Nižší rozlišení her u Xbox One oproti PS4 bude výrazně častější
K dispozici je již seznam hned několika her, který ukazuje, že 1080p hraní na Xboxu One bude spíše výjimkou, tedy alespoň co se AAA her týče:
Hra | Playstation 4 | Xbox One |
---|---|---|
Call of Duty: Ghosts | 1080p60 | 720p60 |
Tomb Raider: Definitive Edition | 1080p60 | 1080p30 |
Titanfall (Xbox exclusive) | – | 792p |
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes | 1080p60 | 720p60 |
Assassin’s Creed IV: Black Flag | 1080p30 | 900p30 |
Battlefield 4 | 900p60 | 720p60 |
Thief (4) | 1080p30 | 900p30 |
Rumor: Watch_Dogs | 1080p30 | 900p30 |
Xbox One verze je buď renderována v nižším rozlišení, nebo při nižší snímkové frekvenci. Nechci tím nijak předjímat, že tím bude automaticky vypadat hůř, ono je to dost závislé na tom, jak velkou máte úhlopříčku obrazovky a jak daleko od ní sedíte. A také jak kvalitní je upscaler použitý pro převod na nativní rozlišení vaší TV. To se takto od klávesnice nedá zhodnotit.
Každopádně je zde nemalá podobnost s předchozí generací Xbox 360 a PS3, kdy hry byly postupem let častěji a častěji renderovány v nižších rozlišeních na obou konzolích, jelikož by jinak jejich výkon nestačil. V tomto ohledu je jistotou pouze PC, průběžně upgradované.
Dovolím si z OBSÁHLÉHO seznamu od jednoho z přispěvatelů na Beyond3D forum vypíchnout pár her na konzolích předchozí generace.
Playstation 3: (maximum 1920×1080)
- Assassin's Creed = 1280×720 (QAA)
- Assassin's Creed 2 = 1280×720 (QAA), 960×720 (QAA) -> 1080 mode.
- Assassin's Creed 3 = 1280×718 (black bar at top, post-AA)
- Bioshock = 680p (no AA, blur filter pre-patch)
- Bioshock 2 = 1280×720 (no AA)
- Bioshock Infinite = 1152×640 (FXAA)
- Call of Duty: Black Ops = 960×544 (2xAA)
- Call of Duty: Modern Warfare 1+2+3 = 1024×600 (2xAA)
- Crysis 1+2 = 1024×720 (TAA + edge post-process)
- Crysis 3 = 1024×720 (SMAA T2X)
- Diablo III = 1120x584 (2xAA)
- Elder Scrolls IV: Oblivion = 1280×720 (no AA)
- Elder Scrolls V: Skyrim = 1280×720 (likely FXAA, more aggressive edge detection than 360 iteration)
- Fallout 3 = 1280×720 (no AA)
Xbox 360: (maximum 1280×720)
- Assassin's Creed 1+2 = 1280×720 (2xAA)
- Assassin's Creed 3 = 1280×720 (post-AA)
- Bioshock = 1280×720 (no AA)
- Bioshock 2 = 1280×720 (edge blur filter)
- Bioshock Infinite = 1152×720 (FXAA)
- Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)
- Call of Duty: Modern Warfare 1+2+3 = 1024×600 (2xAA)
- Crysis 1+2 = 1152×720 (TAA + edge post-process)
- Crysis 3 = 1152×720 (SMAA T2X)
- Diablo III = 1120x584 (2xAA)
- Elder Scrolls IV: Oblivion = 1024×600 (2xAA) - Same for GOTY Edition!
- Elder Scrolls V: Skyrim = 1280×720 (likely FXAA, less aggressive edge detection than PS3 iteration)
- Fallout 3 = 1280×720 (4xAA, certain edges)
Tolik teoretická čísla, ale to je jen díl skládačky. Jak jsem zdůraznil již minule, výše rozlišení, kvalita AA algoritmu či detailnost textur, to zábavnou a atmosférickou hru nedělá. Navíc je to zcela subjektivní, jsou lidé, kteří považují Skyrim za daleko lepší hru než Crysis 3 a jedním dechem dodávají, že si plně uvědomují, že grafika Skyrimu není po technické stránce zdaleka tak propracovaná.
Jak se na skutečnost, že hry jsou na konzolích často renderovány v rozlišení nižším, než jaké konzole inzeruje jako své nativní, díváte vy?
(pozn. no-X: já asi stejně jako na 3k notebook, který ve 3k zvládne tak maximálně hledání min ;-))