Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jak to vypadá s hrami pro DX12? Do seznamu přibývá Deus Ex: Mankind Divided

O podpoře DirectX 12 je slyšet čím dál častěji, ale o hrách, které nové technologie budou využívat, je informací poskrovnu. Pojďme si shrnout alespoň ty dostupné…

Při diskusi mezi Richardem Huddym z AMD a redakcí webu TweakTown vyšlo najevo, že (na rozdíl od mnohých jiných titulů) bude hra Deus Ex: Mankind Divided podporovat DirectX 12 hned od vydání a že ve hře bude zahrnutý i benchmark, aby si uživatelé mohli porovnat rozdíly oproti DirectX 11. Jak již bylo oficiálně potvrzeno, měla by tato hra obsahovat podporu pro technologie Explicit Multi-adapter, Multi-threaded Command Buffer Recording a asynchronní shadery.

Když už došlo na DirectX 12 a podporu her, shrnul jsem doposud známé údaje do jednoduché tabulky. Mějte na paměti, že ohlášená data vydání se stále mění a vývojáři se mnohdy o podpoře DirectX 12 vyjadřují velmi vágně, takže tento přehled chápejte spíše jako určitý výhled - mnohé se ještě může změnit.

hradatum vydánípoznámka
Aquanox: Deep Descent  
Ark: Survival Evolve září 2015datum vydání DX12 patche
Arma 3H1 2016podpora DX12 přijde s patchem
Ashes of the Singularity2016 zatím dostupné demo / benchmark
Deus Ex: Mankind Dividedúnor 2016DX12 od vydání, zahrnut benchmark
DayZ2016 
Fable Legendszima 2015/2016 
Gears of War: Ultimate Edition  
Hitmanzima 2015/2016 
King of Wushu  
Mirror's EdgeQ1 2016 
Rise of the Tomb RaiderQ1 2016 
Sea of Thieves  
Star CitizenH2 2016 
Star Wars: BattlefrontQ4 2015DirectX 12 nebo Vulkan, prozatím FL_11_1

 I když se to nezdá, vyšel z toho seznam celkem 15 titulů, v souvislosti s nimiž se o DirectX 12 hovořilo. Co konkrétně v jednotlivých případech bude znamenat „podpora DirectX 12“, není příliš jasné. Může jít o pouhou podporu daného API, díky čemuž budou efektivněji využité procesorové nároky - stejně tak může dojít k zapojení technologií, které DirectX 11 neuměly (příkladem mohou být v poslední době často zmiňované asynchronní shader) a nakonec mohou být s DirectX 12 verzí hry spjaty i technologie vázané na konkrétního výrobce (jako například Nvidia GameWorks, Nvidia HairWorks, AMD TressFX apod.). Rozsah zatím není pro uvedené hry až na výjimky znám.

Zdroje: 

TweakTown, reddid, Wikipedia, materiály a videa výrobců aj.

Diskuse ke článku Jak to vypadá s hrami pro DX12? Do seznamu přibývá Deus Ex: Mankind Divided

Neděle, 27 Září 2015 - 08:13 | tombomino | Takovy skromny dotaz: Podle mne je toto resitelne...
Středa, 23 Září 2015 - 13:12 | Libor Míšek | Tak nejde, tedy pokud se to nemusí spouštět nějak...
Úterý, 22 Září 2015 - 23:00 | jako nac | GPU se chova presne stejne jako CPU, jen jde o...
Úterý, 22 Září 2015 - 22:56 | jako nac | Pises kraviny a ani si neprectes, na co reagujes...
Pondělí, 21 Září 2015 - 12:20 | Marek Moravčík | Čítal som to ako doporučenie. Myslím, že je jasné...
Pondělí, 21 Září 2015 - 09:59 | BlackRider | Tady je otazka, co si clovek predstavuje pod...
Pondělí, 21 Září 2015 - 09:27 | BlackRider | Chromaticka aberace neni vec kamer, ale optiky a...
Neděle, 20 Září 2015 - 20:26 | petr22 | Porid Intel, i dvoujadrova I3 ti tu grafiku...
Neděle, 20 Září 2015 - 15:18 | Marek Moravčík | Zrejme majú architektúry GPU lepšie zvládnutý...
Neděle, 20 Září 2015 - 13:39 | webwalker | Takto vypadá onen MDolenc test na GTX 980 Ti...

Zobrazit diskusi