Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Mantle nastoupí rychleji než DirectX 11, umožní i snadný přechod k DirectX 12

Kdyby zvládli multiplatformnost, tak to by bylo slušné eso v rukávu. Ale to asi nehrozí, nebo jo?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že dřív bude Mantle na Linuxu než DirectX ;-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

hrozit to hrozi, lebo AMD povedalo, ze na port na Linux, BSD/MAC chce robit, ale nema na to, zatial, kapacity

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nehrozí, lebo AMD sa vyjadrilo skôr že tomu brániť nebude čiže oni to robiť nebudú.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vzhladom na to, ze AMD ake poddivne aliancie AMD sa vynaraju, tak jke to skor podpora
PathScle ExoScale e komoilator konkurujuci kompilatoru LLVM, ale aj tak. AMD zamestanva jedneho cloveka na nejakej praci a ina firma zamestana dvoch pomocnikov na to istu pracu, ktoru ma robit AMD, ale name na nu ludi..

PathScale Is Hiring To Work On Open-Source AMD Drivers Compiler
Published on 29 May 2014

PathScale is in need of 1-2 kernel devs who are interested to help improve the AMD open source drivers for compute workloads.

Tom Stellard at AMD has been near single-handedly working on the compute support and AMD GPU LLVM back-end for years

http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTcwNDI

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mantle ma posledni nepatrnou sanci, a to ze MS DX12 udela jen pro Win9/10+. Pak, pokud bude Mantle skutecne pro vsechny a stejne masivne podporovane a tlacene jako treba gameworks, ne jako dneska, muze mit sanci se trvale uchytit. Vzhledem k tomu, jak si amd predstavuje podporu, davam tomu sanci tak 5%.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

To ze dx12 bude pouze pro win9+ je jasny. Ale to mantle nezachrani. Jedinou sanci na velke rozsireni ma pokud mantle bude pouzivat i nvidia. Jinak zustane stale okrajovy - delat upravy hry/enginu pouze pro polovinu pc trhu je brzo prestane bavit.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Mantle nemuze "pouzivat" nvidia. Nemuzou to pouzivat ani starsi architektury amd, natoz nvidia. To je jen mlha marketingu. Krome toho, nvidia ani amd by nikdy nepodporili technologii konkurence - napr. zadna amd gaming evulved hra neobsahuje ani sw physx, natoz neco skutecne proprietarniho, jako nvapi/mantle. Je zrejme ze nvidia pojede uzce po DX11/12/opengl vlne, coz si myslim ze je pro vsechny idealni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť DirectX 12 hardware přijde nejdřív na začátku roku 2015 a je očekávána spíše vyšší cena, takže se té oblibě Mantle ani nedivím. Možná to rozhýbe i OpenGL ve hrách.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DirectX 12 kompatibilní (tzn. schopný pracovat pod DirectX 12, byť bez využití nových grafických fíčur) hardware je na trhu už teď - od AMD minimálně GCN 1.0 / 1.1 a od Nvidie minimálně Kepler a Maxwell. Tzn. na těchto kartách DX12 hry běhat budou (s nižšími nároky na procesor), jen možná nebudou zvládat grafické novinky, které DX12 přinese.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hele tou oblibou mantle myslis konkretne co? :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

asi zrejme ze u vyvojaru se setkalo Mantle celkem s velkym ohlasem, jenze zahy ti vyvojari zjistili ze to neni zaprve zadramo a zadruhe si dost vybiraj komu jo a komu ne, je to smutne, ale AMD v Mantle hraje as druhe housle, ty ktere nerozhodujou vlastne vubec o nicem :( pokud se o Mantle zacne vyvojar zajimat, tak zahy zjisti ze s nikym z AMD vubec komunikovat nebude a nemusi (cos je na jednu stranu pozitivou vzhledem k tomu jak strasny je feedback od AMD) ale nadruhou negativni protoze jednat se zastupci EA/Dice o podminkach mozneho zapojeni a moznosti mit Mantle ve sve hre je neco jako "bud zaplat, nebo si pockej az jak se rozhodnem", odpovedne osoby si nase maily prehazovali jak volejbalisti mic na hristi a kdys us to joo vypadalo ze jsme u cile, tak bum, a celkem slusna naloz v $ protoze nemame licencovany zadny komercni engine ktery by Mantle umoznoval, holt se snazi prodat enginy ktere podne spadaji no

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ale to by se snad časem mělo změnit ne? Až vyjde finální Mantle.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

no bylo by to pekne :) jenze ja se obavam ze diky tomu ze AMD v tomto hraje fakt jen ty druhe housel a pritom odvadi nejvetsi marketingovej dil, tak to skonci neslavne pro jednu z tech stran, a obavam se ze AMD je tady ten mensi subjekt

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Osobne si myslim ze AMD s Mantle moc neprerazi, zvlast ak ma EA/Dice takyto pristup. AMD je docela male a ani sama nVidia by tiez asi nepretlacila sama o sebe nove API. Ak sa nieco zasadne nezmeni v pristupe tak Mantle uz dosiahlo svojho vrcholu = nakoplo MS k DX12 a mozno sa objavi zopar dalsich hier ktore budu vediet pouzit aj Mantle ale to bude tak vsetko. Ostatne takychto API tu uz bolo - Glide od 3dfx ktore sa ani mimo ich kariet nepresadilo a aj s nimi skoncilo, S3 a ich MeTaL ktory sa tiez nejak roztavil skor nez stihol stuhnut. Ja by som osobne prijal keby sa islo cestou OpenGL ES 2/3 a jeho postupnym ladenim a vylepsovanim. Jedna univerzalna, multiplatformova kniznica.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

aaa tak si odpoviem. Hned prva rana do "papule" od Applu dnes na WWDC. IOS8 bude mat dalsie svoje low level 3d api - Metal. Heh ani som netusil ze som to s S3 predpovedal :-). Takze sa nam to uz pekne diverzifikuje aj na mobiloch - Android OpenGL ES (ale vzhladom na vykon celeho Androidu sme radi ked to vobec ide), IOS bude Metalovy a Win8P - DirectX. Jak sa mi zhnusili web aplikacie tak sa mi zacinaju asi zasa pacat. Kaslat na uzivatela a na ekonomickost/optimalizaciu, treba vsetko busit do scriptov. Aspon to skoro bezbolestne pojde vsade, sice ako slimak ale co tam po uzivatelovy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

" jenze zahy ti vyvojari zjistili ze to neni zaprve zadramo a zadruhe si dost vybiraj komu jo a komu ne"

Sděl nám tedy kolik se platí platí za přístup do neveřejné bety Mantle SDK? Teda jestli se za to vůbec platí... :-)

"a celkem slusna naloz v $ protoze nemame licencovany zadny komercni engine ktery by Mantle umoznoval"

Cože?? EA/DICE si dovolili Vám říct, že Vaše hra vyvíjená na Unity engine není středem světa? A dokonce si dovolili Vám navrhnout, abyste si pořídili nějaký engine od nich. No to je tedy od komerční firmy velká drzost. Měli ze sebe udělat charitu a dát Vám engine s podporou Mantle zadarmo. :-)

Hlásilo se jim přes 40 studií a to, že prozatím nechtějí tříštit síly na tuctové projekty, je jim jen ke cti. Kdo nemá přístup, ten si prostě musí počkat na finální SDK.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pokud si chces kuchtit neco co nikdy nevydas a jen tak si smrdlas v nejakem enginu, tak je ti samo treba Cryengine dobrou volbou a financne se te to nijak tykat nebude, nebo spise jen par euro mesicne (ale tam Mantle nemas a mit nebudes, a co se kodu tyce tak je to vse uzavrene), jenze pokud dojdes na to ze chces hru vydavat a vydelavat na ni byt treba malo a musis nektere casti psat sam, tak holt musis pocitat s tim ze te to par desitek az set tisic dolaru stat bude, ve chvili kdy budes potrebovat support tak si priprav castky jako $1800-2000k za hodinu, ano takthle levne to je :D

mimochodem ten tuctovej projekt ma rozpocet 3 miliony liber a jiste jsi onej jiz zavadil diky marketingu :D

a ty tvoje "Hlásilo se jim přes 40 studií a to, že prozatím nechtějí tříštit síly na tuctové projekty, je jim jen ke cti." jsou jen hemzy ktere jsi vydedukoval z nejakych clanku na servrech, vec se ma trosku jinak a je to krapet slozitejsi ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD si vybírá hlavně z těch co prodávají herní enginy a ze studií co si je píší sami. Ten kdo si engine kupuje a případně si jej i částečně modifikuje není pro první beta testování SDK nového API nějaké výrazné obohacení vývoje a jen by bralo schopné lidi co by museli řešit právě přes ten support každou druhou krávovinu.

Za support se platí vždy a není to nic výjimečného. Když něco nevíš, tak prostě musíš někoho zaplatit, aby ti s vyřešením problému pomohl.

Takže stále žádný pádný důkaz pro tvá tvrzení, že Mantle je jen pro bohaté. :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

nojo je videt ze presne vis co AMD dela a nedela a jsi evidentne odbornik :)

a nepodsouvej co jini nenapsali, ja nikde nepsal ze je Mantle jen pro bohate ;)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"a nepodsouvej co jini nenapsali, ja nikde nepsal ze je Mantle jen pro bohate ;)"

Citace uživatele Stepan Prokop alias SamanCZ:
1) "asi zrejme ze u vyvojaru se setkalo Mantle celkem s velkym ohlasem, jenze zahy ti vyvojari zjistili ze to neni zaprve zadramo...."
2) "moznosti mit Mantle ve sve hre je neco jako "bud zaplat, nebo si pockej az jak se rozhodnem""
3) a z jiného článku o Mantle, kde jsi tvrdil, že Mantle není pro chudé (z toho mi plyne, že podle tebe je pro bohaté). Ale pro příště se tedy vyjádřím přesně dle tvých slov a nenapíši pro bohaté, ale jen ne pro ty co "jsou chudi".

http://diit.cz/clanek/directx-12-napodobi-mantle/diskuse

"a ja jen doplnim, ano vyvojari maji k dispozici Mantle, ale ne vsichni a rozhodne ne ti, co "jsou chudi" :)"

Že tě to Štěpáne baví, pořád takhle lhát.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

ne ty tu jen podsouvas sve zavery, ja to napsal tak jak jsi to ocitoval, ale zaver z toho vyvozujes spatnej, ostatne mi Mantle mame k dispozici jen je oficialni cestou a tedy nemuzeme prispivat do vyvoje, pritom spadame do chudych vyvojaru ;) proste a jednoduse EA /Dice na tom chtej vyvarit vatu a AMD jen tupe prihlizi jak se nanem prizivujou

rekl bych ze mam mnohem mnohem lepsi informace nez ty, s jednim z tvurcu teamu co natom delaji od zacatku se znam osobne a i diky nemu dal nasim programatorum to co potrebovali ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na to nemá cenu odpovídat. Prostě to tvé obligátní vykrucování, se kterým se setkalo i mnoho jiných diskutujících, když tě přistihli při lži.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže Prokop něco napíše, vy si z toho vydedukujete něco, co Prokop nenapsal a pak tu z toho ještě generalizujete, že Prokop lže. Tomu říkám obligátní vykrucování se z trotlování.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

co Prokop nenapsal... tak teď jste mě rozesmál. Ale on tady několikrát napsal , že Mantle:
1) "asi zrejme ze u vyvojaru se setkalo Mantle celkem s velkym ohlasem, jenze zahy ti vyvojari zjistili ze to neni zaprve zadramo...."
2) "moznosti mit Mantle ve sve hre je neco jako "bud zaplat, nebo si pockej az jak se rozhodnem""
3) "a ja jen doplnim, ano vyvojari maji k dispozici Mantle, ale ne vsichni a rozhodne ne ti, co "jsou chudi""

Ale když jsem se ho konkrétně zeptal, ať napíše kolik zaplatili za přístup do betatestování SDK Mantle, tak začal kecat okolo něco o supportu, na který jsem se ho vůbec neptal a za který se samozřejmě musí platit i pro hry pod OpenGL i DirectX.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

vpoho, ono ho to jednou prejde :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Za support se platí vždy a není to nic výjimečného. Když něco nevíš, tak prostě musíš někoho zaplatit, aby ti s vyřešením problému pomohl."

versus

"Takže stále žádný pádný důkaz pro tvá tvrzení, že Mantle je jen pro bohaté. :-)"

olol

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ano za support se platí vždy.

Jestli si myslíte, že když budete využívat externí podporu pro hry pod OpenGL nebo DirectX a bude zadarmo, tak jste hodně naivní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze si to shrnme: kdyz vysla DirectX 11 hra umela bezet nejen v api DirectX 10 ale nekdy tez v 9, ted nam tu Microsoft maka na DirectX 12 ale tohle api uz nebude primo platformne kompatibilni, tak aby vyvojar predelal jeste tez engine pro starsi DX-api coz bude jenom v pripade ze se prodejnost nativnich DirectX 12 grafickych procesoru v urcitym roce nezvysi. Kdyz na Mantle zamakaj spasi to nejenom tvurce hernich enginu(nebudou muset makat oddelene na DX11 a 12) ale i ty kteri vlastni starsi graficke karty hoc stale dostatecne vykonne a co je podstatne pujde(kdyz se to bude neustale modernizovat) podle meho nazoru o tez efekty jake prinese DirectX 12, prece vyrobci grafickych procesoru budou predem vedet jake technologie/novinky ma tohle 12 api prinest a tak je muze AMD bez obav pred-integrovat do svyho api cehoz vysledkem bude nativni podpora modernich technologii v hrach ktere vyjdou o par let pricem si to uzijem nadale pod (min.)Windows 7 a nemusime houfne spechat k "nezname" devitce.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

?

To ale takto bylo i v případě DX10 a DX11, v obou těchto případech se objevila hra ve verzi DX9 a k tomu DX10/11..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hej len je otazne ci ten rozdiel medzi DX12 vs DX11/10 bude porovnatelny, co sa tyka portovania, ako medzi DX9 vs DX11/10 alebo to bude stat viac usilia. Sice v tom prvom obrazku je DX11 -> DX12 ako medium, ale skor mi to pride ako take opatrne vyhlasenie. Z toho co zatial sa prezentuje tak mi pride ze DX12 bude radikalnejsi rez do DirectXu nez bol nastup DX10/11 oproti DX9.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne je otazne, ci sa MS ako firma stavajuca na co najlepsej spetnej kompatibilite pusti do niecoho takehoto `naplno` - pretoze by si velmi lahko mohli pod sebou `podpilit konar`....

-ak to nebude stat vizualne naozaj zato, moze to vypalit este horsie jak DX10

-ak bude tym `nehoraznym` prinosom hlavne mensi CPU overhead, tak podla mna este vecsi prepadak!!!!
Nielen ze mne osobne je jedno, ci mi pri hre bezi CPU na 25% alebo 60% - ale naozaj malokto ma taku udesnu zostavu `chabe CPU + vykonne GPU` a zaroven tuzbu po vysokych FPS -> kde by to malo zmysel...

-pridajme si k tomu este `naloz` vo forme asi samozrejmej poziadavky na najnovsi WIN OS (ktore v poslednej dobe byvaju znacne kontroverzne prijmane)

no ale MS sa v poslednej dobe sprava dost ako `kamikadze` - takze kto vie? ;o)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.