Jak to vypadá s hrami pro DX12? Do seznamu přibývá Deus Ex: Mankind Divided
Při diskusi mezi Richardem Huddym z AMD a redakcí webu TweakTown vyšlo najevo, že (na rozdíl od mnohých jiných titulů) bude hra Deus Ex: Mankind Divided podporovat DirectX 12 hned od vydání a že ve hře bude zahrnutý i benchmark, aby si uživatelé mohli porovnat rozdíly oproti DirectX 11. Jak již bylo oficiálně potvrzeno, měla by tato hra obsahovat podporu pro technologie Explicit Multi-adapter, Multi-threaded Command Buffer Recording a asynchronní shadery.
Když už došlo na DirectX 12 a podporu her, shrnul jsem doposud známé údaje do jednoduché tabulky. Mějte na paměti, že ohlášená data vydání se stále mění a vývojáři se mnohdy o podpoře DirectX 12 vyjadřují velmi vágně, takže tento přehled chápejte spíše jako určitý výhled - mnohé se ještě může změnit.
hra | datum vydání | poznámka |
---|---|---|
Aquanox: Deep Descent | ||
Ark: Survival Evolve | září 2015 | datum vydání DX12 patche |
Arma 3 | H1 2016 | podpora DX12 přijde s patchem |
Ashes of the Singularity | 2016 | zatím dostupné demo / benchmark |
Deus Ex: Mankind Divided | únor 2016 | DX12 od vydání, zahrnut benchmark |
DayZ | 2016 | |
Fable Legends | zima 2015/2016 | |
Gears of War: Ultimate Edition | ||
Hitman | zima 2015/2016 | |
King of Wushu | ||
Mirror's Edge | Q1 2016 | |
Rise of the Tomb Raider | Q1 2016 | |
Sea of Thieves | ||
Star Citizen | H2 2016 | |
Star Wars: Battlefront | Q4 2015 | DirectX 12 nebo Vulkan, prozatím FL_11_1 |
I když se to nezdá, vyšel z toho seznam celkem 15 titulů, v souvislosti s nimiž se o DirectX 12 hovořilo. Co konkrétně v jednotlivých případech bude znamenat „podpora DirectX 12“, není příliš jasné. Může jít o pouhou podporu daného API, díky čemuž budou efektivněji využité procesorové nároky - stejně tak může dojít k zapojení technologií, které DirectX 11 neuměly (příkladem mohou být v poslední době často zmiňované asynchronní shader) a nakonec mohou být s DirectX 12 verzí hry spjaty i technologie vázané na konkrétního výrobce (jako například Nvidia GameWorks, Nvidia HairWorks, AMD TressFX apod.). Rozsah zatím není pro uvedené hry až na výjimky znám.