Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k "Řízené kopírování" Blu-ray už za měsíc, válka o 3D Blu-ray nebude

No tak na to 3D som veru ohromne zvedavy. Pred casom som niekde tu v diskusii vravel, ze moj buduci upgrade monitora bude aj s nvidia 3D vision... po skusenostiach s nvidia 3D vision discover (to iste, akurat s anaglyfickymi okuliarmi) uz taky nadseny niesom. Mozno je to tymi dodavanymi anaglyfickymi okuliarmi (cervena sa mi zda byt priliz tmava), alebo cim... ale 3D ma oslovilo ovela menej ako som cakal...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neni se cemu divit ze te reseni od Nvidie nezaujalo. Ono technologie kterou Nvidia pouziva u svych bryli je defakto 15 let stara. Za tu cenu co to Nvidia prodava je to uplnej vysmech. TJ lepsi bude si pockat na novou technologii ktera bude standardizovana a pujde na vsem. Sam sem na toto 3D 1080p zvedav. Snad to budou umet i nove projektory. (prece jenom klasicka TV je pro me celkem mala kdyz mam nynyni doma HD projektor s uhloprickou 3 metry)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky pouzivam projektor ale ne HD :) co mas doma? Abych se mohl inspirovat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

den: Tak porovnávat výstup v anaglyfech (kdy to máš slité pro obě oči najednou, přicházíš o barvy, jsou tam silné přeslechy a ghosting) s řešením kdy každé oko vidí plně barevný obraz prakticky bez rušení (zatemnění druhého oka samozřejmě stále není 100%) je trochu úsměvné... Pro anaglyfy jinak stačí použít i stereo-drivery od iz3D, ty jsou zdarma a fungují i na kartách konkurence, ale prostě je to nouzové řešení

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sratos: Daleko lepsi je ta technologie od AMD, je tak skvela, ze ji svet este ani nevidel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mem: som si vedomy chyb, ktore sposobuju anaglyficke okuliare. Moj "problem" spociva v tom, ze ma to 3D neoslovilo ani na scenach, v ktorych mi nedostatkych tejto technologie nevadili. 3D efekt mi proste pripadal len ako leporelo. Cakal som viac.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re:antiládík
Člověče vy jste zřejmě zabržděný nebo co.Kde Stratos něco píše o 3D v souvislosti s ATI.On jen uvádí pokud jde o řešení NV že je hodně zastaralé a nevyhovuje dnešním nárokům (což má mimochodem pravdu).A že je naopak zvědav na nové standardizované řešení (to musí uvítat každý jen trochu rozumě uvažující člověk).Doporučuji se nad sebou zamyslet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě by spíš zajímala ta technologie, kterou se to bude zobrazovat - ještě jsem o tom nic nečetl, snad něco najdu. To, že video bude obsahovat stereo obraz je dobrá zpráva, páč se takový záznam dá použít ve více zobrazovacích technologiích. Další krok bude opravdový záznam ve 3D, kdy se uloží informace o celé scéně, tzn. polygony a jejich barvy, resp. možná jen body získané raytracingem scény (to je dnes sci-fi). Tohle se dá využít už dnes ve hrách. Stačilo by sledovat pohyby hlavy vzhledem k monitoru a podle toho upravit úhel pohledu. Cool. Bohužel, tohle bude ve videu až za mnoho let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rafan: sratos vyhledava jakoukoliv zaminku k tomu, aby nejak poplival NV ( asi to je obsesivni, nebo jinaci dusevni problem, mozna i sexualni, cert vi ), dokonce i u teto novinky, tak se snazim mu krapinek srovnat prdylku, buznicce latentni :) Otom, ze by kde kdo uvital nejakou novejsi technologii neni pochyb, ale taky neni pochyb o tom, kdo alespon trosku dostal i tu starou technologi mezi lidi a nejak to rozhejbal, minimalne vzbudil zajem. Aby byl prostor pro tu "novou technologii" ( se kterou urcite AMD nepride, poznamka pro sratose, protoze na to nema, protoze je ve ztrate a asi pude ke dnu, juchuu!!! ), tohle uz si sratos asi neuvedomuje, asi je proste jenom blbej no.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

antiladik:

Jednou z mála stratos nekecal blbosti, ale fakta. To jenom vy reagujete agresivně na AMD o kterém nebyl článek, ani Stratosova reakce, takže si jděte, prosím, honit ego pod zbytek Stratosových příspěvků, které se dají zařadit mezi scifi. Tady jste ale vedle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re:antiládík
Necítím se povolán posoudit nakolik NV přispěla k rozšíření 3D ve filmovém průmyslu.Ale snad mne paměť neklame když prohlásím že 3D zobrazování(v kinech)je tu déle než NV.k šíření 3D zobrazování do domácnosti by se dělo i bez NV neboť je to snaha konzorcia kolem Blu-ray ho maximálně udělat atraktivní a rychle ho rozšířit.Mezi náma musí spěchat proto že vývoj technologií na ukládání dat(třeba i filmu)jde tak rychle dopředu že by se mohlo stát že za 2 roky si film na Blu-ray nikdo nekoupí proto že tu mohou rozšířit přehrávače kde se jako nosič bude používat třeba Flash disky na kterých se ty filmy mohou i prodávat.Bude to skladnější méně náchylné na poškození.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, 3d zobrazovani v kinech uz je tu pres 40 let, kdy v Kijeve promitali dokumentarni porady ve stereo obrazu. Doma se pak dalo divat stereokukatkem na stereo fotografie ( snad vsichni pamatujeme rodinku vcelich medviku, jak veceri, bylo to uzasne, ze ).

pak tu byl VFX-1 a IMAX ( kdo kdy byl na imaxu, tak vi, ze sice hezky, ale normalni filmy v imaxu asi nebudou .. technologicke omezeni imaxu, ktere to prodrazuje .. navic jedna klapka v plnem imaxu ma limit tusim minutu a pul .. neni to digitalni a ta civka s filmem neni nekonecna )

pak dlouho nic

a ted az nvidia a youtube

je to dalsi pokracovatel, ale konecne uz je realne se kouknout na filmek ve stereoskopickem zobrazeni i doma, zahrat si nejakou gamesu ( to predevsim ), to je nepopiratelny fakt, ktery si pripisuje NV.

To ze se nekomu zda ta technologie jako nedostatecne, a ze je stara, tak mu asi nedochazi, ze je stara uz nekolik milionu let, od te doby, kdy se u nasich prapredku vyvinula dostatecna mozkovna k tomu, aby dokazaly "vypocitat" vzdalenost tim, ze se na objekt kouknou v nejake posunuti, pak se preslo na dve oci, ktere to pocitaji "dynamicky" ale stale to je zalezitost "vypoctu" a takovej menci fejk. Takze, dokud nebude existovat technologie, ktera holograficky promitne 3d objekt v prostoru, nebo nam bude posilat obraz primo do mozkovny, jako jestirci, stale to bude jen placani dvou obrazku pres sebe a rozdily budou v tom jak dostat ten levej obrazek do levyho oka a ten pravej do pravyho, at uz to je pomoci nejakych filtru ( barevne, polarizacni, nebo zatmovaci ) nebo zobrazeni na zakrivene plose tak, aby leve oko videlo neco jineho nez to prave. Jakekoliv takove reseni ma nedostatky, at uz to sou bryle, nebo absence mozneho efektu v poloze lezmo, pozorovaci uhly, atd. TZN. sratos byl zas ve svem tvrzeni jak ta jedle, akorat si pozorovatel jeho prispevku, kteremu jeho prispevek vypada jako jediny rozumny v zaplave sracek neuvedomoval veskera fakta. Takze opet 0 pro sratose.

Nebo snad nekdo videl neco, treba i ve sci-fi filmu, co by splnovalo pozadavky na 3d zobrazeni, ktere by bylo "uspokojujici" ?

A i kdyby nejaka technologie na zobrazeni 3d obrazu, ktery by vypadal verne byla, stale tu je problem se zaznamem toho obrazu, takze skutecne 3d to bude az v momente, kdy nebudeme rozliseni "obrazku" pocitat na pixely, ale na voxely.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Este sem opomenul zminit pseudo3d efekt pomoci headtracingu. Velice zajimavy efekt. Nedostatkem je, ze se na jeden display muze divat jen jeden clovek a pak taky, musi jit o 3d scenu, ktera se prepocitava. Ale take to asi nebude stacit sratosovi, aby se dival na svem projektoru, asi HD na VKVcka asi v 3d. Ale co by se mu mohlo libit je fakt, ze to momentalne netlaci mezi lidi NV.

A dalsi libustka je od MS, ktery uverejnil betu prohlizece fotografii, ktery dokaze vytvorit 3d scenu nalezenim schodnych bodu, take nedostatecne a na bluray se to tezko dostane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

antiladik: za prve sa ta chcem zastat, lebo si tiez myslim, ze nvidia je priekopnikom 3D stereoskopie - tuto technologiu robi naozaj komercnou a tlaci ju medzi ludi masovo. ATI, ZIAL, nema a myslim si, ze velmi dlho este nebude mat na toto odpoved a IMHO mi je to luto, lebo tym padom nie je pre nvidiu konkurencia, ktora by ich nejak nutila inovovat.
Za druhe, pytas sa, ze: "Nebo snad nekdo videl neco, treba i ve sci-fi filmu, co by splnovalo pozadavky na 3d zobrazeni, ktere by bylo "uspokojujici" ?"
Moja odpoved je: ano videl som nadmieru uspokojive 3D zobrazenie. V serialy Star Trek. Technologi sa volala "holodeck" :-)
Takyto zazitok z 3D by bol pre mna osobne asi najprijatelnejsi :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no antiladik nebo spis antiatiladik zase radi:}. A jen pro legraci myslis tu technologii po ktere se chce nekterym jedincum zvracet? ta je super urcite se vyplati za specialni lcd monitor na 120hz. Kdyz porovnam svuj eizo s tim samsungem urcite vyhra ktera se jak jinak nez zase vyplati:} rozdil spva vs tn nebudu ani zminovat. Tohle je opravdu technologie pro masy kdyz to bezi na par z meho pohledu opravdu spatnych lcd displayu. A stare crt mi doufam vnucovat nebudes ze ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

den: Rozumím, a je pravda že u spousty titulů i videí to jako leporelo působí - velký vliv ale má právě kvalita zobrazení, měl jsem možnost vidět nVidia 3D Vision s brýlemi na projektoru a pak hned na monitoru a v druhém případě se leporelo už tolik nekonalo, a pokud byla hra napsané slušně, tak byl efekt výborný - příklad NFS:Shift, kdy při pohledu z kabiny to čelní sklo vypadalo prostorově naprosto skvěle, jak se svažovalo ke kapotě, přecházela po něm světla a stíny, mňam. Naproti tomu volant a ruce řidice byly spíš ploché a hodně vepředu, tam se očividně šetřilo na geometrii (věnec volantu byl spíš billboard než skutečný válec)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

antiladik: +1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re:antiládík
No to se ale ten vývoj 3D zobrazování posunul o plus mínus nic.Je to prakticky pořád vykrádání původního nápadu jen v jiné variaci a zato by měl člověk platit a sednout si z toho na zadek?Z pohledu mne jako zákazníka je to nepohodlné-nepraktické poraďte mi někdo co ještě:-).Jo už vím drahé tak že vlastně na nic.Co takhle aby měla TV nebo monitot dvě masky za sebou s řízením průsvitnosti té první možná to bude cesta.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re:antiládík
ještě doplním k tématu.To co píšete k 3D že hloubkové vnímání obrazu vzniká triangulací vzdáleností očí od sebe a sledovaným objektem je samozřejmě všeobecně známá pravda.Každý z nás byl někdy ve škole že :-)?Problematika je ale složitější než je všeobecně prezentováno.proč myslíte že člověk s jedním okem dokáže vnímat prostor také?Jestli to třeba nebude tím že se mozek přepne do poněkud jiného módu a začne vnímat prostor přes funkci zaostřováním tím jedním okem na objekt a podle ostření si vytvoří tak 3D prostor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rafan: Navíc ten současný systém naopak nezohledňuje další věci, jako je zaostřování do dálky (údaj o akomodaci čočky mozek taky používá k určení vzdálenosti), nebo využívání hloubky ostrosti ve fotografii a filmech (pokud vidíte ve filmu scény, kde mluví dva lidi, pro pěkný efekt se používá nízká hloubka ostrosti, kdy pozadí scény je pěkně rozostřené. Ale ve 3D má člověk tendenci si prohlížet celý prostor a to prostě nejde... něco podobného bylo i v Crysis, kde se DOF simulovalo uprostřed u mířidla zbraně a člověk v tu chvíli neviděl to okolo)

Jinak hologramy i hologramové filmy tady byly už v 70. letech minulého století (u těch fotek si pamatuju i jeden Invex, kde byly pověšené normálně jako obrázky na zdi, osvětlené normálním světlem, a při pohybu zleva doprava se dokonce animovaly - např. z tiskárny vyjížděl papír apod.), jen je asi problém najít elektronickou náhradu za ten skleněný substrát, do kterého se dělá záznam

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak přesně takovému setkání jak se o něm píše v článku se mezi slušnými říká KARTEL. Takoví lidé a společnosti nás chtějí poučovat o morálce, že krást se nemá?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teda člověče teď jsem si ten článek přečetl ještě jednou v kontextu tvého příspěvku a musím uznat že to kartelem opravdu těžce zavání.Samozřejmě mě hlavně dráždí ta pasáž kde se mluví o cenách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rafan: Odhaduje, jen ma podstatne mene vstupnich informaci a pokud nema predchozi zkusenostni informace o vzdalenosti ( to je to zakryti jednoho oka ), se kteryma by mohl ono rozmazavani porovnavat, nedokaze vzdalenost vyhodnotit. Jen je to vice, nebo mene rozmazane, pak uz je to pokus omyl s velmi malou uspesnosti a pochybuju o celkove vernosti onoho pocitu hloubky. To dokazou ovsem posoudit jen lide, kteri se narodili jen s jednim okem a nemaji dalsi poskozeni mozku znemoznujici vnimani prostoru. Nikoho takoveho neznam.

Pokud ma nekdo|neco jen jedno oko, nebo dve oci, kterym se neprekryva pozorovaci uhel uz v pocatku, je pak informace o hloubce pouze velice nepresny udaj.

Ma to tak trebas kralik, nebo chameleon, u kralika to je vicemene jedno, ten hloubku nepotrebuje, nelovi a podle toho to pak taky vypada, pri skoku nedokaze odhadnou vzdalenost a proto dochazi k preskoceni, nebo k nedoskoceni ( coz je daleko legracnejsi ;)).
Chameleon, ten premeruje, udela pulkrok a vrati se do puvodni polohy, z toho vypocte presnou vzdalenost a jazykem sestreli i mouchu za letu. Nicmene se to velice dlouho uci, pak uz ovsem dojde k rychlejsim reakcim, bez premerovani, na zaklade odhadu, ale ty take nejsou ani z 80% presne. Pokreje to proto mnozstvim, ne kvalitou odhadu.

Takze nez na vyuziti ruznych ostrosti obrazu pro vytvoreni pseudo 3d efektu ( coz uz probiha a jake to je panecku 3d zobrazeni, ze ), bych se na to spis dival jako na potencionalni komplikaci.

Holograficky zobrazovac, ktery by zobrazoval scenu 1:1, ten nema problem, ale pokud by doslo k nejakem pohledu do dalky, ktere uz se na zobrazovac nevejde, nedokazu si ani predstavit, jak to zobrazit, urcite se muze rovnou zapomenout na obchazeni hologramu a pohled z vice stran, takze max asi neco jako nekonecnej tunel do steny. Podobajici se asi nejvice jevisti v divadle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PS3 mám doma, včera jsem zrovna přes NET upgradoval firmware. Koupil jsem si BluRay 3D Monsters (599,-Kč/Electroworld) o tom, co se honí za příšerky v oceánech. Byly u toto přiložené 4 ks 3D brýlí a řeknu Vám, že když jsem to pustil na 42" LCD v 1080p, byla to opravdu podívaná :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.