Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Unreal Engine 3 nyní zdarma k dispozici

Kéž by mi bylo znova 15 a měl jsem tu nekonečnou chuť vytvořit hru, ale neznalost vyššího programování mi v tom bránila - s tímto ultimátním nástrojem se přes tento problém přenese spousta nadšenců a otevřou se jim dveře do světa profesionální tvorby her, o kterém jsme si kdysi mohli nechat jen zdát. Dobrý krok!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

skoro mi mluvíš z duše :-).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. :) Na druhou stranu už tehdy byl k dispozici engine k Drilleru (Total Eclypse apod.) na ZX Spectru. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mazec! Je docela fajn, že si takhle získávají komunitu uživatelů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A taky je fajn, ze se tim rozsiri physX dale.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

da se pouzivat i komercne, pak uz ale musite podepsat neco epicu a do $5000 je zisk vas, cokoliv nadto odvadite epicu 25%...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

asdfghjkl: To mi přijde jako fair-trade.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

25 % výdělku ze hry Epicu? No tak to bych teda nebral. Taky doufám, že díky tomu -komerčních- her založených na UE3 nepřibude, ze všech současných moderních enginů je mi v řadě ohledů nejméně sympatický, i přes tuhletu akci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 blabulabul: no zrovna Freescape nebyl dvakrát uživatelský přívětivý a zároveň byl neskutečně pomalý (což bylo do jisté míry dáno i tím, na čem běhal, čímž ovšem nechci hanit svoji milovanou Amigu, tam to bylo způsobeno neschopností programátorů)...
Řekl bych, že přelomový byl až editor u DukeNukem 3D, protože u něj jsem se vyřádil opravdu šíleným způsobem (ani editor v DOOMovi mě tolik nebavil). Byl geniálně intuitivní a zároveň v něm mohl člověk tvořit neskutečně složité scény, které pak ale samozřejmě na tehdejších strojích chodily tak 3-5 FPS :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

misticjoe
 
jo d3dedit byl super ale měl jednu podstatnou vadu - nebyl 3d. kamarád měl quake a v něm zkoušel dělat mapy a taky už pro něj byl 3d editor do windows a podpora 3d akcelerace a to bylo maso...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Earl, David : byl jsem na tom podobně. Teď mi pro změnu v torbě her brání znalost vyššího programování.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rrrrr: tak pokud je clovek vetsi firma, tak si muze asi uzavrit lepsi podminky nez davat 25% ze zisku - nejspis zaplati nejakou fixni castku (tipuju radove 100 000 - 500 000 dolaru) a pak muze jejich engine pouzit bez dalsich procent placenych Epicu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, je to všechno na dvě věci... Na nic a na ten rektální výměšek. Taky pozoruji, že s přibývajícím věkem se mi toho času nějak nedostává. Chtělo by to závaznou úvahu, proč tomu tak je. A ať mi nikdo neříká, že je to tím, že máme víc povinností. Dřív jsme sice přišli ze školy ve 2 - 4 odpoledne, ale ještě člověk musel udělat úkoly a věnovat se přítelkyním (pravda, do těch 13-ti, 14-ti spíš jen těm úkolům a stahovat pornoobrázky z IRC :-) ). Přesto mi přijde, že jsem měl nějak víc času na osobní rozlet. Dneska je mi 30, přijdu v pět z práce, najim se a sednu k compu. Čas mám teoreticky klidně do dvou do rána. Dřív jsem ale od 5-ti do 10-ti stihle pořádně zapařit nějakou gamesu na PC, shlídnout něco v televizi, zapnout Amigu a napsat kus hry v AMOSu a mezi 10tou a 11tou napsat recenzi do časopisu. Posléze uspokojit nízké pudy s přítelkyní a jít spát.

Dneska? Dneska je 5, zapnu PC a než naběhnou wokna a já se najim, tak je půl sedmé. Možná dám něco stahovat. Jdu ven se psem. Kouknu na Griffiny. Zalezu k compu a kouknu na program TV. Začnu přemýšlet, co budu dělat. Než se rozhodnu, je osm. Pustim si Mafii pro odreagování a abych dostal nějaký nápad. Než ten nápad dostanu je deset a přítelkyně dorazí z práce. Jde se se psem. Probereme denní dění a je půl dvanácté. To už se člověku nechce nic dělat... Zatím svoji nejlepší textovku pro Amigu mám rozdělanou už skoro rok. Přestože o náměty jak v ní pokračovat není nouze, tak není čas. Různé počítače, které jsem si myslel, že pořádně oživím, zatím leží ve skříni a A3000, která je permanentně v pohotovosti vedle PraCidla pouštím jednou za 14 dní, přestože bych se jí chtěl moc a moc věnovat daleko víc...

A tak mám zatím jediné řešení - dokud nebudu rentiérem, můžu se se svojí tvůrčí duší rozloučit a uplatňovat ji leda na poli grafika, což je ale moje práce... Shit, shit, shit... Prostě člověk by měl tvořit dokud je mladý, protože pak už jen degeneruje a nemá na nic čas...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Že by to bylo tím, že dnes stráví člověk spoustu času čtením zpráv na cdr na rootu, čtením diskuzí a psaním příspěvků?

Taky mi přijde, že toho času dřív bylo víc. někdo nám ho krade! Víme i kdo! http://www.kosmas.cz/knihy/125888/devcatko-momo-a-ukradeny-cas/

S Doomovskými editory jsem taky kdysi vyhrál. V editoru Dukena jsem vytvořil kus místa kde jsem žil :-) Největší potvora byla v ředitelně střední školy. Tam byl teleport do jejího doupětě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Človek s věkem věru degeneruje - pokud jako zábavu používá televizní program a tlachání o nicotnostech s přítelkyní, pokud k hraní her potřebuje alibi "čerpání inspirace". Naopak, mladý člověk ví příliš málo, a nejlepší jeho díla mohou vzniknout až na sklonku jeho života, kdy je nabyt zkušenostmi a prožitky nejnižších i nejvyšších pocitů, kdy byl na samém dně i na vrcholu. V průběhu stárnutí ale musí tvořit, jakkoliv je to bolestivá a úmorná práce s nejasnou vidinou sladkých hroznů na jejím konci, jeho existence se nikdy nesmí omezit pouze na uspokojení pudů, takový člověk hnije zevnitř, aby nakonci buď zcela zešílel, anebo umřel ve sladké nevědomé hlouposti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Mintaka: ano, ano - též jsem měl v Dukovi udělaný byt a barák :-)
2 Earl: woe, hluboký... ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rrrrr: 25% se ti zda moc???? za celej engine, kdy nemusis hrabnout prstem? blazen... ale muzes si ho napsat sam, o tom zadna ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

misticjoe: GTD???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.