Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Parametry Xboxu odhaleny: 12TFLOPS GPU s osmijádrovým Zen 2 stačí 300W zdroj

whuuuu.. Tak to jsem zvědav na velkou navi, hlavně výkon/watt

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebyl by, prosím, odhad, kolik takový čip může stát?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vyrobna cena cipu Radeon VII, 7nm, 331mm^2, bola podla odhadov 100-150$ koncom 2018.
O 2 roky neskor bude stat 360mm^2 cip pod 100$ + nejaky zisk pre AMD, takze spolu cca 150$.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"podporou externího HDD přes USB 3.2"

Nechci rejt, ale termin externi disk by byl vhodnejsi, lze externe pripojit i SSD a s USB3.2 to i dava smysl.

Jinak to vypada, ze by RDNA2 grafiky mohly byt docela ficak. Tesim se na ne a tesim se, jak odpovi NVidia. Verim, ze se ukaze, ze u NVidie se autor ve zdejsim clanku zdaleka netrefil tak jako se mu to povedlo u Xboxu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Však to napsal. HDD jakožto Hard Disk Drive je disk. Klidně i externí. SSD je již čipový a tudíž disky neobsahuje.
Teda nechci rejt, ale když už, použil bych v tomhle případě termín externí drive... no, radši ne. Prostě externí úložiště. Ještě by někoho napadlo k tomu připojit řadič bez možnosti ukládat data.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V cestine se vsak slovo "drive" nepouziva, je to mozna trochu zmatecne, ale pouziva se souslovi "externi disk" pro jakoukoli externi jednotku, klidne muze obsahovat SSD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já používám slovo "exterák" ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jo, jenže SSD prostě disk není. Ani ho neobsahuje.
Celkově ale šlo o pousmání nad tím, že když předhazuji člověku, který používá rozšířený význam slova, že není přesný, neměl bych ve stejné větě používat rozšířený význam jiného slova, abych ho opravil. Myslím, že každý pochopil, že jde prostě o úložiště na USB už v prvním případě. Za to bych vystavil svou kůži na trh (nejen tu kozí).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne..ja nechci taky rejt..do obecneho pochopeni HDD opravdu nespada "SSD" a tyto dva pojmy se docela striktne rozlisuji.
;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Slovo nvidia se v článku nevyskytuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oklikou :-) Nvidia přece šidila paměti na svých grafikách a vydávala to za vylepšení, jež mělo za následek pád karty při přetečení paměti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„Nechci rejt“

Můžeš si stěžovat u Microsoftu a vysvětlit jim, že tomu nerozumějí. Já pouze předkládám oficiální specifikace a nevidím důvod, proč bych měl v tomto případě měnit oficiální informaci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

btw, jak moc realny by bylo něco takovyho nacpat do notebooku? Samozřejmě ve slabším provedení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravděpodobnost že by se tohle objevilo v NB se limitně blíží k nule. Je to architektura upravená na míru pro konzole, pro běžné použití by nebyla úplně efektivní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty frekvence 3,66 pro 16T a Zen2 vypadaji suprovne. Zbytek parametru taky.
O budouctnost 8C jako budouciho mainstreamu v desktopu bych nemel tim padem obavu :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oproti Jaguaru to může být tak 3× vyšší IPC na jádro, což s vyššími takty přinese obrovský teoretický posun. Jen se bojím, že vývojáři s tímto procesorovým výkonem ztratí zájem o optimalizace, které prováděli u Jaguaru, a budou na to poněkud dlabat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

U Jaguaru byli rozhodující optimalizace kódu? Nejjednodušší je ve hře všechno osekat. Stačí se podívat jak jsou konzolové hry dělané, jak vypadá scéna, fyzika, různé prodlevy atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou hry, ktere vypadaji treba na PS4 Pro, ktera ma jen lehce zvysene takty jaguaru, docela famozne.
Priklady muzou byt treba Grand Turismo, Spider-Man, Red dead redemption a dalsi, kde grafika je srovnatelna s PC, byt samozrejme ne uple s top high endem. Ze by toho dosahli jen "osekanim"..to se nechce uplne verit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PS4 Pro má něco jako RX 470? To už nějaký výkon je. Současné hry vypadají dobře, protože používají shadery, PBR materiály, mají pěkné nasvícení a případně naskenované 3D objekty.

Díval jsem se na Spidermana na PS4 Pro. Na první pohled to není špatný, něco z vizuálu zaniká díky Youtube kompresy. Když to rozeberu - na barácích se střídají asi tři různé textury/povrchy (byť řádně naleštěné), v celé scéně jich moc není - silnice a chodník identické jednolité textury, dvorek úplně to samé, dohled je docela velký, ulice vypadají plně (+- 50 lidí ve výhledu, 50 aut), na objektech je jasně patrné, že moc polygonů a detailů nemají, ve scéně je minimum různorodých objektů, na fyziku se moc nehraje, ve scéně se v podstatě vůbec nic neděje. Boj probíhá tak, že tam stojí 10 panáku a z toho je 7 deaktivovaných, postupně se aktivují, když je jeden z těch tří zpacifikovaný. Běží to stabilních 30 FPS. Takhle vypadá běžná konzolová hra, Potěmkinova vesnice, kterou nikdo z hráčů moc pitvat nebude.

RDR2 je už zajímavější, spousta různorodých a pěkně vypadajících objektů, spusta textur, fyzika, hodně herních možností a obsahu. Tady věřím, že to je postavený na low level optimalizacích a to se týká všech platforem. Hra je opět locknutá na 30 FPS, pokud tam je ale více panáků, koní a bohatší scéna ve městě, i z videa je patrné, že to 30 FPS nedává. Co si pamatuju z recenzí, všichni si stěžovali, že ovládání tak divně plave, je tam prodleva než postavička zareaguje (možná už je to mu jinak), textury žádné valné rozlišení nemají, do dálky to je mázlé. Sem tam něco doskakuje, dramatické to ale není. Taková hra je unikát, kterých se za celou generaci konzole objeví maximálně tak 5?

Okolo konzolí je spousta mýtů, navíc živených marketingem do kterého se leje hodně peněz, také přežívají věci převzaté ze starších generací kde byl hw specializovaný. Do rozborů se nikdo moc nepouští i když prezentačky a slibované věci jsou úplný bullshit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to byla trefa neuvěřitelná s tou analýzou, smekám.

Jenom s těma 8 vláknama na 3,8 GHz nevím, jestli to není spíš myšleno 7 vláken/jader na 3,8 GHz a jedno jádro s SMT na 3,6 na systém, aby tam pořád zachovali nějaký paralelismus. Jen detail a možná to tak je, možná ne.

Je to mazec, když člověk vidí toho borce z Digital Foundry, jak drží mezi prsty takovou "blbost" a co z toho leze za obrázky...

U toho chlazení hned zase přemýšlím, resp. mě hned mrzí, že ty vstupy vzduchu nemají prachové filtry... nasadil bych odspodu roušku a bylo by, eště aby tak chytla konzole virus, ehm, tedy že čistit bych to nechtěl ;) Nebo že by ta vrtule uměla reverzní chod jak dopravní letadla?

U DXR se začíná potvrzovat můj předpoklad, že RT budou umět všechny shadery a né nějaké speciální RT cores a tensor blbiny jak nVidia - např. Minecraft to umí pathtracingově, absolutně bez rasterizace, jen slunko a měsíc!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...podrobněji HW i SW s ukázkami reálu:
https://www.youtube.com/watch?v=qcY4nRHapmE

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zdravím, můžu se zeptat jestli je možný přidat k 2560 CU dalších 1024 CU? Myslím tím jestli Big Navi nebude třeba Navi co má 56CU nebo 64CU místo MCM grafiky která by mohla mít např. 80 CU? Nevim co je na tom pravdy ale někde jsem se dočetl že v AMDéčku už nechtějí dělat velký čipy (Vega 56 nebo Vega64) pro normální trh. S RX 5700 XT to vypadalo že to tak bude. Ale u XBOXU to vypadá na nový čip nebo né? Postavit Microsoftu čip na zakázku by muselo být strašně drahý takže by asi dávalo smysl kdyby použili nový "velký čip" BIG Navi. A i když si asi všichni mysleli že to bude MCM ,tak to možná bude klasika jako předtím Vega 56 nebo Vega 64. Možná se tak AMD rozhodlo, protože v době vývoje neměli dost lidí a peněz a věděli že by to nestlihli. Je to možný? Protože mi připadá, že PS5 používá RX 6700 (36CU) a XBOX RX 6800 (56CU), RX 6800 XT (64 CU???) Díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.