Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Star Citizen zařízl podporu DirectX 11 a 12, pojede exkluzivně na Vulkanu

Star Citizen je příkladem komunitou financované hry, která je dostupná již během svého dlouhodobého vývoje. Zároveň je mnohými vnímána jako příklad toho, „jak by se to mělo dělat“…
Star Citizen 02

Přestože se na DIIT hrám specificky nevěnujeme (od toho máme kolegy na CDR), Star Citizen jsme několikrát zmínili. Naposledy to bylo v případě ilustrace rozdílného přístupu tvůrce této hry (Roberts Space Industry, RSI) oproti přístupu Ubisoftu, který tehdy dal na doporučení Microsoftu a v souvislosti s vývojem her pro konzole hlásal, že kašle na rozlišení i 60 FPS. Naproti tomu Chris Roberts z RSI prohlásil, že kašle na konzole a přislíbil podporu 4k rozlišení nikoli jen jako další položku ve výběrovém menu v nastavení hry, ale se vším všudy, tedy včetně textur, které mu budou adekvátní, což v praxi znamená 4k-8k textury pro objekty, k nimž se lze přiblížit a pozorovat je v detailu.

Roberts také tehdy uvedl, že hra je koncipovaná tak, že nejstarší ze sady podporovaných API (DirectX 11.x) používá nadoraz téměř ve všech ohledech. Po čase zřejmě autorovi došlo, že když už „kašle na konzole“, nemá důvod podporovat DirectX 12 (využívané Xboxem) a vzhledem k tomu, že do vydání hry ještě nějaký ten pátek uteče, nemá smysl ani podpora DirectX 11, která ze současného pohledu už jen omezuje technologické možnosti.

Padlo tedy rozhodnutí ukončit podporu DirectX 12 a případně i DirectX 11 a nadále se věnovat čistě jen Vulkanu. Ředitel grafického vývoje RSI, Ali Brown, to vysvětlil tím, že Vulkan je s ohledem na cílové platformy logičtější volba než DirectX 12, protože toto API zpřístupňuje i uživatelům Linuxu a starších verzí Windows (než Windows 10). Takto by jen kvůli pokrytí Windows musel vývojový tým udržovat krom podpory DirectX 12 ještě DirectX 11 a stále nebyl vyřešen Linux.

Vulkan podporují prakticky všechny grafické karty AMD a Nvidie uvedené od počátku roku 2012, tedy hardware vydaný za více než posledních pět let.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Star Citizen zařízl podporu DirectX 11 a 12, pojede exkluzivně na Vulkanu

Pátek, 24 Březen 2017 - 21:55 | jsem Zpet | @Rafan Já to pochopil. Kecy o lenosti vývojářů...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 22:50 | Rafan | Nepochopil jste pointu. Studio nemůže ohlásit...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 22:09 | Marek Moravčík | V pohode. Nič sa nestalo. Nijak osobne som to...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 21:15 | ovadisko | ospravedlnujem sa za tak osobnu otazku. bol moj...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 20:59 | Marek Moravčík | Nie. Nemám brata ani nikoho príbuzného s menom...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 20:41 | ovadisko | vypada to jednoduchsie ak riesia vulkan v...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 20:12 | Marek Moravčík | Ja som optimista od narodenia. :-) Aké ťažké to...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 19:57 | ovadisko | ty vies clveka povzbudit
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 17:47 | Marek Moravčík | Pokiaľ chce ísť človek aj mimo Windows, tak...
Čtvrtek, 23 Březen 2017 - 17:12 | Gath G | "Implementácia DX11 je menej náročná na...

Zobrazit diskusi