Firefox 51 přinese WebGL2, nativní podporu FLAC i lepší rendering na Linuxu
Firefox 50 přinesl několik věcí, které myslím zas až tolik běžných uživatelů nepoužívá. Například vylepšení reader mode („zobrazení čtečky“), zabudovanou podporu Emoji pro operační systémy, které je neobsahují samy o sobě (takže třeba typické linuxové distribuce), vypnutý protokol SPDY 3.1 a pak už tu byla různá vylepšení JavaScriptu, WebGL, několik nových věcí v CSS, WebRTC a další.
Firefox 51 se teprve objeví. Už teď ale z testovací verze plyne, že se můžeme těšit na podporu druhé generace rozhraní WebGL, která je velkým skokem vpřed. Zatímco WebGL 1.0 zakládá na OpenGL ES 2.0, WebGL 2.0 již na OpenGL ES 3.0 přinášejícím řadu vylepšení v renderovací pipeline, kompresi textur a velká vylepšení v texturingu jako takovém plus další věci.
Kromě toho přinese nová verze vylepšený výkon u přehrávání videí, kde není možné použít akceleraci na GPU (nižší využití CPU, plynulejší obraz ve fullscreenu), podporu audio formátu FLAC či indikaci zoomu na stránce v URL řádku, pokud není zoom na výchozí hodnotě. Pro Linux je zde rendering obsahu pomocí Skia a dále se objevuje i podpora víceprocesového běhu na dotykových zařízeních s Windows 10.
Doplňme, že Skia je malá open-source knihovna napsaná v C++, jejíhož tvůrce koupil v roce 2005 Google. Nyní je licencována pod novou BSD licencí a jako taková se Skia stará o rendering v Chrome, Chrome OS, dříve také ve větší míře v Androidu, editoru Sublime Text 3 a již zmíněném Firefoxu. Podporuje právě jak GPU akceleraci skrze OpenGL, tak i na CPU běžící rasterizaci, ale také OpenGL ES, OpenVG, SVG či Adobe SWF (Flash), PostScript ad.