DirectX 12 se šíří rekordně rychle, propagační video už je „zcenzurované“
Obliba DirectX 12 mezi vývojáři stoupá, podpora nového API pro ně znamená kompatibilitu jak se světem PC běžících na Windows (10), tak s herní konzolí Xbox One. Už před měsícem Microsoft avizoval, že DirectX 12 je nejrychleji se šířící verze za poslední dekádu, nyní však vyjádření upřesnil a konstatoval, že se DX12 šíří nejrychleji ze všech verzí vůbec.
Z prezentace Nvidie z 1. dubna 2014
O tomto API se hovoří již od roku 2014 a navíc si můžeme připomenout jedno jubileum - dnes je to na den přesně 2 roky, kdy Nvidia vydala svoji „aprílovou“ prezentaci o DirectX 12, ze které pochází výše znázorněná ukázka. Teď se ale vraťme do současné reality. Seznam DirectX 12-kompatibilních her, který jsme vám nedávno nabídli, se dále rozrůstá. Tento týden do něj přibyl Watch Dogs 2.
hra | datum | poznámka |
---|---|---|
Aquanox: Deep Descent | bez asynchronních shaderů | |
Ark: Survival Evolved | červen 2016 | DX12 patch odložen ze září 2015 na červen 2016 |
Arma 3 | H1 2016 | původní info o DX12 zmizelo ze specifikací |
Ashes of the Singularity | říjen 2015 | early access |
Battlefield 5 | „podpora DirectX 12 je možná“ | |
Battlezone | 2016 | nejprve pro PS4/PSVR, poté pro PC s DX12 |
Caffeine | 13. 10. 2015 | |
Descent: Underground | říjen 2015 | early access |
Deus Ex: Mankind Divided | 23. 8. 2016 | DX12 od vydání, zahrnut benchmark |
DayZ | 2016 | od loňska žádné informace o podpoře DX12 |
Fable Legends | 2016 | vývoj hry zrušen Microsoftem v březnu 2016 |
Forza Motorsport 6: Apex | Q2 2016 | Windows Store-exkluzivní |
Gears of War: Ultimate Edition | 1. 3. 2016 | Windows Store-exkluzivní |
Hitman | 11. 3. 2016 | |
Just Cause 3 | 2016 | DX12 doplní patch |
King of Wushu | 2016 | |
Mirror's Edge Catalyst | 24.-26. 5. 2016 | zatím nejasné |
Quantum Break | 6. 4. 2016 | Windows Store-exkluzivní |
Rise of the Tomb Raider | 12. 3. 2016 | Build 1.0.638.6 |
Sea of Thieves | datum neupřesněno | |
Squad | prosinec 2015 | early access |
Star Citizen | 2016-2017 | |
Star Wars: Battlefront | Q4 2015 | první DirectX 12 titul pro Xbox One |
Survarium | 2016? | DX12 doplní patch |
The Elder Scrolls Online | DX12 v přípravě (datum neupřesněno) | |
Total War: WARHAMMER | 24. 5. 2016 | včetně asynchronních shaderů |
Watch Dogs 2 | FY 2017 | |
W.N.C: Infantry | 2016 |
Ubisoft zatím nebyl příliš konkrétní, a tak máme k dispozici pouze dva údaje: hra bude podporovat DirectX 12 a k vydání dojde ve firemních fiskálním roce 2017, což pro Ubisoft znamená časový interval začínající kalendářním 1. dubnem 2016 a končící 31. březnem 2017.
Závěrem k videu, které Microsoft vydal k propagaci DirectX 12. To již není dostupné, bylo nastaveno jako soukromé. Na YouTube už ale lze najít novou autocenzurovanou upravenou verzi, ze které beze stopy zmizely scény z Fable: Legends, jehož vývoj Microsoft předčasně ukončil (a studio Lionhead zavřel). Snad došlo i k úpravě scén, které v původní verzi nepůsobily zrovna plynule a doplnění, aby celková délka i bez Fable: Legends zůstala stejná: