Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Patch pro Gears of War „řeší“ problémy vypnutím GameWorks HBAO+

Pomineme-li vlastnosti dané distribucí přes Windows Store, trápily uživatele Gears of War grafické artefakty, propady výkonu nebo nízká plynulost obrazu. Právě artefakty byly důsledkem GameWorks…

Gears of War: Ultimate Edition je zakletá hra. Mluvit se o ní začalo dávno před vydáním v době neveřejného beta-testingu (tehdy pod pracovním názvem Gears of War: Remastered), kdy jeden ze zapojených hráčů vlastní důvěřivostí a možná i naivitou přišel dočasně o veškerou funkcionalitu Xboxu, která vyžaduje připojení k Xbox Live účtu. Podruhé na sebe hra upozornila, když vyšlo najevo, že i PC verze bude distribuovaná výlučně přes Windows Store, což znamená nemožnost vypnutí v-sync, nemožnost použití adaptivní synchronizace, nefunkčnost SLI, CrossFire a nemožnost použití řady utilit, které hráčům pomáhají monitorovat výkon (FPS) nebo řešit případné problémy.

K tomu nakonec přibyly bugy hry jako takové, mezi něž spadá např. stutterting (zacukávání) obrazu na sestavách s SLI (hra jej neumí využít, ale neúspěšně se o to snaží), propady výkonu i na výkonnějších grafických kartách nebo artefakty na novějších Radeonech (architektura GCN 3). Stížností je mnohem víc, máte-li zájem o další detaily, najdete je v uživatelských ohlasech např. na metacritic.

artefakty na nových Radeonech působila funkce HBAO+ GameWorks, kterou zřejmě nikdo před vydáním neotestoval

Po první vlně reakcí přislíbil Microsoft nápravu v nadcházejícím patch. Mezi tím se ozvala AMD, podle níž se o distribuci hry v této konkrétní verzi dozvěděla teprve z recenzí - Microsoft jí o svém plánu poslat do světa hru v této podobě nijak neinformoval. Nakonec došlo i na očekávaný patch. Ten však z hlediska řešení zásadních bugů učinil jediné: Na všech Radeonech deaktivoval technologii Ambient Occlusion, která je v případě této hry funkcí GameWorks HBAO+, jejíž implementaci se zřejmě na novějším hardwaru AMD nikdo neobtěžoval otestovat. Po aplikaci patche je tedy na všech Radeonech vypnutá bez ohledu na to, co si uživatel ve hře nastaví a bez ohledu na to, zda je v sestavě hardware, na kterém původně fungovala nebo nefungovala.

Gears of War: Ultimate Edition předvedl jeden z Murphyho zákonů v praxi: „Co se teoreticky může pokazit, to se taky pokazí.“ Vývojáře, kteří neměli zkušenost s rozhraním UWP pro Windows Store, nenapadlo řešit (ne)kompatibilitu s SLI, technologie HBAO+ z GameWorks implementovaná ve hře nebyla v menu označená jinak než Ambient Occlusion, z čehož nebylo možné vyčíst, že pochází od Nvidie a že by bylo vhodné ověřit funkcionalitu na hardwaru AMD. AMD nemohla včas předat Microsoftu podněty, protože se ji neobtěžoval informovat o tom, jakou verzi hry a k jakému datu začne distribuovat. U Nvidie se zase příliš nepovedla poslední verze WHQL ovladačů, takže má jiné starosti než řešit herní profily pro Gears of War.

Diskuse ke článku Patch pro Gears of War „řeší“ problémy vypnutím GameWorks HBAO+

Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 09:28 | 0xB800 | Prosímtě mohl by jsi mi napsat na xkernel[zavinac...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 05:00 | Marek Moravčík | Pekná teória, ale teraz niečo z praxe. Keď som...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 04:56 | Marek Moravčík | Presne tak. RodneY si to predstavuje ako hurvínek...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 04:26 | Marek Moravčík | Nikde nepíšem, že som najlepší a že sú všetci...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 04:02 | Nigkdo | "Tuhle jistotu muzete mit pouze pokud se...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 03:03 | ROdNEY | Tuhle jistotu muzete mit pouze pokud se dostanete...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 02:55 | ROdNEY | HBAO+ je technologie distribuovana jako konkretni...
Čtvrtek, 10 Březen 2016 - 00:11 | BTJ | Jak to tu nazyvali? "Nejvetsi fail herniho...
Středa, 9 Březen 2016 - 21:56 | Wendak | jj, nemá to cenu, u čtvrté věty jsem přestal číst...
Středa, 9 Březen 2016 - 20:38 | Marek Moravčík | Môžem vedieť čím sa živíš? Či mi vôbec stojí za...

Zobrazit diskusi