Tablety od HTC jsou mrtvé zboží, v USA už je nekoupíte
Flyer, Evo View, Jetstream… To jsou některé z řad, jež si už zákazník v USA nekoupí. Západnímu trhu dominuje Apple, který dělá pravidelnou reklamu Samsungu tím, že jeho produkty srovnává s vlastními, ale na ostatní výrobce už Apple tak hodný není, takže to mají těžké.
HTC zřejmě neudělala jedinou chybu - ale jedna výrazná tu přesto je. Namísto toho, aby vytvořila jeden výrazný produkt pod jednou značkou, snažila se souběžně tlačit několik řad ze zcela odlišnými názvy. I kdyby tyto produkty byly velmi dobré a konkurenceschopné, řadovému zákazníkovi se tolik názvů (nebo dokonce jejich významů) do paměti nevryje. Zkrátka a dobře, Apple moc dobře ví, proč má jeden iPad, který jen čísluje (že se dá pořídit v různém provedení, je samozřejmě pravda, ale stále si člověk kupuje iPad).
![HTC Flyer](/sites/default/files/htc_flyer.png)
HTC Flyer
Vedení firmy, jak už je v takových situacích zvykem, celou záležitost odbývá typickou frází o přínosné zkušenosti. S návratem značky mohou američtí zákazníci počítat jen v případě, že by se výrobci podařilo připravit opravdovou bombu (čtěte: něco, co by alespoň stálo za srovnání s iPadem).
Nemůžeme však říct, že to, co zlomilo západnímu trhu s HTC tablety krk, byl právě Apple. Naopak, ten v roce 2011 v rámci USA dosahoval zhruba osmdesátiprocentního zastoupení, zatímco v současnosti je „jen“ na padesáti procentech. Zkrátka vzrostl počet všemožných alternativ, zákazník si vybírá z daleko vyššího počtu značek, a pokud HTC nemá něco opravdu speciálního, klesá pravděpodobnost, že volba padne právě na ni.
Byznys s telefony pojede dál, v tomto ohledu se (zatím) nemění nic.