Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k RED Monstro 8K nabízí dynamický rozsah 17+ EV

Vzhledem k rozdílu 16.5 stops vs 17.0 stops DR a stejným parametrům co se zbytku týče, tak to žádný převrat není, ba ani evoluce. Klidně to můžou být jen lepší kousky stejného snímače, nebo nová revize (tj. upravený proces výroby).. a za toto chtít $30k? Holt RED se veze na vlně kterou nastolil Apple :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak doufám, že tím bude BBC a pod. "točit" (spíše zaznamenávat dneska se tam nic netočí krom ostření ;-) ne? Jo leda větráček chlazení) ještě úchvatnější dokumenty z přírody a vyexportují je "jen" do 4k , neb nač víc, když i 4k na vatěžení detailů i jen ze 3m by musel být obrazovka již tak 3m(!) velká.

Já přitom dostanu dom leda jen 2m, tedy detailů v obraze ani víc nepostřehnu :-) Tak doufám, že 4k bude poslední přezbrojování na Satu natož DVB-T - tam už lidi postunou a nestabilní digitalizaci tak akorát proklejou a nebudou ochotni neustále měnit přijímače...

Hlavně aby pak nešly ve 4k natož víc jako marketing) filmy v TV (u kin to ještě tak nějak chápu) na úkor děje a hereckých výkonů!!!...

(Vyzkoušeno osobně na 1m (43") 4k obrazovce a 4k obraze (né "4k" z mobilu...) z 0,5m, kdy nad 0.5 už nepostřehnu tolik detailů v dáli v obraze krajiny a naopak blíže začínám vidět pixely, tedy z teho přímou úměrou usuzuji tu 3m obrazovku ze 3.m pro 4k. Více k je k prdu, tedýýý spíše koncového uživatele s 1m max s 1,5m obrazvkama, vhodný leda pro PRO (profi) - záznam a postprodukci :-) )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mícháš detaily a detaily. Detaily první jsou dané rozlišením, kdy na 1080 uvidíš nějaké a na 4K jiné. Je to dáno renderingem obrazu, aby se tento "schmoustal" na na menší plochu. To ale neznamená, že na 1080 neuvidíš detaily které se objeví při vyzoomování 4K materiálu. Tyhle detaily jsou ve zdrojových datech uložený a tedy je lze použít a vidět. To co se bude lišit bude kresba, daná hrubším rastrem obrazovky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím výstup jako jediný důležitý pro koncovýho uživatele - diváka. A jakože pro editaci má smysl větší rozlišení i fps podobně jako se audio prvotně pořizuje ve vyšší vzorkovací frekvenci i větší bitové hloubce ač se pak zprzní na CD "kvalitu", má to velký smysl pořizovat v lepší kvalitě než umí distribuce (CD). Výřez (zooming...) jsem neřešil. To je zcel ajiné téma, že více Mpx dovoluje dodatečně změnit kompozici výřezem... Já většinou komponuji již při záznamu nahotovo!)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I kdyz se nedela vyrez, je hodne veci ktere je lepsi mit ve vetsim rozliseni - napr. masky ve VFX. Z green screen zaberu se neda moc dobre dostat viceurovnova maska, takze vystup je 1 bitovy a ty prechody vzniknou az kdyz se napr. ten 8K obraz nascaluje na 2K vystup. Je to obdoba MSAA z PC sveta, ze to zamezuje ostrym hranam. A ne, primitivni rozmazani prechodu neni reseni v profi svete.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo souhlas, obecně prostě pro editaci se více info (Mpx) hodí, nicméně se děsím již jen 8k distribuci finálu :-( 4k dle mě bohatě stačí až až :-) Jak pro TV vysílání, tak pro zahlcení internetu... často blbostma.......................

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.