Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Hardwarová akcelerace přes grafiku má být u Google až v Chrome 9

HW akcelerace byla uz ve verzi Chrome 7, kde se dala aktivovat pres parametr prikazove radky pri spusteni Chrome. Ve verzi 8 se da zapnout primo v sekci Chrome labs "about:labs", tak jakapak verze 9?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Potřebuješ to polopaticky ? Spouštění prvních pokusů o akceleraci ve verzích 7 a 8 nemá nic společného s plánovanou integrovanou akcelerací (která tedy má ve verzi 9 fungovat automaticky a ne jako teď občas a s náhodnou úspěšností) ve verzi 9 - chápeš ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby radeji zapracovali na tom aby ta kacelerace nebyla vubec potreba.
Napr. jak muze skrolovani stranky treba tohoto serveru zatizit jedno jadro procesoru naplno, u staryho cdr to nebylo. o flash zhovadilosti snad ani neni treba mluvit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, to se tyka vic navrharu webu, nez prohlizecu, ne? Prave proto tam to urychleni davaji, aby to ten procesor tolik nezatezovalo, ze. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jisteze, jenomze navrhari zlenivi a pak se dostaneme do situace kdy nam nebude na prohlizeni webu stacit ani nedavno uvedeny dvanactijadro a jeste neuvedeny novy rady GPU.
Si pamatuju dobu pomalych pocitacu a grafik, spis zobrazovadel, na kterych se dalo hrat i 3D hry typu wolfenstein a doom. bylo to tak nenarocny proto protoze se vyvojari snazili dostat z hardware maximum, ne jako dnes. zmineny hry jde hrat i na takovych vykopavkach telefonech jako je nokia n-gage naprosto bez problemu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Si pamatuju dobu pomalych pocitacu a grafik, spis zobrazovadel, na kterych se dalo hrat i 3D hry typu wolfenstein a doom. bylo to tak nenarocny proto protoze se vyvojari snazili dostat z hardware maximum"

Veď práve dnes sa tiež snažia z toho dostať maximum ... aspoň tou záťažou CPU/GPU ;-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne dnes se nesnazi, proto je potreba na blby prohlizeni webu vupnout vsechno co zere ram a vytezuje cpu/gpu poridit druhou grafiku a osmijadro k tomu a stejne to vsechno pojede naplno. Vyvojarum bych dal intel atom s gma950 at se snazi, to by to potom svistelo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím přesně co a jak zatěžuje víc. V každém případě Mozilla 4beta zatěžuje grafiku celkem hodně i ve chvílích, kdy se zdá že to není potřeba, což dost zvyšuje spotřebu. Otázka je co je lepší, vytížené CPU nebo GPU a vztah ke spotřebě. Doufám, že to vezmou při vývoji do úvahy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mne to v opere zdaleka na 100% nejde, ale zase ja som si nastavil flashe nech mi zobrazuje v low kvalite. ak niektory chcem vo vyssej, dam quality na high...

"zelene nastavenie" :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ja mam v FF adblock plus a flashblock, bez nich jsou uz weby neprohlidnutelny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

asi ako ktore, ja taky problem nemam, blokujem iba vyskakujucu a zvuk vydavajucu reklamu, viac mi svedomie nedovoli.

kazdopadne, aka katastrofa sa to blizi s html5, ked bude reklama mozno integrovana do stranky a teda ovela tazsie blokovatelna

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsi to udělal? Přes User Script?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, niekde som na to nasiel skript

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na kolik taková hw akcelerace zatíží GPU, resp. má cenu z hlediska spotřeby snižit spotřebu CPU a naopak zvýšit spotřebu GPU? Zajímal by energetický nárůst/snížení. Stačí, když někdo ví, jestli rámcově spotřeba je menší při použití GPU (čili větší účinnost) na takovouto práci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ehm ... neříká se tomu "akcelerace" proto, aby to žralo méně energie, ale aby to "akcelerovalo" ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pozor, ale "akcelerace" = "zere mene energie"

mam device-a, ktere ma v zatezi spotrebu 5W a device-b, ktere ma v zatezi spotrebu 10W. device-a udela ukol za 10s, device-b za 2,5s. potom device-b, i kdyz ma dvakrat vetsi spotrebu, udela ukol za polovinu energie, co device-a

proto ma paradoxne treba gtx480 mnohem lepsi gpgpu performance/watt nez hd5870/5970 (ovsem to vy ale nikdy nezjistite, kdyz pouzivate sandru a ne treba gpu caps viewer a podobne testy)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

mas samozrejme pravdu, ale hrace nezajima test v gpu caps vieweru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

stejne tak je ale nebude zajimat sandra gpgpu test. tak kdyz uz se tam gpgpu test dava, tak proc ne alespon poradny misto zmetku ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže tohle předpokládá ještě inteligentní řízení spotřeby u té grafiky. Řízení spotřeby u CPU je už dost vychytané, grafiky mi v tom přijdou o krok pozadu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

presne o generaci pozadu. jenze jde o to, ze ukoly vektorovych vypoctu zvladaji o tolik rychleji, ze i tak je to lepsi nez cpu imo. ono se to mozna ale ted zmeni, se sandy bridge a bulldozerem et al

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tebou uvedený případ je sice v pořádku, ale všeobecně není výraz "akcelerace" = "žere méně energie" pravdivý. "Akceleruje" se primárně proto, aby se nějaká činnost vykonala rychleji, sekundárně proto, abychom snížili zátěž CPU a až terciálně proto, abychom snížili spotřebu energie. Nemůžeme automaticky počítat s tím, že "akcelerace" = "žere méně energie".

Já osobně akceleruji proto, abych měl to, co si přeju akcelerovat, rychlejší. To je primární účel akcelerace a jde o to také právě v případě webových prohlížečů. Jestli se při tom spotřebuje méně energie, je v takové situaci irelevantní a pokud ano, jen to jen bonus, nikoli cíl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No tak neviem koľko ľudí čo používa IE vôbec vie čo je hw akcelerácia.. Kým to nebude v Opere tak je ma to nezaujíma..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.