Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nižší rozlišení her u Xbox One oproti PS4 bude výrazně častější

Nedávno jsme si pověděli o tom, že zatímco na PS4 poběží Metal Gear Solid V: Ground Zeroes v 1080p60, na Xboxu One jen v 720p60. Tohle bude obecnější trend.

K dispozici je již seznam hned několika her, který ukazuje, že 1080p hraní na Xboxu One bude spíše výjimkou, tedy alespoň co se AAA her týče:

HraPlaystation 4Xbox One
Call of Duty: Ghosts1080p60720p60
Tomb Raider: Definitive Edition1080p601080p30
Titanfall (Xbox exclusive)792p
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes1080p60720p60
Assassin’s Creed IV: Black Flag1080p30900p30
Battlefield 4900p60720p60
Thief (4)1080p30900p30
Rumor: Watch_Dogs1080p30900p30

Xbox One verze je buď renderována v nižším rozlišení, nebo při nižší snímkové frekvenci. Nechci tím nijak předjímat, že tím bude automaticky vypadat hůř, ono je to dost závislé na tom, jak velkou máte úhlopříčku obrazovky a jak daleko od ní sedíte. A také jak kvalitní je upscaler použitý pro převod na nativní rozlišení vaší TV. To se takto od klávesnice nedá zhodnotit.

Každopádně je zde nemalá podobnost s předchozí generací Xbox 360 a PS3, kdy hry byly postupem let častěji a častěji renderovány v nižších rozlišeních na obou konzolích, jelikož by jinak jejich výkon nestačil. V tomto ohledu je jistotou pouze PC, průběžně upgradované.

Dovolím si z OBSÁHLÉHO seznamu od jednoho z přispěvatelů na Beyond3D forum vypíchnout pár her na konzolích předchozí generace.

Playstation 3: (maximum 1920×1080)

  • Assassin's Creed = 1280×720 (QAA)
  • Assassin's Creed 2 = 1280×720 (QAA), 960×720 (QAA) -> 1080 mode.
  • Assassin's Creed 3 = 1280×718 (black bar at top, post-AA)
  • Bioshock = 680p (no AA, blur filter pre-patch)
  • Bioshock 2 = 1280×720 (no AA)
  • Bioshock Infinite = 1152×640 (FXAA)
  • Call of Duty: Black Ops = 960×544 (2xAA)
  • Call of Duty: Modern Warfare 1+2+3 = 1024×600 (2xAA)
  • Crysis 1+2 = 1024×720 (TAA + edge post-process)
  • Crysis 3 = 1024×720 (SMAA T2X)
  • Diablo III = 1120x584 (2xAA)
  • Elder Scrolls IV: Oblivion = 1280×720 (no AA)
  • Elder Scrolls V: Skyrim = 1280×720 (likely FXAA, more aggressive edge detection than 360 iteration)
  • Fallout 3 = 1280×720 (no AA)

Xbox 360: (maximum 1280×720)

  • Assassin's Creed 1+2 = 1280×720 (2xAA)
  • Assassin's Creed 3 = 1280×720 (post-AA)
  • Bioshock = 1280×720 (no AA)
  • Bioshock 2 = 1280×720 (edge blur filter)
  • Bioshock Infinite = 1152×720 (FXAA)
  • Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)
  • Call of Duty: Modern Warfare 1+2+3 = 1024×600 (2xAA)
  • Crysis 1+2 = 1152×720 (TAA + edge post-process)
  • Crysis 3 = 1152×720 (SMAA T2X)
  • Diablo III = 1120x584 (2xAA)
  • Elder Scrolls IV: Oblivion = 1024×600 (2xAA) - Same for GOTY Edition!
  • Elder Scrolls V: Skyrim = 1280×720 (likely FXAA, less aggressive edge detection than PS3 iteration)
  • Fallout 3 = 1280×720 (4xAA, certain edges)

Tolik teoretická čísla, ale to je jen díl skládačky. Jak jsem zdůraznil již minule, výše rozlišení, kvalita AA algoritmu či detailnost textur, to zábavnou a atmosférickou hru nedělá. Navíc je to zcela subjektivní, jsou lidé, kteří považují Skyrim za daleko lepší hru než Crysis 3 a jedním dechem dodávají, že si plně uvědomují, že grafika Skyrimu není po technické stránce zdaleka tak propracovaná.

Jak se na skutečnost, že hry jsou na konzolích často renderovány v rozlišení nižším, než jaké konzole inzeruje jako své nativní, díváte vy?

(pozn. no-X:  já asi stejně jako na 3k notebook, který ve 3k zvládne tak maximálně hledání min ;-))

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Nižší rozlišení her u Xbox One oproti PS4 bude výrazně častější

Pátek, 14 Březen 2014 - 15:14 | Duck Daffy | Možná HW antialiasing. ;)
Středa, 12 Březen 2014 - 19:12 | AndyF1 | Fajn tak vieme v akom rozliseni hry pobezia. nam...
Úterý, 11 Březen 2014 - 21:35 | a b | PSN+ je na 14 dni zdarma. Ak nakupujete casto,...
Úterý, 11 Březen 2014 - 21:12 | kozec | PSN+ vyzaduje platenu registraciu, to naozaj...
Úterý, 11 Březen 2014 - 19:52 | a b | Tak podme na to, napr. PSN: Slovensko nikdy...
Úterý, 11 Březen 2014 - 19:15 | kozec | To bola tak krasna teoria, ze som ju proste musel...
Úterý, 11 Březen 2014 - 13:55 | a b | Cenovy rozdiel medzi hrami na PC a konzolami je...
Úterý, 11 Březen 2014 - 13:04 | kozec | Cenovy rozdiel medzi hrami pre PC a konzolu byva...
Úterý, 11 Březen 2014 - 12:08 | Jirka1 | Jde o to, která část grafiky nestíhá. Objekty...
Úterý, 11 Březen 2014 - 11:48 | a b | Ak si hry kupujete, tak 7rocna prevadzka konzoly...

Zobrazit diskusi