Hra Titanfall zabere 48 GB místa na disku
Titanfall je střílečka vyvíjená studiem Respawn Entertainment pod křídly EA exkluzivně pro platformy Microsoftu (tedy Winjdows, Xbox 360 a Xbox One). Na trhu se objeví 11. března, tedy za dva týdny. Tolik času máme na to připravit téměř 50 gigabajtů místa na plotnách (nebo NAND flash čipech) a svá očka na „grafická jatka“. Slušně tak překonává nejen 35GB Maxe Payna 3, ale i 40GB Call of Duty: Ghosts.
Svoji daň si vybírá technicky kvalitně realizovaná hudba, detailní textury, modely, animační data a vůbec vše, co tyhle nové hry obsahují. Otázkou ale pochopitelně je, jak moc tohle hráče potěší. SSD jsou přeci jen stále poměrně drahá a i na 240GB model se takovýchto her vejde tak maximálně 5 kousků spolu s Windows 8. Zbylá data budou muset ležet někde na pomalém HDD. A kdo kdy měl možnost porovnat, jak rychle se načítají hry na současných 7200ot. HDD a jak rychle na SSD, ten bude souhlasit, že SSD je v tomto ohledu velmi sympatickou záležitostí a je až škoda, že by jeho prostor měl být kompletně zašvihán i daty, po kterých hra sahá jen občas a pak visí v paměti.
Zkrátka a dobře, tady se otevírá potenciál pro nový způsob instalování her, kdy náročná data bude instalátor ukládat na SSD, zatímco méně potřebná data či in-game videosekvence na HDD. Anebo to chce nějaké rozumné cachování ve stylu hybridních disků, či použití SSD jako HDD cache, podobně jak to už před lety nabízely notebooky na platformě Intel:
Dobový test (11/2008) notebooku s Intel Turbo Memory (Robson):
Jakou cestu byste preferovali vy?