Dostanete při reklamaci grafiky zpět peníze i za hry „zdarma“?
Hry zdarma přiložené ke grafické kartě nejsou ničím novým, tato praxe funguje již od druhé poloviny devadesátých let. Nových rozměrů ale tyto praktiky nabraly v roce 2004, kdy ATi svým zákazníkům nabídla zřejmě největší herní „pecku“ onoho roku - navíc ještě před vydáním - Half Life 2.
Od té doby se ATi (a následně) AMD s Nvidií předhánějí, čí nabídka bude zajímavější. Letos opět oba výrobci přišli se zajímavými bundly - AMD nabídla Crysis 3, Tomb Raider 2013 a Bioshock Infinite, Nvidia pak kredit na bonusy do F2P titulů
Až potud není na situaci nic zvláštního. Zajímavou se může stát v okamžiku, kdy se zákazník pokusí kartu s přibalenými bonusy vyreklamovat. To se přihodilo americkému uživateli SkateZilla, který se o svůj zážitek podělil v diskusi na fóru OverClock.net.
Při reklamaci $409 grafické karty mu prodejce (Newegg) odečetl $169 za hry „zdarma“ a vrátil zákazníkovi pouze $240. Když se pokusil Newegg kontaktovat s žádostí o vysvětlení, byl odkázán na všeobecné podmínky, kde je vysvětleno, že pro uznání reklamace musí zákazník vrátit všechny součásti balení.
Jenže jak vrátit vyčerpaný herní kupón, který se okamžikem rozbalení váže na konkrétního uživatele? Na jedné straně stojí zájem zákazníka, který chce při reklamaci vrátit vše, co zaplatil - na druhé straně je zájem prodejce, kterých nemůže dopustit situaci, kdy by zákazníci nakupovali / vraceli grafické karty účelově pro získání přibalených her.
O situaci se nakonec začala zajímat i AMD, a tak nezbývá než doufat, že se jí podaří přimět Newegg k úpravě obchodních podmínek a rozumnějším postupům při řešení reklamace.
Nejsme si vědomi, že by některý z tuzemských obchodů používal podobné praktiky, ale pokud jste se s něčím takovým setkali, podělte se o zkušenosti v diskusi.