Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft: DirectX 12 napodobí Mantle - AMD: To je dobře

Přednášky o DirectX, které si Microsoft přichystal na GDC, skutečně hovoří o tom, že by společnost v budoucnu ráda vydala nové directy, které budou efektivněji nakládat s dostupným výkonem. Jen to nebude v nejbližší době…

Několik zdrojů znalých situace skutečně potvrdilo, že Microsoft pracuje na nové verzi DirectX (pozn.: v úvodní parafrázi hovoříme pracovně o DirectX 12, ale žádný konkrétní název zatím oficiálně potvrzen nebyl), která by měla přinést minimálně část zlepšení známých z API Mantle. Tím je v první řadě míněno vyřešení režie (jde v řadě případů o pouhé „čekání“ na synchronizaci v rámci DirectX), která v praxi limituje počet Draw Calls (volání vykreslovacích funkcí).

Chystané přednášky na GDC nejsou ze strany Microsoftu první zmínkou o zlepšení v tomto směru - skutečnou první zmínkou, že by se DirectX mohlo začít ubírat touto cestou, můžeme najít v blog-postu, který zveřejnil Kam VedBrat z Microsoftu 14. října 2013, tedy zhruba dva týdny po oficiální odhalení API Mantle.

Resumé z GDC, které neprezentuje práci, kterou Microsoft na DirectX 12 odvedl, ale spíše otevírá diskusi, jakým směrem by se nová generace API měla ubírat, dává najevo, že práce jsou teprve v nejranější fázi. I když Microsoft může využít zkušeností (i částí kódu) dosažených při vývoji Xbox One, nemůžeme očekávat, že by hotový produkt pro PC platformu (kde nejde o zajištění kompatibility pouze s jedinou konkrétní hardwarovou konfigurací) mohl přijít v řádu měsíců.

AMD přesto rozhodnutí Microsoftu vítá a k této příležitosti vydala i oficiální vyjádření:

Byla publikována celá řada článků, které informují o vývoji DirectX a OpenGL, jež jsou upravovány pro užší spolupráci s hardwarem a snižování procesorové režie (overhead). Podporujeme a vítáme směřování vývoje herního průmyslu, které je v souladu s naší vizí nízkoúrovňového grafického API a které bude fungovat na úrovni bližší hardwaru. I když odborníci předpokládají, že tento proces zabere nějaký čas, mají vývojáři efektivní API k dispozici již nyní v podobě Mantle. O budoucnosti a vývoji našeho vlastního API se rádi podělíme na Game Developers Conference.

Diskuse ke článku Microsoft: DirectX 12 napodobí Mantle - AMD: To je dobře

Neděle, 2 Březen 2014 - 20:16 | Bespi | Rozhodne lepsi nez tve argumenty o nicem :-)...
Neděle, 2 Březen 2014 - 18:21 | sp c | 1+2+3 -> tvoj problem sa vola W8.1 (OS) a...
Neděle, 2 Březen 2014 - 15:23 | johnthelittle | buhuzel vyvojove jadro bylo v nekolika malo...
Neděle, 2 Březen 2014 - 11:29 | Bespi | Ono jak kdy. Pokud clovek chce psat aplikaci pro...
Neděle, 2 Březen 2014 - 11:23 | Bespi | Koukam ze i na vylozene hola fakta se tu vesele...
Sobota, 1 Březen 2014 - 22:19 | Bespi | 1+2+3 ... to je mozna tvuj nazor, ale dost...
Sobota, 1 Březen 2014 - 22:09 | Bespi | "Jen v ramci prodlouzeny podpory" coz...
Sobota, 1 Březen 2014 - 20:28 | sp c | Takze k tym tvojim blabotom: 1+2+3/ Nove GPU...
Sobota, 1 Březen 2014 - 20:25 | PPK | AMD stale podporuje HD2000 - 4000. Jen v ramci...
Sobota, 1 Březen 2014 - 20:07 | johnthelittle | mno nevim, pokud bych vyvijel celosvetove...

Zobrazit diskusi