Prodejům 4k TV vévodí Sony
Když prodeje 4k TV (nebo, chcete-li UltraHD TV, jelikož moc televizorů rozlišení větší než 3840×2160 opravdu nemá) startovaly, Sony ovládala významnou část. Její televizory řad X8 a X9 tvořily ve druhém čtvrtletí minulého roku přes 42 % prodejů tohoto typu přístrojů. Nyní jsou ale již na trhu mnozí další výrobci a mnohé další modely, včetně takových jako UltraHD TV od Changhongu za 35 tisíc Kč.
Na pozice Sony se tlačí ale i jiné větší značky jako třeba LG či Samsung. V posledním čtvrtletí minulého roku tak Sony ovládala již „jen“ 18,2 % trhu, přesto jí i nadále ale patří první pozice. Druhý Samsung držel 14,9 %.
To jsou ale globální celosvětové statistiky zahrnující i země jako Čína. V Evropě kraluje tradičně silný Samsung se 40% podílem (Sony drží 30,3 %), v Severní Americe zase pro změnu Sony s 46,3% podílem, následovaná Samsungem s 34,4 procenty.
Z hlediska celkového objemu prodejů TV vede trh jihokorejský Samsung, Sony se ale právě na 4k televizory hodlá v letošním roce zaměřit ještě více. Takže budeme zvědavi, jak se letošní trh vyvine a ještě více, kam se pohnou ceny a jaká bude dostupnost 4k/UltraHD obsahu. Z pohledu malé české země zatím není moc důvodů o 4k uvažovat. Ceny jsou vzhledem ke kupní síle poměrně vysoké a obsahu také není v Česku dostupného tolik, jako třeba v USA, nemluvě o jeho kvalitě (technické i filmařské :-).