Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Mohou být úvahy o výkonu RDNA 3 chybné?

A třeba soudruzi chybu neudělali? Třeba jen mlží různými "úniky", jak to v minulosti už provedli?

Byla by to dobrá sranda, kdyby Radeon se 3/4 stream-procesorů měl trojnásobný výkon... ale k tomu samozřejmě nedojde. Vsadím boty, že v AMD hodlají jen lehce překonat Nvidii, třeba o 10-15%, aby přišla o slavnou nejvýkonnější grafiku (při menší spotřebě), ale něco si určitě nechají v zásobě na příště.
Ostatně jednotky v Radeonech mají mít univerzálnější použití a mají se starat například i o raytracing. Uvidíme.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Můžeš si být jistý, že minimálně full fat N31 určitě překoná RTX 4090, pokud s AD102 opravdu dělají i 600W konfiguraci. IMHO na RTX 4090 nebudou potřebovat mít N31 plně aktivní, aby se dosáhlo parity.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

kde beres tu jistotu? jesli se potvrdi, co je v clanku, tak ten posun vykonu navi31 nebude zdaleka tak velkej jak se ceka..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V čem že beru jistotu? Že nějaká GPU postavená s N31 překoná RTX 4090 beru jako jisté, RTX 4090 nemaximalizuje svůj výkon a jede víc na efektivitu, ale pořád nebude tak efektivní jako RDNA3, tady toto nebude pro AMD výkonem zas tak složité překonat, když to TDP bude skoro srovnatelné.

Co možná už bude dělat trochu problém je ta RTX 4090 Ti, která mnohem agresivněji boostuje a není brutálně škrcená power limitem, bude výkonnější třeba o 10%, ale AMD bude mít rozhodně aspoň mnohem lepší efektivitu, kdy nepotřebuje žrát o 30% víc.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A potom tu údajná "Navi30" s 2x GDC a 6x MCD oproti Navi31 s 1x GCD a 6x MCD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

GeForce RTX 4090 oproti GeForce RTX 3090 zvýší počet funkčních bloků o 56 % a takty o 49 %. To je 1,56 × 1,49 = 2,32× vyšší výkon než GeForce RTX 3090. K překonání tohoto by Navi 31 musela přinést alespoň 2,5× vyšší výkon než Radeon RX 6900 XT.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som skôr veril tomu, že AMD bude robiť Raytrancing na aritmetických jednotkách, čím "žožerie" výraznú časť výkonu. A to podporujú dva leaky, ten posledný je "starý" cca dva týždne a vychádza z priamych rozhovorov s AMD na Financial analyst day

AMD will use Shaders Processors as the basis for Ray Tracing
17 May 2020
https://hardwaresfera.com/en/noticias/hardware/amd-rdna2-ray-tracing-sha...

AMD’s Next-Gen RDNA 3 GPUs to Feature Enhanced Ray-Tracing Capabilities Using A “Hybrid” Approach
June 27, 2022
As you can see above, David Wang mentions how RDNA 3 includes rearchitected Compute Units (CUs) that are engineered to feature “enhanced ray-tracing capabilities“. While we obviously know that RDNA 3 will house rearchitected CUs since it’s literally a new architecture, everyone missed the point about ray-tracing.
https://appuals.com/rdna3-ray-tracing-boost-explained/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

az na to ze se pouzivaj texturovaci jednotky..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono sa píše, že new RT, teda, že sa RT robí inak ako je to robiť zvykom doteraz

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Až na to, že procházení stromu scény je vygenerovanými instrukcemi na aritmetických jednotkách (na NV je pro to separátní jednoúčelová část čipu). "Na texturovacích jednotkách" je test kolize paprsek vs několik trianglů nebo jeden ohraničující box (a není to texturovací jednotka, ale jednotka vedle texturovací, která sdílí datové cesty).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zkráceně. Autor předpokládá, že amd udělá něco podobného jako nvidia u současné generace (nvidia zdvojnásobila počet fp32 jednotek). Třeba ano.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.