WebCL: OpenCL pro web je tu
Jeho demo N-body simulace nijak nevybočuje z obvyklého průměru OpenCL/CUDA dem. Tím hlavním, za co si Samsung zaslouží pochvalu, je prototypová implementace WebCL pro jádro webových prohlížečů Webkit. Toto jádro pohání mimo jiné Chrome či Safari (a další prohlížeče) a nová implementace jim tak dává možnost přístupu ke GPU nejen jako 3D (kde k tomu slouží WebGL, webová varianta OpenGL ES), ale také jako ke GPGPU hardwaru.
Podle dostupných měření tam, kde klasická CPU JavaScriptová implementace N-body simulace dávala v prohlížeči 5 až 6 fps, WebCL kód na GeForce GT 330M svištěl rychlostí 78 až 114 fps. Nedostatkem kódu od Samsungu je to, že prozatím tato implementace běhá jen na Apple Safari, jiné Webkitové prohlížeče mají zatím smůlu. Ars Technica ale dodává zmínku o uvolnění tohoto kódu pod BSD licencí, takže by rozšíření nemělo nic bránit.
Mimochodem, implementaci pro Gecko engine, tedy zejména prohlížeč Firefox, pro změnu vyvinula společnost Nokia, ale její kód (uveden v květnu) v tuto chvíli běhá pouze na starší verzi 4, nikoli aktuálním Firefoxu 5. Z velkých prohlížečů tak v tuto chvíli nemá, jakkoli omezenou, podporou WebCL prakticky jen Internet Explorer a Opera (Chrome se považuje za "vyřešené" uvolněníM kódu pod BSD licencí).