Japonské vedení Panasonicu opustí téměř 7000 zaměstnanců
O Panasonicu si obvykle píšeme jako o tradičním výrobci oblíbených kompaktních fotoaparátů, ultrazoomů a bezzrcadlovek z rodiny micro-4/3. Tato sféra je jen malou částí mozaiky odvětví, kterým se společnost téměř sto let věnuje. Mezi typické firemní produkty patří televize a právě ty dostaly výrobce před časem do ztráty.
Stalo se tak minulý fiskální rok, kdy pod tlakem (i ze strany) Samsungu začal Panasonic prodávat televize Viera pod cenou. Zájem o ně sice byl, ale finančním výsledkům společnosti to nijak neprospělo.
Za poslední kvartál se podařilo dosáhnout zisku ve výši 38,6 miliard jenů (asi $480 milionů), zároveň společnost zvýšila odhad pro předpokládaný zisk za současný fiskální rok z 43,7 na 260 miliard jenů. Za tento výrazný skok může mimo jiné i zastavení prodejů zmíněných televizních setů pod cenou (v důsledku toho se jich prodá jen 15,5 milionu, což je zhruba o dva miliony méně oproti předchozímu roku).
Nový CEO společnosti Kazuhiro Tsuga ale ani tato čísla nepovažuje za dostatečně přesvědčivá a nevnímá je jako záruku finanční stabilizace. Po loňském propouštění, které čítalo 36 tisíc zaměstnacnů (kolem 10 %), plánuje Tsuga vyštíhlit vedení v Japonsku, kde by mělo dojít k propuštění zhruba 6850 osob. Řadě z nich by však měl být nabídnut přesun na jiné oddělení, takže kolik z nich opustí firmu definitivně, zatím není jasné.
Krom propouštění, které začne letošním říjnem, se Tsuga plánuje zaměřit i na bílé zboží (pračky, ledničky), na kterých se prý dá snáze postavit profitující byznys. Jejich výroba by se měla přesunout do zámoří.