Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Detaily o ATI R580

Staré ATI logo

Od grafického procesoru R580 od kanadské ATI toho v blízké budoucnosti budeme moci očekávat patrně celkem dost. Tento nástupce R520, alias současného Radeonu X1800 (který se sám o sobě zatím na českých pultech příliš neohřál), totiž přinese několik zajímavých prvků.

Takže, pokud střádáte do prasátka na X1800 XT, zvažte nyní, zda nebudete střádat o pár měsíců déle na R580. Dle zdrojů blízkých kanadské ATI se totiž blýská na lepší časy a R580 má nabídnout toto: 48 pixel (!) a 8 vertex shaderů, očekává se i 16 texturovacích jednotek (což je méně, než se předpokládalo). Netřeba připomínat podporu vychytávek jako 512bit prstencová sběrnice, GDDR4 paměti či Shader Model 3.0. Oněch 48 PS pak zní jak údaj z říše snů (nebo Xenosu), ale možná se v TSMC pochlapili a jsou konečně schopni pro ATI vyrábět její mnohasetmiliónové čipy s tolika shadery (48 + 8) s výtěžností přijatelnou pro sériovou výrobu.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Detaily o ATI R580

Pondělí, 14 Listopad 2005 - 22:47 | Anonym | Ach jo :-) Po delší době se objeví nějaká...
Pondělí, 14 Listopad 2005 - 18:56 | Miroslav Novotný | No jako rofl... Zase slova do větru? 48? Neumí si...
Pondělí, 14 Listopad 2005 - 18:50 | Anonym | Kombinace 48PS / 16TMU nabízí mnohem vyšší výkon...
Pondělí, 14 Listopad 2005 - 18:23 | Anonym | Ať jdou do háje, 48 PS a jen 16 texturovacích...
Pondělí, 14 Listopad 2005 - 10:50 | Anonym | No hlavně aby se pochlapili výrobci notoricky...

Zobrazit diskusi