Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Spor Applu s Epicem o zisky z Fortnite je Pyrrhovým vítězstvím pro obě strany

Ja to vnimam jako jasne vitezstvi EPICu. Soud donutil apple snizit provize (Epic uskodil applu) a jeste tim ze nechali apple vyhrat tak mu urcite zkomplikovali pripadna odvolani atp. :D
A co si budem rikat... co je pro EPIC 80M$ ... firemni vecirek? :D (prehanim)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samotny payment processing tiez nieco stoji. pre malych obchodnikov kludne aj viac ako 3%. ak tomu dobre rozumiem, zlozitejsia integracia (drahsia na vyvoj) s horsim UX (minimalne pri prvej platbe, pravdepodobne horsi conversion rate), ktorou moze ziskat maximalne par velkych hracov, ktori vedia robit aj risk management. IMHO pyrrhovo vitazstvo sedi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako jo to "pyrhovo vitezstvi" se fakt hodi :) implementace platebni brany do hry bude minimalni naklad... a uzivatel si muze vybrat (a muze mu byt jedno kolik si apple nebo epic z platby veme) mezi platbou pres apple ekosystem nebo epic... ma moznost volby (a treba tu s horsim UX ma vyvazenou vetsi hodnotou nakoupeneho zbozi)

I tak si myslim ze tohle vitezstvi je pyrhovo jen z pohledu applu... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ale když dá vývojář volbu tak logicky použiješ Apple jako prostředníka platby, už jen proto, že ti stačí face id/touch id k potvrzení, nikde nemusíš zadávat kartu, přihlašovat se do bankovnictví, paypalu atp. to už v tom mobilu/tabletu dávno máš v rámci apple pay. Mám třeba rád eshopy, které mají Apple Pay, když vybereš takovou možnost platby, rovnou to natáhne i fakturační údaje a pokud nechceš jinou doručovací adresu je to one click nákup, ověřuješ to biometrikou - face id/touch id.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Chapu... ale pokud mi nekdo nabidne 20% slevu nebo 20% bonus tak si sakra rozmyslim jestli mi to pohodli/nepohodli za to stoji...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zadnou slevu ti Epic ani nikdo jinej nebude moci nabidnout, protoze na tom vydavatele budou jeste hur nez doposud. Dan applu se bude odvadet i z penez prijatymi jinymi platebnimi metodami, pak je tam navic poplatek za platebniho zprostredkovatele a jeste poplatek applu za uzivatele na prvni milion (v eu) !

Proste ty nove podminky jsou ve vsem horsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve hre platebni brana nemuze byt. Apple povolil jenom odkaz, bez moznosti predavani identifikatoru, a musi byt umisten na zcela nerelevantnim miste - tj. ne v gameplay flow, ale na uvodni obrazovce.

Navstevou tohoto odkazu ti vyskoci mega varovani, ze to je nebezpecny a apple za to nenese odpovednost. A pak se tam musis jak blbec prihlasit znova, protoze se nesmi predavat zadny ID.

Tohle je to uzasne shnile jabko, v roce 2024.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V článku to není úplně čistě popsáno, ale soud Apple nedonutil snížit provizi, ta je nadále 30%/15%, 27%/12% provize Apple je pouze pokud je platba provedená přes 3rd party platební metodu, tzn. platba nejde přes Apple, ale třeba přes bankovní platební bránu, Paypal. Ty si samozřejmě také řeknou o nějaké procento z platby a pro malého independent vývojáře to ve finále může znamenat ještě víc než 3%.

Pro uživatele je to méně komfortní, protože platba přes apple = otisk prstu/face id, žádné zadávání informací o kartě, přihlašování se do bankovnictví, paypal, atp..

Apple v tom případě přijde o 3% ale také nebude muset odvádět poplatky bankám/karetním společnostem. Reálně tedy bude +- na svém. Navíc jedná se o rozhodnutí US soudu, týká se tedy jen US trhu, nikoli zbytku světa, kde to Apple umožnit nemusí.

Jediné co Apple prohrál je, že v aplikaci může vývojář odkázat na možnost nakoupit předplatné/obsah jinde. To do toho rozhodnutí být nemohlo, třeba ve spotify, když chceš aktivovat premium se dočteš jen "Na Premium nemůžeš upgradovat v aplikaci, není to ideální, víme o tom." Teď - a připomínám soudní rozhodnutí se týká US trhu - tam bude možnost mít odkaz na web kde si to předplatné koupíš.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Kvôli takýmto mafiánskym a úžerníckym praktikám si nikdy nekúpim Apple produkt. A nie, že by som na to nemal, pri uvedení som si kúpil Sony 1 V (nechcem "čínu" a viem, že veľa možností už nie je).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A jak souvisi tve preference s mym komentarem?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Ja koupil pred lety Note 10+, ale samsung me taky uz zacina s**t. Mel jsem v oku prave ty vyssi rady od Sony, ale vadilo me ze ackoliv to ma 4K screen, tak bezny UI se renderuje v 1080p. A to je marny teda.. nepotrebuji treba na tom parit hry, klidne vydrz obetuji za lepsi rendering.. ale nejde to. Nebo jo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro mě existuje buď Apple nebo Samsung, což je pro mě synonym pro slovo Android. Teď primárně používám S23U, mám ji hned od začátku a za rok ji budu vracet, tak si letos k vánocům nadělím nový telefon, asi iPhone Pro/Pro Max. Loni jsem v létě začal zase primárně používat MacOS místo Windows a spolupráce počítače s telefonem je teď dost omezená, už jen když chci do mailu nafotit nějaký dokument tak to musím prohánět cloudem... pakárna, nemožnost psát zprávy z počítače mě taky dost otravuje, musím používat aplikace třetích stran, jako whatsup, ale i pokračování v činnosti mezi mobilem a počítačem je nemilé omezení

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Stejne vam to pojede pres cloud, jenom transparentneji. Ale chci videt jak to iPhone+Mac combo funguje, kdyz vyhodis domaci router ze zasuvky, a ocitne se to bez internetu, nebo nedejboze bez wifiny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AirDrop, když máš alespoň lokální síť. JInak klasicky USB Flash

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ještě bych zmínil, že jenom za fortnite proteče do epicu zhruba 6 mld. dolarů ročně, takže 87 mil. je pro něj skousnutelné když za rok ušetří těma 3% min. 87mil.
takže bych viděl vitězství na straně epicu, který musí trochu zaplatit předem, ale dlouhodobě je to velká prohra pro apple a nikdo neříká, že snižování marží u obchodů obecně, skončilo

OT: vyšli už benchmarky nových exynosů vs snapgradon a vypadá to, že samsung skoro dohnal tsmc alespoň v galaxy S24 ty rozdíli jsou malé

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Exynos 2400 - AnTuTu: 1.6M
Snap 8 Gen 3 - AnTuTu: 1.7M

Hodně dobrý výsledek pro Exynos 2400.

Jenom se zeptám:
* Proč v jiných telefonech Snap 8 Gen 3 dosahuje v AnTuTu přes 2M (není to náhodu uměle snížené Samsungem, aby Exynos vypadal tak dobře?)
* Co použitý modem Exynos 5300 - je to ten stejný, se kterým má takové problémy Google ve svých telefonech ?
* Co dlouhodobá výdrž při běžném používání? (klasický nešvar téměř všech Exynosů)
...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://samsungmagazine.eu/2024/01/22/jak-si-vedou-galaxy-s24-v-benchmar...

vypadá to že snap throttluje víc než exynos ikdyby byl uškrcený a to se bavíme, že porovnával ultra vs plus vs klasika, kde ultra má největší chladící výkon
takže nějaká vyhoněná čína, která začne throttlovat dřív a víc může mít skore vyšší v nějakým benchi
ale recenze budou venku až příští týden ve středu, kde se to snad potvrdí, že exynos je ok
co se týče modemu, určitě udělali novou revizi bych tipoval :)
mám exynos od s7 přes s10 až po s21 a nemůžu si stěžovat, s8, s20 a hlavně s22 moc exynosům nepřála a záměrně jsem třeba upřednostnil starší model nebo "přeskočil", měl jsem v plánu s23, ale ta s21 mi tak bohatě stačí na všechno co potřebuju, že nemám ani potřebu kupovat s24, ale ta 7mi letá podpora je lákavá :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"ultra má největší chladící výkon"

To právě nemá, ona je sice o trošku větší, ale má také větší displej, má větší baterii, vevnitř je štěrbina + cívka pro bezdrátové nabíjení S-Penu, má tam 10x periskop navíc, má tam laserové zaostřování navíc, pětinásobný teleobjektiv místo trojnásobného u pluska...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Proč v jiných telefonech Snap 8 Gen 3 dosahuje v AnTuTu přes 2M"

V kterých konkrétně?

Top score mají typicky herní telefony, nějaký číňan má aktivní chlazení, ASUS má externí aktivní chladič a mohlo to být naměřeno s ním.
Rozdíl může být i v displeji, konkrétně jasu. Podsvícení displeje produkuje teplo, čím vyšší jas, tím logicky více. Třeba u non Mx iPadů a iPhonů, když hraješ třeba Genshin Impact nějakou chvíli a potřebuje to omezit produkované teplo, dojde k snížení jasu displeje.
Hraje i roli jak to poladí výrobce, někdo holt obětuje materiály, baterii, rozměry na úkor chlazení, nebo tomu dovolí vyšší teploty (jde hlavně o povrch) než jiný.

Samozřejmě může být i nějaké škrcení ze strany samsungu pro specifické aplikace, což historicky dělal, byť ne z důvodu vyzdvihování svého řešení. Ono to moc nedává smysl, protože podle marketu máš jasně určené s jakým SoC to bude, nemáš trhy kde je oboje.

Mě víc než výkon zajímá ISP, Exynos 2200 měl o trošku horší než SG8G1.

A ano, podstatné budou porovnání v běžném provozu nikoli v zátěži. Může se to chovat zcela jinak v zátěži a v idle/sleep/deep sleep módu telefonu. Samsung je obceně dost agresivní v tom jak shazuje background procesy aby zařízení tlačil do toho deep sleep stavu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

EPIC právě v ohledu Fortnite prohrál na celé čáře, přišel o potenciální miliardu zákazníků, na iOS/iPadOS si Fortnite nezahraješ, pokud to tedy nebude přes remote odjinud. EPIC mohl mít 70% z útraty, teď má 0.

A připomínám z příspěvku výše, nižší provize Apple platí jen když je nákup placený jinou než platební bránou Apple, pokud jde platba přes Apple, zůstává 30/15. 3% mínus je za zprostředkování platby, které dělá někdo jiný. Navíc to platí pro USA, rozhodnutí US soudu nemá v jiných zemích žádný účinek.

Apple prohrál jediné a to, že vývojář v aplikaci koupené v USA (uživatel má nastaveno US v AppStore) může upozornit a odkázat k nákupu obsahu a předplatného jinde. Doteď ten odkaz a upozornění mít nemohli.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Jestli jim to za to vůbec stálo. A taky jsem zvědav, jak to bude po tomhle sporu v budoucnu s Unreal Engine a podporou Apple Mx. Jestli se bude rozvíjet, nebo to zaříznou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak o engine bych se nebál, to by odepsali všechny vývojáře kteří na něm staví a to nejenom pro iOS/iPadOS, ale i Mac, potažmo Vision Pro.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Všech deset?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To IMO ne. Tím, že můžeš zaplatit (např.) přímo na webu Epicu, tak veškerá marže zůstane Epicu a Apple ostrouhá úplně. Proto je to IMO výhra Epicu. Respektuji, že to platební API a související infrastruktura na straně Applu něco stojí, ale brát si z každé platby 30 % _je_ podle mě nenažranost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to můžeš udělat I dnes, treba to spotify je krásný příklad na ios/ipados si předplatné v apce koupit nemůžeš.

Spousta apek to tak řeší. Content a předplatné si kupuješ výhradně na webu autora a to nejen na Apple ale i Androidu. Některé zase mají dvojí ceny. Treba YT premium koupene v apce stoji vic nez na webu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Apple prohrálo a každý rok přijde o 3 procenta ze svého zisku na App Storu který byl v roce jen v roce 2022 78 miliard USD a který bude shánět jinde jinde. Spočítejte si to.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty 3% jsou preuctovane naklady z karetnich spolecnosti, ne zisk.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přeúčtování s tím nesouvisí stále budou mít o 3% nižší příjem ze storu a budou tak ztratit více než Epic.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale budou mit o 3% nizsi vydaje.. takze o nic neprijdou. A plati to jen pro ty aplikace, ktere si zvoli svuj non-Apple payment option, neni to globalni zmena. 30% si vezmou od vsech ostatnich jako doposud.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3% ne. Pokud byla provize 30%, tak snížení o 3% je 10% z té provize.

Ale 3% nižší provize je pouze v případě, kdy bude použitá jiná platební metoda než Apple, pokud bude placeno skrze Apple, je provize beze změn.

3% je celkem normální náklad na tyhle malé transakce, takže developer na tom neušetří a Apple zase nebude řešit účetní transakci ani nebude platit karetním společnostem/bankám, tzn bude mít menší náklady.

Taktéž se jedná o rozhodnutí US soudu, tudíž platí pouze pro USA, jinde Apple umožnit platbu jiným způsobem nemusí, taktéž jako že dále vývojář nebude moct upozornit uživatele na možnost koupit předplatné/obsah jinde. Dnes to mohou vývojáři bez upozornění normálně praktikovat a praktikují, obsah nebo předplatné si musíš koupit na webu.

Platba přes 3. stranu je navíc pro uživatele nepohodlná a více nebezpečná, uživatel bude muset zadávat údaje o kartě, nebo se přihlašovat k účtu či paypalu, to se mu nebude líbit, když dnes mu stačí koukat do displeje a platba proběhne automaticky ověřením biometriky, aniž by musel někde něco opisovat, protože už používá apple pay a má u svého apple id vyplněnou platební metodu pro nákupy v app store.

To je jako že v EU zase bude muset apple umožnit instalaci aplikací mimo app store. Takže vzniknou nějaké nezávislé app obchody, ale kdo si bude instalovat aplikační obchod, který nemusí garantovat zabezpečení takové jako apple a nemusí mít takovou kontrolu aplikací které prodává, pro uživatele opět zbytečná otrava s něčím dalším a potenciální rizika. To je stejné i na Androidu, jen minimum lidí používá 3rd party aplikační obchody natož aby instalovalo aplikace z neznámých zdrojů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vítězství je to především pro právníky, jako vždy.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ti na tom neprodělají nikdy :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli tomu správně rozumím pak to není žádné Pyrrhovo vítězství Apple. Finančně to je Apple debakl jako hrom. Jestliže Apple utržilo v 2022 v App Storu 78 000 mil USD a musí snížit o 3% výpalné pak platí sníženým příjmem každý rok 2 610 mil. Epic zaplatí jednořadově jenom 73 mil. Na obou stranách to vše ale zaplatí zákazníci. Ti jableční to ale pocítí mnohem více.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prijmy applu se snizi o 3%, ale naklady do karetnich spolecnosti se o tyto 3% take snizi.
Takze Applu to vubec neuskodi - podle toho jak to nastavil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč odmítáte pochopit že Apple bude mít o 3% a o 2 610 mil USD nižší příjem protože jim snížili marži? Nemáte pravdu že to Applu neuškodí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neodmitam - proste to co tvrdite jsou totalni lzi. Nastudujte si ty podminky poradne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za prvé špatné počty. Apple kasíruje 30 nebo 15, bude kasírovat 27 nebo 12, to je snížení o 10 až 20% ne o 3%.

Ale to bude platit jen pro případ, kdy nebude platba provedena skrze Apple a nepůjde o člověka s nastaveným US app store, soud USA nemůže nařídit nic mimo území USA.

A jelikož platba skrze Apple je bezpečnější a pro uživatele pohodlnější, tak pokud budou mít na výběr, vyberou Apple, pokud nebudou, tak třeba obsah nebo předplatné vůbec nekoupí. Třeba YT Premium je v aplikaci dražší - kompenzují si extra náklady - a přesto hodně lidí volí koupí předplatného v aplikaci než na webu,.

Pro vývojáře je pak složitější řešit evidenci nákupů a jejich správu, navíc bude platit provizi za zprostředkování platby někomu jinému. Reálně nic neušetří. Naopak, uživatel bude zprozelý protože předplatné musí řešit někde mimo, místo přehledně pod jednou položkou v menu zařízení.

Apple tak teoreticky přijde o 10-20% z transakcí v USA, ale podobně mu odpadnou náklady na jejich zprostředkování. A to pouze za předpokladu, že to zákazníci budou akceptovat a budou chtít platit jinou metodou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pocitas to blbe. Viz vysvetleni nize. Mame vlastni appku v appstore, takze to mam z prvni ruky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3% v tržbě, pokud vývojář sleví, 10-20% v provizi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vubec. 0% v provizi, protoze USETRI na zprostredkovavani plateb.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3 z 30 je 10%, 3 z 15 je 20%... záleží tedy na tom jaká provize byla.

Ale jde jen o případy kdy nákup nebude placený přes apple platební bránu, takže Apple nebude mít poplatky spojené s karetní transakcí. Ve finále pro Apple vylej nalej, navíc jen v USA, mimo USA to soudní rozhodnutí nemá žádnou váhu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zadnych 10 a 20 nehraje roli.

Apple si bere 100% platby, z toho se odebere DPH/sales tax, zustane rekneme 80% zaklad, 20% jde statu na dani. Tech 80 se deli v pomeru 70:30 mezi tvurce (56%) a Apple (24%), a apple z toho 24% podilu zaplati 3% celkove castky karetni spolecnosti.

stat:20, tvurce:56, apple:21, visa:3 = 100 co zaplatil uzivatel.

Po novem bude situace tato:

Uzivatel zaplati $100, z toho zustane $80, protoze dane jsou 20%. Tech $80 se deli v pomeru 73:27 mezi tvurce ($58.4) a apple ($21.6), ktery vyzaduje dle novych pravidel nahled do ucetnictvi tvurce. Tvurce zaplati 3% ($3) celkove castky karetni spolecnosti, mel-li stejny deal.

stat:20, tvurce:55.4, apple:21.6, visa:3 = 100 co zaplatil uzivatel.

Takze mi reknete.. opravu dle novych pravidel apple ostrouha? hahah - vubec. Nejspis na tom i vydela.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z provize, tedy to co si z toho vezme Apple je to ale 10 nebo 20 procent - buď 3 z 30 nebo 3 z 15. Zákazník zaplatí 100 + daň, zprostředkovatel platby si vezme svůj poplatek+ daň z něj a zbytek jde pro Apple a ten daň vyúčtuje a zbytek platby rozdělí 27:73, alternativně zprostředkovatel pošle celou částku Apple a ten to po odečtení daně rozdělí 27:73 a poplatek za platbu zprostředkovatel bude chtít po vývojáři, což je za mě pravděpodobnější případ.

A ano, teoreticky na tom může Apple vydělat, ale neznáme přesné parametry abychom to jednoznačně potvrdili nebo vyvrátili.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Chybi ti zakladni matematicke vzdelani. Zadne procenta z procentnich bodu se nepocitaji - takze tvych 10 a 20 procent nejsou procenta (procentni body), ale nejake "meta-procenta", zcela iluzorni dezinformace.

Sazba podilu Applu se meni z 30 procentnich bodu na 27 procentnich bodu (zjednodusene se ale uvadi a cte procent), zaroven Applu odpadnou naklady, ktere tvori zprostredkovani plateb.

A jak jsem uvedl, cista provize Applu stoupne z 21% na 21.6%, pokud se uvazuje o prumernem 3% podilu pro spolecnosti zprostredkujici platby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.