Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Valve zahrnul podporu Vulkanu do SteamOS

Valve je jedním z největších podporovatelů API Vulkan, které umožňuje efektivnější využití hardwarových prostředků a další vývoj ve 3D grafice i mimo svět Windows (10). Tomu odpovídají i jeho aktivity
SteamOS - Obrázek 2

Valve oficiálně doplnil podporu pro Vulkan do SteamOS, vlastního operačního systému na bázi Linuxu, který je částí firemní platformy pro distribuci a hraní her. Ekosystém je koncipovaný tak, aby byl plnohodnotnou alternativou klasické herní sestavě s Windows, ale přitom byl ve všech ohledech nezávislý na Microsoftu. Posledním limitujícím prvkem bylo API - OpenGL. Jeho vývoj byl v posledních letech na bodu mrazu (ostatně podobně jako u DirectX) a alternativy v podstatě neexistovaly. Po příchodu Mantle a následně DirectX 12 se logicky platforma SteamOS ocitla v zásadnější nevýhodě, protože jako jediná nebyla vybavena nízkoúrovňovým API, které umožňuje, aby hra pracovala s daleko vyšším počtem objektů a přitom nebyla limitována ze strany procesorového výkonu.

Valve byl proto od počátku jedním z nejhlasitější propagátorů API Vulkan, které Khronos Group vybudoval na základech API AMD Mantle. Společnost dokonce u na přelomu loňského léta a podzimu ostře kritizovala Microsoft za jeho politiku omezující dostupnost DirectX 12 pouze pro Windows 10 a vyzývala vývojáře, aby toto API ignorovali a pár měsíců počkali na Vulkan, který bude fungovat nejen pod desítkami, ale i ostatními verzemi Windows (7, 8.1), dále pod Linuxem a dalšími platformami, které na něm staví - což jsou především Android a SteamOS.

Dan Ginsburg z Valve tehdy herním studiím vzkázal: „Pokud nejste dostatečně 'agresivní' na to, abyste stihli vydat DirectX 12 hru ještě letos, troufal bych si tvrdit, že neexistuje příliš důvodů se vůbec podporou DirectX 12 zaobírat. Důvodem je, že Vulkan vyřeší podporu pro Windows 10 a téhož hardwaru [stejně dobře jako DirectX 12], ale mnohem lépe na všech ostatních platformách, které známe. Metal [API Applu] funguje na jedné platformě jednoho výrobce a Vulkan… nezískáme tím podporu pouze pro Windows 10, ale také pro Windows 7, Windows 8 a Linux.“

Vulkan ve verzi 1.0 byl vydán minulý týden, k témuž datu byly dostupné ovladače od AMD i Nvidie pro Windows 7-10. Nyní došlo na zahrnutí podpory do SteamOS, přičemž pro tuto platformu už jsou k dispozici ovladače Nvidie a v dohledné době budou k dispozici i od AMD, která přislíbila, že podpora Linuxu (amdgpu driver) bude zahrnuta v nadcházející verzi ovladačů pro Linux 

Tagy: 

Diskuse ke článku Valve zahrnul podporu Vulkanu do SteamOS

Pondělí, 29 Únor 2016 - 08:55 | BlackRider | Neni pravda. Wine se da pouzit dvema zpusoby....
Sobota, 27 Únor 2016 - 15:24 | Kedar Míša | Jak můžeš říct, že všechny hry jsou nativní a pak...
Sobota, 27 Únor 2016 - 10:01 | PaulCZ | Company of Heroes 2[www.feralinteractive.com] Mac...
Pátek, 26 Únor 2016 - 14:43 | aa bb | Nejde tak ani o to kolko ale skor ake hry. 10000...
Pátek, 26 Únor 2016 - 12:53 | BlackRider | Vsechny hry na Steamu sou nativni. Jestli...
Pátek, 26 Únor 2016 - 12:50 | BlackRider | Neni zadnej duvod proc by multiplayer mel...
Pátek, 26 Únor 2016 - 12:49 | BlackRider | Ja nepsal her, ale polozek. To znamena vcetne...
Pátek, 26 Únor 2016 - 12:25 | PaulCZ | Ok, akorát u toho MP je ještě otázka jestli to je...
Pátek, 26 Únor 2016 - 11:56 | Peter Fodrek | Ide o nativne hry. Ja viem posudit len Sega...
Pátek, 26 Únor 2016 - 11:46 | PaulCZ | Jo a z toho 0,5% je zkompilováno přímo pro Linux...

Zobrazit diskusi