Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Mantle se šíří: 4 studia, 3 hry, 2 enginy, další v přípravě

Star Citizen
Low-level API Mantle ušité na míru současným Radeonům se pomalu klube na svět, a tak mu AMD shání sudičky, které rozhodnou o jeho případných úspěších v budoucnosti…

První ze „sudiček“ představila AMD už při vydání nového hardwaru, jde o Battlefield 4, který bude doplněn o podporu Mantle API během blízkých týdnů. Nyní se výrobce grafických karet pochlubil, že už tři vývojářská studia pracují na implementaci do svých her. Prvním je Eidos-Montréal, který se chystá novým API vybavit nadcházející hry, z nichž jako první půjde do světa Thief (únor 2014).

Druhým pánem na holení se stane Chris Roberts, respektive studio Cloud Imperium Games, které řídí. Konkrétní hrou bude Star Citizen. Zajímavostí je, že tento titul využívá modifikovaný Cry Engine čtvrté generace, takže by z principu neměl být problém zahrnout podporu Mantle již na úrovni enginu.

Z enginů, u kterých se s novým API počítalo od základů, bude první patrně Nitrous - 64bit, multiplatformní a vícejádrový engine od Oxide Games, který je zatím v první polovině své vývojové fáze.

Pokud si shrneme situaci, byla zatím oficiálně ohlášena podpora z následujících stran:

  • hry

    • Battlefield 4 (Q4 2013)
    • Thief (Q1 2014)
    • Star Citizen (Q4 2014)
  • enginy

    • Frostbite 3
    • Nitrous
  • studia

    • DICE
    • Eidos
    • Cloud Imperium Games
    • Oxide Games

Tento seznam zdaleka není konečný, další studia podporu nového enginu teprve ohlásí.

Tagy: 

Diskuse ke článku Mantle se šíří: 4 studia, 3 hry, 2 enginy, další v přípravě

Pátek, 8 Listopad 2013 - 18:58 | bomberman | Napisal si to opacne, Mantle je o GPU nie o CPU...
Pátek, 8 Listopad 2013 - 09:22 | webwalker | Rád si tě vyslechnu :)
Čtvrtek, 7 Listopad 2013 - 21:51 | bomberman | prudky omyl
Čtvrtek, 7 Listopad 2013 - 17:30 | webwalker | @nest: Mantle ale je více méně o cpu, nežli o gpu...
Čtvrtek, 7 Listopad 2013 - 17:26 | webwalker | Frontend zůstává zachován z DX, tedy HLSL. Budeš...
Čtvrtek, 7 Listopad 2013 - 11:42 | Anonym | ja jsem hlavne zvedav nato, jestli to bude...
Čtvrtek, 7 Listopad 2013 - 11:12 | Nest | Hlavne jde o ten realny prinos. MassEffect,...
Čtvrtek, 7 Listopad 2013 - 08:39 | Anonym | a nejaky znamejsi? jako mesicne vyjde desitky,...
Středa, 6 Listopad 2013 - 19:32 | kozec | > a rekneme si narovinu asi umrelemu OGL by se...
Středa, 6 Listopad 2013 - 18:18 | j j | Upravte si prosím list. Star Citizen je založený...

Zobrazit diskusi