Mantle se šíří: 4 studia, 3 hry, 2 enginy, další v přípravě
První ze „sudiček“ představila AMD už při vydání nového hardwaru, jde o Battlefield 4, který bude doplněn o podporu Mantle API během blízkých týdnů. Nyní se výrobce grafických karet pochlubil, že už tři vývojářská studia pracují na implementaci do svých her. Prvním je Eidos-Montréal, který se chystá novým API vybavit nadcházející hry, z nichž jako první půjde do světa Thief (únor 2014).
Druhým pánem na holení se stane Chris Roberts, respektive studio Cloud Imperium Games, které řídí. Konkrétní hrou bude Star Citizen. Zajímavostí je, že tento titul využívá modifikovaný Cry Engine čtvrté generace, takže by z principu neměl být problém zahrnout podporu Mantle již na úrovni enginu.
Z enginů, u kterých se s novým API počítalo od základů, bude první patrně Nitrous - 64bit, multiplatformní a vícejádrový engine od Oxide Games, který je zatím v první polovině své vývojové fáze.
Pokud si shrneme situaci, byla zatím oficiálně ohlášena podpora z následujících stran:
-
hry
- Battlefield 4 (Q4 2013)
- Thief (Q1 2014)
- Star Citizen (Q4 2014)
-
enginy
- Frostbite 3
- Nitrous
-
studia
- DICE
- Eidos
- Cloud Imperium Games
- Oxide Games
Tento seznam zdaleka není konečný, další studia podporu nového enginu teprve ohlásí.