CodeWeavers pracují na D3D 11 pro Wine, aby nové hry pod Linuxem vůbec běžely
Firma, která již dlouhá léta prodává vlastní / vylepšenou implementaci Wine a sama se na vývoji Wine podílí, ohlásila, že pro budoucí hry, které postrádají vlastní linuxový port či verzi pro Mac OS X, zapracují vedle výkonnostních vylepšení i na podpoře Direct3D 11. Jinak by totiž hrozilo, že určité hry a v nadcházejících letech prakticky všechny velké AAA hry, nebude možné hrát na Mac OS X či Linuxu.
A firmě CodeWeavers by tím zanikl zdroj příjmů.
Vedle Direct3D 11 se firma zaměří na lepší podporu ovládacích zařízení a optimalizaci výkonu pro GPU. Nadále ale platí, že ať již uspějí, či do jaké míry uspějí, stále půjde o provoz her na platformě, kterou tvůrce hry nijak nepodporuje a tudíž je vše bez záruky (a plakat následně u CodeWeavers, že engine dané hry prostě padá, nepovede k řešení tak efektivně, jako kdyby se dalo bavit přímo s vývojářskou firmou dané hry). Spíše tedy doufejme, že snahy firem jako Valve, ale i vývojářských studií v čele s Epicem a jeho Unreal Engine či Crytekem s jeho 3D enginem - oba Linux oficiálně podporují - povedou k ideálnímu cíli. To jest, že herní firmy a zejména velké vydavatelské domy začnou brát Linux jako platformu, s níž má smysl počítat.
Osobně si myslím, že dobře to podchytili právě v Epicu a Cryteku. Uvolnili licenční podmínky a nabídli podporu pro Linux. Nechť si komunita volně hraje s enginy a když z toho náhodou vypadne nějaká dobře prodejná hra pro Linux, může na tom Epic/Crytek jedině vydělat. Když ne, nic se neděje, v objemech zakázek a nákladech na vývoj moderních 3D enginů se placení těch pár linuxových vývojářů ve vlastních řadách s přehledem ztratí.
Kéž by se takhle „za zadek“ chytla i Bethesda a když holt ne Skyrim, tak aspoň Fallout 4 či „Argonia“ vyšly i v Linuxové verzi. Já vím, je to hodně naivní, ale …