Kterak americká vláda nakoupila „lajky“ na facebooku za 630 tisíc dolarů
To se takhle U.S. Department of State (americké Ministerstvo zahraničí) rozhodlo zlepšit svoji i státní reputaci mezi „běžnými plebejci“ tím, že utratí 630 tisíc dolarů za nákup „lajků“ na facebooku. Hilary Clinton nelenila a v rámci programu vedeného jedním z úřadů ministerstva tuto částku v období od roku 2011 do letošního března utratila. Tento program tedy dobíhal ve chvíli, kdy úřadu již šéfoval John Kerry.
Na začátku akce měla státní (U.S.) stránka jen 100 tisíc „lajků“ a stránka ministerstva jen desítky tisíc, na konci této kampaně to byly již 2 milióny, resp. 450 tisíc.
Program je pochopitelně mnohými kritizován jako bezúčelné rozhazování peněz a umělé nakupování fanoušků, zejména když ministerstvo nemá jasnou strategii pro komunikaci s veřejností. Navíc ještě v tuto chvíli jako společnost tápeme, kde je vhodný kompromis mezi snahou informačně dosáhnout na mladé lidi (onu „facebookovou generaci“) a již zbytečným plýtváním. Měřit úspěšnost jen počtem „lajků“ je samozřejmě irelevantní a realitě neodpovídající hodnocení, s ohledem na to, kolik jsou toho lidé schopni „olajkovat“, aniž by pak o danou věc jevili byť jen ten nejmenší zájem.
Zkuste si sami zhodnotit, kolik adrenalinu ve vás vyplaví představa, že česká vláda utratí řekněme X set tisíc Kč za sebepropagaci na jedné sociální síti? A pak si do toho v kontextu dosaďte, kolik servilní státní úředníci a volení zástupci utratili z našich peněz například na kampaň podporující „americký radar v Brdech“…