyby amd spolupracovalo s intelem a nv, vyvojarum by stacilo volani jednoho api pro vsechny tri technologie. A pridat tam samostatne kterekoli dalsi upscalovani je nic s ohledem na celkovou narocnost. Vyjde to na jednotky tisic dolaru v stamilionovem rozpoctu.

https://www.zing.cz/novinky/96449328/komentar-neomluvitelna-absence-dlss...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Už jen to, když to dokáže doplnit modder ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj, ale u modu je problem, muze to delat problemy, zvlaste pri aktualizacich. Ale samo lepsi nez nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Do starfieldu ho doplní modder "PureDark" v den vydání, ale bude zase neofiko. To jenom k té náročnosti ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože většina náročnosti je testování a to modder nemusí řešit ("WONTFIX: works for me").

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak.
Příkladem budiž Hotfix #4 pro Baldurs Gate 3.

Detaily pro ty, které to nepostihlo:
Pro Hotfix #4 se neudělalo kompletní testování, protože to byla jenom "minoritní" oprava.
Implementace způsobovala padání aplikace a bylo rozhodnuto o stažení (Rollback).
Po stažení nešly číst pozice uložené v době, kdy byl hotfix naistalován.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. Modder napíše, ať si zálohuješ savy, co kdyby. To si ale oficiální tvůrce dovolit nemůže.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakože by kreslení grafiky rozbilo savy jo?:-)Achjo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Viz výše.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zeptej se uživatelů MS Office, kolikrát jim nějaká drobnost rozbila kompatibilitu s dokumenty.
A to se ani nemuselo jednat o přechod na jiný formát.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zmena v logice aplikace vs. zmena na postprocesingove vrstve grafiky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Kdyby amd spolupracovalo s intelem a nv .."

O kolik by byl svět jednoduší kdyby nv zvolila spolupráci s AMD a Intel, místo házení klacků pod nohy.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A vyvoj by se zastavil

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proč? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konkurencni technologie => souboj => pokrok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konkurenční boj stačí bejt o generaci napřed. Nemusím blokovat natrvalo. Pak si nemůže stěžovat, že to tam není implementované.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale nv stremline nabidlo intelu i amd, intel se pridal, amd ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD nemá tolik vývojářů (a zaměstnanců obecně) jako Nvidia a Intel. Takže podporovat třetí API vedle DirectX a Vulkan už je nad jejich síly (i v tom Vulkanu to trvalo roky).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale ne, AMD není evil a nic neblokuje. A i kdyby ano, tak dlss2 je naprd a fsr je lepší. A i kdyby ne, tak AMD má menší rozšíření, takže blokovat to muže, aby se prosadilo. /s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

At se kazdemu libi co chce a pouziva to co chce. Uprednostnim to co bude vypadat lepe a obavam se ze to je duvod proc amd blokuje konkurenci. Nastesti dosavadni hry, vcetne starfieldu, kde je to umely fsr lock jdou mimo me. Hraju hry ktere upscaling vubec nemaji nebo podporujo vsechny tri, pripadne vznikly v dobe kdy bylo jen dlss

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně fanoušci AMD upscaling nechtějí, protože nativ je nativ. Ale i když nemají nvidii a s upscalingem nehrají, tak ví, že FSR je lepší než dlss a proto není do her potřeba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zase, v prvom rade tuto diskusiu nezacal nikto kto je fanusik amd
tie upscalery stale riesia nvidiaci, a je to sranda lebo podla ich oblubeneho steam hw survey sa predava nova ada lovelace 80/15 k radeonom...a aj tak maju malo vykonu, a chcu upcalovat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Amdčkaři asi řeší dlss2 více než leckterý hráč na nvidii, protože hraje a netlachá na forech (proto je ve steam survey)

Nvidiaci to řeší (někteří) protože si koupili GK schopné rozhýbat RT. Když už někdo dá pár desítek tisíc za GPU, tak si chce zahrát s aktuálními technologiemi, že? Já vím já vím, RT je gimmick a nikdo ho nepotřebuje atd. Ale mezitím s ním hrajeme a to už snad každý AAA titul. A pokud už mají starší generaci GPU, tak si -světe div se- můžou zahrát na vyšším rozlišení s více FPS a nechcou u toho koukat na kostičky.

PS: nemám dost osobních zkušeností na srovnání FSR a DLSS, byť jsem hrál s obojím ale v jiných hrách

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

".. Nvidiaci to řeší, protože si koupili GK schopné rozhýbat RT. .. Já vím já vím, RT je gimmick a nikdo ho nepotřebuje atd. Ale mezitím s ním hrajeme a to už snad každý AAA titul .."

RT efekty? Možná.
RT hra? Myslíte tím tu jednu RT modifikaci starého Quake?
Existující karty nic složitějšího (na 60+ fps) nedají. Resp. ono nic jiného ani není.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RT se už používá, akorát v menší míře ve scéně, aby to ten HW zvládl. Jako minimum je na desktopu RTX 2070 a dnes i AMD grafiky jsou o hodně výkonnější v RT než to. Na konzolích je minimum aktuální konzole, a ten výkon jsi měl už s první generací AMD, co měla RT (protože to byla ta samá architektura).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cyberpunk 2077’s Overdrive Mode

PS:znovu jsem si zahral Portal a bylo to super

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Brácha teď remasterovanýho Zaklínače 3.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Že jste si záhrál je prima, ale zpět do školy a naučit se číst.
Cyberpunk, Portal, Witcher, Minecraft ... to vše jsou hry s RT efekty.
Nějaká plně RT by nebyla?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak plně, jakože režim ,kdy každý pixel je RT, tak takový mód je v Metro Exodus Enhanced Edition. Nicméně ten update Cyberpunku a remaster Zaklínače 3 jsou slušnej záhul a pod RTX 3080 asi nemá smysl to zkoušet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.cyberpunk.net/en/news/47875/patch-1-62-ray-tracing-overdrive...

Together with NVIDIA, we’re bringing a completely new, fully ray-traced, aka path-traced, rendering mode to the game with this patch – Ray Tracing: Overdrive Mode.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. fully ray-traced, aka path-traced .."
Ten byl dobrý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Majklos akorat chodi provokovat... nema smysl na nej reagovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

lol, já mám doma 4 radeony

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proto se ti Steam survey nezobrazí :-) My si doma nainstalovaly hru na (tehdy výkonný) server na půdě (původně pro AI, takže NVidia GPU) a z něho hru streamovaly a všem nám tam vyskočil Stream survey.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdyby steam survey nefungoval alespoň nějak přes palec, tak se tam ada zobrazí hned po vydání a rdna3 bude nafurt v others
jinak zrovna nedávno se mi dělal steam survery na rx570 :) na 6900XT zatím nikoliv

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo,to vite ze jo. Amd ma ve skutecnosti vic prodanych gpu nez nvidia,proto je amd tak bohate a nvidia tak chuda. Proto to ze zoufalstvi cpou jen do vsech oem a ntbk,ale nastesti DIY segment jede na 200% jen amd,takze je radeonek vic.

Jinak vse v pohode? ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen podotýkám, že Steam survey je jen jedna z metrik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano,treba peddie research. Mame dalsi? To je uprimna otazka

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, máme. Sám jsi minimálně jeden další jmenoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano a dal?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A dál? Hledej šmudlo. To je upřímná odpověď.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je tedy odpoved na urovni

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sám jsi několik zdrojů našel, takže hledat umíš a nemusím tě nic učit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosim mistre,ucte me. A idealne takovou,kde vyhravaji prodeje amd. Melo by to zde velkou popularitu. Jezis teda hlavne ne heureku,to by privolalu stratose. Mam na mysli smysluplnou :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud by AMD chtelo neco blokovat, nebylo by jednodussi FSR zavrit do blackboxu jako to dela nVidie? AMD jde presne opacnou cestou nez nVidie otevira pokud mozno vse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeji motivace bude pravdepodobne v marketshare. Nema na to silu to protlacit. Pritom ma konzole,ze? Ale z lasky to nedela.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hraci je jedno zda je neco otevrene nebo ne, kde o to ze to finguje. Starfield je jeden z top release roku a je ostuda ze hra s tim rozpoctrm neumi jine nez amd technologie upscalingu. Zvlaste kdyz pak samo amd napise ze dela to nej. pro hrace, tim ze neco zakaze

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nic nezakázali. Jen na to není rozpočet (finanční; časový), zvlášť když jde pravděpodobně o console first hru (a je jedno, jestli PC verze vyjde ve stejný den).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to neni treba tak, ze studio usetrilo prachy tim, ze implementovali jen jeden upscaling :)
Jak by mohlo AMD "zakazat jen tak" studiu neco implementovat, to bych chtel videt..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Len prečo sa to deje u AMD sponzorovaných hier?
Ty naozaj nepripustíš že AMD nie je sväté?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Děje se to u všech sponzorovaných her.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja narozdil od tebe a dalsich rozlisuji mezi tim, co znamena "ze AMD zakazuje". Coz vy chlapci nejak trosku nechapete. FSR je dobrovolne implementovana featura, ktere kazde vyvojarske studio muze do svych her implementovat zdarma. A ne, neni tam zadna klauzuloe, ze firma, ktera implementuje FSR, nesmi implementovat DLSS.
Uplne jina vec je, pokud se studio/vydavatel ucastni AMD sponzorovaneho programu, kde mohpou byt eventuelne nejake podminky. Ja ty podminky neznam, pokud je mi znamo, tak nikdo tyhle podminky ani neleaknul, takze nevim. Ale pokud tam je takova podminka, je ta problem daneho studia, protoze pro implementaci FSR v zadnem programu AMD byt nemusi.
Uz to chapeme aspon trosicku?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Čiže nevieš čo je v tých podmiekach (určite nejaké podmienky v sponzorovaných programoch sú) ale si si istý že toto tam nieje.
Sranda že v opačnom garde by na vine bola NV a nie firma čo to implementuje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Čiže nevieš čo je v tých podmiekach (určite nejaké podmienky v sponzorovaných programoch sú) ale si si istý že toto tam nieje."
.. umis cist a chapat cesky? Prave ted si vymyslis 100% svoji verzi toho, co jsem napsal, ktera se ale neshoduje s tim, co jsem napsal.
"Sranda že v opačnom garde by na vine bola NV a nie firma čo to implementuje."
.. tak to je tvoje osobni intepretce, mne do toho netahej. Podobne jako nahore.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Jak tvrdí zelení fanboys: karty nVidia jsou tak výkonné, že to nepotřebují
2) FSR funguje i na nVidia kartách. A to i na těch, které nepodporují DLSS.
3) Modeři by ztratili příležitost ukázat, co umí

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

1, netvrdi,to by jen pokrytecky tvrdili,kdyby to sama nvidia neprosazovala v kombinaci rt+dlss
2, super,ale kvalita zobrazeni je podle xyz lidi na strane dlss. O to je amd obrala.
3, no to by byla skoda,kdyby tam byly vsechny technologie ve hrach v den 1 a moderi posli hladem

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> 2, super,ale kvalita zobrazeni je podle xyz lidi na strane dlss. O to je amd obrala.

A NVidia je zase obrala o výkon, když to musí nahánět upscalingem a frame generation.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakoze nemuzou hrat bez RT a dlss?

Pokud vim,tak nvidia stale vede s rtx4090 i v rasteru

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo? U předchozí generace to tak nebylo a princip, jak funguje RT na AMD, znamená, že rasterizace musí na AMD fungovat rychleji než na NV (na AMD je procházení stromu scény "softwarově" přes shader program, proto potřebuje větší výkon shaderů - ok, rasterizace v klasickém podání je počet ROP jednotek, takže může platit, že v čisté rasterizaci je NV výkonnější, ale ve scéně se shadery ne).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne. Rx6900xt fakt nebyla rychlejsi nez rtx3090.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, čtu, že byla stejně rychlá:

"Once again with ray tracing disabled, Nvidia has a lead on the average frame rates with both the RTX 3080 and 3090, but the RX 6900 XT was very close to the RTX 3090 on the minimum 99th percentile."

EDIT: A čím víc RT, tím pomalejší, ale furt rychlejší než výkon, na který byly předchozí RT hry stavěny (RTX 2070+, konzole).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze plati co jsem napsal. Dekuji za potvrzeni

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, AMD je stejně rychlé jako NV, když se vypne RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ver a vira tva te uzdravi"

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Neumíš číst? 99 % výkonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No praveze umim. 99 < 100. O tom,jaka byla selekce her by se pak daly napsat knihy...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ok, tak v jiné selekci bude o procento rychlejší místo pomalejší ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chtel jsem vas jen nasrat. Do 5% to beru jako plichtu. Nicmene obecny uzus je ze rtx 3090 je rychlejsi

Nasel jsem etalon objektivity v CR a prilehlem vesmiru z 17.12.2021 a tam opravdu rtx 3090 prohrala v rasterizaci o 0,3% ve 4k. Co to vypovida necham na kazdem soudruhu.

Prave mi chcipl xbox :-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1)
Dle marketingu nVidia je 4070Ti poskytuje až 2.7x výkonu 3090Ti.
Velmi drobným písmem pod čarou: za použití framegen a upscaleru
Fanoušci tvrdí, že jejich karta je "da best". Bez uvedení podmínek.

2)
Jako moc kvalitní je DLSS 2.x na GTX 1xxx, resp. RTX 2xxx?
Poradíš tady RedMaxovi jako rozchodit framegen na RTX 3080?

3) Neoficiální mody a záplaty mohou, ale nemusí fungovat.

4) Minulý týden proběhla bouře ve sklenici vody na téma, proč se výkon GPU v Baldurs Gate 3 porovnával ve Vulkan místo DX11. Hra má oboje a logo nVidia.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1,jo ale 4090,ne 4070ti
2, na gtx jak nazev napovida,ne. Na rtx20xx normalne. Redmarx si koupil rtx40,takze je v pohode?
3, Obloha je modra.
4, nezaznamenal jsem. Nejde hrat na nvidii pod dx11? Nebo nejde na amd pod vulkanem? Nebo recenzenti neumi prepinat?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2) Na RTX 2xxx DLSS 2.x určitě podává horší výsledky než FSR. Protože jaksi nefunguje vůbec.
DLSS 2.x je až na RTX 3xxx.

3) Možná byla, když jste to psal. Teď je šedivá.

4) Funguje obojí (byla by to ostuda, kdyby to na nv hře nefungovalo) a dokonce má nv ve Vulkanu lepší výsledky než v DX11. Ale je to fuj API, protože pochází od AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2, DLSS2 je i na RTX20 sérii. A pokud hra implementuje DLSS3, udělají rtx20 a rtx30 fallback na dlss 2.x. Nešiřte bludy.

3, obloha je modra, obloha nejsou mraky ("na obloze ani mráček")

4, Takže v API, které je (pouze podle vás, zbytek světa umí googlovat) od AMD má Nvidia lepší výsledky než AMD a to je jako špatně nebo co?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A jak ten fallback DLSS 3 --> DLSS 2 vypadá? Aha, ono se to prostě jen vypne. Tak kdo tu šíří bludy. Mimochodem Mantle-->Vulkan vznikl kvůli procesorům, ne grafikám (tehdy měly AMD CPU slabý ST výkon, ale zároveň měly zkušenost s konzolemi, kde spousta malých jader krmí GPU současně). Teda je pravda, že ovladač Nvidie byl lépe optimalizovaný, takže i na Intel CPU dávalo AMD GPU o něco nižší výkon než Nvidia. Nicméně kdyby šlo jen o ovladač, tak stačilo ho víc optimalizovat a ne vymyslet celé nové API.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vypne se jen frame generation. Zbytek běží dle nejvyšší verze dlss2, v tuto chvíli 2.5.1. Tyto verze se vydávají stále nové, poslední je z června.

Edit: teoreticky se vypne i reflex, to nevím

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten frame generation je právě to DLSS 3. Zůstane jen upscaling (DLSS 2).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS3 je DLSS 2.x + Frame Generation + reflex

Reflex funguje i na starších kartách samostatně ale pokud má hra dlss3, tak má vždy možnost použít reflex (resp. měla by při využití dlss3)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tj fallback není, že se to vypne, ale že běží dlss2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, DLSS 3 se vypne. EDIT: A je úplně jedno, že to NVidia balíkuje to jedné knihovny nad všemi svými technologiemi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2, DLSS2 je i na RTX20 sérii. A pokud hra implementuje DLSS3, udělají rtx20 a rtx30 fallback na dlss 2.x. Nešiřte bludy.

Už v prvním příspěvku jsem měl pravdu. Fallback na verzi 2.x není vypnutí. Vy máte radeon, že?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fallback na verzi 2 je vypnutí DLSS 3 (frame generation).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jak si představujete fallback na podporovanou verzi, kdy ve skutečnosti žádný fallback nebude? :-D Vy jste fakt ...

Prostě jste udělal botu a bojíte se to říct no. Mír

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak si to představuju? No jak píšete, prostě se funkce ve hře vypne (když ji HW neumí).

Jako chápu, že z pohledu programátora to tam je, protože mu NVidia na stříbrném podnose dá knihovnu, která všechny jejich technologie zapouzdří, detekuje podporu na HW a skrytě nepodporované funkce nepoužije (maximálně warning do konzole).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, mezitím neobsahuje nic o DLSS 3 na RTX 2000.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti ano, byť stále bez framegen.

Ale tak amdečkaři vždy ví víc o dlss než ti co s ním hrají ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže ně. Děkuji. A já DLSS znám, protože poslední 2 koupené grafiky mám doma Nvidia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tve vy jste fakt ujetej jen si nepřiznat chybu, že?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Říkal jsem snad já, že DLSS 3 funguje na starších generacích Nvidia? Tak jakou chybu bych měl přiznávat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"A jak ten fallback DLSS 3 --> DLSS 2 vypadá? Aha, ono se to prostě jen vypne."

Nic, končím. Zjevně si nerozumíme

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, žádný DLSS 3 tam není. Funkce se ve hře vypne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne,jen framegen. A to neni to same co dlss3

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A co teda DLSS 3 podle vás je? Sama Nvidia říká, že DLSS 3 je jen na poslední generaci. Je to dokonce selling feature - vydání karet se odložilo, až se dokončí podpora v ovladači.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Az tedy ted bude dlss 3.5 na rtx 20 a 30,budete stale trvat na tom tvrzeni?

Nvidia verejne o dlss3 mluvi jako dlss2+framegen+reflex. A to je pro me zatim berna mince,ktera i plati. Proto ten fallback

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak teď trochu zatrollím: Takže podle vás DLSS 3 == DLSS 2 ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemam na klavesnici symbol pro podmnozinu.

Mozna je cele nestesti jen ve znaceni. Podobne jako dx12 a dx12 ultimate

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne to fakt ne. Nebudu tě dál trápit, rozdíl je v tom, že NVidia tu knihovnu nazývá DLSS a DLSS je zároveň hardwarová technologie. Tzn. knihovna DLSS ve verzi 3.5 obsahuje API, přes které programátor zvolím, jaké efekty chce a dodá data, a ta knihovna podle dostupných funkcí hardware vybrané efekty zprovozní. Takže např. pokud programátor zapne a dodá data pro frame generation, knihovna koukne, zda hardware umí DLSS 3, a když ne, tak prostě efekt ignoruje (hráč žádné mezisnímky neuvidí). Takže vlastně máš pravdu, neštěstí je ve značení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Takže v API, které je (pouze podle vás, zbytek světa umí googlovat) od AMD .."
To jako chcete říct, že je od nV, Intel, Apple nebo MS?

".. má Nvidia lepší výsledky než AMD .."
Přeloženo pro identitu Majklos:
Ve hře Baldurs Gate III má nv lepší výkon ve Vulkan než nv v DX 11.

O výkonuy AMD jsem nic nepsal a pokud jste zvšdav, tak se podívejte na články z minulého týdne. Kde, mimochodem, zelení fans brečeli, že se to porovnává ve Vulkan. Sice bez znalosti výkonu pod DX11 (který je horší) a bez informace o tom, že titul je sponzorován nV. Ale namítali. Čistě z principu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ideál by byla dále ořezaná Navi21 tj. ještě ořezanější 6800, ale s ponechanou sběrnicí a 16GB VRAM, aby mohli říct, že to má stejně VRAM jako ten clamshell bordel ala 16GB 4060Ti. Samozřejmě ne za 13 jako Nv, ale pod 10

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.